Foute rigs.


peter andrae

27-06-2008 16:32

Vandaag was ik even bij Hengelsport-Osdorp en raakte in gesprek met Ton en Herman we hadden het over alles en nog wat,toen Ton zei Peet deze rig is gevonden door 2 klanten op een plek in de buurt van Haarlem nou heb ik al veel gekken dingen gezien maar deze deed bij mij de deur dicht.

Ik heb de rig meegenomen naar huis om er een duidelijke foto van te maken met de vraag waar gaat dit heen,verwoestend voor een karperbek en te gek voor woorden om zo te gaan vissen.

Afbeelding

Afbeelding

Jongens waar zijn we nou mee bezig dit is toch helemaal niet nodig willen jullie nou zo graag een karper vangen waarbij alle middelen uit de kast worden gehaald.

Jammer hoor.
Gebruikersavatar
rick de jong
Berichten: 134
Lid geworden op: 29-07-2007 13:02

27-06-2008 16:37

misschien gebruikt door een visser die ze toch niet terug zet een oost-europees ofzo.
maar dat is nog geen exceus is wel heel triest en egoistisch om op zon manier te vissen
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2008 16:45

valt nog mee er mogen drie van die haken aan. :evil: :evil: :evil:
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

27-06-2008 16:55

Rick waar ze vandaan komen kan mij geen reet schelen dit is gewoon te gek voor woorden.

Douwe ik weet het,kijk maar uit straks breng je ze nog op een idee.
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

27-06-2008 17:00

Het lijkt me nog door een redelijk ervaring karpervissen ook nog, als ik de structuur van de onderlijn zie :roll: :( :( :(
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

27-06-2008 20:31

Ik was hem al kwijt inderdaad. Kan ik hem gewoon in Osdorp weer opalen ?

Maar ff serieus, dit is wel heel erg triest mensen :cry: Dat niet iedereen het beste met karpers voor heeft wist ik ondertussen wel, maar dit soort zaken slaan werkelijk alles.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

27-06-2008 21:04

Inderdaad, echt te gek voor woorden dit. Al worden er 3 haken bij het vissen op snoek en andere roofvissen gebruikt. Maar op Karper vind ik dit echt niet kunnen. Ze mogen van mij de visvergunning van de dader die deze rig gebruikt afpakken en een visverbod geven. Oké ik geef toe is misschien hard gezegd, maar ja.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

27-06-2008 21:37

Tering, een dreg met een line-aligner! :o

Dit is hetzelfde soort "vissers" die vinnen knippen van onze zo geliefde vissen.

Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, ik ga er vanuit dat dit soort toch niet de moeite neemt dit forum te lezen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

27-06-2008 21:42

Is beetje off-topic, ik weet het, maar wat is een line-alligner? :oops: Sorry weet nog niet echt alles over het karpervissen, ondanks 4 jaar vissen, weet ik nog niet alles over de technieken en benamingen.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-06-2008 22:10

Afbeelding

Dit is een line-aligner rig en zo hoort het met één haak.

Een dreg is een moordtuig als het om karper gaat.

Ik ga het niet hebben over de afwerking van de rig op de foto waar dit topic mee begint. Maar iemand die dat kan knopen kan de rig in dit bericht ook knopen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

27-06-2008 22:29

Oh oke, Kees hartstikke bedankt voor je uitleg :D , nu vat ik wat een line aligner is :)

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

28-06-2008 11:46

Peter, ik heb het ook gezien in Osdorp eergisteren. Wat een stelletje randdeb***len..!!
peter andrae

28-06-2008 14:01

Kees dat was wat mij meteen opviel wel gemaakt door iemand die kan knopen.

Ja Mourad dan heb je kunnen zien wat een bekkensloper dit is jammer toch stel dat die dreg de onder en bovenlip haakt en de slager in kwestie krijgt lijnbreuk,maar ja zo zie je maar dat er ook gekken aan de waterkant zitten.

Daarom reageer ik soms fel zag laatst bij de topic over mais dat mijn bericht was weggehaald nou snap ik zelf ook wel dat je soms de dingen op een andere manier moet brengen,maar je zal maar zo een figuur op je watertje krijgen,ben je niet blij.
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

28-06-2008 16:40

Over foute rigs gesproken :cry:

Ik hoorde laatst een nieuwe manier van oppervlakte-visserij.

Men nemen:
- 1 brood: liefst wit maar het mag ook best bruin of beschimmeld zijn.
- 1 hengel: liefst een zeehengel of een ander soort hengel waar je flink mee kunt sleuren
- 1 goedkope molen met (gevlochten) lijn; trekkracht 'staalkabel'
- 1 dreg, maatje 'groot-en-zwaar'

Deponeer de sneetjes brood het liefst in één keer in het water. Zorg dat de wind het geheel een beetje over het water verspreid. Wacht even tot de karper naar de oppervlakte komt. Ondertussen heb je mooi de tijd om je dreg aan je draad te klussen.
Zodra de vis zich te goed doet aan jou brood, geef je 'rig' een zwieper en probeer de dreg over de karper heen te gooien. Nu is het zaak het hele zaakje zo snel mogelijk binnen te draaien en met een beetje geluk haak je de vis ergens. Blijf dit net zolang herhalen tot je een vis gehaakt hebt. Is dit eenmaal gelukt begint de echte sport. Waarschijnlijk is de vis ergens in zijn kop of rug gehaakt en aangezien je een bezemsteel van een hengel hebt en draad als een staalkabel kun je als een debiel gaan staan hijsen om het dier (liefst zonder net) op de kant te sjorren.

Nu nog even foto's maken of de vis doorverkopen aan vriendje Pool.

Ook nog een tip voor de verontwaardigde toeschouwer: Je kunt beter je mond houden of zorgen dat je je sportschoenen aan hebt. Mocht je het toch niet kunnen laten ook maar enige vorm van kritiek te uiten over deze op z'n minst bijzondere manier van vissen, zorg dan dat je voldoende afstand hebt en dat je deze kritiek al rennend kenbaar maakt. Voor je het weet zit het hele kamp je namelijk op de hielen.
Laatst gewijzigd door pieter de gouw op 28-06-2008 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

28-06-2008 18:30

:o dat meen je niet, dat is toch geen manier van vissen meer, mogen ze van mij ook vergunning afpakken en nooit meer laten vissen :x. want zo mag je niet met vissen omgaan vind ik.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

29-06-2008 00:26

Ach Michael, over welke vergunning heb je het eigenlijk?
Dit soort laaghoofden heeft meestal geen vergunning...
Is ook lastig aan te vragen als je niet kunt schrijven. En verstaanbaar praten is er ook niet bij met die paar hersencellen.

Tis vaak al een wonder dat ze rechtop lopen zonder hun handen er bij nodig te hebben.

Zie ze nu ook weer overal uit hun hoeken en gaten kruipen, de idioten. Het schijnt iets met het weer te maken te hebben.

Soms denk ik weleens dat ik alleen nog maar in de diepste winter wil vissen.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Nick Flip

29-06-2008 00:41

:-? :roll: :cry:

Zullen ze hier nou sireus mee zitten te vissen?
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

29-06-2008 08:31

Zei Luc de Baets niet ooit eens:Vangen of creperen het enige wat telt is wat ik kan fotograferen,helaas geld dit ook voor deze heren!!! :cry: wat een rig!!!
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

29-06-2008 11:07

Ja Vincent, daar heb je gelijk in. Helaas dat er altijd van dat soort gekken blijven rondlopen die met zulke dergelijke rigs, of methodes vissen :( .

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

30-06-2008 11:19

Wat Pieter beschrijft is hier op een watertje ook een sport :-? ....
Maat van van me weleens wat van gezegd, brak de pleuris uit...
Watertje ligt midden in een woonwijk en trekt dus met elke drill omstanders aan, maatje van me zegt er wat van en krijgt ellende met zeker 15 toeschouwers, want hij moet niet zo jaloers doen en die jonge ventjes ook dr karpers laten vangen, zij doen er namelijk ook dr best voor.
Proberen uit te leggen stuit alleen maar op meer onbegrip van de buurtbewoners, waar uiteindelijk zelfs oom agent de kant kiest van de "karperdreggers"

:(
Mietje Wolf
Berichten: 273
Lid geworden op: 03-05-2007 16:12

30-06-2008 11:29

Echt waar, gaat helemaal nergens over, zowel die rig als dat dregvissen.
Maar zoals eerder beschreven ziet de rig er wel "goed" geknoopt uit, op die dreg na dan.
Ik denk dat er niet goed nagedacht is bij het knopen van deze rig, onbewust of bewust.
Goed dat je het hier in iedergeval laat zien hoe het NIET moet Peter met de fotos van deze lijpe rig.

En ik kan niet wachten tot het lekker stormt en vriest dan kan ik eindelijk vissen zoals ik wil.
alleen en in alle rust en respect voor de natuur.

Zonder al die ...
vul de rest zelf maar in.
You know youve played warcraft too much when....

Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

30-06-2008 16:10

Dregvissen? Nog nooit van gehoord, maar wat een misselijke manier zeg.

Ik kan haast niet geloven dat dit echt gebeurd.

En als ik het zie, dan ga ik er op af, al staat er 100 man.

Dit is toch gewoon ziek.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
pieter de gouw
Berichten: 314
Lid geworden op: 10-12-2006 22:58
Locatie: Wageningen & Sint Oedenrode

30-06-2008 16:58

Het ging in dit geval om kampers; type Neanderthaler. Het enige wat die gasten kunnen is meppen. Zodra je ze aankijkt heb je al een knal voor je knar te pakken en het enige wat ze kunnen onthouden is met wie ze mot hebben. De volgende keer kun je dus sowieso een paar tikken verwachten.

Het is ziekelijk maar zoals hierboven al aangegeven werd, je krijgt iedereen tegen je. Men weet gewoon niet waar ze het over hebben; er valt dus ook niet mee te discussiëren of überhaupt te praten. Die onwetendheid maakt het alleen nog frustrerender. Kun je je vervolgens afvragen hoe 'de karpervisser' aan zijn slechte naam komt. Daar gaat al je goed bedoelde energie.
Als ge het nie mêr wit, kûnde het ált nog behangen!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

01-07-2008 19:59

pva onderlijn :o gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

02-07-2008 10:19

pfff :-? wat een onzin dat iemand hier mee gaat visse kan egt neit meer :cry: egt triest ben je dan, ik zie ze ook nog wel doen dat de mensen die zo vissen de karpers savonds bij t avond eten nog opeten :-?
dit is net zon onzin als jagen met een handboog op karper :cry:
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef