Dips / Pop-ups


Plaats reactie
Laurens de Bruijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-03-2018 15:41

07-03-2018 16:51

Goedemiddag!

Ik ben van plan komend jaar voor het eerst serieus op karper te gaan vissen, en ik heb daarbij gekozen om de voerlijn van Carpelicious te gaan gebruiken. Daarbij heb ik nog de volgende vragen voor het gebruik hiervan:

- Hoelang moet een boilie in de dip liggen, voordat hiermee gevist kan worden?
- Heeft de dip effect op het drijfvermogen van een pop-up?
- Heeft iemand een idee of de dips van Carpelicious op olie of alcohol basis zijn? (ik heb ergens gelezen dat olie beter is bij warme temperaturen & alcohol bij koude temperaturen??)

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Laurens
laurens scheerders
Berichten: 19
Lid geworden op: 23-07-2013 21:28

07-03-2018 20:21

Een boilie hoeft niet gedipt gedipt te worden maar kan wel gedipt worden.
Een boilie kun je ff 10 minuten dippen of een paar dagen is maar net wat je wilt.
Wel word je haakaas wat harder als je wat langer dipt.
Als je een pop-up dipt heeft dat wel degelijk invloed op het drijfvermogen, de pop-up zal wat
Minder drijfvermogen hebben.
Of de dips van carpelicious op olie of alcoholbasis weet ik zo niet, stuur ff n mailtje naar die gasten
Die weten het je wel te vertellen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Grt
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

07-03-2018 21:46

De meeste flavours zijn echt niet op olie basis en de dips ook niet, de meeste dips en flavours hebben een MPG en/of glycerine basis.
De reden hiervoor is dat MPG erg goedkoop is, goed verwerkbaar is en dat het goed oplost in water en een erg goed voedsel signaal afgeeft. (wel heel dressuur gevoelig!)

De goedkope nep flavour die er op zit lokt alleen maar vissers...

Sommige bedrijven (o.a. keencarp) bieden nog wel goede varianten aan met bijvoorbeeld triacetine (Glyceroltriacetaat).

Een goede flavour ruik je na een paar uur nog aan je handen als je een boilie hebt vastgehad en smaken niet chemisch.

Deze werkende flavours zijn voor commerciële bedrijven echter veel te duur (55 cent per kilo boilies) ze doen er dan liever een geurtje op wat ze 14 cent per kilo boilies kost.

Dit geld overigens niet alleen voor de flavour, als ze ergens op de mix of toevoegingen 1 cent kunnen besparen dan doen ze dit...

Ik bedoel ze sturen met de extra winst weer een consultant naar een BTW, dikke vissen op een betaalde advertorial zoals we ook hier kennen en ze gaan als warme broodjes over de toonbank.

Denk dat je beter je boilies kan kopen bij een goede hobbyist welke je continue goed ziet vangen, heb je al die amino bait boosters, dips en fancy pellets ook niet meer nodig.
Laurens de Bruijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-03-2018 15:41

07-03-2018 23:11

Bedankt voor jullie antwoorden, ga er mee aan de slag!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

08-03-2018 18:05

laurens scheerders schreef:Wel word je haakaas wat harder als je wat langer dipt.

Grt


Ik ben geen dipper maar klopt dit wel?
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

10-03-2018 15:51

Als het op suikerbasis is wel!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

10-03-2018 21:09

Oké wist ik niet! Bedankt :)
Plaats reactie