PB green hornet


rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 17:36

goeden Avond,
Ik kom net terug van een sessie op een klein watertje in de buurt.
Een klein vijvertje met karper tot max. 16 pond.
Ik krijg een run op mijn linker hengel, en na 2 sec. breekt mijn onderlijn (pb green hornet). dit is nu al de 3e keer ,van de totaal 6 runs deze week, dat mijn onderlijn breekt op ongeveer 3 millimeter van de Achtknoop vandaan. Steeds haal ik binnen met alleen de lusknoop nog aan m'n klip...
Ik heb de onderlijn vanmiddag nog zurgvoldig geknoopt en alles goed aangetrokken en getest, en bij een run van een karper die nooit groter dan 16 pond kan zijn, breekt de 25 lb versie na 2 sec!! ik had de slip expres al veel lichter gezet dan normaal,aangezien ik al 2 vissen had verloren, en alsnog breekt de onderlijn zonder enige verklaarbare reden. Ik gebruik ook zachte stokken. Ik ben zeer teleurgesteld in het materiaal en ook in pb products. Het is niet de eerste keer, ook met andere materialen van Pb (cameleon) waar ik ook een karper van rond de 10 gelijk al verloor. Ik doe in mijn ogen niets fout en ben uiterst voorzicht in de eerste sec. van de dril.

Mijn vraag luidt: wie heeft dezelfde ervaringen en waarom gebeurt dit?
miss. is mijn klosje green hornet op maandag ochtend gemaakt...
mvg Rob
Gebruikersavatar
Raymond Mulder
Berichten: 447
Lid geworden op: 03-06-2006 07:42
Locatie: Zuid Holland

29-10-2006 17:53

Misschien een obstakel of iets scherps in het water? Doe een duikbril en zwemmen. :lol:
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

29-10-2006 17:57

Rob,

Ik vind het echt vrij netjes dat je dat voor elkaar krijgt..... :o

Misschien heb je inderdaad een slecht rolletje....
Maar het zou ook heel goed kunnen dat het aan andere factoren ligt, waar breekt het materiaal en is dit elke keer op het zelfde punt (knoop-foutje)? Wat voor hoofdlijn gebruik je? enz...


Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-10-2006 18:02

Ik heb nooit geen enkele problemen gehad met GH. Ik blijf altijd terugvallen op dit betrouwbare onderlijnmateriaal. Misschien een slecht rolletje, of net zoals patrick aangeeft een knoopfoutje.
Carpe Diem...!
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 18:08

hmm..
Ik ben er al een aantal keer heengelopen, het is langs een eilandje, een ondiepe plaat met steentjes hier en daar en er hangen takken in het water. Maar het is nu hersft en die takken kun je bij het minste of geringste breken. Het zijn geen takken eigenlijk maar de topjes van takken, takjes.
Het is altijd op hetzelfde punt vlak achter de knoop. Ik doe gewoon een goeie achtknoop en gewoon goed aangetrokken en gestoomt. De coating blijft gewoon heel op deze manier. Ik snap het echt niet, heel raar. Het zijn ook allemaal kleine vissen, en steeds na 2 seconde valt de lijn slap.
Ik heb het ook op andere stekken gehad. dus daar kan het in pricipe niet aan liggen.

mvg rob
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 18:10

Wie heeft trouwens de email van Pb products. de site is al maanden under construction en ik wil gewoon contact opnemen met de eigenaren. Of moet ik Piet Vogel een persoonlijk bericht sturen.

mvg Rob
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

29-10-2006 18:11

rob, ik zou je als enig advies kunnen geven; Piet vogel pb'en, hij weet denk ik wel wat er aan de hand is.

Maar misschien ook niet, verder zou ik je niet kunnen helpen,

groeten
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 18:25

Ik gebruik pb green hornet normaal gesproken voor alles van combi rigs, stiff rigs of gewoon gevlochten onderlijn, en heb er altijd vertrouwen in gehad. Maar nu in eens 3 keer achet elkaar. Misschien zit er een 'foute' meter op het klosje? ik ben radeloos!

Wie kan mij helpen?

mvg Rob
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

29-10-2006 18:56

wikkel het rolletje eens op een ander spoeltje en gebruik het uiteinde en kijk of het aan het stuk lijn lag?
plassen zijn perfeckte viswateren,
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 18:58

Ja dat kan ik inderdaad doen. Alleen heb ik eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in dit spul, 3 vissen!!!@@#$#@$^^&*

mvg rob
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

29-10-2006 19:24

rob Aggenbach schreef:Wie heeft trouwens de email van Pb products. de site is al maanden under construction en ik wil gewoon contact opnemen met de eigenaren. Of moet ik Piet Vogel een persoonlijk bericht sturen.

mvg Rob


email adres pbproducts hengelsport.pb@tip.nl
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 19:27

bedankt Bob,
ik heb piet net een PB (products) gestuurt. haha
woord grapje:P

mvg Rob
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-10-2006 20:04

Ik zou toch echt nog eens kritisch naar je knopen kijken hoor!
Ook dat testen: harder trekken, als je hem op een vis kapot trekt dan had je hem ook op de kant kapot kunnen trekken.
Als er een onderlijndraad is waar ik altijd op terug kan vallen en die me echt nog nooit in de steek heeft gelaten dan is het green hornet wel. Doorschuren geloof ik niet zo in, het spul kan wel wat hebben, in de meeste gevallen zou je hoofdlijn er eerder aangaan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 20:09

Dat had ik dus ook verwacht! niet dus.
geloof me ik heb echt een goeie knoop gelegd. Met 2 tangen op een nieuwe (dezelfde) getest op de kant nadat de 1e had gefaald, hierbij brak de rig niet bij de knoop maar juist bij de haak en niet bij de knoop, dus weer het onderlijn materiaal. Het ligt niet aan de knoop dat weet ik 100% zeker.
Bij de andere geteste brak de green hornet weer. ik vindt het allemaal een beetje vreemd...

mvg Rob
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

29-10-2006 20:14

Raar, gebruik ook de Gh, en geen enkel probleem ermee. Maak je je knoop nat voor je hem aantrekt ? Vind het raar dat het steeds net iets voor je 8 - knoop is, daarom zal er wel een verband zijn met je knoping.

grtz gino
Greets Gino
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

29-10-2006 20:22

dat vond ik ook al zo raar, naja goed ik beschrijf nu hoe ik de knoop aantrek:

Gewoon een achtknoop maken en met een boilie naald voorzichtig aantrekken dat je het achtje ziet (een los achtje), vervolgens het hele zootje nat maken met spuug en dan met de boillie naald en met me tanden het losse uiteinden voorzichtig aantrekken en dan steeds meer op spanning laten komen en dan echt hard trekken (niet de coating breken). Vervolgens houdt ik het zaakje nog even boven de waterkoker (stoom).

doe ik iets verkeerd? nee toch. bij andere onderlijn materialen gaat die altijd goed.

mvg rob
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

29-10-2006 21:42

rob, waar trek je de knoop aan?

ik gebruik de volgende stappen:

hairtje knopen
haakeraan dmv knotless knot.
line alignertje
stukje sil. tube voor beschermen 8-knoop
Vervolgens maak ik ook de 8-knoop door het oog vd wartel, nat met spuug en aantrekken.

Bij het antrekken pak ik de haak voorzichtig, de wartel ook, zorg zo dat alles strak op z'n plek zit.
Vervolgens pak ik een boilienaald die ik in de haakbocht leg en de andere boilienaald door het oog van de wartel steek.
Dan bikkelhard aantrekken, stukje GH afknippen wat nog over is van de 8-knot, dan sil. tube erover heen.

Klaar is jeroen, zo heb ik nog nooit een onderlijn doormidden getrokken, vis die ik verspeel zijn lossers of vastzittende vissen.

als jij het ook zo doet moet het gewoon, of aan een mosselbank liggen of aan de klos,

groet
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

29-10-2006 21:52

Ik gebruik green hornet al jaren en nu ben ik enthousiast over jelly wire. Nooit probemen met breken. Als je het met twee tangen niet stuk krijgt dan red een karper van 16 pond dit ook niet. Of je hebt een misproduct gekocht want ik hoor hier nooit problemen over. Piet Vogel zal je in ieder geval een goed antwoord kunnen geven.

succes
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

30-10-2006 07:13

Ik heb ook problemen gehad met gecaot materiaal. Ook van andere merken. Het probleem is nu opgelost sinds ik:

Geen driekamerknoop meer gebruik. Gebruik nu een strakke knoop op een wartel met een ring eraan.

Het strippen voorzichtig en gekoeld doe. Moet ik uitleggen, he? Als ik een stuk stripte viel het me op dat de gevlochten lijn verkleurde en ook plaatselijk warm werd door de wrijving. Als je rustig, stukje voor stukje stript en ook koelt met water, gebeurt dit niet.

Bij mij geen problemen meer.
Misschien dat dat weer komt als ik wat meer tijd heb om te vissen. 8)

Trouwens?

Iemand ervaring met dat omgekeerde greenhornet spul? Hard van binnen en zacht van buiten? Ben de naam ff kwijt.

Leon
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

30-10-2006 09:24

je bedoelt hydrolink van Rig marole?
fluorcarbon van binnen en gevlochten mantel van buiten?
geen ervaringen mee maar zit er iig schitterend uit!
mijn manier van knopen leggen verschilt niet veel met die van jou jeroen, alleen doe ik er geen silicone tube of shrink tube over de knoop. Voor de rest exact hetzelfde. Ik test de onderlijn ook altijd alleen de met 2 dichte tangen ipv 2 boillie naalden. De rig die ik teste nadat ik dus weer een vis verspeelde brak ook vrij makkelijk, alleen dit keer bij de haak. Volgens mij is er iets met het spoeltje aan de hand. Of gewoon een verkeerde meter! klinkt heel raar maar ik had voor vorige week nog nooit problemen gehad.

mvg Rob
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

08-11-2006 14:42

Goedenmiddag,
ik wou dit onderwerp graag afsluiten!
Inmiddels heb ik enkele malen met Piet gemaild en hij vertelde me dat ze ongeveer 3 jaar geleden van fabrikant gewisseld zijn omdat ze bij de oude fabrikant een slechte periode hadden warin ze problemen hadden met de GH. Sindsdien is de kwaliteit van de GH constant gebleven. Ik heb mijn spoeltje GH een aantal jaar geleden op de beurs gekocht en het zou dus heel goed kunnen dat ik zo'n spoeltje heb gekocht!
Piet vogel heeft me niet alleen nieuwe GH gestuurd maar ook nog eens de Extra stiff GH en Jelly-wire! Heel veel dank aan Piet en PB. Uitstekende service!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het nu goed komt met mijn onderlijnen!
Bedankt voor alle reacties!

mvg Rob
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

08-11-2006 15:24

Nou dan heeft PB het zeer netjes opgelost. Piet, ik heb ook nog een slecht rolletje GH :wink: grapje natuurlijk
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

09-11-2006 11:05

Ik heb gisteren ook zon rolletje gekocht volgens mij, in het gecamoufleerd. Is het wel betrouwbaar dus, het zijn gewoon 2 dunnere touwtjes om elkaar gedraaid lijkt wel? Ik heb er nog niet mee kunnen vissen, maar ben benieuwd. Werd er niet vrolijk van toen ik het begin van het topic las ;)!
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

09-11-2006 13:06

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad! Ik kreeg er op 3 verschillende soorten onderlijnmaterialen mee te maken. Het komt door je 8-knoop. Ik maakte hem altijd door de lijn een slag te draaien zodat er een echt 8-vormpje ontstaat mijn maat maakt hem gewoon door het einde 2 x op de zelfde wijze door het lusje te halen. Hij heeft er nooit last mee gehad. Ik ben inmiddels overgestapt naar wartels en gebruik de omgekeerde palomar knoop. Dit is een super knoopje! Bij nylon en gecoate onderlijnen krijg je geen kringels in je draad en je kan precies uitkienen hoe lang de onderlijn wordt.
blub blub
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

11-11-2006 16:30

Ook paar keer meegemaakt, met een 'gewone fabriek onderlijn' van PB.
Dit doet mijn vertrouwen in PB steeds meer de stront inzakken!

Gr. Dylan
Afbeelding