Solar Unleaded


Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

06-07-2011 07:23

Je bedoelt toch wat ik weet 8)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

09-07-2011 12:55

Heb het net in m'n handen gehad bij City hengelsport in den haag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beter vind aanvoelen dan de freefall...
De unleaded voelt behoorlijk zwaar, maar is echt ontzettend soepel.. ook in de 40 lb uitvoering.
De kant en klare leaders zijn ook gelijmd op de splice.. dat was ook voor de freefall geen slecht idee geweest.
Had ik natuurlijk ook zelf kunnen doen, had me een vis gescheeld. Maar ja, ze zijn kant en klaar...

Kosten voor 2 kant en klare leaders volgens mij 7,99...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

09-07-2011 22:30

rick boom schreef:Heb het net in m'n handen gehad bij City hengelsport in den haag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beter vind aanvoelen dan de freefall...
De unleaded voelt behoorlijk zwaar, maar is echt ontzettend soepel.. ook in de 40 lb uitvoering.
De kant en klare leaders zijn ook gelijmd op de splice.. dat was ook voor de freefall geen slecht idee geweest.
Had ik natuurlijk ook zelf kunnen doen, had me een vis gescheeld. Maar ja, ze zijn kant en klaar...

Kosten voor 2 kant en klare leaders volgens mij 7,99...


Beste Rick, er zitten zelfs 3 leaders in een verpakking.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

10-07-2011 06:30

mooi toch dat twee verschilende merken vergeleken worden maar bijde het zelde materiaal zijn en toch voelt het een beter dan de ander :lol:. In een ander topic over de unleaded las ik weer dat je de lusjes niet er uit kun trekken naar het splicen :roll: dat kan dus wel heel makkelijk,waarom omdat het twee indentieken producten zijn, ik heb dit zelf nammelijk geprobeerd na het lezen van die reactie. Dus welke van de twee je nu gebruik maak niet uit het product is voor beide merken het zelfde. Alleen verkoopt Solar al de 80 lb versie het kan wezen dat het daarom beter aanvoelt
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-07-2011 12:58

Remon,

Vergelijkbaar, maar toch anders ;-) Unleaded is anders geweven de kern van unleaded is dichter geweven als de free-fall.
Hierdoor is het iets strakker met splicen maar niet gevrijwaard dat de lus los kan komen uit de splicing.

Beide zijn ze iets glad en dat komt dat natuurlijk omdat het hetzelfde materiaal is of iig vergelijkbaar.
Qua kleur blijft freefall nu beter, zeker als er ook nog nieuwe / betere kleuren beschikbaar komen, maar solar zal denk ik uiteindelijk ook de kleurstelling aanpassen en volgen...
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

10-10-2011 20:08

aangezien er meer en meer commentaar is op de Freefal leader en ik daar nog niet mee heb durven vissen (ding zal maar losschieten). Zijn meer ervaringen met de Unleaded van solar?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

10-10-2011 23:21

Gewoon lang genoeg splicen Dries, dan is er niets aan de hand. Ik doe de hele lengte van mijn Korda naaldje, goed aantrekken en hij komt niet meer los hoor.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-10-2011 04:49

Op het moment dat je je lusje klein houdt, het lang splicet en ook nog eens het uiteinde afbrandt zit je driedubbel gedekt, je moet flink veel moeite doen om het lusje hier nog uit te trekken en ik weet 100% zeker dat het lusje in ruststand ook niet eruit getrokken zal worden.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

11-10-2011 07:41

idd langere splice dan bij leadcore, uiteinde afbranden of een druppeltje secondelijm.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

11-10-2011 09:04

Zo heb ik ze ook allemaal gespliced, dus langer dan normaal en het laatste stukje gebrand. Maarja wat tussen de oren zit .............. Laat ik het zo zeggen, het is niet mijn eerste keuze leader, heb er nu weer PB leadcore op.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

11-10-2011 12:27

[quote= Euce Gewoon lang genoeg splicen Dries, dan is er niets aan de hand. Ik doe de hele lengte van mijn Korda naaldje,[/quote]

Zo Eus jij hebt zeker tijd over!
Tikkeltje onzeker! :wink:

ps de nieuwe splice naaldjes van solar zijn echt top!
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-10-2011 13:02

Tijd over? Onzeker? :-?

Leg eens uit Ray.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
jurre peters
Berichten: 79
Lid geworden op: 13-08-2011 20:48
Locatie: De rijp

11-10-2011 16:12

aan de waterkant heb je altijd tijd zat :)
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

12-10-2011 14:15

Beste Eus,
Ik bedoelde ermee: ,, Het hele korda naaldje Vind ik vrij veel hoor!
Ik pluis meestal het uiteinde al om hem er goed doorheen te kunnen krijgen en dan nog duurt het even voordat je hem er (goed)
doorheen krijgt (vandaar ,,tijd over").Het ,,onzeker"was niet rot bedoelt hoor!! :wink: maar ik vind het gewoon wat lang zeker omdat ik vind dat iedereen elkaar maar napraat op het internet met het loslaten van de lusjes.
Het kan best kort met branden en lijmen (ik brand alleen).
Achteraf denk ik dat ik het niet zo had moeten posten! excuses!! iedereen moet doen waar hij zich lekker bij voelt en ....zeker!

Ik vind alleen dat iedereen elkaar maar napraat en dat niemand meer normaal de tijd neemt om zijn laatste meter op orde te krijgen...en daar de tijd voor te nemen,zoals het lussen van leader(s) het liefst kopen we tegenwoordig alles kant en klaar(uit een pakje) ...maar dan moet het wel goed zijn....toch? zelfs dat wordt niet meer gecontroleerd als het eraan wordt geknoopt.

Dus nogmaals niks persoonlijk :oops: maar het ging mij meer over het blijven nadenken over je hobby
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-10-2011 15:58

Hey Ray,

Geen probleem hoor, ik voel me al lang niet meer zo snel aangevallen hier. Getypte berichten kunnen soms heel anders overkomen als dat ze bedoeld worden dus vandaar dat ik iedereen altijd eerst het voordeel van de twijfel geef. ;)

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het naaldje er bliksemsnel doorheen jaag hoor, zolang je materiaal maar recht het naaldje op rijgt gaat het bliksemsnel. Vaak als je het naaldje 1 keer per ongeluk naar buiten hebt gestoken loop je meteen te klooien.

Branden doe ik niet, ik wil geen uitsteeksels aan mijn leader hebben, hier kan alleen maar vuil of zelfs je onderlijn aan blijven hangen. Lijmen hou ik ook niet van, daar wordt het materiaal hard en misschien wel bros/breekbaar van. Vandaar dat ik 'm vrij lang splice. Het naaldje is overigens niet zo onwijs lang hoor, ik denk een cm of 6 wat resulteert in een splice van een cm of 5.

Ik heb zelf met dit materiaal (ik gebruik overigens die van PV) nog niet gehad dat de lus losliet maar er zijn er toch al wat geweest die dit wel hadden, ik wil dat risico niet lopen.
Dus onzeker, nee niet echt maar neem liever het zekere voor het onzekere. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."