Foto's van je systeem


Plaats reactie
marc rutgers
Berichten: 142
Lid geworden op: 04-04-2005 19:38
Locatie: gendt ( gelderland)

16-03-2012 14:03

Er word altijd zoveel gepraat over rigs en systemen
en er is ook al een rig topic
maar nu ervaringen over je systeem waar je mee vist en waarom

mensen zijn erg creatief zoals het zelf inboren van je lood
soorten schokkersysteem
vast lood
safety systeem

evt een paar mooie foto's erbij
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

17-03-2012 09:51

Leader (+/- 180)/ Hit & Run/ 135 gram/ Vrijloop/ Hennip rig waarvan de lengte zal varierend van 10 tot 20 cm.

Kritiek/ wat te verbeteren/ Welkom!

mvg.

Foto verplaatst :) .
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

18-03-2012 10:07

Afbeelding

80-100cm FreeFall van PV. PB Hit&Run inline 92gram. Rig spreekt voor zich.

Gebruik tevens ook de safety clip versie. Zowel van PB Hit&Run als de Freedom clips van PV. Vis deze systemen i.v.m. visveiligheid en de snoeiharde runs 8) .
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

22-03-2012 21:54

Hallo Philip,


Vis jij het hit en run systeem met slappe lijnen? of met strakke lijnen?
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

25-03-2012 21:52

Beiden.

Bij slappe klik ik de wartel alleen minder ver tot niet in de insert.
Bij een terugzakker gaan mijn Stow Bobbins anders bijzonder weinig doen.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-03-2012 19:16

Marc,

trap af zou ik zeggen :)

Afbeelding

Waarom?

Scherpe taluds. Lijnbreuk zorgt voor totaalverlies van leader en lood. Zit de vis vast achter het talud, laat je gewoon het lood naar de bodem zakken en vrijwel altijd komt de vis dan hoger in het water te zwemmen. Als je het gevoel hebt dat de vis wegzwemt rustig de lijn aanspannen totdat je weer weerstand voelt en verder drillen.

En uiteraard de eerste prik en daarna spanningsloos. Overigens al een jaartje niet meer mee gevist ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

29-03-2012 17:12

sven zou ik eens een foto mogen zien dat het systeem ''los'' van het lood zit dus hoe je het zo bevestigd onder in het lood?

i know ik ben lui.. ik weet niet hoe het systeem heet anders zou ik het zelf wel even opzoeken..

een naam van het systeem is dus ook voldoende!!

mvg,

stefan broks
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-03-2012 17:21

Stefan,

Het is gewoon een leader met een wartel waar een inline lood overheen geschoven is. In plaats van een quicklink aan die wartel te banjeren doe je een rubberkraaltje op de rig, en duw je deze op de wartel.

De kraaltjes van JRC (Twin Bore Beads) zijn ideaal. Wil je weinig weerstand doe je het grote gat naar het lood toe, meer weerstand voor het loskomt de kleine.

Als je ver wilt werpen moet je wel tussen kraal en lood een stringetje PVA knopen, die de onderlijn en wartel meepakt ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-03-2012 15:49

thnx sven voor weer de zeer duidelijk uitleg!!

maar dan komt de kraal dus ook bij elke aanbeet los? maak opzich niet heel veel uit.. krijg je een beetje het zelfde effect als een helicopter systeem.. of sla ik nu de plank volledig mis?

owja ik heb je tips nog mee genomen betrekking tot systeem en rigs.. ik moet zeggen dat ze nu 100 keer beter indraaien in mijn hand!! bedankt
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

31-03-2012 18:30

Stefan, als je eenmaal drilt maakt het toch niet uit dat het kraaltje los komt.

Voordeel:

Als je een paar piepen krijgt, je draait binnen en je kraaltje is los (wel de kleine opening over de wartel schuiven) dan weet je dat er stront aan de knikker is. Kan nog wel eens van pas komen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

31-03-2012 19:22

sven,

ik zeg ook niet dat het erg is :wink:

voor mij idd een goede indicatie hoe mijn rigs werken.. en dat de piepen die ik krijg afkomstig zijn van lijnzwemers of vissen die mijn rig op pakken! ik gebruik laatste tijd steeds meer leadcore een ook als ik soms ver uit de kant vis dus dit systeem ga ik zeker gebruiken.


bedankt sven!!
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

09-06-2012 18:48

[/img]Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

10-06-2012 21:40

Mannen,

Ik zie erg veel hit&run loodjes voorbij komen. Alleen mijn vraag is: waarom?!

Afgelopen paar weken veel gevist en gelukkig ook goed gevangen. Daarbij ook het hit&run systeem onder de loep genomen...... Op mijn thuiswater werkt het niet,integendeel zelfs. Heb regelmatig mn systeem verwisselt per stek om te zien wat het doet want op het hit&run loodjes kreeg ik enkele piepen of een waardeloze beetregistratie. Op het traditionele inline-systeem kreeg ik volle fluiters en geen enkele vis verspeeld door een slecht geprikte haak. Na een score van 2-10(voor normaal inline systeem de 10) begon het me zelfs te frustreren waarom de situatie niet in mn voordeel uitpakte met het gebruik vh hit&run systeem.

Volgende sessie de stek iets meer richting kant gezocht zodat ik eventuele vissen geprikt kon zien worden op mn stek. Het frappante wat ik toen merkte is dat de vis na de eerste prik niet met zn kop schudde maar bleef liggen en met zn bek de haak eruit probeerde te krijgen(enkele piepen en tikken op de top) of in een rechte streep richting diepe zwom(de bekende fluiterrrrrrr!).

Dus mijn voorzichtige conclusie is; in veel gevallen werkt het hit&run systeem naar behoren, op mijn thuiswater niet. De reden? Karper reageert anders na een prik dan ik verwachtte, dit systeem werkt enkel als de vis hysterisch met zn kop schud? Op mn thuiswater 4 vissen gehaakt zien worden, 1 op de H&R en 3 op het traditionele inlinelood. Bizarre is dat de karpers op mn water ook behoorlijk worden belaagd door de jaren heen dus dat kopschudden lijkt me een instinctieve reactie na zo'n prik wat blijkbaar niet door iedere karper wordt gedaan.........

Ben benieuwd wat de mannen van PB hierop te melden hebben?? :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

11-06-2012 09:59

Koen,

elke vis is anders en elk water ook.
de plek waar ik vaak zit daar staan de wateren strak van de snaren en met slappe lijn vang je er toch echt beter, maar op een ander water waar ik veel kom is het net anders om.
Zo is het ook met de systemen waar mensen mee vissen, zelf ben ik ook geen voorstander van het hit &run systeem ik gebruik ook gewoon de standaard inline en zo nu en dan een helicopter en ik vang er op de plekken waar ik zit niet minder om.

ik hoef ook geen foto's te maken van mijn systeem want iedereen kent de standaard inline wel ;)
Oja joh!!!
Plaats reactie