Fox Line Aligna Adapter


Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

03-10-2012 20:21

Leon,

Ik weet dat ze er in twee maten zijn, maar ik kreeg maatje 10 t/m 7 toch echt niet over het oogje van de haak maat 7 heen. Dan ben ik er klaar mee ook...

Kan maar zo zijn dat die ander maat weer te groot is en daardoor niet goed sluit... Ik vind het wel prima zo...

Daarbij kan ik de hoek nu helemaal zelf bepalen ook. Ik hem nu zo staan dat ie op mijn hand prikt op het moment dat het nodig is, dus ik hou het ff zo...

Ik zal eens kijken naar die Taska dingen, daar niet van, maar voorlopig blijft het zo. Ik zag het gemak voor aan de waterkant er ook van in, maar zo waardeloos als het ging maak ik liever van tevoren een paar extra rigjes...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-10-2012 22:33

Marco,

Die maat 7 tot 10 is idd waardeloos! ik heb nog geen haakje gevonden waar ik die lekker overheen krijg...
Wellicht dat het wel op een maatje 10 lukt, maar een maatje 8 haakje ging niet lekker.

De andere versie is wel prima verder 6 tm 2!
Ik vind de fox versie van alles wat ik heb gehad ( Ace, Mad, PB ) qua draaivermogen het beste!
Ace is wel goed, ook net even harder, vergelijkbaar met Fox, maar ik vind die toch vrij agressief qua indraaiend vermogen, en net te kort.
Taska nog niet in handen gehad, ik ga ze zeker bestellen om te testen, ook daarvan ben ik bang dat ik de hoek te kort vind en te snel draaiend, voordeel is daarvan weer wel dat ze wat langer zijn qua lengte.
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

04-10-2012 07:15

jongens

even een druppeltje granite juice van kryston op het oogje van de haak en hij vliegt erop,gebruik ik ook voor mijn knopen voorslag bijv .wikkelingen komen dan netjes naast elkaar te liggen .er is geen wrijving.het wringt niet.super spul.

gr marco
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 18:12

Ik heb eigenlijk altijd rigs zat bij me, in alle kleuren en geuren.

Maar mocht de nood aan de man zijn dan pak ik een Korda anti tangle sleeve en verbuig ik die dmv de hitte van een aansteker. Daarna kort ik 'm in zodat deze passend wordt voor het doel ik voor ogen heb.

Heb ik echt geen kant en klaar LA-tje voor nodig. Werkt perfect! En zo gaan die sleeves ook nog eens op via een multi functie.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

04-10-2012 20:20

Nee geef mij maar gewoon krimpkous, dit kan je gewoon aanpassen op je eigen lengte etc.
Ook is het vele malen goedkoper!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

04-10-2012 20:52

Ik hergebruik mijn krimpkousjes bijna altijd, gewoon niet te ver over het haakoog schuiven en als de haak bot is krimpkousje eraf halen en klaar voor een nieuwe rig. Koken hoeft ook al niet meer want dat is al gebeurd en je bent in ieder geval heel goedkoop af. :wink: