kneedbaar lood


Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-06-2010 13:44

Die van Fox is rubberachtig en wat lastig te verwerken (effe goed kneden werkt prima voor mij), maar eenmaal op de onderlijn blijft ie tenminste wel zitten. Duur? Zoals alles waar Fox/Korda/Nash?enz. op staat: jazeker, heel erg duur...
Snag safe werkt wat makkelijker, maar is gemaakt om bij een bepaalde druk los te komen.

SA1 Kryston Snag Safe - Snag Putty
Many fish are lost due to snags which grab leads putting the fish at risk. Snag Safe™ allows you to fish up to snaggy areas with total confidence. Simply mould the required amount around your swivel and cast to the problem area. When the putty comes up against a snag or weed, it will pull clear of the line at approx 5lb pressure allowing you to safely free-line the fish away from the obstruction with no possibility of the fish being tethered to a snag. Casting range margins to 50 yards. The only safe way to fish snags. Ideal for still waters and rivers.

Bij mij is het tot nu toe zo dat na elke vis ik de snag safe op m'n onderlijn kwijt was. Geen probleem, aangezien ik het voor een habbekrats aangeschaft heb.

Wat mij betreft dus allebei bruikbaar, maar geen van beide perfect.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

18-06-2010 18:32

sorry hoor maar dat die knijploodjes je onderlijn beschadigen acht ik als grote b*llsh*t. Wie kan hier eerlijk zeggen dat 'ie dat al een keer heeft meegemaakt? Ik durf te wedden dat dat er niet veel zijn, als het al iemand is.

Overigens gebruik zelf kryston heavy metal naar tevredenheid. Dat gebruik liever dan loodhageltjes omdat het iets subtieler is en vooral minder snel in de war gooit.
Gebruikersavatar
Joost Beekhuizen
Berichten: 52
Lid geworden op: 02-10-2007 10:50
Locatie: Heteren (vlakbij Arnhem)

31-01-2013 17:41

Met een aansteker eerst warm maken dan wordt het plakkeriger. Het lijkt dan beter te blijven zitten

Jammer dat je nergens kneedlood groter kan inkopen dan een paar gram

Of weet iemand ergens van wel?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

31-01-2013 22:05

Dark matter van Korda, top spul en een hoog sg. Ready to use dus niks aansteker en plakkerige bende.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-02-2013 02:03

Nash is veruit de beste die ik geprobeerd heb. Kryston is te hard en valt er ook te makkelijk af. Die van korda heb ik maar kort geprobeerd, vond hem beter als de heavy metal, maar minder dan de nash. Die van nash kan je ook eindeloos recyclen en dat gaat ook met lang niet alle varianten even makkelijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

01-02-2013 03:03

Ben het met Peter eens, Dark Matter van Korda vind ik erg goed spul en in vrijwel alle omstandigheden goed kneedbaar.
En een knijploodje die een lijn zou beschadigen? Misschien bij FB? Maar bij een gevlochten onderlijntje haalt het niks uit.
Ik gebruik al jaren knijploodjes op mijn onderlijn, en het verbaast me dat mensen hun onderlijn kapot krijgen door een knijploodje.
Sinds de sinkers van korda er zijn gebruik ik die veel sneller dan een knijploodje.
En het beste voor mij is het kneedlood om zo een sinker of knijploodje te kneden.
Blijft heel goed zitten op deze manier.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

16-03-2013 18:04

Gewoon een lijn zinkertje van korda erop en daar je kneedbaar lood omheen draaien..
Heeft mij nog nooit in de steek gelaten
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-03-2013 00:25

Het is wel degelijk mogelijk met knijplood je onderlijn zodanig te beschadigen dat deze kan knappen.
Maar dat praten we niet over Dinsmore knijplood.
Maar de veel hardere variant met scherpe kanten.

Weet zo niet het merk maar heeft een groen en rood/oranje doosje.
Enzo zijn er nog wel meer merken die je niet wil gebruiken.

Deze beschadigen het onderlijnmateriaal als het te hard word aangeknepen.

Omdat het over kneedbaar lood gaat, gebruik zelf Nash, Kryston, oude Ultimate en Spro.
Spro gebruik ik niet hangt namelijk een vreemd luchtje aan.

Maar Nash en Ultimate zijn toch wel mijn favoriete merken.

Kryston alleen met warmer weer, anders lastig bruikbaar maar is voor mijn gevoel wel zwaarder dan de overige merken.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

18-03-2013 20:36

Ik gebruik : Taska Tungsten Sinkers en dan de Large variant... ideaal, tijdens het rigje knopen er op zetten, zit stijfvast en indien gewenst verschuifbaar...
Vissende vader, die koi's houdt