Piet Vogel Free Fall Leader


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-09-2011 23:18

Tot nu toe, sinds aanschaf 5 karpers gevangen met FF (in combi hit & run- inline), mijn splicen hebben het gelukkig nog niet af laten weten. Dus tot nu, tevreden :D .

mvg.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

27-09-2011 02:14

Harry van Haeren schreef:usje van me hair trek ik regelmattig kapot (bij ander onderlijn materiaal geen last van)


Ben bekent met dit probleem.
Dubbele knoop lijkt dit op te lossen..
Is echt het enige materiaal die ik heb die daar op knapt.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

27-09-2011 12:21

Neem aan dat het gaat over het lusje van de hair, doe hem schroeien met de aansteker, trok ook bij het bevestigen van het aas, de lus weleens los.

mvg.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

27-09-2011 12:39

Zijn er nog geen mensen die problemen hebben met de breeksterkte van het spul? Had na goede berichten een klosje gekocht, heb er nu 4 leaders van pakweg een meter van geknoopt, 3 ervan zijn gewoon middenop geknapt, een daarvan zelfs al bij het inwerpen. Het enige dat achterblijft is een wapperend gerafeld stuk...

Voor mij die meuk dus niet meer!
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-09-2011 20:35

Stefan
De breeksterkte is minimaal 20 kilo en geloof me ik test dat heel secuur. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om dat doormidden te gooien. Met alle respect ik vis iedere dag en nog nooit meegemaakt dat ik een leader brak.
Kijk er kunnen altijd fabrieksfouten voorkomen in een grote partij ik zou dat dat melden bij de eigenaar en niet zo als jij dat nu doet. Het spijt me maar dat vind ik triest!
Nogmaals ik weet wat ik verkoop want ik vis op heel veel en alle soorten wateren en daarnaast heb ik 26 testvissers die nog meer visdagen inbrengen mijn producten zijn dus altijd getest en dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

Verder over het glijden van het hairlusje, als je na het maken van een gewone hairknoop eerst met een pulla deze heel goed aantrekt komt hij nooit meer los.
Piet
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-09-2011 21:03

Stefan Gooijert schreef:Zijn er nog geen mensen die problemen hebben met de breeksterkte van het spul? Had na goede berichten een klosje gekocht, heb er nu 4 leaders van pakweg een meter van geknoopt, 3 ervan zijn gewoon middenop geknapt, een daarvan zelfs al bij het inwerpen. Het enige dat achterblijft is een wapperend gerafeld stuk...

Voor mij die meuk dus niet meer!


Geen enkel probleem hier. Waren ze niet al beschadigd (door bv stenen/mosselen etc.)?
Maar als je zoveel problemen hebt, dan moet het ook geen probleem zijn om ze met de hand te breken..ben benieuwd.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

27-09-2011 21:05

Piet Vogel schreef:Stefan
De breeksterkte is minimaal 20 kilo en geloof me ik test dat heel secuur. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om dat doormidden te gooien. Met alle respect ik vis iedere dag en nog nooit meegemaakt dat ik een leader brak.
Kijk er kunnen altijd fabrieksfouten voorkomen in een grote partij ik zou dat dat melden bij de eigenaar en niet zo als jij dat nu doet. Het spijt me maar dat vind ik triest!
Nogmaals ik weet wat ik verkoop want ik vis op heel veel en alle soorten wateren en daarnaast heb ik 26 testvissers die nog meer visdagen inbrengen mijn producten zijn dus altijd getest en dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

Verder over het glijden van het hairlusje, als je na het maken van een gewone hairknoop eerst met een pulla deze heel goed aantrekt komt hij nooit meer los.
Piet



Het enige dat ik met jouw leader kan breken zijn mijn handen als ik het probeer ;-)
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

28-09-2011 09:24

Piet Vogel schreef:Stefan
De breeksterkte is minimaal 20 kilo en geloof me ik test dat heel secuur. Ik weet niet hoe je het voor elkaar krijgt om dat doormidden te gooien. Met alle respect ik vis iedere dag en nog nooit meegemaakt dat ik een leader brak.
Kijk er kunnen altijd fabrieksfouten voorkomen in een grote partij ik zou dat dat melden bij de eigenaar en niet zo als jij dat nu doet. Het spijt me maar dat vind ik triest!
Nogmaals ik weet wat ik verkoop want ik vis op heel veel en alle soorten wateren en daarnaast heb ik 26 testvissers die nog meer visdagen inbrengen mijn producten zijn dus altijd getest en dit hebben wij nog nooit meegemaakt.

Verder over het glijden van het hairlusje, als je na het maken van een gewone hairknoop eerst met een pulla deze heel goed aantrekt komt hij nooit meer los.
Piet


Piet,

ik geloof je dat je het geheel secuur test, maar daar vang ik geen vissen mee. Het zijn mijn eigen ervaringen die voor mij tellen, en mijn eerste ervaring met dit product is niet goed. Ik ben het ook met je eens dat het een fabricagefout kan zijn, maar ook hier vang ik geen vissen mee. Ik wil gewoon geen enkel risico lopen aangezien ik momenteel op een put vis waar je het al goed doet met 5 vissen op een compleet seizoen.

En dat je het triest vind moet je zelf weten, maar is het doel van dit forum niet om ervaringen met elkaar te delen? Ik hoor ook niks als het om het bijvoorbeeld om het uitbuigen van een bepaalde type/merk haak gaat. Ik zie hier niks dat triest is...

Het FreeFall rigmateriaal zet ik overigens wel naar volle tevredenheid in, evenals de Freedom clips.

En nu weer naar de sloot.
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

28-09-2011 16:08

piet
ben erg tevreden met ff het was lastig maar na drie naalden maak ik een splice van circa 15 centimeter geen enkele losser op splice die het begeeft en ik heb al 3 keer een pr gehad op 1 meter ff en een rigsolution loodclip voor mij niks anders meer

MVG boudewijn
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

24-12-2011 21:09

Goedenavond heren,

Vanmiddag heb ik me ook de free fall leader aangeschaft! Deze wil ik gebruiken bij een helicopter systeem. Ik heb hem vanmiddag in elkaar geknutseld alleen tot men verbazing glijd het kraaltje over de free fall leader heen. Heeft iemand hier nog meer last van of heeft iemand andere opties voor me? een dubbele kraal heeft ook geen zin dit heb ik ook al ondervonden. Ik weet dus ook niet of een langere splice maken beter is of zin heeft want hier zit die wel lekker strak er om heen. Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Hierbij een fototje:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

mvg, Luc
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

24-12-2011 22:49

Mooi toch,moet wel veilig blijven!!
Als je nu op de gewenste plek een stukje krimpkous doet/krimpt,
kan je daar het kraaltje los/vast op doen :wink:

succes,

p.s: zorg wel dat als hij van de krimpkous is , hij wel veilig/losjes over de leaderknoop kan
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-12-2011 00:02

Luc, ik heb gewoon een stukje free fall afgeknipt ongeveer een halve cm, en die er in gespliced. Je moet het wel voorzichtig doen want anders breekt je splice needl. Maar het werk dan echt toppie.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

25-12-2011 06:57

rigsolutions heeft ook speciale sleevs met kraal voor op de leader
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

25-12-2011 08:31

Mannen, bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik wat mee. Ik zal dat extra splicen zometeen eens ff uit proberen dat lijkt me wel de beste oplossing ik neem aan dat dit ook niet aan het schuiven gaat toch?

mvg Luc
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

25-12-2011 08:49

heb het meteen maar ff geprobeerd! en met suc6. Stukje van 2cm erbij in gespliced druppeltje secondenlijm en klaar! hier resultaat:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Bedankt mannen!
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

25-12-2011 09:23

Ik vind de combinatie van een soepele onderlijn en Freefall leaders (zoals op de foto)een recept voor tangles en knopen!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Freefall een mooi materiaal wat ik zelf ook gebruik, maar de ant-tangle eigenschappen ten op zichte van een tube zijn een stuk minder.

Ik gebruik daarom altijd PVA netjes of stringers in combinatie met Freefall.


W.
Gebruikersavatar
jaakop visser
Berichten: 120
Lid geworden op: 30-12-2009 19:54
Locatie: Assen

25-12-2011 12:33

Ben het wel met Wilco eens, bij een helicoptersysteem in combinatie met een soepele onderlijn heb ik al een aantal keren gehad dat het in de knoop zat. Voor de rest vind ik het top materiaal. Gebruik zelf een stukje krimpkous om de kralen mee vast te zetten.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-12-2011 22:32

Luc, mooie oplossing toch.
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-12-2011 15:57

Ik blijf dit soort reacties prachtig vinden. Dus voor wie het nog niet weet nog maar een keer, op de kleur na is unleaded hetzelfde product als freefall.
Beter afzinken, minder rafelen, allemaal onzin het is hetzelfde.
Ik weet niet in hoeverre er prijsverschil in zit aangezien ik mijn klosje unleaded gratis kreeg van mijn hengelsportwinkelier om eens te proberen, maar afgezien van dat zou ik dus gewoon kijken welke de mooiste kleur heeft 8)
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

26-12-2011 19:48

wie trekt de freefall dan ook aan met de ACE multipull? Dat ding staat er toch om bekend dat die juist ervoor zorgt dat freefall leaders los gaan! Volgens mij was hier een topic van............
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

28-12-2011 20:48

als ik de leader splice en vervolgens het einde er weer door heen haal dan kan ik de gemaakte lus gewoon weer lostrekken.
Hoe vaak ik ook, met wat voor pulla dan ook, de boel aansjor, met mijn nagel haal ik zo de lus weer los.
iemand een tip? doe ik iets fout?
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-12-2011 23:55

Martijn,

Lees deze topic eens rustig door. Daar staan genoeg tips in die je kunt toepassen.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

29-12-2011 11:33

martijn van den Haak schreef:als ik de leader splice en vervolgens het einde er weer door heen haal dan kan ik de gemaakte lus gewoon weer lostrekken.
Hoe vaak ik ook, met wat voor pulla dan ook, de boel aansjor, met mijn nagel haal ik zo de lus weer los.
iemand een tip? doe ik iets fout?



Lange splice maken, uiteinde even dicht schroeien of een druppie secondelijn erop. Lange splice vind ik bij dit materiaal toch wel erg belangrijk. Je knoop van je lijn goed in het midden leggen van de lus.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

29-12-2011 12:06

ok, thx.

Wat is lang?, want ik volg de instructies van het filmpje van Piet, dus minimaal 4 cm splicen. Daarna trek ik het zo weer los. Ik gebruik de paarse needle van Korda. Misschien is die te grof?
Secondelijm dat gebruik ik wel bij leadcore (dus kan natuurlijk ook bij ff) maar zou niet nodig moeten zijn, toch?. Bij leadcore iig niet en is het extra.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

29-12-2011 12:57

Martijn,

je moet ook niet aan de FF trekken daar waar de lus weer terug de leader ingaat. Op die manier trek je elk soort leader weer los. Als je de lus gemaakt hebt (om het even welke splice tool je gebruikt) en je leader klaar is dan zet je die vast aan je hoofdlijn dmv een lus-lus verbinding of gewoon met een goede knoop. Als je dan tegelijkertijd aan je leader en hoofdlijn trekt dan zal je zien dat de verbinding zo stevig is dat je zelfs een rund door het weiland kunt trekken :wink:

Succes ermee!

Martin