Vraagje over flavors.


Plaats reactie
michael de wever
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-05-2016 01:39
Contacteer:

17-07-2019 17:06

Yooo karpervissers.

Ben al een tijdje bezig aan mijn eigen boilies en die beginnen goed te lukken. Nu heb ik zelf nog niet echt met flavors en andere smaakjes gewerkt maar wil hier nu toch eens mee gaan experimenteren. Het schoot mij te binnen dat ik misschien eerst eens wat meningen kan aanhoren van andere karpervissers die hier al ervaring mee hebben dan lukraak beginnen te experimenteren.

Zelf heb ik mij eerst volgende 3 flavors gekocht van CC Moore. Beetje aan te raden? Of zouden jullie eerder andere merken aanraden ?

Afbeelding

Mijn voornaamste vraag hierover is vooral: Mag je combineren ? Ik zie namelijk op de zijkant staan dat je best onder de 10 ml/kg mix blijft. Kan ik dan bijvoorbeeld 3ml indian spice en 3ml scopex mixen ?

Vervolgens was ik daarstraks inkopen gaan doen in de supermarkt en kwam volgende 2 producten tegen die ik maar heb meegenomen.

Afbeelding

Ben deze 2 producten al vaker tegen gekomen waar men aanraad om eens te experimenteren met deze. Zie dat het beide vooral smaakversterkers zijn met hoge doseringen soja wat mij wel interessant lijkt.

Hoe zit het met de verhoudingen per KG dat je hiervan kan gebruiken ?
Kan je ook deze mixen met bovenstaande flavors?

Laat mij gerust wat weten.
Alvast bedankt !!
Totaal voorstander van catch and release - Beheerder van de karpervisser en roofvissen België.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

21-07-2019 20:49

Flavours hebben op een paar na geen echte meerwaarde mijn inziens. Tenminste niet voor vriend karper. Sommige voegen ook smaak toe, misschien dat dat wel het een en ander vooruit helpt. Banaanflavour heeft bijvoorbeeld een stofje die bewezen karper aan trekt. Overall zou ik flavours alleen inzetten wanneer het jouw vertrouwen een boost geeft. Flavours kun je naar hartelust mengen.

Ketjap en maggi vind ik persoonlijk erg leuke ingrediënten. Voegen in ieder geval smaak toe, of de geur bijdraagt weet ik niet, maar heb er zelf meer vertrouwen in dan in de meeste flavours. Ik zou zeggen begin met 50 ml per soort per kg. En soak je haakaas ook nog ff een paar weken in een mengsel van ketjap en macho.

Succes!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Plaats reactie