Pop-up rig?


Plaats reactie
timon jansma
Berichten: 48
Lid geworden op: 07-02-2010 20:12

24-04-2010 22:41

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede pop-up rig, echter heb ik geen idee welke ik zou moeten pakken. Ik lees veel over de kd-rig. Alleen vertrouw ik dat niet zo omdat het niet indraait. Welke pop-up rig raden jullie mij aan, die een hoog rendement heeft?
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

25-04-2010 17:56

withnie pool rig (zo heet die volgens mij)
of wel bananen rig
ik vind hem fijn en je zou zelf beetje kunne gaan kutten voor het vrij draaien van de haak heb ik ook gedaan
en men vangsten schieten omhoog :D
maarja ik ga niet zo openlijk vertellen hoe het precies werkt :lol:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-04-2010 19:05

Stiffrig op een chod....als de omstandigheden het toelaten. D-hair met ringetje en je hebt een mooie popup rig,dus geen krimpkous of dat soort fratsen,want dat hoeft niet want het nylon zelf doet zijn werk wel!

Hou hem dan ook max 6 cm groot,mooi maatje!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-05-2010 20:47

jasper van gelderen schreef:withnie pool rig (zo heet die volgens mij)
of wel bananen rig
ik vind hem fijn en je zou zelf beetje kunne gaan kutten voor het vrij draaien van de haak heb ik ook gedaan
en men vangsten schieten omhoog :D
maarja ik ga niet zo openlijk vertellen hoe het precies werkt :lol:


Fijne forummer ben jij, jij gunt een ander geen vis? Ik dacht dat t forum was om informatie te delen. Stekinfo vind ik logisch dat je dat niet openbaar plaatst maar een rig? dat snap ik dan weer niet.

Zelf vis ik pop-ups het liefste met een longshank haakje en een klein stukje gebogen krimpkous voor de indraaing. een redelijk zwaar loodhageltje op een cm of anderhalf onder de haak. Die mag best te zwaar zijn, het hoeft niet uitgebalanceerd van mij. Afhankelijk van de manier van voeren bepaal ik de onderlijnlengte. Ook vis ik vaak met een snowman presentatie
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

07-05-2010 01:49

niet veel nuttigs te vertellen?? hou het dan voor je jasper.
hij vraagt informatie en dan ga jij hem der op atenderen dat jij het weet maar dat hij maar moet gaan kutten lekker hoor. http://www.sire.nl staat een mooie handleiding.

ik hou het op de stiff rig met gestripte coating.
begin is stiff lood hageltje en dan flexibel omhoog met standaat knotless evt met krimpkous.
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
William Snijders
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-01-2010 06:58

07-05-2010 02:16

Ik vis mn pop-ups met een trigger rig, lijks wel wat op de bananenrig of whity pool!
agressieve inhaking. zeer moeilijk uit te spugen voor de carp.
hoe te maken is wel op google te vinden.

MVG
Met vriendelijke Groet.


KarperKoorts
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

07-05-2010 14:17

Andre Jacobs schreef: Fijne forummer ben jij, jij gunt een ander geen vis? Ik dacht dat t forum was om informatie te delen. Stekinfo vind ik logisch dat je dat niet openbaar plaatst maar een rig? dat snap ik dan weer niet.

Zelf vis ik pop-ups het liefste met een longshank haakje en een klein stukje gebogen krimpkous voor de indraaing. een redelijk zwaar loodhageltje op een cm of anderhalf onder de haak. Die mag best te zwaar zijn, het hoeft niet uitgebalanceerd van mij. Afhankelijk van de manier van voeren bepaal ik de onderlijnlengte. Ook vis ik vaak met een snowman presentatie


iedereen heeft zo zijn geheimen
ik ben waarschijnlijk een van de enigste die zegt dat hij een geheim voor zich houd
ik geef hem gewoon een tip welke rig hij moet gebruiken
"de standaart withnie poolrig"
want de mijne is niet standaart meer
maar waarom en wat hem zo speciaal maakt ga ik niet zeggen dus ik houd hem verders niks weg over de standaart withnie pool rig
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-05-2010 14:33

Speciaal?

Je zit te azen op anders zijn ideeen,maar zelf geheim doen over een rig die al 80x uitgebracht is in andere vormen en maten? Niks speciaals aan heel die rig niet.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

07-05-2010 14:38

Ik ben zelf niet geïnteresseerd in je whitnie pool rig en ook niet in de whitey pool rig, maar ik zal het onthouden in het geval jij eens om info vraagt.

Stek info, of het recept van een commerciele bol vind ik heel iets anders dan een rig. Dat is een ander gewoon geen vangsten toewensen wat jij doet. Het is geen wedstrijd vissen. Dit board is om van elkaar te leren en op die manier verder te komen. Niet om elkaar de loef af te steken.
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

07-05-2010 15:50

Foto jagers
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-05-2010 18:01

Die bijzondere, aangepaste Withy Pool rig zal vast niet zo bijzonder aangepast zijn. Vandaar dat het lastig wordt dat "geheim" met ons te delen vermoed ik zo...
Terug on-topic: de enkele keer dat ik pop-up vis, gebruik ik een hinged stiff rig. Korda Longshank X met een D-tje d'r aan, lekker makkelijk te knopen langs de waterkant.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

09-05-2010 18:44

owja klopt het is allemaal een grapje ik heb geen speciale rig is gewoon de withey pool rig maar dan anders geschreven dat doet het hem
maar verders
met kleine stiff onderlijn met D systeem op een vast lood systeem en klaar
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-05-2010 22:33

Hè Jasper, je trapt er niet in, kl*te! Ik dacht dat je je geheim wel zou verklappen als ik het in twijfel zou trekken. Half zo oud, dubbel zo scherp...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

10-05-2010 18:59

timon jansma schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede pop-up rig, echter heb ik geen idee welke ik zou moeten pakken. Ik lees veel over de kd-rig. Alleen vertrouw ik dat niet zo omdat het niet indraait. Welke pop-up rig raden jullie mij aan, die een hoog rendement heeft?


André, ik vis nu al een tijdje met de kd-rig, maar draait perfect in de onderlip hoor. ik heb er nu een stuk of tien gevangen, zeker het proberen waard. Al de vissen waren netjes gehaakt in de onderlip.
Ik gebruik als onderlijn, kryston(snake), haak(nash fangX maatje8), 14mmboilie met een 10mm popupje erboven. Loodhageltje tegen de 14mm aan en die zit gelijk aan de haakbocht.
Stukje kneedlood op een twee cm vanaf de haak op het gestripte gedeelte van de onderlijn. Misschien heb je er wat aan.

Gr Marcel.
Groeten Marcel.
Plaats reactie