PVA Rigfoam


Plaats reactie

Wanneer gebruik jij het?

Gebruik het altijd
19
28%
Gebruik het soms
31
45%
Gebruik het nooit
19
28%
 
Totaal aantal stemmen: 69
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

10-03-2007 20:16

vind het mooi spul haak blijft altijd wier vrij en hair slaat niet om de haak heen. je moet wel goeie nemen want heb es een doosje gehad als ik me hengels dan naar een paar uur binnen draaide zat er allemaal van dat pva prut op de haak.
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-03-2007 20:45

Ik gebruik het soms, bijvoorbeeld bij de blow out rig. of andere rigs met lange of aparte hair.
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

10-03-2007 20:57

Ik gebruik het nooit maar ben wel plan om te het te gaan gebruiken.
Gebruikersavatar
Jeroen Leuven
Berichten: 465
Lid geworden op: 13-06-2005 08:32
Locatie: Amsterdam

11-03-2007 01:00

Zo af en toe gebruik ik het wel eens, met name in de herfst als de bladeren naar de bodem zakken.
Dan weet ik voor 99% zeker dat m'n haak tijdens het inwerpen geen vuil op pikt.

Gr,
J.
Na 20 biertjes is alles een goed idee....
Gebruikersavatar
Ivo Nijboer
Berichten: 132
Lid geworden op: 30-01-2007 19:53

15-03-2007 17:59

van welk merk gebruiken jullie het dan en op welke manier zetten jullie het op de haak want ik heb het onlangs gebruikt en op het moment dat de montage het water raakt gaat het foampje eraf. Iemand tips??

mvg,Ivo
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

15-03-2007 18:36

Ik gebruik de foam die Hans Brinkel ooit leverde en die is van TOP kwaliteit.Misschien heeft hij nog wel foam in voorraad.
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

15-03-2007 19:33

Alex,

Ben je hier een publiek onderzoek aan het uitvoeren? :)

Ik gebruik pva foam bij troep op de bodem dus bij wier blad enz... maar ook bij het vissen met een lange hair.

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-03-2007 19:44

Ivo Nijboer schreef:van welk merk gebruiken jullie het dan en op welke manier zetten jullie het op de haak want ik heb het onlangs gebruikt en op het moment dat de montage het water raakt gaat het foampje eraf. Iemand tips??

mvg,Ivo


Ivo,

Wellicht doe je het niet helemaal goed.
Je moet het foampje aan de binnenzijde enigzins bevochtigen met je tong, daarna vouw/plak je hem over je haak in tweeen.
Ik gebruik hem altijd op deze manier enkel zo blijft deze zitten totdat de montage geheel naar de bodem is gezonken.
Tevens gebruik ik hem soms als ik een lange hair gebruik, dan plaats is er gewoon met de boillienaald 1 tussen de boillie en de haak aan de hair.
Deze zal direct loskomen nadat deze het wateroppervlakte heeft bereikt, maar dan heeft die z'n werk al gedaan (anti-tangle)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

16-03-2007 13:10

ik gebruik het soms, maar alleen als ik tegen obstakels aanvis of wanneer ik heel nauwkeurig 'spot on 'wil vissen, om te zien waar ik nou precies onderwater lig met mijn rig, dat is zo handig gewoon eventueel met je verrekijker wachten totdat het foampje bovenkomt en je weet precies waar je rig is.

het scheelt namelijk met name op iets diepere plekken (meer dan 2 a 3 meter) nogal eens hoe je lood onderwater afzinkt.

nogal veel.

8)
8)
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

16-03-2007 23:56

Yep,

Idd Robert.

Ik gebruik het ALTIJD!! Puur en alleen om uit te sluiten dat m'n hair om de haak slaat tijdens de worp, dat krijg je als je met lange hairs vist.

En natuurlijk om safe te spelen dat je haak geen vuil pakt tijdens het landen/neerkomen.

Sommigen zie ik echt moeite doen om em op de 4-kante meter te krijgen zonder haakfoam.....Waarom rammel je dr niet gelijk een foampje op? Meer zekerheid dat het goed ligt toch? :roll: :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

17-03-2007 06:59

Ik gebruik het altijd

Hoe vaak is het me overkomen dat ik een nachtje blank en erachter kom dat mijn onderlijn in de knoop zat of dat er iets aan mijn haak zat.

Ik neem het zekere voor het onzekere en gebruik altijd rig foam. Tenzij de bodem echt kei en keihard is en er weinig troep op de bodem ligt.

Die dingen zijn ook niet zo duur. Een paar euro betaal je voor een heleboel van die dingen. Ik haal 3 a 4 keer per jaar maar zo'n bakje met rig foams. Maar het scheelt een boel in de vangsten.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-03-2007 13:33

Mocht iemand interesse hebben...

ik verkoop ze in waterdicht afsluitbare tonnetjes van 15 liter en 6 liter tonnetjes.

15 liter tonnetjes gevuld met 15 liter foampjes, prijs 15 euro (op voorraad)
6 liter tonnetjes gevuld met 6 liter foampjes , prijs 6 euro (beperkte voorraad in 6 liter tonnetjes)

10 liter plastic emmer met deksel gevuld met foampjes , prijs 7,50 euro
Geen verzending per post,enkel af te halen in Zoetermeer.

Reacties gaarne uitsluitend per email naar hbrinkel@planet.nl

Foampjes heb ik altijd wel op voorraad , dus continuiteit is zeker gewaarborgd...evenals de kwaliteit ! :wink:
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 19-03-2007 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-03-2007 19:57

...
Laatst gewijzigd door Hans Brinkel op 06-04-2007 19:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-03-2007 19:37

Ik gebruik die dingen nooit niet omdat ik eigenlijk geen behoefte aan heb.

Wat ik mij afvraag:

Je vist met een soepele onderlijn. Je gooit in met zo´n schuimpje, en dus blijft bij het landen op de bodem het aas recht boven het lood hangen. Nu gaat dat schuimpje weg, en dan? Valt dat aas dan niet zo´n beetje pal op het lood met mogelijkheden tot verwarring?

Met een combirigje tesamen met een pop-up zou dit wel te verhelpen zijn (zie korda-dvd) maar ook onze Danny Fairbrass gebruikt het niet bij bodem-aas..

Wellicht een interessant puntje hier...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

18-03-2007 20:50

ik gebruik het alleen in combo met een coating (stijf/stug materiaal).

gebruik het ook allleen om zeker te weten dat er geen vuil op de haakpunt geprikt word.

ik heb verschillende emmertest gedaan voor dat ik er mee ging vissen.

als je het gebruik in combinatie met een soepel materiaal dan zal, wanneer het foam is opgelost, je onder lijn in een mooie boog komen te staan, en bijna boven op je lood.
In combinatie met een materiaal met coating zoals jellywire en dergelijk, zorgt de stijfheid van de coating dat, wanneer het foampje opgelost is, je haakaas mooi van je lood word weggehouden.

ook heb ik verschillende manieren van aanbrengen van het foampje getest. Zo kwam ik er achter als je het foampje zo op de haak drukt, het zeer snel oplost en je onderlijntje nog vrij fout ligt. Als je het foampje daar integen eerst met je vingers wat plet en dubbel voud en dan aan de haak doet, zal het iets langer duren voor het is opgelost, maar het lost dan aanmerkelijk langzamer op dan een foampje dat niet geplet is, omdat op een geplet foampje het langer duurt voor het water het totaal heeft opgelost ook in warm water. Hierdoor zal langzaam de drijfkracht van het foampje afnemen (aangezien het langzamer oplost) en je rig, langzaam naar de bodem zakken. Wat in mijn geval, in combinatie met een gecoat materiaal tot het beste resultaat leid.

Groeten
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

19-03-2007 20:15

Sven van Anrooy schreef:Je vist met een soepele onderlijn. Je gooit in met zo´n schuimpje, en dus blijft bij het landen op de bodem het aas recht boven het lood hangen. Nu gaat dat schuimpje weg, en dan? Valt dat aas dan niet zo´n beetje pal op het lood met mogelijkheden tot verwarring?

Met een combirigje tesamen met een pop-up zou dit wel te verhelpen zijn (zie korda-dvd) maar ook onze Danny Fairbrass gebruikt het niet bij bodem-aas..

Wellicht een interessant puntje hier...


Hmmm.....Scherp Sven.

Ook het probleem wat je nu voor je haalt is deels waar.
Mijn haak+boilie drijft niet met een foampje er aan. Pop-up boilie wel,gelukkig maar. Ook al heb je er mais o.i.d aan je hair hangen, je foampje zinkt gewoon mee naar beneden, dat het blijft drijven zijn fabeltjes. De volle foampjes van Fox blijven wel drijven al moet je deze zeer voorzichtig op je haak prikken, gooi eens in.....Warempel!! Het foampje schiet eraf mee dat het lood het water raakt. Sommigen gebruiken hun foampje verkeerd en prikken het er op alsof er poep aan het foampje zit. Ik knijp redelijk in het foampje zodat er geen lucht overblijft waardoor het foampje ook niet blijft drijven. Zet je je foampje er te voorzichtig op dan drijft ie....Wel zonder haak en aas. je boilie schiet er door de weerstand bij het landen van je haak af.

Jammer dat ik 1,2,3 geen camera tot beschikking heb. Dan was het misschien wat duidelijker geweest met foto's. :roll:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

19-03-2007 21:57

ideaal toch.
uitgooien naar de overkant huppelen en dan voeren.
ga lekker langs een of andere winkel/bedrijf en vraag om verpakkings materiaal.
wel eerst testen voordat je een paar dozen vol mee naar huis sleept en er dan achterkomt dat je de verkeerde hebt, die niet oplossen.

wat dacht je van de hengelsportshop's die zijn beetmelders swingers en al dat soort dingen aangeleverd krijgt in grote dozen met deze schuimpjes als bescherming erin, vraag het daar maar eens!!!
:lol:
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Plaats reactie