Julie Mening


Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

16-01-2011 16:30

beste mensen

ik ken een klein watertje waar een redelijke groote vis zijn rondjes zwemt deze vis is heel mooi beschubt en wil deze uiteraard vangen nou heb ik heel wat zitten observeren tot nu toe heb ik 3 kwart van het bestand wel gevangen, maar die ene he!! die moet ik hebben. zou deze rig deze ouwe onderwaterbig doen vangen? julie mening graag

Afbeelding
Afbeelding

OWJA de krimpkous moet uiteraard nog gekrompen worden
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-01-2011 18:36

Voerboot? Laat dan die Anti-Tangle sleeve maar achterwege..

Verder zal het niet snel aan een bepaalde rig liggen, right time right place. Aassoort..

Maar het is het proberen waard.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

16-01-2011 19:07

Richard Mol schreef:
OWJA de krimpkous moet uiteraard nog gekrompen worden


het gaat er volgens mij het meest om hoe je hem krimpt(buigt)

verder zou ik gaan experimenteren met aas (iets totaal anders)
en lengte van onderlijn van lang tot heel kort (dit ivm de manier van azen die deze dikzak zou kunnen hebben)
zo zou ik het aanpakken

suc6
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

16-01-2011 20:34

Nee Sven mag geen voerboot gebruikt worden vandaar de sleeve nou heb ik in onderwaterbeelden gezien dat een sleeve toch voor een goede prik zorgt aleen was dit geen sleeve maar een stuk krimpkous die over de wartel geschoven was en zo een soort sleeve effect kreeg voor de rest heb ik het al met vele aassoorten in verschillende diameters geprobeert op zoveel verschillende plekken daarom denk ik dat de rig het grootste onderdeel is van het wel vangen van deze beaty
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-01-2011 20:39

Ik denk dat de anti tangle sleeve weinig met de daadwerkelijke prik te maken heeft. Sven bedoeld dat de sleeve de rig onnodig lomp maakt denk ik.

Verder denk ik dat je de juiste combinatie van aas, plek, rig en juiste moment je winnende lot zal zijn, niet de rig alleen. Succes ermee en vergeet geen foto te posten als je 'm gevangen hebt.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

16-01-2011 20:56

In een artikel (onderwaterdiscussie) van Koen Koops wordt de 'meerwaarde' omschreven van de sleeve i.c.m. met een grootoog-wartel.
Maar goed zijn belang, is niet mijn belang.

met belangeloze groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

16-01-2011 21:20

haha duidelijk hape jah eus ik zal hem zeker plaatsen deze vis heb ik al een lange tijd op verlanglijstje staan en zal dan ook een gat in de lucht springen als ik hem heb heb al zoveel geprobeert van slappe lijnen , toplood, compact voeren verspreid , veel , weinig voer, onderlijn kort, lang verschillende soorten rigs afwijkende aassoorten vele verschillende plekken en tijden maar uiteindelijk is het de rig die ervoor moet zorgen dat de vis haakt
je mag hier niet snachts vissen en het is ook onmogelijk om onopgemerkt te blijven

het lijkt ook wel of de mooiste vissen altijd moeilijker vangbaar lijken alsof ze het weten
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

16-01-2011 21:36

hallo richard

als je gaat specimen vissen op 1 bepaalde vis, moet je info halen, zoveel als mogelijk over die vis.

waar is ie gevangen? vaker de zelfde plaats? welke tijden(van de dag, van het jaar) welk aas. heb je die vragen compleet, dan ga je naar wat heeft die ander gedaan om die vis te vangen gevoerd, niet gevoerd etc. weet je dat, dan kan het zijn dat je die vis nog niet vangt

bijvoorbeeld een 1 maal per 2 jaar vis is echt lastig, met name als je niet weet wanneer die gevangen word

Ik heb redelijk wat targetvissen gedaan en ze allemaal gevangen of in ieder geval gehaakt die ik achterna zat.

de antwoorden waren veelal verschillend, maar wel allemaal uit de geschiedenis van de vangsten te halen

Volschub was plaats
de lange draak was voerhoeveelheid
de hoge was eerst aas, daarna plaats
2kleur was plaats
de hamster was plaats
etc

lees goed, en het is vaak plaats soms is het tijd van het jaar, dat zijn dan vaak de 1 maal per jaar vissen, maar ook bij die vissen is het vaak weer ongeveer dezelfde plaats.

dus onderzoeken die hap, info zoeken is vaak meer tijd waard dan het vissen

veel succes

Roger
I think and therefore I am....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-01-2011 22:41

En zelfs dan nog kan het totaal iets anders zijn wat zo'n eens per twee jaar vis ineens 6x in een seizoen de kant op brengt en de drie jaar erna helemaal niet.

Terwijl je hem wel gewoon ziet zwemmen.. Het wordt nooit een exacte wetenschap maar goed..

Een vis die op een bepaald deel van het water huist kent deze als geen ander.. Zeker de grotere vissen zijn iet vaak scholenzwemmers en kun je ook niet vaak dmv een beetje concurrentie opfokken om toch de fout in te gaan.

Ik heb ( najah, nog niet eigenlijk dan) ook zo'n vis. En blijf mezelf maar voorhouden dat ie er nog zwemt en dat alles mogelijk is.

Meestal kwamen ze bij mij uiteindelijk op een moment dat je het niet verwacht:

- Toch nog een nachtje, terwijl je niet gevoerd had
- Binnen 5 minuten je waker uit je handen getrokken worden en daar was ie
- Stek bezet, andere stek pakken en meteen raak..

Vergeet niet, het is vaak een behoorlijk portie geluk ook nog eens..

Alles moet kloppen, de tijd, het aas, de vis, de omstandigheden, de rig, je lijn i.c.m. de aanzwemroute kan het beestje al behoorlijk om krijgen. Een bepaalde plek vanaf een andere stek bevissen kan ook al verschil maken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

17-01-2011 17:20

ik zelf denk dat vissen die wel gezien worden maar niet gevangen of de vissen die er al hele tijd niet meer uit komen gewoon te vangen zijn op een totaal andere manier

-dus meest rare plek 30cm water of juist extra diep
-een "hotspot" niet van de makkelijke "rechter" kant maar via de bijna niet te betreden "linker" kant
-i.p.v. een boillie of zon afgekraakte particle gewoon een stukje inktvis of mossel
-i.p.v. een groot aas een heel klein aas
en ga zo maar door alles wat je kan bedenken juist het omgedraaiden en dan natuurlijk veel uren maken en ook wel een beetje geluk maar zonder een goede/andere aanpak zal je er niet komen verwacht ik
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

17-01-2011 17:30

owja ff klein voorbeeldje
op een vakantie water waar ooit vissterfte was en al het oude bestand dood was ben ik een weekendje wezen vissen
natuurlijk met de gedachte om die oude visjes te vangen(dode...)
eerst ff info in gewonnen over hoe je daar het beste kon vissen...

en het daarna natuurlijk totaal anders gedaan
overdag vissen werd snachts
ipv boilies van +-20mm werd het een mini boillie van mainline 10mm
ipv redelijk voeren helemaal niks
en zo nog wat aanpassingen aan montage en rig(natuurlijk ook met de gedachte van de bodemgesteldheid)
en ipv bijna midden van put nog geen 1.5 meter van kant
zo wist ik er daar toch nog wat van het oude bestand te vangen
heb er ook een keertje overdag gevist en merkte wel dat je snachts meer aanbeten kreeg maar ook dat er snachts de grotere/mooiere uitkwamen(betere bekken etc,)
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

17-01-2011 18:06

Ik heb ook een leuk voorbeeldje.

Op een water zwemt een bak van een schub, wanneer deze vis wordt waargenomen, zwemt deze altijd een paar meter achter een groepje van vijf vissen van rond de dertig pond.
Weet men dit, dan is het vangen van de vis niet moeilijk.
Gewoon zorgen dat je geen van die vijf vissen haakt.
Kwestie van voertaktiek.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

17-01-2011 19:15

thnx voor de reacties heb idd al zoveel dingen geprobeert vele soorten rigs kort lang pop up wafter groot aas klein veel aas weinig aas afwijkend aas op vele verschillende plekken toplood slappe lijnen vette gesoakte dingen wat me wel opvalt dat ik de vis het vaakst zie in een bepaalde hoek hier vis ik dan ook wat vaker
het is af en toe zeer frusterend ik ken geen mensen die hem gevangen hebben dus info halen is ook een domper misschien kom ik ooit nog iemand tegen voor de rest mag je er niet nachtvissen en is het onmogelijk om onopgemerkt te blijven hoop hem dit jaar echt te vangen tis ook maar een watertje van een hectare of 1 a 2 dat maakt het nog frustrerender

grtz rich
elwin touw
Berichten: 62
Lid geworden op: 23-09-2009 18:41
Locatie: Hoogkarspel

17-01-2011 19:19

Hoi richard!
Ik kom ook uit west-friesland en ben behoorlijk bekend met de meeste wateren hier in de omgeving. Als je niet publiekelijk wilt prijsgeven om welk water het gaat kan je me altijd een pb'tje sturen. Misschien kan ik wat toevoegen aan je toegepaste tactiek of je een andere kijk op de situatie verschaffen!
Ben overigens geen stekkenpezer want die kan ik hier in de omgeving goed zelf vinden!

Groetjes Elwin
Verzin je eigen aanval en doe niet mee met de rest!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-01-2011 06:50

"Goedemiddag mevrouw, wij zijn van de schoonmaak, en komen Uw aanleunwoning schoonmaken"

En leeg was de woning..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

18-01-2011 17:27

hahaha ook al zou ik het prijsgeven je ken er toch nie vissen
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

18-01-2011 20:40

krijg je ''jou'' vis wel aan het azen op je stek?
mischien andere stek proberen..
ik vang vissen die ik op een andere stek aan de andere kant van het water nooit vang..
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

18-01-2011 20:46

misschien zaten ze daar ook niet
vissen kunnen zich fijner voelen op een en de zelfde plek...
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

19-01-2011 21:36

verhindert dat loodje niet een goede inhaking?
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

19-01-2011 21:47

neehoor totaal niet dit loodje kan vrij over de bocht van de haak bewegen en zakt tijdens het opzuigen direct naar de onderlip
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

19-01-2011 21:54

vanwege het massa traagheidsprincipe bedoel je? werkt dat eigenlijk onderwater net zo als boven water of is de weerstand op het loodje oorzaak aan het schuiven tijdens indringen van de haak.
krijgt het loodje ook de tijd om te zakken bij aanzuigen?
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

20-01-2011 17:22

bij traagazende vissen idd vanwege argwaan of andere aasopname
onder water weegt alles minder zwaar zo ook dit loodje maar ik zie er wel degelijk meerwaarde in toch op dressuur putjes vaak goed mee gescoord
dave verbeek
Berichten: 41
Lid geworden op: 05-06-2010 20:18
Locatie: Dordrecht

20-01-2011 19:01

Misschien een beetje een lullig antwoord maar heb je er weleens aan gedacht dat sommige vissen alleen natuurlijk aas eten en NOOIT gevangen worden.
Voor de gene die er een discussie over willen aan gaan wat hier nogal gebruikelijk is bespaar je de moeite.
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

20-01-2011 19:08

Nooit gevangen op on-natuurlijk aas bedoel je zeker.
Een kronkelend wormpje voor de bek, en binnen de minuut rammen.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-01-2011 19:36

HpE,

Je was me voor..

Met achtervolgende groet...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm