Lood kwijt t.g.v Korda Safety Lead clib.


Plaats reactie
alexander speelmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-06-2013 17:49
Locatie: Diepenbeek

15-06-2014 19:50

Vroeger viste ik altijd met een vast lood systeem, dit was vooral te wijten aan het feit dat ik niet beter wist. Voor mij volstond dit.
Sinds ik vorig jaar op een plaatselijke vijver (Pomperick Diepenbeek) ben beginnen vissen ben ik MOETEN overschakelen op een veilig lood systeem.
Ik ben dan even naar de viswinkel gereden en heb daar het Korda Safety Lead Clib systeem gekocht.

Ik ben hier eigenlijk altijd content van geweest omdat deze wel gebruiksvriendelijk en handig is, maar de laatste tijd vis ik met een iets zwaarder lood (92gr) en verlies is regelmatig mijn lood.
Ik vind dit vrij irritant omdat lood vrij duur is en het is natuurlijk helemaal niet milieuvriendelijk als het in het water blijft liggen.
Vooral dit laatste stoort mij enorm.

Nu vraag ik mij af of dit ligt aan het systeem, is dit te licht? zo ja zijn er die tegen iets meer kunnen?
Want de bodem van de vijver is vrij proper en de kans dat mijn lood ook effectief vast hangt is bijna nooit, ik denk eerder dat het mijn lijn is.

Mijn vraag is dus eigenlijk, zijn er lood sytemen die iets beter zijn, misschien gewoon een ander merk of..?

Alvast bedankt,
Alexander
Gebruikersavatar
jaakop visser
Berichten: 120
Lid geworden op: 30-12-2009 19:54
Locatie: Assen

15-06-2014 22:24

Hallo,

Je zou eens kunnen kijken naar het systeem van piet vogel of pb products. Zelf gebruik ik het systeem van piet vogel (freedom clip) hierbij kun je eigenlijk niet je lood verliezen of lossen, alleen bij lijnbreuk. Dit systeem is niet in elke situatie inzetbaar, kijk dus even of dit in jou geval is toe te passen.

Groeten jaakop
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

15-06-2014 23:18

Probeer het anders eerst eens met een shokka prop:

Afbeelding

Het lood komt dan los van je wartel na een aanbeet en schuift dan vrij over je lijn waardoor je lood niet meer losgeschud kan worden van de leadclip. Het voorkomt ook lossers tijdens kopschudden.

Succes!
Plaats reactie