Ready made's bewaren


Plaats reactie
Remco Kok
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2018 16:22

02-02-2019 19:42

Halle allemaal,
Ik heb pas geleden een kilo of 5 aan readymade's gekocht, alleen wat blijkt... de zakken zijn open gegaan. Er lijkt vocht in de zakken te zitten, en de zakken 'beslaan.' Hoe kan ik dit het beste bewaren, ik wil ze zo lang mogelijk bewaren, maar heb niet van die luchtdichte emmers. Vriezer is wel beschikbaar bij ons, maar weet niet of ze daar in kunnen?
Alvast bedankt voor de tips!
Groeten van Remco Kok
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

02-02-2019 20:29

die zakken beslaan omdat er nog altijd een beetje vocht in de bolies zit....

en dat komt eruit bij temperatuurverschillen...dus beste op een donkere plek bewaren waar de temperatuur zo weinig mogelijk schommelt
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-02-2019 10:50

Yep.

de zakken zijn open gegaan. Er lijkt vocht in de zakken te zitten, en de zakken 'beslaan.'
Een helemaal geopende zak bollen ademt, dus beslaat juist niet. Dan worden de bollen harder.

Verder mag een voeremmer waarin je houdbare boilies bewaard ook geperforeerd zijn, want ook daarin kan je condensvorming krijgen. laat eventueel de deksel op een kiertje. En invriezen van houdbare bollen kan ook altijd. Verleng je de houdbaarheid. Zeker bij fabrikanten die bewust hun boilies een beperkte, kortere houdbaarheid meegeven is dat een optie.

Overigens is er in mijn regio een winkelier die pellets, lokvoer en boilies in een rek heeft staat wat bij een vitrineraam staat, en daarmee vol in de zon tijdens de warmere jaargetijden. Alles nat :D , ondanks dat voerverpakkingen (vaak) enigszins minuscuul geperforeerd zijn...

Wanneer ik daar iets bestel is het meteen een doos vol, zodat het niet in de zon heeft gestaan :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie