Piet Vogel Free Fall Leader


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

21-03-2011 17:20

Ik heb het leader materiaal gekocht nadat ik het in Zwolle had gezien en ben er erg tevreden over. Mooi soepel, voor mijn water de goede kleur en zinkt als een baksteen maar Piet als je dit leest..


Lever bij de volgende batch svp een dunnere splicing needle. Het is al heel netjes dat je er 1 bij levert, maar regel svp een dunnere naald i.p.v. deze. het splicen gaat al moeilijk, maar is te doen met een solar of korda naald. Deze zijn n.l. erg dun maar met de bijgeleverde naald lukt het mij echt niet. Ook niet na veel geduld.

Ondanks dit ene puntje, topspul!!

mvg Bas
Laatst gewijzigd door Bas Bro op 21-03-2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

21-03-2011 17:52

Bas,

Ik heb hetzelfde probleem als jij, maar ik maak het terug te halen stukje nu iets vettig met een druppeltje maiskiem olie en nu lukt het zelfs met de bijgeleverde naald.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

21-03-2011 22:07

Ik sluit mij bij Bas aan, dit was het eerste wat ik ook ondervond en heb Piet daarover gemailed.
De naald krijg ik niet eens goed in de leader om te splicen en ook ik heb hiervoor een andere naald gebruikt ( Korda, Solar, PB en Gardner gaan prima ).
Misschien praat ik voor mijn beurt ( Sorry Piet ) maar Piet heeft gekozen voor een dikkere naald, en maakt er 60 leaders per uur mee, niet iedereen vind de dikkere naald prettig dat weet hij ook.
Wellicht zal hij hier nog wel op reageren op het board.

Verder prachtig materiaal!
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

22-03-2011 13:14

Ik vind het materiaal super....

Maar ik ben het met de mensen eens dat het zeer lastig te splicen is. Afgelopen weekend 4 leaders gemaakt.
Kosten me bijna een uur en 2 naalden.... :-?

Heb het met de orginele naald geprobeerd (deze heeft het wel overleefd) als met naalden van Korda en Fox (beide R.I.P.).
Zelf heb ik hem bevochtig met speeksel maar dit baat ook niet echt.

Miss kan me (en de rest natuurlijk :wink: ) de truc vertellen waardoor het makkelijker gaat en de naald heel blijft.

MVG Bennie
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-03-2011 14:32

Ik zeg, haakje in een pluisje aan het eind. Geen probleem, red je de 60 lusjes wel mee. 120 lusjes en dus 60 leaders is wel erg veel :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

23-03-2011 23:06

ik word depressief & schizofreen van dat gesplice, de naald is te dik!!!!!!!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-03-2011 23:07

Ben ik blij dat ik 4 naalden heb van Sufix Leadcore.
Werkt er prima mee.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-03-2011 08:18

Arno Bijl schreef:ik word depressief & schizofreen van dat gesplice, de naald is te dik!!!!!!!!


Uiteinde pluizen, niet proberen de draad dubbel erdoor te trekken ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-03-2011 08:35

Ja Sven ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij pluist het uiteinde niet, het worden dunne rafels, die niet meer zijn vast te pikken.

Ik ben allang blij dat ik de enige niet ben die het splicen van deze lijn bagger vindt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

24-03-2011 08:42

Ja heel het pluizen snap ik ook niet.....

Maar goed eerst maar eens een stel nieuwe naalden kopen.... :-?
Weet iemand nog naalden die dun, goed en vooral sterk en zijn??
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

24-03-2011 08:50

Ik krijg steeds mee de indruk, dat de dikte van de naald er niet zoveel toe doet, maar dat de lijn niet constant geweven is, het lijk wel of hij het ene stuk strakker zit dan bv een meter verder, want het ene moment krijg ik die bijgeleverde naald er wel makkelijk in en het andere moment wil er zelfs geen dunne er makkelijk in.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-03-2011 08:52

Zal vanmiddag eens een foto maken van wat ik bedoel, als ik photoshop weer heb geinstalleerd en meer van dat ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 11:48

Afbeelding

Sufix
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-03-2011 13:38

Jan en alle andere die moeite hebben met splicen
Bij nader inzien had het beter geweest te kiezen voor een dunnere naald, ik ben echter teveel van eigen voorkeur uitgegaan. Ik zal er daarom voor zorgen dat de volgende zending de naald wordt vervangen door een dunnere variant.
Voor mij persoonlijk werkt degene die erbij zit prettig maar ik heb waarschijnlijk niet breed genoeg gekeken. Helaas komen deze kleine minpunten voor als je een compleet nieuw pakket neerzet. Ondanks dat ik alles test kan ik niet genoeg zien of inschatten hoe de consument dat oppakt. Excuus hiervoor en het is aan mij om er wat mee te doen, komt goed. Vanaf nu zal dat veel beter gaan want ik krijg nu dagelijks input van de testvissers en de consument.

Over het splicen op zich ben ik verbaast dat veel mannen er moeite mee hebben. Ik vind het materiaal juist gemakkelijk te splicen. Ik heb dit op vele opendagen van winkeliers (twee dagen terug in Almere) en diverse beurzen gedemonstreerd. Het is echt heel simpel mits je niet iets verkeerd doet. Pak ten eerste het stukje dat je naar binnen wil trekken zo dun mogelijk (heel goed van Swen want hij pluist het eerst, is met een dunnere naald niet nodig) dan hoef je niet teveel materiaal mee te trekken. Als je dit tukje leader de kern in wilt trekken moet je de leader niet onderaan vastpakken en dan kracht (dus trekken aan de naald) zetten. Neen, je moet de leader zo hoog mogelijk vastpakken (bij het begin) omdat als je het laag doet de vezels helemaal dicht duwt. Bij het begin vasthouden en dan rustig met een draaiende beweging het stukje in de kern trekken. Pas dan kun je de leader lager pakken maar dan nog zonder enige kracht met een draaiende beweging doortrekken tot het stukje uit de leader vandaag steekt.
Het moet echt helemaal zonder kracht kunnen! Ik plaats als het allemaal goed gaat vandaag of morgen het How to Use filmpje op de Rigsolutions site. Je kunt daar zien hoe gemakkelijk het is.

De leaders zijn niet verschillend gevlochten mannen dat is onmogelijk want een machine maakt daarin geen fouten. Het ligt echt aan de manier waarop en dat is voor iedereen te leren als je weet hoe het werkt en er even wat tijd in steekt. Vat dit niet negatief op want zo is het niet bedoeld. In eerste instantie wilde ik niet reageren omdat ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen ventileren. Dus als iemand schrijft ik vind het troep! geen probleem want ook die mening respecteer ik. Maar nu waren het niet echt meningen maar meer vragen. Kijk dus even op de site vandaag naar het filmpje, je zal er zeker om gaan lachen want ik ben geen acteur. Lees mijn blog er maar eens op na.

Gr Piet
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

24-03-2011 13:52

Piet beankt voor het reageren en je uitleg.

Ik heb er zelf last van gehad. Maar dan is het niet meteen troep. Tenminste dit is mijn mening.

Ik zal het filmpje bekijken en daarna weer zelf mee aan de slag gaan.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24-03-2011 14:09

Mannen
Joost heeft het filmpje online gezet voor mij, kijk even op rigsolutions.nl en open videomateriaal, klik dan op het kleine schermpje en je komt op de youtube versie. Niet lachen he om die oude knar!

Expres een naald gebruikt van Korda om te laten zien dat het niet nodig is om een extreem dunne naald te gebruiken. Ik zal deze maat (Korda paars) gaan toevoegen aan de verpakking bij de volgende zending.
Succes
Gijsco pluygers
Berichten: 96
Lid geworden op: 15-12-2009 21:00

24-03-2011 21:52

Je komt heel positief over op mijn Piet om gelijk te antwoorden op vragen die andere hebben niets mis mee,heb trouwens vorige week die duranium lijn gekocht ben benieuwd wat het is,en heb die tackle box van je gekocht zag er niet verkeerd uit sjapoo.
Gr Gijsco
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

24-03-2011 23:53

Na het filmpje bekeken te hebben weer wat leaders gemaakt,...... een makkie!! Heb wel een dunne naald gebruikt van PB. En de draaiende beweging is zeer belangrijk. Bedankt voor de instructievideo Piet. ennuh, jah opa je wordt ouder!! :lol:
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

25-03-2011 09:48

Ik ben gister voor het eerst leadcore gaan splicen, welteverstaan de free-fall van piet.
Na het filmpje bekeken te hebben en het zelf geprobeerd te hebben moet ik zeggen dat het mij zeer makkelijk af ging.

En de soepelheid van de leadcore is werkelijk subliem!

Keep up the good work piet.

Groet Tim
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2011 12:41

Beste Piet,

Na het zien van het filmpje (waarvoor dank natuurlijk) kom ik tot de conclusie dat ik niets anders doe als wat jij doet, met die verstande, dat ik linkshandig ben, ik doe dus exact hetzelfde, wat misschien nog kan, is dat ik misschien wat minder geduld heb als jou. Ik blijf het proberen, ik heb namelijk de drie weggegooide rolletjes weer opgedoken uit de vuilnisbak :wink:

Misschien nog een tip mbt de naald, ik denk dat het slimmer is een rondhandvaatje dat draait makkelijk tussen de vingers ipv zo'n plat ovaaltje of blokje.

Wat je trouwens ook zelf kunt maken.....!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-03-2011 13:09

Jan
Kom op de Visma eens langs bij mij ( mocht je gaan ik sta op de stand van RTV) dan kan ik het één op één voordoen. Het kost echt geen enkele moeite als je het eenmaal doorhebt.
Gr
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

25-03-2011 13:11

Ik had het rolletje ook bijna weggegooid...totdadt ik het filmpje zag :P
Ik vind die bijgeleverde naald waardeloos, ik gebruik gewoon mn splicing needle van Korda en dat gaat uitstekend.
Zonder de tips uit het fimpje, was het splicen me in ieder geval niet gelukt...
Ik ben trouwens ook linkshandig.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2011 13:18

Piet,

Ik ben niet zo'n beursman, ik vond het al heel wat dat ik dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer eens naar Carp Zwolle ben geweest. Waar ik je nog gevraagd heb naar dat schepnet, misschien dat je nu weet wie je voor je hebt. Groot, dik, rood en lelijk........!!!!!!!!! Maar gelukkig getrouwd :wink:

Dus ik moet helaas verstek laten gaan.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-03-2011 13:24

Jan
Hoe kan ik dat vergeten :lol: :lol:
Misschien dan bij één van de opendeurdagen bij jouw in de omgeving. Hengelsport Rotterdam, zondag of bij de opening van de nieuwe Wout van Leeuwen winkel.
Ik hoop dat het je gaat lukken.

Voor mezelf gaat het nog steeds goed met de naald die erbij zit maar hij wordt vervangen door een dunnere zoals de paarse Korda. deze vinden de meeste het best werken.

Gr Piet
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2011 13:48

Mag jij als Amsterdammer in 010 komen :wink: :wink: Dat heb je flink wat gekost :lol: :lol:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...