the fuzz


wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

02-02-2010 13:11

Heb zojuist om een of andere reden 2x die tube hiervan gekregen van henkkoster...
Nooit besteld maar ik ga ze dus wel ff proberen... eerst dacht ik van, beetje overdreven...
Maar nu ik ze hier zo zie liggen zie ik het nut er wel van in, zacht spul, no way dat een karper hiervan meer schrikt als die het aanraakt dan normaal wier...

snap alleen de prijzen niet echt... beetje duur :P

in mijn geval, gratis maakt dingen altijd leuker, ff uitproberen als het weer wat warmer wordt.
Laatst gewijzigd door wouter mer op 02-02-2010 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

02-02-2010 13:18

Hoe ga je het testen dan?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

02-02-2010 13:41

door te vissen?? haha :wink:

waarschijnlijk zal ie een hengel met en een hengel zonder ingooien. echter het zal nooit blijken of het hier aan ligt of aan iets anders.
ik zou een plek opzoeken waar ik de vis zie azen, en zo kijk hoe hij erop reageerd.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

03-02-2010 11:34

t blijft moeilijk te testen zoiets ....
Denk ook mede dat t tussen je oren zit hoor ! :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

03-02-2010 14:18

kan, maar als het tussen je oren allemaal klopt zit je er wel met meer plezier :)

ik heb in ieder geval de mening dat de karpers er (minder) van zullen schrikken als ze deze tubing aanraken dan wnr ze andere tubes of leaders aanraken, het ziet er verbazingwekkend echt uit, hier heb ik het dan niet over het lood en de haken, deze lijken mij wat minder natuurlijk.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

07-02-2010 09:41

als het tussen je oren goedzit en voor je eigen gevoel ... dan zit je al met meer vertrouwen en lol aan de waterkant idd!

:wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

07-02-2010 09:43

Vindt het wel mooi spul, alleen de prijs van zn loodje (4,50) vindt zelfs ik een beetje te gek.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

07-02-2010 10:30

tjah hans .. waar houd t op vraag ik me weleens af! .....
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

21-02-2010 12:00

Lekker zo'n behaard stuk lood i.c.m. een soepele rig. Trek je haak eens in de pruik. Die komt er echt niet meer uit.

Alles wat rommelt met het aas kan ervoor zorgen dat de haak blijft hangen. Al eens gekeken waar je haak terecht komt na ingooien?

Niks voor mij zo'n nep ding.

Ik ben er niet van overtuigd dat een karper zal denken dat er een pluk wier ligt. Lijkt er totaal niet op. De visser wel.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

21-02-2010 12:14

Vroeger werden ze ook gevangen zonder al dat gekloot,nu nog steeds alleen geduld
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

21-02-2010 19:38

Ik geloof er tot op zekere mate in. Ik ken namelijk meerdere dressuurputten met ontzettend veel wier. Echt niet normaal. En dan echt het hele scala, draadwier, waterpest etc etc.
Daar word over het algemeen zeer slecht gevangen allemaal, mede doordat je er niet goed kunt vissen op de hotspots en doordat de vissen extreem gedresseerd zijn op al die putten.
Ik geloof dat er (met name op 1 van die putten) al jarenlang vanalles is gedaan op de normale kale stukken bodem, er toch zeker wel een verschil moet maken met het opschonen van een plekje midden in dat wier groot genoeg om een handje voer in te deponeren, en daar the fuzz langs gaan vissen.
Die vissen hebben zoiets nog nooit meegemaakt namelijk.
Je zal alleen nooit zoiets moeten inzetten op schone bodem. Op een warrige bodem met wat takjes etc zou dit ook nog wel gaan. De takjes en andere ingewaaide dingen krijgen na verloop algengroei wat na verloop van tijd er net zo uitziet als een bruinige fuzz tube bijvoorbeeld.

Tot hoe lang het duurt is natuurlijk weer een ander verhaal, elk nieuw 'apart' stukje visgerei leren ze natuurlijk ook weer kennen na verloop van tijd. Het ene sneller dan het andere.

Begrijp me niet verkeerd, ik werk niet voor spro of wat dan ook. Ik heb zon setje gister met mijn verjaardag gekregen. En ben van zoiets (net als een rietstengel) zeker niet vies MITS het goed ingezet word op de juiste plek etc.
Btw een leuk alternatief om het zelf te maken. http://www.carpfeeling.com/content.aspx ... tentID=664
LET WEL OP: draad niet doorwikkelen vanaf haakbocht maar alleen boven waar de haakpunt ophoud. Waar je je krimpkous ook maximaal zou door laten lopen.

En @ Bas van Geffen
Ik ben ook groot fan van oppervlakte visserij, en heb zoiets ook al verschillende malen meegemaakt op verschillende wateren. Ik heb iets lopen testen vorig jaar, wat ik denk dat wel werkt. Pm me daar even over als je wilt.

Mvg Rob

Owja en Leen,
Je kan uiteraard wel zeggen dat vroeger de vis ook werd gevangen, maar wel erg kort door de bocht. Tuurlijk werd er 'vroeger' (we zijn pas 24!) beter gevangen op wateren waar ik vis of gevist heb, maar dat is nu ook allemaal anders! Ook ten voordele want mede door dressuur en afvissing is mijn vorige 'target' van 24 naar 41 pond gegroeid in een jaar of 6-8.
Maar dat wil dus zeggen dat een beetje dressuur omzeile soms onontkombaar is en ook niet altijd erg...
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

22-02-2010 21:22

denk dat oppervlakte vissery nix extra oplevert!
dan zou je je lijn moeten kunnen wegwerken dan geloof ik dr wel in :wink:
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-02-2010 12:09

Verplaatst naar rigperikelen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

24-02-2010 10:52

leen goudappel schreef:Vroeger werden ze ook gevangen zonder al dat gekloot,nu nog steeds alleen geduld


Vroeger werd de haak verstopt in een stuk aardappel of deeg. Vroeger werd er geen zelf hakend systeem gebruikt. Vroeger werd er vaker met pen gevist dan nu. Vroeger waren er aanzienlijk minder vissers die gericht op karper vistten.

Ik ga het ook zeker proberen, alleen ga ik dan mijn onderlijn ook proberen te camoufleren. Hiervoor heb ik al iets uit de vliegvis wereld om te proberen.
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

24-02-2010 16:26

@ tomba, ze schrikken mits je een goede lijn hebt echt niet van je lijn.

Denk eerder van de haak. Heb met fluoro aan de oppervlakte niet veel meer gevangen dan met tribal technium.... Ook ingevette lijn niets minder mee gevangen.
Ze draaien pas weg bij je aas, dus zien ze toch iets bij dat aas wat ze niet vertrouwen. Dat moet je haak haast wel zijn dan.
En dan zou zon gecamoufleerde haak toch misschien wel werken? Wie weet?

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

27-02-2010 17:36

Rob Rijkers schreef:@ tomba, ze schrikken mits je een goede lijn hebt echt niet van je lijn.

Denk eerder van de haak. Heb met fluoro aan de oppervlakte niet veel meer gevangen dan met tribal technium.... Ook ingevette lijn niets minder mee gevangen.
Ze draaien pas weg bij je aas, dus zien ze toch iets bij dat aas wat ze niet vertrouwen. Dat moet je haak haast wel zijn dan.
En dan zou zon gecamoufleerde haak toch misschien wel werken? Wie weet?

Mvg Rob


en elke karpervisser maar plukken als ze ophalen en er zit wier om je lood of een blaadje hoe klein dan ook op de haak zit .....

in water waar je daar veel last van hebt (blaadjes) is pva rigfoam denk ik een betere oplossing en hele felle boilie of mais wel goed vind ik tenzij het een dressuur put is .... dan wil de verstop je haak in een aardappel of bolletje deeg techniek nog wel eens helpen back 2 basic's


where is all the fuzz about zou ik zeggen mensen betalen voor iets wat 98% van karpervissers juist NIET willen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

27-02-2010 19:51

Iemand al daadwerkelijke ervaringen met dit systeem?
Ben erg benieuwd naar de praktijk, vooral het gedeelte waar de lijn vanaf de drijver verticaal naar beneden loopt en hoe de beetregistratie gaat.

Foto's zijn erg welkom! :lol:
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

27-02-2010 19:59

Ben niet van plan om het met een drijver te vissen.
Gewoon slappe lijn in een open plakje midden in de onderwater bushbush. Wier op de bodem is vaster dan erboven dus kan zich niet vastploegen met slappe lijn.

En waarom slappe lijn, zodat het lekker natuurlijke lijnen van de waterplanten volgt en niet strak ertussendoor loopt.

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
mark verhorst
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 16:25
Locatie: Utrecht

01-03-2010 16:34

heb zelf de fuzz haken denk dat het wel wat zou helpen.
de tube heb ik niet en lood ook niet .

nog even een tip: als je lood goed wil camoufleren dan moet je een met plastic gecoat lood kopen die verwarmen en vervolgens door het zand rollen en op laten drogen dan heb je perfect gecamoufleerd lood en je kan het met elke soort zand doen
Mvg,

Mark
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

01-03-2010 23:35

mark verhorst schreef:
nog even een tip: als je lood goed wil camoufleren dan moet je een met plastic gecoat lood kopen die verwarmen en vervolgens door het zand rollen en op laten drogen dan heb je perfect gecamoufleerd lood en je kan het met elke soort zand doen


Zag het laatst ook al in het karperblad staan ja :wink:
Deed het voorheen altijd met secondelijm en zand.
Alleen heeft niet elke bodem een zandgrond.
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

02-03-2010 01:19

Gerard, ook al is het klei of organisch, kun je het nog laten drogen en erop plakken ;).

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

02-03-2010 05:29

Ik weet het niet hoor. Ik ben meer een penvisser, en vind het wel meevallen dat karpers op de vlucht slaan als ze je lijn aan raken. In de meeste gevallen doet ze dit niks. Soms gaat je lijn van links naar rechts zonder dat je beet hebt. Nee, ik geloof niet zo in die angst voor lijnen.

En die statische viseers willen alles verstoppen. Maar als een karper een muggenlarv in de modder kan op sporen, zou het dan ook niet zou zijn dat een karper heel goed onderscheid kan maken tussen echt en nepwier?
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

02-03-2010 16:05

Beste Josef.
Tussen pennen en statisch vissen zit een wereld van verschil. En tenslotte kun je geen appels met peren vergelijken.
Dat lijntje wat jij gebruikt loopt verticaal naar de bodem en staat onder minimale spanning. Dat lijntje wat een statische visser gebruikt staat in veel gevallen snaarstrak gespannen tussen lood en molen en loopt (zonder gebruik van toplood) ook nog eens diagonaal door het water. Waar denk je dat een karper meer van schrikt?
Maargoed dat is allemaal offtopic.

Het gaat in dit topic namelijk over verbergen van je tube lood en haken dmv the fuzz. Of dat helpt of niet kun je hier bespreken :).

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

02-03-2010 16:11

Kan dit ook met fox en korda lood?

[quote="gerard mesman"][quote="mark verhorst"]

nog even een tip: als je lood goed wil camoufleren dan moet je een met plastic gecoat lood kopen die verwarmen en vervolgens door het zand rollen en op laten drogen dan heb je perfect gecamoufleerd lood en je kan het met elke soort zand doen[/quote]

Zag het laatst ook al in het karperblad staan ja :wink:
Deed het voorheen altijd met secondelijm en zand.
Alleen heeft niet elke bodem een zandgrond.[/quote]
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
mark verhorst
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 16:25
Locatie: Utrecht

03-03-2010 15:49

het kan ook met korda en fox lood maar dan moet het wel plastic gecoat zijn
Mvg,

Mark