Piet Vogel Free Fall Leader


Plaats reactie
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

08-06-2011 14:31

Mij lukt het heel goed met de bijgeleverde splicing needle. gewoon wat speeksel er op en langzaam draaien dan komt die er door heen. ben erg tevreden over de leadcore vrije leadcore.
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

23-06-2011 00:43

Mensen wat was ik blij met freefall, soepel goed zinkend en mooi camoekleurtje.
Aangezien ik hier de problemen en niet problemen( artiesten) van het splicen las heb
ik besloten om kant en klare freefall leaders aan te schaffen.
Net op een voor mij moeilijk water waar ik behoorlijk wat uurtjes moet maken om een een geschubde vriend
te verschalken een mooie vis verspeelt.
Run, aanhalen, hengel krom, gierend door de slip en zwiep los.
Blijkt me leader in ene van 100cm. 106cm. geworden te zijn.
Het lusje kon ik niet meer vinden. :wink:
Kortom mijn vertrouwen in dit spul is net zo weg als de vis.
Verspeel ik een vis door onkunde dan is dat me eigen schuld.
Maar op deze manier baal ik daar wel van.
Dus geen hosanna in de hoge meer wat betreft freefall, jammer want het voelde zo goed aan.
(En ik heb er beste wel wat aangeschaft :oops: )
Mvg, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-06-2011 08:22

Druppeltje lijm en je kan de andere ook gebruiken?
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

23-06-2011 13:05

Beste Willem,

Dat is vervelend om te lezen. Toch begrijp ik je verhaal niet helemaal. Volgens mij stel je dat je een vis hebt verspeeld omdat het lusje van de leader is losgekomen. Je leader is van 100 cm in 106 cm veranderd.... maar hoe kan dat? Als je lusje is losgelaten, dan heb je de leader niet terug. Als je de leader wel terug hebt, dan heb je de vis niet verspeeld doordat het lusje is losgekomen.

In dit topic zijn voldoende methoden weergegeven hoe hiermee om te gaan. Je zegt dat je niet bent gaan splicen, omdat je hebt gelezen dat dit lastig gaat. Tsja, ik en met mij vele anderen vinden het splicen kinderlijk eenvoudig. Ook met de bijgeleverde naald is het m.i. simpel, kwestie van oefenen of goed het 'how to use' filmpje gebruiken.

Groet,
Bas
Gebruikersavatar
marc boudewijn
Berichten: 42
Lid geworden op: 30-11-2005 15:58
Locatie: ijmuiden

23-06-2011 13:22

Volgens mij zitten er aan twee kanten lusjes, dus als het lusje waar je hoofdlijn aan zit heel blijft en de ander los gaat, heb je dus geen vis een een leader van 106 cm.
Denk ik zomaar.
ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

23-06-2011 13:41

Dat zal het dan inderdaad zijn, ik was met mijn gedachten enkel bij het bovenste lusje waaraan de hoofdlijn wordt geknoopt. Er zijn ook leaders met 2 lusjes. Excuus!

Groet,
Bas
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

23-06-2011 23:26

willem,je kan ze beter zelf splicen en dan het uiteinde van het gesplicte stukje branden.Ik kan trekken wat ik wil maar hij komt er egt nooit uit.En het splicen gaat bij mij supermakkelijk met een paarse korda naald.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

24-06-2011 08:27

Let wel ; met branden zorg ervoor dat er geen te grote blob aan komt en dat je tail rubber er nog overheen kan schuiven bij lijnbreuk !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

24-06-2011 19:17

Maakt niet uit Bas, voor mee denken hoef je geen excuses te maken :oops:
Maar goede tips mensen, bij me tackle dealer ging het splicen redelijk eenvoudig.
We hebben ffjes zitten brainstormen hoe het kan dat de lus gelost heeft.
Wat blijkt ik vis met asis loodsysteem en verwijder na elke sessie me lood.
Bij het lood bevestigen aan de quick link schuif ik me heli sleeve over deze quiclink
en breng op die manier ruimte op de verbinding.
( tegengesteld aan de richting van de lus)
Bij leadcore zie je dit heel duidelijk gebeuren.
De boel daarna strak aantrekken had het losschieten kunnen voorkomen.
Ik had dus teveel vertrouwen in het produkt, en had het kunnen voorkomen?
Offfffffffffffffff het produkt had wat beter in elkaar kunnen steken?
In ieder geval een les :wink:
De waarheid zal zo als vaak ergens in het midden liggen.
Het lusje waar me quicklinkjes aan komen knip ik af en maak een keurig knoopje.
Of een knopie net boven het lusje?
FF uit Vogel(en)!!!
Die aan de hoofdlijn blijft, zodat het veilig systeem gewaarborgt blijft.
Mvg, Willem
Laatst gewijzigd door Willem de Bruin op 25-06-2011 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-06-2011 09:52

Beste Willem,

goed om te lezen dat je er iets mee gedaan hebt, en dat het nu wel goed gaat.

Dat het product wat beter in elkaar had kunnen steken heb je gelijk in.
Zoals je eerder in deze topic kunt lezen, heeft Piet contact opgenomen met de fabriek, en worden de kant en klare leaders aangepast.
Helaas is het onmogelijk om alle leaders terug te halen en deze ook aan te passen.
Knopen kan je het beste achterwege laten op de leaders, maar probeer eens een druppeltje lijm.
Wat je ook kan doen is het lusje bij je quicklink helemaal straks trekken zodat er eigenlijk geen lusje meer is.
Op die manier kan de quicklink ook niet meer schuiven en trekt hij zichzelf alleen maar strakker.

Vertrouwen in een product is goed, maar blijf kritisch.

Succes ermee!
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

25-06-2011 14:00

Bas Stevens u bent nog wat vergeten er bij te typen bij dit stukje:

Dat is vervelend om te lezen. Toch begrijp ik je verhaal niet helemaal. Volgens mij stel je dat je een vis hebt verspeeld omdat het lusje van de leader is losgekomen. Je leader is van 100 cm in 106 cm veranderd.... maar hoe kan dat? Als je lusje is losgelaten, dan heb je de leader niet terug. Als je de leader wel terug hebt, dan heb je de vis niet verspeeld doordat het lusje is losgekomen.

In dit topic zijn voldoende methoden weergegeven hoe hiermee om te gaan. Je zegt dat je niet bent gaan splicen, omdat je hebt gelezen dat dit lastig gaat. Tsja, ik en met mij vele anderen vinden het splicen kinderlijk eenvoudig. Ook met de bijgeleverde naald is het m.i. simpel, kwestie van oefenen of goed het 'how to use' filmpje gebruiken.

Namelijk dat je beter gelijjk een paar splicen needles kan aanschaffen :wink: , ik had er al 5 gebroken pff

Gr Stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-06-2011 14:48

Hebben jullie al een rol gravel? ben benieuwd hoe de kleur is. heb afgelopen carp 2011 een stuk meegekregen vond de kleur toen erg licht. Is die kleur aangepast? of is het nog steeds hetzelfde?

Hoor het graag. BTW ik vind het topspul! Ff branden of wat sec.lijm en never nooit niet dat het lusje eruit schiet.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

25-06-2011 18:21

jeffrey van osch schreef:Let wel ; met branden zorg ervoor dat er geen te grote blob aan komt en dat je tail rubber er nog overheen kan schuiven bij lijnbreuk !


Stukje afknippen van je tailrubber en is opgelost :wink:
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-06-2011 00:36

:roll: ja oke , maar dacht ; zeg het toch maar ffkes zodatmensen er zich bewust van zijn
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

26-06-2011 11:11

Dries,

afgelopen seizoen is gebleken dat vooral de lichte kleur iets teveel op valt.
Op het ene water meer als op het andere, maar voor het nieuwe seizoen zullen beide kleuren worden aangepast.
Als ik het goed heb, kan je de nieuwe kleuren dit najaar in de winkel verwachten.

Even geduld nog!

Mvg
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

26-06-2011 11:41

de bijna witte versie met donkere streepjes zag ik bij sanders liggen.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

26-06-2011 23:07

Volgens Piet komt de nieuwe kleur in november binnen.
Ik moet zeggen dat ik na het zien van deze kleuren een beter gevoel bij de Free Fall heb als met de eerste versie.
Maar er komt nog meer nieuw en goed spul aan.
Een prachtige gevlochten lijn tegen zeer schappelijke prijzen.
En zeer fijn onderlijn materiaal, deze zal ik zeker gaan gebruiken 8)
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-06-2011 07:22

Dries,

Het klote van iets NIEUWS, is dat het gemaakt moet worden. En niet geheel onbelangrijk ook getest moet worden.

Het voordeel van kopieren is dat alleen de stikker anders is.

Soms beter ff te wachten.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

28-06-2011 00:08

Tussen nieuws en het uitbrengen moet ook niet altijd teveel tijd zitten, zijn genoeg mensen die op poducten zitten te wachten tot het uitkomt, vraag creeren is prima, maar maak het niet te gek met wachttijden, why wait?
Als die kleur is aangpast hoef je toch geen maanden te wachten om het uit te brengen als het echt een verbetering is.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

28-06-2011 06:07

IK heb nu een rolletje FF in huis en moet zeggen dat het splicen gewoon goed gaat hoor met de bijgeleverde naald.
Met de naalden van E.S.P gaat het nog beter ( die zijn echt dun)
Maar idd , als je een lusje hebt en je zet geen spanning op de lus dan kan je het lusje zo weer heel makkelijk opentrekken ja .
Maar zolang er spanning op staat kan je trekken wat je wilt maar die lus komt er echt niet uit hoor!!
Dus idd een druppeltje lijm of een stukje aanbranden helpt.
Het jammere vind ik ook dat er geen soort van haakje / sneetje op het rolletje zelf zit zodat je je FF erin kan haken als je je rolletje opbergt.
Nu ligt alles los en wikkelt alles er zo vanaf met opbergen.
Ik moet er nog mee gaan vissen , dus daar kan ik nog niks over vertellen , maar qua soepelheid en zinkeigenschappen vindt ik het tot nu toe geweldig.
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

28-06-2011 07:46

Ik heb ook even wat vraagjes betreft de free fall leader.
Na het zien van de filmpjes en de ervaringen van mensen heb ik ook maar een rolletje gekocht en daarbij een akje Freedom Safety Leadclips.
Nu is het mij duidelijk dat er 2 lusjes aan de leader gemaakt moeten worden waarvan 1 aan de hooflijn komt en aan de andere een wartel.
Uiteraard wil ik het safety systeem gaan gebruiken,maar ik vraag me af hoe ik de onderlijn moet bevestigen aan de leader.
Kan dit met een kwik link aan de wartel of is er een andere mogelijkheid?

Misschien een wat rare vraag ,maar na 20 jaar ga ik weer beginnen met karpervissen en toen die tijd hadden wij dit soort systemen niet,wat nu dus een hele verbetering is.

Ik ga dus niet alleen beginnen met het maken van de free fall leader,maar ook met onderlijnen,dus alles is weer even nieuw voor mij :-?

Alle tips en advies is welkom,foto's of tekeningen zouden helemaal perfect zijn om het duidelijker te maken :wink:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

28-06-2011 08:14

Richard , je onderlijn word normaal gesproken aan een wartel bevestigd die weer in je safety clip gaat .
Dus leader , wartel daar " overheen " safety clip en dan aan je wartel die in je safety clip zit je onderlijn ..
Je zou dus eigenlijk ook de wartels van piet moeten halen en dan de quik change wartels ..

Kijk anders ff op de tekening in het pakje free fall

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

28-06-2011 09:04

Edward,

Als de nieuwe leaders al klaar waren geweest, dan hadden ze heus wel in de winkel gelegen.
Dat word heus niet opgeslagen, en pas in in het najaar naar de winkels gebracht. Zoiets heeft tijd nodig.
Dries vraagt of de kleur al is aangepast, en ik geef als antwoord dat we er mee bezig zijn.
Kan ook niks vertellen en dan ziet iedereen het opeens in de winkel hangen.
De reden dat ik het vertel is puur om te laten zien dat Rig solutions luistert naar de ervaringen van klanten.
Wij zien ook het liefst dat alles wat je wilt, en bedenkt binnen een week in de winkel ligt, maar helaas werkt het allemaal niet zo.


Richard,

Voordat je de leader terug trekt in zijn eigen kern, kan je al een wartel plaatsen.
Als je de wartel geplaatst hebt trek je de leader pas terug door zijn eigen kern.
Het kan met elke wartel van elk merk.
Hieronder een foto als voorbeeld.
Als je nog vragen hebt kan je die altijd stellen.

Succes ermee!

Ivan,
Ook daar zijn we mee bezig. :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Richard Moog
Berichten: 55
Lid geworden op: 08-06-2011 07:39

28-06-2011 12:26

jeffrey van osch schreef:Richard , je onderlijn word normaal gesproken aan een wartel bevestigd die weer in je safety clip gaat .
Dus leader , wartel daar " overheen " safety clip en dan aan je wartel die in je safety clip zit je onderlijn ..
Je zou dus eigenlijk ook de wartels van piet moeten halen en dan de quik change wartels ..

Kijk anders ff op de tekening in het pakje free fall

Mvg jeffrey


Ik ben nu niet thuis,maar zal inderdaad eens op de tekening kijken die bij de free fall leader zit.
Nu hoorde ik weer van iemand dat als je met het safety systeem op de leader werkt geen wartel op de leader moet zetten omdat het anders niet werkt :-?
Om heel eerlijk te zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en weet ik niet meer waar ik moet beginnen.
Dus ik begrijp ook dat je die quick change wartels van Piet Vogel nodig hebt en geen gewone wartels maatje 8?
Plaats reactie