Leadcore?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-07-2005 22:10

Ik ben van plan om ook gebruik te gaan maken van leadcore. Op een nieuw water hoef ik niet per se toplood te gebruiken, maar ikwil wel zeker mijn laatste stuk lijn op de bodem hebben liggen.
Nu heb ik alleen mijn twijfels erbij of het wel echt zwaar genoeg is om op de bodem te liggen, na het strak draaien van de lijn.

En ik wou graag weten wat jullie ervaringen ermee zijn, of het werkt.
En welke jullie naar tevredenheid (of juist niet) gebruiken en een beetje de richtprijs.
Ik weet er nog weinig vanaf, dus alle informatie en tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-07-2005 00:36

Hoi Denny,

Sedert het begin van het ontstaan van de leadcore ben ik die gaan gebruiken en moet zeggen tot alle tevredenheid. Ik heb er intussen al héél wat rolletjes verbruikt.
Ik zweer bij de leadcore van ESP ben ik meest tevreden over. Velen gebruiken ook die van FOX maar heb die ook getest en vond het vervelend dat de looddraad er tussen uit kroop, bij ESP zeker het geval niet.
Is wel even wennen om die te weven want zowel mijn wartels als de verbinding met de hoofdlijn word steeds geweven, maar na een paar keer oefenen gaat het als vanzelf.
Moet wel zeggen die naaldjes die bij de pakketjes geleverd worden voldoen voor mij niet (breken veel te gemakkelijk). Ik ken maar één goede leadcore naald en dat is deze die verdeeld wordt door WS.
Zo dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

05-07-2005 10:29

:oops:
Laatst gewijzigd door Jasper Lens op 05-07-2005 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

05-07-2005 10:29

Jasper Lens schreef:Je kunt ook met een slider op je lijn gaan vissen,

Deze 'flying backleads' zijn ontworpen voor boven uw rig. Tijdens de worp zal het loodje enkele meters opschuiven, waardoor de eerste meters lijn mooi gestrekt over de bodem komen te liggen.

Afbeelding

Het werkt echt !! :)

Gr Jasper Lens
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

05-07-2005 10:47

lust frank schreef:Hoi Denny,

Sedert het begin van het ontstaan van de leadcore ben ik die gaan gebruiken en moet zeggen tot alle tevredenheid. Ik heb er intussen al héél wat rolletjes verbruikt.
Ik zweer bij de leadcore van ESP ben ik meest tevreden over. Velen gebruiken ook die van FOX maar heb die ook getest en vond het vervelend dat de looddraad er tussen uit kroop, bij ESP zeker het geval niet.
Is wel even wennen om die te weven want zowel mijn wartels als de verbinding met de hoofdlijn word steeds geweven, maar na een paar keer oefenen gaat het als vanzelf.
Moet wel zeggen die naaldjes die bij de pakketjes geleverd worden voldoen voor mij niet (breken veel te gemakkelijk). Ik ken maar één goede leadcore naald en dat is deze die verdeeld wordt door WS.
Zo dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.

Mvg
Frank


Heb hier verder niks meer op aan te merken! :)
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-07-2005 14:19

Die sliders gebruik ik al een tijdje, maar ik vertrouw hier niet zo op, ik ben dus op zoek naar iets anders.

Maar welke gebruiken jullie?
En hoe werkt dat met dat naaldje. Kan iemand me dat uitleggen, want dat heb ik nog nooit gesnapt.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-07-2005 21:50

Hoi Denny,

Dat is pas een moeilijke vraag is beter dat je dit door iemand kan laten voortonen. Ik kan het hier wel proberen uit te leggen maar ik vrees dat de uitleg te langdradig zou zijn.
Bij ESP heb je wel het voordeel dat deze uitgelegd wordt op de binnenkant van het foldertje dat bij de leadcore zit. Best dit even bekijken en oefening baart kunst zou ik zo zeggen.
Is natuurlijk wel nog altijd beter als iemand dit kan voortonen. Wil het gerust doen maar denk dat de afstand tussen ons te groot is.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-07-2005 22:10

Ja Frank, precies. Maar toch bedankt voor alle hulp tot nu toe.
Op internet staat het volgens mij ook nergens uitgelegd met het nodige beeldmateriaal erbij. Dan zal het moeilijk worden.
Maar wat is dan de verbinding tussen je leadcore en je hoofdlijn?
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

05-07-2005 22:51

[quote="Denny Verdoold"]Die sliders gebruik ik al een tijdje, maar ik vertrouw hier niet zo op, ik ben dus op zoek naar iets anders.

Maar welke gebruiken jullie?
En hoe werkt dat met dat naaldje. Kan iemand me dat uitleggen, want dat heb ik nog nooit gesnapt.[/quote]


simpel schuiflood van 30 - 40 gr is ook heel handig om de laatste meters tegeb de bodem te krijgen
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

06-07-2005 00:21

Hoi Denny,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt hoe je de verbinding tot stand brengt tussen je leadcore en je hoofdlijn.

http://img120.imageshack.us/img120/6356 ... ijn0fc.jpg

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 01:26

Persoonlijk vindt ik de Anchor tube van ESP nog beter dan leadcore...dit is een tube dat net zo zwaar is (Volgens mij heeft het zelfs een hoger soortelijk gewicht dan leadcore) zoniet zwaarder is dan leadcore.
Je hoeft dus niet te splicen of te knopen., let wel op dat je de iets dikkere versie neem (1,75 mm??)..hier haal je de lijn makkelijker doorheen dan de 1,25 mm versie)
(Dit was trouwens een tip van Bart v.d. Hurk enige tijd terug :wink: )
gr
Hans
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

06-07-2005 07:58

:wink:
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

06-07-2005 08:40

OK Frank, bedankt.
Ik denk dat ik het nu wel zo'n beetje snap.
Je stroopt dus als het ware af, breekt een stukje (looddraad) af en doet met de naald je hoofdlijn erdoor en dan is het knopen.

Maar dan komt bij mij gelijk de vraag opzetten of het omhulsel sterk genoeg is, zodat je hoofdlijn er niet uitscheurt. Er komt toch veel drukop te staan. Als je snapt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 09:19

Denny Verdoold schreef:OK Frank, bedankt.
Ik denk dat ik het nu wel zo'n beetje snap.
Je stroopt dus als het ware af, breekt een stukje (looddraad) af en doet met de naald je hoofdlijn erdoor en dan is het knopen.

Maar dan komt bij mij gelijk de vraag opzetten of het omhulsel sterk genoeg is, zodat je hoofdlijn er niet uitscheurt. Er komt toch veel drukop te staan. Als je snapt wat ik bedoel.

Denny,

Het omhulsel zal wel sterk genoeg zijn.....de vraag zal eerder moeten zijn of je nylon sterk en dik genoeg is.
Elk leadcore dat ik tot nu toe in mijn handen heb gehad heeft toch een enigzins ruwe oppervlakte...met wat dunnere lijnen kan ik mij wel voorstellen dat door wrijving er wel eens een breuk kan ontstaan. Het verstandigste zou dan zijn om regelmatig de knoop opnieuw te leggen na enkele visvangsten. OOk leadcore heeft geen eeuwige levensduur al zou je dit wel verwachten...heb al eens een grote karper verspeeld (Echt waar!) door breuk van de leadcore!!!
Het grote voordeel van anchor tube is....het heeft de voordelen van leadcore, maar niet de nadelen hiervan...verder heeft het een mooie gladde oppervlakte. Een nadeel van elk leadcore en ook de anchor tube vindt ik persoonlijk dat het overdag wel erg opvalt op een harde lichte bodem....in zulke gevallen kies ik voor een fluorcarbon voorslag of vis ik enkel met mijn 20 lb X-line hoofdlijn waar ik tot nog toe erg tevreden over ben .
gr
Hans
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-07-2005 21:02

Zo Meneer Bolink leeft ook nog :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

06-07-2005 23:04

Jah Wil :

Hij is "vader "geworden :P
Plaats reactie