solar quick change pva system


Plaats reactie
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

28-08-2008 13:31

zag deze net op een website staan en ik vind het er wel goed uit zien maar ik heb ze nog niet in de winkel gezien hier in de buurt ?

weet iemand waar je ze kunt kopen ?

en natuurlijk heeft iemand ervaringen met deze dingen ?

even een foto erbij voor diegene die niet weten waar het over gaat.

Afbeelding

jullie reacties graag...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

28-08-2008 17:05

Ziet er inderdaad leuk uit maar ik heb geen idee waarom dit nodig is?
Wat is er mis aan het pva-zakje(stick) gewoon aan de haak te doen of op de onderlijn te schuiven?
tralalala....
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

28-08-2008 17:33

Heeft in mijn ogen geen meerwaarde!!gewoon op de oude manier door doen!! :wink:

P.S.Neem maar van mij aan,Sommige dingen vangen vissers en niet meer vissen :roll:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

28-08-2008 21:44

Harry Otse schreef:Ziet er inderdaad leuk uit maar ik heb geen idee waarom dit nodig is?
Wat is er mis aan het pva-zakje(stick) gewoon aan de haak te doen of op de onderlijn te schuiven?


denk dat het toch wel een voordeel heeft als je alles alleen maar aan je haak hangt heb je een minder preciese worp omda je dan een gewicht hebt het lood dus en een x aantal cm's daar onder het gewicht van de pva zak met gewicht weer.
anders krijg je een rare zwengel ook al is het maar 30 cm verschil ik ben een perfectionist ook op een 80 meter afstand wil ik nog tegen een bepaaldbosje bij wijze van spreken strak tegen aan liggen
of een bepaald puntomdat daar net geen blaadjes liggen op 1 vierkante meter.
of net tussen een hoop waterplanten met een gat van een meter .
dan kan net die 30 cm het verschil zijn.

ik zie dus wel een klein voordeeltje en geen nadelen kan ook zijn dat het niet zo is maar ja
lijkt me wel leuk om te proberen

niemand nog die er al ervaring meer heeft of weet waar dit systeem te halen is
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

29-08-2008 09:56

Als je onderlijn door het pva zakje haalt heb je precies hetzelfde effect,gewicht van het zakje zit op uiterlijk 10cm van het lood.Een compleet ander loodsysteem voor alleen een pva zakje is ook wat apart.
tobias vlok
Berichten: 119
Lid geworden op: 24-07-2008 10:59

29-08-2008 10:07

Mee eens!!! :wink:
Doe eens gek,GA VISSEN!!!
Anonymous

29-08-2008 23:39

dit lijk me vooral goed als je met helicopter rig werkt of zie ik dat verkeerd ?
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

30-08-2008 21:25

ja kan wel zo zijn maar helicopter is opzich niks mis mee .
heb van paar mensen ook al gehoord "waarom stop je lood enzo niet in zakje emt ondelijn en al "
maar dit lijkt me geen oplossing want ben ben dat je dan snel in de knoop zit
iig ik wil dit systeem wel proberen ....

nog niemand die weet waar ze dit hebben ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

31-08-2008 21:32

Danny Slaats schreef:
nog niemand die weet waar ze dit hebben ?


Probeer BHC in Breda eens. Hebben een groot Solar
assortiment, en is het niet op voorraad dan zijn ze
ook niet te beroerd om het mee te bestellen.

Succes, Mark
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

02-09-2008 10:09

Als je met kwiklinks op clips vist, dan kun je een funnelwebje ook hieraan vastmaken...
Onderlijn met haak bevestig je dan onderaan het zakje...

Bijna hetzelfde idee, maar dan anders ;)

Weet niet of het genoemd is, maar je zou eens bij Sanders' kunnen informeren...

Groet,

Edward
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

02-09-2008 21:12

ik zie persoonlijk de meer waarde van dit systeem niet egt
voor heen haakte ik de pva altijd aan de haak tegenwoordig werk ik met kwiklinks en haal ik de pva over de onderlijn
ik vis nooit met heel lange onderlijnen dus van lood tot haak is mijn onderlijn gevult met pva :)
werkt naar mijn mening perfect
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

05-09-2008 23:34

Edward van Berkum schreef:Als je met kwiklinks op clips vist, dan kun je een funnelwebje ook hieraan vastmaken...
Onderlijn met haak bevestig je dan onderaan het zakje...

Bijna hetzelfde idee, maar dan anders ;)

Weet niet of het genoemd is, maar je zou eens bij Sanders' kunnen informeren...

Groet,

Edward



die kwikies zijn ook overal goed voor he :p haha toch bedankt ;)
zelfs misschien het proberen waard. :)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
jo van kessel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-09-2008 16:55

09-09-2008 17:41

ik gebruik dit systeem nu al een tijdje en kan jullie verzekeren op waters waar een grote hengeldruk heerst werkt het super. ook merk ik dat je vooral de wat ouderre en dikkerre vissen hier mee vangt. bij mij ligt nu toch echt altijd een hengel op het solar pva systeem en het heeft me al veel vis opgeleverd. ik kan het iedereen aanraden
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-09-2008 18:34

Jo, ligt dat dan niet eerder aan hoe je rig bij het systeem wordt gepresenteerd als het systeem voor de pva zak?
Want dat effect heb je dus ook met je pva zak aan een zogenaamde kwiklink....

Het is volgens mij eerder aan de helicopter rig en het effect hiervan, dan echt het systeem...
Maar ik kan het mis hebben? of bedoel je dat wellicht ook?

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Mike Smit
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-06-2002 02:00
Locatie: Twente

09-09-2008 18:41

Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

25-12-2009 11:31

Systeem is mij ook bekend.

Achterliggende gedachte waarom ik t gebruik is;

Vis je met je rig IN de stick(lange naald door stick en rig erdoorheen) dan werkt dit perfect qua anti-tangle,ook wel eens bij nagedacht wat witvis doet met de rig als dit zit verstopt IN je stick?
Combi-rig materiaal houdt het in-war-gaan voor t gros tegen maar ik speel liever op zeker.
Voordeel van dit systeem is dat je rig niet in de stick zit maar net erbuiten hangt, je prikt je haak in de stick die je aan het stalen lusje hangt. Toch anti-tangle maar minder witvis op invloed van je rig omdat die buiten de stick hangt. Tijdens het werpen wordt je rig nog eens ontlast omdat de stick nu niet aan je rig hangt.

Leuk en doordacht spul van Solar, alleen zie ik het nut van sommige end-tackle producten er niet van in op t eerste gezicht. Wel als ik het eenmaal in gebruik heb en er beter over na ga denken.

Groeten Koen
wim haasakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05-05-2005 08:19

25-12-2009 11:55

deze jongen ziet wel een voordeel in dit nieuwe systeem.

Namelijk de hoogte van bankrekening van Martin Lock van Solar

kopen allemaal!!! die gast heeft het toch al niet breed



Wees jezelf er zijn al genoeg anderen
als je naam er niet op staat vang je m nooit
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

25-12-2009 12:08

Kort door de bocht Wim.

Zonder Solar-tackle heb je veel minder keus in kwaliteitsmateriaal. Ben behoorlijk fan van Solar, dat is niet voor niets. :wink:
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

25-12-2009 15:24

wat ik dan weer niet snap is dat mensen met combi of stijfe rigs vissen, zodat hun haak bij hun lood vandaan ligt, omdat als de karper op het lood zou happen schrikt en wegzwemt,
en dan vervolgens een pva-zakje aan je lood knopen, :-?
Gebruikersavatar
Lars Overhof
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-10-2009 18:39

25-12-2009 19:50

Veelste ingewikkeld in mijn ogen. en pva zakje om de haak heeft het zelfde evenwicht denk ik toch.

dit is mijn mening.

succes!
Only The River Knows
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

25-12-2009 21:13

Lengte van je rig speelt ook mee natuurlijk.
Nu ik enkel met een gevuld PVA-zakje voer én de vis toch al minimaal beweegt bij t azen(als ie dat doet!) vis ik mn rigjes scherp icm met zwaar lood.
Rigje(reversed combi-rig) van 6cm met 150 gram vastlood moet zn werk wel doen,of de rig wel of niet gestrekt ligt(soepele gedeelte is 1,5cm) doet er niet toe. Turflood gebruik ik,scheelt een boel met ander lood. Karper onderscheidt turflood niet van echte bodem.Zowel; dan wordt ik gek!

Totaal plaatje is belangrijk jongens,niet enkel hoe je een PVA-zakje te water laat. Details kunnen schelen,zeker nu de vis niet fanatiek aast.
wim haasakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 05-05-2005 08:19

26-12-2009 13:24

beste Koen de Been

Ik wil alleen maar zeggen dat in 95% van de gevallen dat er iets nieuws op de markt komt dat nauwelijks verbeteringen zijn of iets extra's aan je vangsten toevoegd.En dat duur niet altijd kwaliteit is.
Ik vist nog steeds 1 hengel met haken van 1,50 per 10 stuks en ongecoat grijs lood zoals 25 jaar geleden.
Wel zijn m'n rigjes lichtelijk aan gepast in de loop der jaren ,al was het alleen maar om de haak beter te laten kantelen.
Mijn ervaring is dat dit geen nadelen heeft ten opzichte van de hengel die uitgerust is met de laatste nieuwe snufjes en camouflage attributen.Nee ik vis niet alleen op hongerige knollen vijvers.Ook op glas heldere moeilijke tot extreem moeilijke wateren.
Natuurlijk koop ik ook dingen voor de heb, of omdat het er goed uitziet.Kapervissen is een hobby en mag best wat kosten.
Nog een voorbeeldje : een jaar of 20 geleden bracht Solar een prachtige rvs opvouwbare rodpodje op de markt. Een kennis van me(jantje koopgraag)schaft meteen zo.n ding aan . Bij de eerste run flikkert dat ding om met de 3 hengels samen alles in het water, vis kwijt molens vol water. Martin had even niet aan de stabiliteit van dat ding gedacht.

Vang ze in het nieuwe jaar

gr wim
als je naam er niet op staat vang je m nooit
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

27-12-2009 12:30

schuif gewoon een pva stick over je onderlijn
ligt je presentatie er in mijn ogen nog beter bij ook
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

27-12-2009 14:38

wim haasakker schreef:Ik vist nog steeds 1 hengel met haken van 1,50 per 10 stuks en ongecoat grijs lood zoals 25 jaar geleden.
Wel zijn m'n rigjes lichtelijk aan gepast in de loop der jaren ,al was het alleen maar om de haak beter te laten kantelen.
Mijn ervaring is dat dit geen nadelen heeft ten opzichte van de hengel die uitgerust is met de laatste nieuwe snufjes en camouflage attributen.
gr wim



Zit wel verschil in.....gecamoufleerd is altijd beter dan glimmend.

Ik waardeer de ouwe garde wel, lekker simpel en niet moeilijk doen!
Maar t resultaat op de moeilijkere wateren(lage bezetting,veel hengeldruk,voedselrijk water etc.) is toch meestal in t voordeel van diegene die op de details let.

Maar goed bezig Wim. Plezier is altijd nog hetgeen waar ik voor weg ga! :wink:

Jij ook goeie vangsten!
Plaats reactie