Free Fall


Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-11-2010 09:56

Marc
Het pakket zoals gepresenteerd op de beurs van Utrecht is helemaal klaar en zal eind januari begin februari in de winkels liggen. Mits de boot uit Azië geen vertraging heeft! Dat is in mijn ogen toch heel normaal dat je de producten aan het einde van het karperseizoen toont aan het publiek en dat deze te verkrijgen zijn aan het begin van het nieuwe seizoen. Een winkelier zit echt niet te wachten op een compleet endgame pakket in dit jaargetijde.
Een beurs is juist daarvoor bedoeld! Zo waren de beurzen in het verleden altijd. Kijk als voorbeeld eens naar de auto beurs, daar zie je ook prototypes waar nog aan gesleuteld zal gaan worden.
Verder is het zo dat er in mijn nieuwe range een aantal afwijkende materialen zitten die niet zoals bij de meeste andere merken uit Taiwan/China vandaag komen. Dat wil zeggen dat deze afwijkende producten door een aantal grote bedrijven inmiddels zijn opgemerkt. Ik ben dan ook al benaderd door diverse topmerken of zij het materiaal kunnen krijgen voor hun eigen merk. Dat is wel een goed gevoel dat ik weer helemaal terug ben na twee mindere jaren uit mijn leven.
Het houd echter ook in dat het niet zo lang gaat duren voordat de eerste bedrijven het gaan proberen deze producten na te maken. Niets mis mee maar ik heb deze producten ontwikkeld (veel tijd in gestoken, naar Jakarta geweest enz.) en wil daar dan wel even ook de credits voor krijgen. Ik heb geen enkele moeite met het feit dat er kopiëren gaan komen dat is nu eenmaal zo.

Wat bedoel je met dat ik dat veelal zou doen? Ik kan mij niet herinneren dat ik dat zoveel doe!

Dat wij aan mensen een nog in testfase verkerende kleur hebben laten zien komt voor uit het feit dat daar vragen over waren. Gewoon even attent laten zien dat we volop in ontwikkeling zijn. Dat deze zandleader vervolgens een keer vergeten is om op te bergen is jammer. Het is niet de bedoeling geweest om deze uitgebreid te tonen. Excuus hiervoor.

Marc
Over deze afstelling kan ik wel een heel artikel schrijven (misschien doe ik dat ook wel) maar in het kort:
Na het ingooien houd ik enige druk op mijn molenspoel. Als mijn lood de bodem raakt zal ik het lood niet meer verplaatsen en laat mijn leader of hoofdlijn het werk doen om goed af te zinken. Daarna draai ik voorzichtig de ontstane bocht uit mijn lijn en bevestig een lichte hanger. Deze hang ik 10 cm onder mijn hengel. Ik vis nooit met strakke lijnen!!!!

GR Piet
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

08-11-2010 10:19

Piet het is geen commentaar hé, ik heb het nog geen eens in actie gezien!! maar zal het zeker een keer proberen.
Ik heb het gevoeld en in mijn beleving vond ik dat het nogal licht is waardoor ik bang ben dat je het snel omhoog kan trekken in bepaalde situaties. En nee dan heb ik het nog niet eens over strakke lijnen :wink:
Een slider gebruik ik liever niet met mijn montage want ik vind er geen die een groot genoeg gat hebben die over mijn voorslagknoop past zonder grote kracht er op los te laten.

Eerlijk gezegd krijg ik ook steeds meer het idee dat een leader in mijn situatie compleet overbodig is..
Maar ik wordt afgeknald hier als ik deze laat zien denk ik :lol:
Veilig? ik vind het veilig omdat mijn onderlijn nu de zwakste schakel is.
Bij lijnbreuk blabla enz dan? Die heb ik in de afgelopen 4 jaar 1 keer gehad en dat vind ik acceptabel.
Zeker als je de lijn terug vind zonder rigje.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-11-2010 11:28

Jacco
Ik zie het niet als commentaar! Al was het wel zo bedoeld maakt dat mij nog niet uit want ik respecteer ieder zijn mening. Daar is dit forum voor!!!!

Mijn reactie is gewoon wat ik heb waargenomen tijdens mijn vele test sessies met dit materiaal. Het reageerd onder water niet anders dan andere leaders behalve dat het de contoure beter volgt. Vis je dichtbij en trek je alles strak dan komt ook de zwaarste leadcore omhoog.

Ik wil niet verder ingaan op de voordelen zoals veiligheid want daar is dit forum niet voor.
Heb je vragen kom dan langs op de stand van ons op de aankomende beurzen.

Jacco natuurlijk begrijp ik dat je geen slider gebruikt in combinatie met een voorslagknoop, ondenkbaar!!

Leaders zijn soms niet nodig, ben ik met je eens. Toch kunnen ze soms handig zijn en meerwaarde hebben maar dat is een lang verhaal. dat zal ik zeker in een artikel toelichten.
Gr Piet
K. van den Herik

08-11-2010 11:40

Ben benieuwd. Dan hoef ik tenminste niet de loodkern te verwijderen als het en moet zinken en soepel moet zijn.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-11-2010 12:20

Ben ook zeer benieuwd, soepel en wel goed zinkend.

Piet,

Ook mijn vragen waren niet aanvallend bedoeld, ik ben gewoon op zoek naar informatie. Misschien dat de veelal, een beetje too much was? Ik zie het echter een ieder doen, en maar promoten en promoten maar leveren is altijd een probleem.

Ben overigens blij, dat jij het gevoel hebt dat er weer eens iets goed gaat naar een paar minder leuke jaren. Ken de details niet, hoeft ook niet, ik ben gewoon blij voor jou.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-11-2010 12:26

Marc
Ook voor jouw reactie geld dat ik het zo niet heb opgevat en verder bedankt voor je opbeurende woorden.
Nogmaals en dat meen ik echt, ïedereen heeft recht op zijn mening"! daar is dit forum voor en benut hem dan ook op een goede manier. Ik zal verder alleen reageren als er iets niet klopt en jullie lekker laten discusieren.
Gr
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

08-11-2010 12:38

Ben eigenlijks ook wel beniewd. Zijn die leaders kant en klaar? of moet je ze zelf nog maken?
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

08-11-2010 14:52

Eerst dacht ik dat het een voorgemaakte leader was, maar blijkbaar is het hetzelfde genre als leadcore,
super want de meeste leaders zijn toch te kort, zo kan je het zelf bepalen.
Intessant produkt lijkt mij, ook de rigversie.
Welke trekkracht heeft de leader Piet ?
Misschien ga ik wel naar TT carp event en kan ik het daar bekijken.
Grts Gino
Greets Gino
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

08-11-2010 17:02

40 lb zijn de leaders...
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

10-11-2010 00:57

goed bezig leuk nieuwe producten :D
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

10-11-2010 18:28

Kan je het spul ook gewoon knopen zoals een normale voorslag, of moet je het splicen zoals leadcore?
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-11-2010 18:47

mm interessant, nieuw spul van piet ben zeker benieuwd!

Overigens vraag ik me wel af hoe het zit met dat Piet nu dingen onder zijn eigen naar uit gaat brengen. En verder nog wat zegt dit over PB products?!

Anyway als ik het spul tegen kom ga ik er zekers effe naar kijken.
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

10-11-2010 21:28

@Bojan: gewoon splicen gelijk leadcore.

@Thomas: PB en rigsolutions staan volledig los van elkaar. Piet heeft buiten het feit dat hij oprichter was van PB niets meer met PB te maken. Dit zegt echter niets over de aangeboden produkten PB heeft goede kwaliteitsvolle produkten. Rigsolutions biedt in eerste instantie een basispakket aan end tackle. Het is de bedoeling om in de toekomst met innovatieve spullen op de markt te komen. Het is zeker niet de bedoeling om de zoveelste in rij te zijn met end tackle.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2010 08:39

Peter,

Wat is jouw relatie met rig-solutions dan? Als ik jouw antwoorden lees dan ben jij part of the club?

En wat bedoel jij met:
Het is zeker niet de bedoeling om de zoveelste in rij te zijn met end tackle.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-11-2010 09:03

Marc,

Peter is lid van het rig solution team, en werkt mee aan de ontwikkeling van producten die in de toekomst zullen worden toegevoegd aan het assortiment.
Wat er word bedoeld met de opmerking van peter, is dat Rig solution bezig is met het ontwikkelen van producten die iets kunnen toevoegen aan onze huidige visserij, en voornamelijk gericht op de veiligheid.
Denk maar eens aan de leaders, en de Free-fall clip.
Door met nieuwe innovatieve producten op de markt te komen, probeert Rig solution zich te onderscheiden van andere producten.

Ging je dit weekend nog te vissen in Alkmaar?
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-11-2010 09:13

Heb dat spul in mijn handen gehad en enkele keren gespliced thuis en ik moet zeggen: Het ziet er goed uit. Hengels zijn hiermee opgetuigd en binnenkort maar even proberen.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

12-11-2010 09:14

@Marc: Joery heeft alles al gezegd.

Het enige dat ik er nog aan toe wil voegen is dat je natuurlijk ook een basisassortiment nodig hebt om naar de winkels te kunnen stappen. Dus je zal ook rigspul, haken etc... bij Rigsolutions gaan vinden.

Greets

Peter
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-11-2010 09:16

Was ik je net voor Peter,

dacht dat je nog zat te vissen.
Laatst gewijzigd door j van der beek op 12-11-2010 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-11-2010 09:25

Het onderlijn materiaal lijkt me wel interessant alleen lijkt het op de foto vrij dik te zijn. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb een hekel aan overdreven dik onderlijnmateriaal. Subtiliteit is een van de sleutelwoorden hierbij voor mij.

De leader heb ik al in mijn handen gehad, vond het er mooi uit zien maar ik ben eerlijk gezegd niet zo gecharmeerd van de kleuren/vlekjes. Ziet het onderlijn materiaal er qua kleurstelling hetzelfde uit?

edit: Mijn complimenten aan Piet die materialen ontwikkeld met de veiligheid van de karper heel hoog op de prioriteitenlijst -- super!
Laatst gewijzigd door Eus Molewijk op 12-11-2010 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

12-11-2010 09:33

Eus,

De onderlijn die jij bedoelt, is inderdaad vrij dik.
Voor de een is hij te dik, en de ander heeft er geen problemen mee.
Maar ik ben het wel met je eens.
Heb er afgelopen najaar mee gevist, en heb er ondanks de dikte weinig last van gehad.
Er zit nog een onderlijn materiaal in het pakket dat een stuk dunner is.
Het heeft dezelfde eigenschappen, maar is een stukje dunner.

Er is één soort onderlijn materiaal met dezelfde kleuren als de leader, maar in de toekomst komen er meerdere kleuren bij.
Het andere onderlijn materiaal is donker van kleur, en zal in de toekomst ook in meerdere kleuren verkrijgbaar worden.

Maar zoals Peter al aan gaf, is het pakket wat in utrecht te zien was, pas het basispakket dat naar de winkels zal gaan, en zal worden aangevuld met nieuwe producten.
Laatst gewijzigd door j van der beek op 12-11-2010 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

12-11-2010 09:39

Eus,

Er is verschillend onderlijnmateriaal. Er is dun soepele onderlijnmateriaal, er is een gecoate versie eveneens een dunne kern en dan is er het free fall onderlijnspul. Dit is inderdaad wat dikker dan het doorgaanse onderlijnspul. Ik heb er een aantal rigs mee geknoopt en het valt al bij al nog vrij goed mee. Het zinkt alle sinds als een baksteen en dat vind ik zeker zo belangrijk. De muddy brown leader blijft voorlopig zoals hij is. De zand kleurige leader gaat aangepast worden. Een paar tintjes donkerder en ook wat nuances erin. De bodem is nl nooit overal dezelfde kleur...

Misschien dat je naar de beurs in Assen gaat, hier kun je normaal gezien alles bezichtingen en betasten (allé, het materiaal bedoel ik dan ;-) )

Greets

Peter
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-11-2010 09:42

Joery en Peter, bedankt voor het antwoord. Mocht ik nog naar een beurs gaan zal ik er eens naar kijken. ;)

Gecoat materiaal of niet zinkend materiaal ben ik niet zo in geïnteresseerd eerlijk gezegd, dat is er al (meer dan) genoeg.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

16-11-2010 21:02

betekent splicen je boiliesteker door de leadcore halen en dan een lustje er doorheen trekken zegmaar? en wat gaat de prijs worden?

stefan
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

17-11-2010 06:18

Splicing needel moet je gebruiken en zo dun mogelijke met een bollie naald gaat je dat niet lukken. Het splicen gaat iets moeilijker dan gewoonen leadcore maar als je er de tijd voor neemt gaat het prima een kwestie van oefenen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

17-11-2010 13:01

wat kan ik er dan voor kopen als een boilie steker niet lukt
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.