tjernobiel rig een nieuwe rig !!!


johan de jong
Berichten: 25
Lid geworden op: 25-10-2003 02:00
Locatie: kapelle- biezelinge

14-01-2004 00:13

die dingen horen niet in het water thuis.
Als je je rig dan kwijt raak dan is die bucht wel in het water
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-01-2004 11:10

sorry hoor maar wat een onzin reactie
gebruik jij dannooit een breek lichtje op je pen? die kan je immers ook verspelen! en hoort lood, onderlijn materiaal, wartels haken etc wel in het water??
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-01-2004 11:23

Als je iets wilt roepen over de gevaarsaspecten van breekstaafjes moet je wel weten waar je het over hebt! In de gewone breekstaafjes die voor van alles en nog wat worden gebruikt, inclusief disco’s en kinderpartijtjes, zitten geen giftige chemicaliën.

Dit is wat anders als we het over de veel duurdere betalights hebben die jaren licht blijven geven. Deze danken hun fluorescerende werking aan licht radioactief materiaal. Maar dat is een heel ander verhaal. Hoewel gebruikt in wakers, zijn ze feitelijk verboden en mogen ook niet verkocht worden.

Voor een lichtje bij je boilie zou ik maar breekstaafjes gebruiken en geen dure betalights.

Groeten, Kees
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-01-2004 11:29

Wel is het zo dat de hoeveelheid radioactiviteit die in de betalights zit zeer gering is, en feitelijk geen gevaal voor voor de gezondheid betekenen. Wel is het zo dat ze ten eerste duurder zijn en ten tweede ook nog makkelijker breken, dus op zich geen goed iedee voor op je rig!
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

13-04-2008 13:51

Heeft er al iemand van de forum met deze rig gevist ??
Want ik wil binnen kort het ook eens uit gaan proberen maar wil graag horen wat de bevindingen zijn van de andere karper vissers.
Ik hoor graag de negatieve en positieve dingen :P
Al vaste bedankt voor jullie reacties
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

13-04-2008 14:14

je heb tegenwoordig ook van dat mooie enterprise glow in de dark spul dus geen ellende met al dat geknoop om dat breekstaafje vast tekrijgen met enterprise heb ik wel goeder ervaringen zat vis mee gevangen maarja kwam het nou door het lichtje of......................
zal wel......!
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

13-04-2008 17:29

heb ooit een keer een nacht met deze rig gevist. Niets gevangen, voerplek was leeg (helder water) heb er toen een standaard rig aangegooit en binnen het kwartier was het bingo maar nu zonder breekstaafje. Deze rig staat trouwens al vrij lang op die site op vaag dat er nog steeds update bijstaat.
bb mix anders nix
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

13-04-2008 18:10

ik vind dat onderwatergevaar door dat breekstaafje tog best gelul
zoon dingetje gaat niet zomaar stuk hor
en al helemaal niet door een karper

probeer er s eentje kapot te maken tussen je vingers (trek desnoods handschoene aan :S)

en zul je zien dat een karper dit niet zomaar stuk maakt hor

zelf zie k me er neit mee vissen maja ieder wat wils
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

13-04-2008 18:44

Tja ik heb zo iets van niet geschoten is altijd mis niet dan :P:P
En gaat het niet dan schaad het niet he.


We zullen binnen kort wel zien ga dan aan weekend sessie houden dus dan zal ik me bevindingen hier vertellen :D
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

13-04-2008 22:56

lol wat maakt dat ene breekstaafje nu uit in t water,de dioxine,s staan top in ons water.
zoveel dat op somige plekken t kuit van elke vis onvruchtbaar is.
wij filteren veel van t inkomend water maar hier grensstreek is het water wat inkomt zo hoog met zwaarmetalen en dioxine,s verijkt daar doet een gebroken breekstaafje t echt niet tegen op.
maar hoofdzaak nederland verschoont t voor de mooihe schone zee.
ik ga dubbel en die rig is toch zeker al 6 jaar en in kiev heb je m voor niks lekker in de tjepper komt er vanzelf lichtend uit.treurig allemaal
:lol: :lol:
breek me de slurf niet open
Anonymous

14-04-2008 10:26

ik vind de naam iedergeval goed gevonden :)

al je even een dagje naar tjermobiel gaat kom je lichtgeven thuis
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

14-04-2008 17:52

vangsten met licht zou ik maar niet zo aan de kant schuiven,ik ben namelijk dit jaar begonnen met het vissen met kunstaas.ik gebruik de spullen van enterprise tackle.echt heel mooi spul.ik vis zelf met night glow en heb er al 5 brasems mee gevangen en een 36 schub.allemaal op de hengels waar dus de night glow aan gemonteerd zat.
ik ga het zeker dit jaar veel gebruiken,om te kijken of het ook echt een meerwaarde heeft.maar tot nu toe,ben ik er wel te spreken over.
ik gebruik ze achter de boilie.om dus op die manier mijn boilie er meer uit laten springen dan de andere.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

15-04-2008 14:46

mmm.. ik vind het niks nieuws heb zelf namelijk ook al oojt aan zo iets gedacht .alleen had ik het niet gebruikt omdat ik niet wist of de lichtjes onderwater schadelijk zouden zijn voor de vis :o :-? maar nu ik dit zo lees denk ik dat ik het binnenkort wel een keer ga gebruiken :P
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

15-04-2008 21:56

even voor de duidelijkheid,dat spul van enterprise tackle is het zelfde spul dat die blagen als sterretjes en maantjes op de slaapkamer hebben.alleen dan de vorm van mais,maden,en boilies.even met de lamp erop en je hebt ongeveer 6 uur lichtgevend spul.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Nick Flip

15-04-2008 22:08

Glow in the dark ofzoiets ja :)
En die enterprise glow dinge (lichtgevende mais)
Heb ik me laatste sessie vlak voor me laatste nacht uitgeprobeert.
Samen met een 15mm pop-upje single.
Leverde me enige vis op die sessie.
Snachts gevangen.

Onderschat dat licht dus niet
Gebruikersavatar
Chiel Robben
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-06-2007 23:00
Locatie: Denemarken
Contacteer:

17-04-2008 00:21

Jens Bursell (DK) heeft in '96 al met breekstafjes op zijn rig gevist met goed resultaat.

In zijn boek http://bursell.dk/index.html?main_books ... enmede.htm staat er nog iets over, best wel spannend, maar heelas op het Deens :P
Gebruikersavatar
Raymon Verkaik
Berichten: 123
Lid geworden op: 14-02-2008 22:05
Locatie: Gelderland/Betuwe

20-04-2008 22:00

Daaf Wolters schreef:Bas,
Ik heb alle beet's van de afgelopen 5 jaar maar ik heb het artikel nog niet kunnen vinden. Weet je zeker dat het geen ander blad was?
groeten,
Daaf


Hij stond in de Karperwereld. Denk zo'n beetje in de periode tussen 1999 t/m 2001. Heb al snel een beetje zitten bladeren maar zie hem zo snel niet. Daar werd de kleinste maat breekstaaf als boiliestopper bij pop-up gebruikt. En volgens mij ook een montage zoals deze. Alleen dan op een standaard boilierig.
Ik laat me niet opjagen. Ik ben aan het werk en niet op de vlucht. !!!
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

21-04-2008 11:55

van het weekend hebben we met 5 hengels gevist,allemaal verschillende aaspresentaties.we hebben maar 1 aanbeet gehad,en weer op de hengel waar het aas met licht aan zat.was alleen helaas een brasem.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

21-04-2008 16:12

he ik heb van glow in the dark kralen zelf een rig gemaakt met doorzichtige krimpkous.
heeft iemand eenig idé hoelang glow in the dark gloejt onderwater?
kan ik deze rig gebruiken? :roll:
Bijlagen
DSC01418e.JPG
hier het rigje....
(27.86 KiB) 494 keer gedownload
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Wes Pias

10-05-2008 21:19

foutjee...moet kunnen toch :lol:
remco van pooy
Berichten: 80
Lid geworden op: 02-07-2007 23:09
Locatie: Volendam

14-05-2008 11:47

ron thijsen schreef:lol wat maakt dat ene breekstaafje nu uit in t water,de dioxine,s staan top in ons water.
zoveel dat op somige plekken t kuit van elke vis onvruchtbaar is.
wij filteren veel van t inkomend water maar hier grensstreek is het water wat inkomt zo hoog met zwaarmetalen en dioxine,s verijkt daar doet een gebroken breekstaafje t echt niet tegen op.
maar hoofdzaak nederland verschoont t voor de mooihe schone zee.
ik ga dubbel en die rig is toch zeker al 6 jaar en in kiev heb je m voor niks lekker in de tjepper komt er vanzelf lichtend uit.treurig allemaal
:lol: :lol:


als je nou ergens in een afgesloten put vist met deze rig en je vangt er goed mee.
daarna komen er meerdere vissers die het horen en gaan ook met deze rig vissen, als iedereen er mee gaat vissen komen er steeds meer dioxine in het water en dat is weer wel gevaarlijk denk.

gr, remco
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

15-05-2008 01:50

Breekstaafjes bevatten geen dioxine.
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

23-05-2008 23:16

tjernobiel is toch een spookstad? door een kerncentrale ofzoiets..

Ik vind zelf een breekstaafje overbodig :D
Let righteousness cover the earth. Like the water cover the sea & lakes.
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

23-05-2008 23:35

In het verleden talloze soorten rigs geprobeerd op zowel moeilijk als makkelijk water en eigenlijk ben ik tot een simpele conclusie gekomen, buiten de lengte van de rig maakt het niets uit. Als ik meerdere malen een niet doorzettende run krijg zou dat een teken kunnen zijn dat er iets niet klopt qua rig, eigenlijk had ik dat nooit, of geen aanbeten of een volle run. Dus ik ben en blijf oldschool met een boltrig van 20 tot 35 cm met een haak die ik vertrouw en hooguit een stukje krimpkous over de haak. Groot water: KN boltrig, kanaal: Korda inline zonder tube en zonder krimpkous. Enigste variatie is een gewichtje op de onderlijn voor pop-ups.

(Misschien lok ik nu een nieuwe discussie uit)
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

24-05-2008 09:36

hallo heren,onlangs ook lichtgevende nep bollen gekocht,
van frank warwick.
zitten verschillende diameters in een potje,je kunt ze ook nog eens in een potje dip leggen,voor er een geurtje aan te geven.
maar een keer gebruikt,nog geen resultaat maar wil ze wel vaker gaan gebruiken.
de wonderen zijn de wereld nog niet :wink: uit
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!