Voeren


Plaats reactie
Andre Hoekstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-06-2018 15:21

09-07-2018 19:30

Hallo iedereen

Ik ben momenteel een aantal verschillende bolie,s aan het proberen nadat ik wat minder goede ervaring had met mijn trouwe Tutti Frutie.
Nu merk ik als ik praat met mede karpervissers dat ik wat onder de maat voer en ben benieuwd of er meer mensen zijn die mijn mening deelt.

Mijn huidige voer patroon is vaak gelinkt aan waar ik ga zitten nu heb iki hier veel te maken met witvis/brasem en ben dus ook niet langer mais aan het bijvoeren naast mij bolie.

Ik voer over het algemeen 100 tot 150 gram de hengel en dan 4 dagen achter elkaar op de stekken waat ik kom te zitten soms wat meer dan minder.

Deel jij mijn ervaring of ben je verbaasd over mijn gewicht aan voer of heb je betere ervaring ik hoor het allemaal graag.

May the Fish be with you!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

09-07-2018 21:01

dat is niet echt veel voer voor deze tijd van het jaar....

je kan makkelijk een halve tot 1 kilo per hengel voeren..en onder bepaalde omstandigheden of plekken misschien wel meer

maar echt consequent iedere dag heel lang achter elkaar (weken/maanden) 150 gram voeren is weer een ander verhaal natuurlijk....maar voor 4 dagen voeren zou ik wat meer voer nemen anders is de kans groot dat je voer binnen no time opgegeten is en er geen karper blijft hangen

is het een vijver of kanaal of rivier...dressuurwater ja/nee..telt ook allemaal mee ?
Andre Hoekstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-06-2018 15:21

09-07-2018 22:09

dennis gerits schreef:dat is niet echt veel voer voor deze tijd van het jaar....

je kan makkelijk een halve tot 1 kilo per hengel voeren..en onder bepaalde omstandigheden of plekken misschien wel meer

maar echt consequent iedere dag heel lang achter elkaar (weken/maanden) 150 gram voeren is weer een ander verhaal natuurlijk....maar voor 4 dagen voeren zou ik wat meer voer nemen anders is de kans groot dat je voer binnen no time opgegeten is en er geen karper blijft hangen

is het een vijver of kanaal of rivier...dressuurwater ja/nee..telt ook allemaal mee ?


Bedankt voor je reactie Dennis

Het gaat hier om een kanaal waar een vast bestand zit en al jaren niet meer word uitgezet.
Ik voer dan ook maar 4 dagen achter elkaar als ik een sessie ga zitten niet de hele maand door natuurlijk :)

Zow dat is best veel , ik moet zeggen ik ben soms wat te voorzichtig om over voeren te vermijden maar ik zal is kijken deze week of ik wat meer succes heb met aanzienlijk meer te voeren.
Ik was me niet bewust dat het echt om zulke grote aantallen ging wat betreft voeren.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

13-07-2018 23:47

Andre Hoekstra schreef:Ik was me niet bewust dat het echt om zulke grote aantallen ging wat betreft voeren.


en dan valt dat nog mee....ik ga over 4 dagen op de maas vissen, en heb hier 3 emmers tijgernoten en 1 emmer boilies klaarstaan om verdeeld over 3 dagen te voeren.. dat is dan 1 emmer tijgernoten van 7.5 kilo en 2 kilo boilies per dag voeren
Andre Hoekstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-06-2018 15:21

15-07-2018 14:16

Vis je dan ook met tijgernoten of is dit puur voor het voeren gezien het voordeliger is dan boilies?
Als je zegt ik voer 2kilo boilies per dag is dit dan verdeelt over 2 hengels dus 1kilo per dag per stek?
De maas is niet te vergelijken met het kanaal aar ik vis nu heeft de grote van het kanaal natuurlijk ook wat te maken met de hoeveelheid.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

15-07-2018 21:01

hier mag je met 3 hemgels vissen..dus meestal vis ik wel 1 of 2 hengels met een tijgernoot...of ik maak soort van snowman met een tijgernoot....

wat ik zeg is totaal ja...dus niet per hengel...ik voer niet zo heel gericht per hengel, maar maak meestal een wat grotere voerplek waar ik dan met 1 of 2 hengels op vis, en 1 hengel ernaast of stuk verder


ik voer met tijgernoten omdat dat wat goedkoper is dan boilies voeren...maar soms voer ik ook alles boilies

pas 2 weken naar franrkijk geweest, en daar heb ik 125 kilo boilies opgevoerd en gevist met heel goed resultaat
Andre Hoekstra
Berichten: 6
Lid geworden op: 03-06-2018 15:21

15-07-2018 22:00

pas 2 weken naar franrkijk geweest, en daar heb ik 125 kilo boilies opgevoerd en gevist met heel goed resultaat[/quote]

Ik heb ook is tijgernoten geprobeerd en dat beviel me goed dat we zelfs 1 van de 2 hengels ook met puur tijgernoten viste(en voerde)
Nou is onze lokale Boilie boer die ook tijgernoten verkocht er mee gestopt, heb je een tip als het gaat om de aanschaf van tijgernoten want als ik constant kant en klare particels haal kost een bult geld met weinig zichtbaar resultaat.

Ik heb zojuist mn nieuwe stek bevoerd met een kilo totaal aan boilies verdeeld over 50 a 100 meter en wat mais er door heen gegooid dit proces ga ik dan herhalen voor de komende 2 dagen en de 3de wil ik gaan vissen.
Dit is dan met 2 hengels uiteraard!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

16-07-2018 15:46

Andre Hoekstra schreef:pas 2 weken naar franrkijk geweest, en daar heb ik 125 kilo boilies opgevoerd en gevist met heel goed resultaat


Ik heb ook is tijgernoten geprobeerd en dat beviel me goed dat we zelfs 1 van de 2 hengels ook met puur tijgernoten viste(en voerde)
Nou is onze lokale Boilie boer die ook tijgernoten verkocht er mee gestopt, heb je een tip als het gaat om de aanschaf van tijgernoten want als ik constant kant en klare particels haal kost een bult geld met weinig zichtbaar resultaat.

Ik heb zojuist mn nieuwe stek bevoerd met een kilo totaal aan boilies verdeeld over 50 a 100 meter en wat mais er door heen gegooid dit proces ga ik dan herhalen voor de komende 2 dagen en de 3de wil ik gaan vissen.
Dit is dan met 2 hengels uiteraard![/quote]

Zit er aanzienlijk deel aan witvis zou ik in laatste voerbeurt alleen bollen voeren. Succes verder. .En vooral blijven proberen op instinkt en vangstresultaten de hoeveelheid wat aan te passen. Voor mij staat trouwens regelmaat boven hoeveelheid. Ben je in staat om 2x per dag 400 gram te voeren, zou ik daar eerder voor kiezen dan 5 kilo per 2 dagen. En strooi die bollen maar lekker verspreid. Ook al zullen sommigen je vreemd aankijken wanneer je 400 gram over 100m kanaaloever verdeelt.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

16-07-2018 21:48

Andre Hoekstra schreef:Ik heb ook is tijgernoten geprobeerd en dat beviel me goed dat we zelfs 1 van de 2 hengels ook met puur tijgernoten viste(en voerde)
Nou is onze lokale Boilie boer die ook tijgernoten verkocht er mee gestopt, heb je een tip als het gaat om de aanschaf van tijgernoten want als ik constant kant en klare particels haal kost een bult geld met weinig zichtbaar resultaat.



ik bestel ze altijd bij rotterdam visaas
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

19-07-2018 08:12

google maar , dan zie waar je tijgernoten kunt kopen, want betreft je voerpatroon, ik zou nu zeker 2 kg per dag voeren (op (op cultuurwater) dus dat is 15 x zoveel als jij. Op kanaal kilo of 3 bollen en 5 kilo noten per keer. En geloof me dat is niet teveel. Jouw hoeveelheden zullen niet heel veel impact maken denk ik. 1 vis en het is weg.

Succes
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

19-07-2018 11:46

Dus aan iemand die het allemaal al vrij prijzig vindt geef jij het advies om 8 kilo per keer te voeren. Dan zou ik zeggen voer gewoon drie dagen 1 kilo grote schrale bolies en dan steeds op een andere stek gaan vissen.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

20-07-2018 19:53

Wil je het echt goedkoop houden?
Denk dan eens aan duivenvoer.
9€ voor 20kg.
Word 80kg eens geweekt en gekookt(niet te lang).
Wat tijgernootjes en bollen erdoor en gaan.
Wees wel voorbereid op de nodige witvis :D :D :D
Wees gerust de karper komt er ook op.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Plaats reactie