kromme hengels in de steun


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Romp
Berichten: 42
Lid geworden op: 06-05-2005 19:14
Locatie: Renswoude

26-05-2005 21:26

Wat mij al een par keer is opgevallen dit seizoen, dat er veel leven zit op de voerstek. de hengel wordt iets krom getrokken, en gelijk weer los gelaten. af en toe hoor je een piep. Zelf vis ik met toplood en strikerpiepers van ultimate (goed en goedkoop, met de juiste batterijen)
Zelf denk ik dat het zeelt is die met de boilie ligt te spelen, maar als hij hem in zijn bek heeft moet hij toch gehaakt worden, zeker met een white pool pop up rig.................HELP!!!!!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

27-05-2005 08:50

Misschien zou je je rig eens moeten checken?
Het kan ook graskarper zijn.

Pascal
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-05-2005 10:41

Hoi Erik,

Is dat toplood strikt noodzakelijk ivm boten o.i.d.?
het beïnvloed je beetregistratie behoorlijk. Hoe vis je verder qua systeem? Whitey pool rig met pop up en vastlood? en hoe zwaar vastlood?
wat is je haakgrootte? aasgrootte/-soort? hoe ziet je stek eruit? welke afstand vis je bijvoorbeeld?

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Er zijn een aantal aanpassingen te doen om erachter te komen welke vis er verantwoordelijk voor is, freelinen,bal deeg als aas, kleinere haken. schijflood ipv vastlood. Kunnen het trouwens geen lijnzwemmers zijn?

Groetjes,

Paul
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

27-05-2005 14:08

Hallo,


Je zegt dat je hengel al een paar keer is kromgetrokken waarnaar er daarna weer losgelaten wordt..

Dat betekent dat je je hengelpunt een andere kant op hebt wijzen..?? is helemaal niet erg hoor maar misschien moet je eens proberen om je punt van je hengel precies de kant op te laten wijzen als je stek ( voor zover dat mogelijk is )
is je beetregistratie toch wat beter en merk je sneller wat er op je plek gebeurd.
Verder zou je wat kunnen experimenteren op het gebied van aas en rigs.. :wink:
Lijnzwemmers e.d ook zeer goed mogelijk



Succes


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

27-05-2005 15:32

Ik kan je wel vertellen dat die striker dingen geen goede beetregistratie geven.. Als je een run krijgt hoor je het wel, maar voor de rest hoorde ik altijd erg weinig, vandaar dat ik iets meer geld heb uit gegeven en Fox ES heb gekocht...
Ook zou ik als ik jou was de tip van de post boven mij opvolgen om de hengels in de richting van waar je vis te zetten.. De lijn heeft dan minder weerstand van je ogen en gaat dus gemakkelijker heen en weer (door de optonic) waardoor je het eerder zult horen...
Voor de rest, probeer eens aan te slaan als die hengel krom trekt... Denk echter wel dat het aan je montage zal liggen en niet aan de vis :P
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

27-05-2005 21:06

Als ie krom getrokken wordt dan vermoed ik dat je hengel en draad een hoek geven aan de top oog.
Probeer anders eens als dit zo zou zijn die hoek te vermijden.
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-05-2005 14:36

Het kan ook zo'n vieze brasem zijn, zelf al meerdere keren gehad. Die beesten kunnen volgens mij maar 1 ruk geven aan dat loodje en dan zijn ze direct uitgeput. Vervolgens krijg je 4 min later weer een piep en zo kunnen ze heel de n8 doorgaan. :evil:
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Plaats reactie