Korda Systeem


Plaats reactie
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

14-12-2009 07:20

Goede morgen allemaal,

Ik heb en vraagje over dat Korda "systeem".
Het gaan om die quick link (heet dat zo).
Je hebt het hele gebeuren de tube, het safety systeem en krijg je dan een warteltje? of gebruiken jullie gelijk die quick link en dan de hooklink zoals ze dat daar zo mooi zeggen.

dus de vraag is, komt er nog een wartel of een alleen een quicklink
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

14-12-2009 08:40

hoi
aan je hoofdlijn komt een wartel daar komt de quicklink aan te hangen.
je maakt een lus aan je hooklink met de zogenaamde figuur 8 knoop die lus hang je aan de quicklink.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

14-12-2009 08:51

Dat dacht ik al,
maar op al die filmpjes kon ik het niet zien omdat ze dat hadden afgeschermd met siliconen sleeves.

Zijn jullie ook van mening dat korda op dit moment het beste materiaal maakt op het gebied van "de laatste meter"?
Ik vind dit namelijk wel!
Ik ben van mening dat zij het totaal plaatje hebben ontworpen. Top spul niets over te klagen
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

15-12-2009 08:13

hoi
of het het beste is weet ik niet.
wel vis ik er al een paar jaar met veel vertrouwen mee dus voor mijn werkt het prima.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

15-12-2009 16:58

Ik heb het idee dat de mensen van Korda echt elke minuut van de dag bezig zijn met het verbeteren van hun spul, en dat alle andere merken het maar een beetje 'namaken'. Voor de spulletjes van Korda betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs. Maarja, ik heb er altijd wel vertrouwen in gehad dat mijn laatste meter altijd van topkwalitiet is.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-12-2009 19:15

Jah zijn de Fox safety systemen nu afgekeken op die van Korda? Of andersom?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

23-12-2009 19:19

Er zijn meerdere systemen 'bedacht' - waarbij het spul van korda gebruikt wordt.
1 hiervan die ik totaal niet begrijp is het semi-schuivend systeem waarbij in plaats van een wartel, een quicklink direct in de loodclip getrokken wordt. (Spiegel magazine 20, stuk van AUB-BTW) Bedoeling hiervan is om na de eerste tik van de vis, de quicklink uit de safetyclip te trekken, waardoor deze over de leader (in het voorbeeld dat ik gezien heb ging het om leadcore..) kan schuiven. Wat je hierdoor krijgt, is een NIET werkende loodclip, aangezien deze alleen het lood kan lossen indien de wartel klem zit in de clip. Het geheel van Clip + tailrubber + lood schuift nu over de leader, en de diameter van deze combi is hooguit 1 - 2 mm!! Lang niet groot genoeg om over leadcore/plastic leader/voorslagknopen heen te glijden.

Als dit het systeem is dat je gezien hebt, zeg ik niet gebruiken! Er zijn genoeg andere SAFE semi-schuivende systemen te maken, met hetzelfde shock effect als beschreven systeem, waarbij bijv. de heli chod rubbers + kralen van PB gebruikt kunnen worden (die een stuk safer zijn).
Nogmaals, een leadclip kan alleen het lood lossen indien de wartel van je onderlijn klemvast in de clip blijft zitten!

Groeten,

Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Plaats reactie