tijgernoten?


Plaats reactie
Tommy Bogaert
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-03-2003 01:00
Locatie: Lanaken limburg belgie

05-08-2003 15:26

IK vis nu wel met boilies, maar de vissen moeten hier altijd eerst aan wennen.
Hoe zit dat met tijgernoten, en hoeveel kosten die eigenlijk, nooit op gelet.
Ik heb ergens gelezen dat het het beste is er geen flavour aan toe te voegen maar gewoon te bewaren in het water waarin ie geweekte en gekookt word.
En ik heb ook ergens gelezen dat je deze kunt kweken.

Maakt niet uit wat, maar als er iemand is die me over tijgernoten in algemeen iets kan vertellen, ik hoor het graag?
remco wieser
Berichten: 164
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

05-08-2003 15:55

Hallo Tommy

Als er op het water waar je wilt vissen nog niet met tijgernoten gevist word moeten ze er ook eerst aan wennen dat kan je het beste doen door voor te voeren de hoeveelheid voer wat je moet voeren ligt aan het water. Tijgernoten kosten ong 50a60 euro per 25 kilo. Je hoeft ze idd niet te flavouren want de tijgers ruiken van zichzelf al sterk genoeg, en je kan ze idd in water bewaren ze gaan dan wel stinken(verzuren) maar ze vangen goed. Over het kweken kan ik je niks vertellen.
Ik hoop dat je er wat aan heb.
MVG
Remco
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-08-2003 01:26

Tommy,
Als op een water veel met boilies gevist wordt kunnen tijgernoeten voor leuke verassingen zorgen. Ik laat mijn noten altijd na het koken nog een of twee dagen in het water staan, dan wordt het water lekker geleiachtig en gaat veel sterker ruiken. Een paar keer voorvoeren kan de vangsten enorm verhogen, a1ls er al vaker mee gevist is is dit echter vaak niet nodig. Ik zou idd geen flavour toevoegen, de noten ruiken van zichzelf al prima, zeker als je bedenkt dat in veel gevallen voral op de lange termijn de smaak veel belangrijker is dan de geur.
Probeer ze maar eens zou ik zeggen, ik ben er op alle wateren waar ik ze gebruikt heb zeer tevreden over.
groeten,
Daaf
Jelle Rijmt
Berichten: 202
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00

11-08-2003 17:31

inderdaad, nooit geklaagd over tijgernoten. Ik ben namelijk, en ik weet dat ik hier een extreem rare opmerking maak, van mening dat tijgernoten ook instant gebruikt kunne worden. Ik vis namelijk al een geruime tijd op een kanaal hier in de buurt, echter steeds met boilies,het aantal vissers is vrij beperkt en diegene die er vissen ken ik zo goed als allemaal, ook zij vissen steeds met boilies, soms mais. Laatste 2 sessies heb ik tijgernoten op een hengel en een boilie op de andere gebruikt. Resultaat 6-1 voor de tijgernoten. Ik had niets voorgevoerd en ik ben er zeker van dat er nog niet met tijgernoten is gevoerd,zeker niet in de buurt van mijn stek. De vissen op tijgernoten waren bovendien nog groter dan de vis op boilies ook...
Ik vertel het maar even, zelf uitzoeken zou ik zeggen..
MVG
johan breek.
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2003 05:27

Ik ben vannacht op een kanaal wezen vissen en ik moet zeggen dat de tijgernoten het uitermate goed deden. Er was van tevoren wel vaker met tijgernoten gevoerd daar maar het resultaat was een stuk beter dan de boilie. Op de boilie geen 1 run en op de tijgernoten toch zeker een stuk of 10-11 runs. Ik heb het idee dat karper een stukje sneller gewend is aan tijgernoten dan aan boilie's
Plaats reactie