Eeeehm, boilies, weinig geld, wat nu?


Plaats reactie
Remco Kok
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2018 16:22

12-02-2018 15:21

Hallo allemaal,
Ik ben Remco Kok, 14 jaar oud, en een beginnend karpervisser.
Ik heb nooit zo heel veel geld, dus boilies zijn voor mij best wel prijzig.
Is er een alternatief, en zo ja, wat dan? Ik wil trouwens wel boilies als haakaas gebruiken, maar dus niet als niet om te voeren. En welke soort boilies zijn aan te raden om mee te vissen?
Alvast bedankt iedereen!
Groetjes van Remco
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-02-2018 22:20

Remco probeer te achterhalen waar de succesvolle vissers op het water mee vissen. Ga hier single mee vissen of iets van pva eraan. Of ga lekker met partikels aan de slag, dat hoeft ook niet zo veel te kosten als je ze zelf klaar maakt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-02-2018 23:05

Idd partikels nemen of zelf aan de slag gaan met boilies maken...

Het hoeft echt niet duur te zijn neem je basis mix en doe er wat smaak stoffen van de supermarkt bij of iets van de toko knoflook is al jaren een goede op vele wateren. Of je maalt een berg honden brokken en mengt dat met je basis mix. en als je savonds niks te doen heb maak je een deegje en ga je met de hand rollen.. zo heb ik vroeger aardig wat kilootjes gedraaid... 2 dagen voor ik ging vissen rolde ik een kilo soms 2 als ik er zin in had en liet dat dan dag drogen en ging vissen.. en zo kan je dus ook eventueel voor voeren en dat doe je dan met handje of 2 per keer en bewaar je een bolletje of 10 om mee te vissen. Of je maakt gelijk een berg en kijkt je moeder lief aan en pikt een la van de vriezer in en gooi daar dan je gemaakte bollen in. In zakjes van halve kilo of kilo en als je gaat vissen haal je ze de avond er voor eruit wat je denkt nodig te hebben.

Voordeel is je hebt elke keer vers voer je kan elke kilo anders maken qua smaak en je kan verschillende vormen en grotes maken wat weer eens voor leuke verassingen kan zorgen...

En nu weet ik dat je beginnend ben, maar er zijn genoeg recepten op dit forum en Internet die je zo kan gebruiken.. de supermarkt mix is een goede.. :-) en wees niet bang gewoon aanhouden wat er staat en mixen die handel.. goed lezen en dan kan jij het ook het is echt niet moelijk...

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

13-02-2018 13:25

Remco Kok schreef:Hallo allemaal,
Ik ben Remco Kok, 14 jaar oud, en een beginnend karpervisser.
Ik heb nooit zo heel veel geld, dus boilies zijn voor mij best wel prijzig.
Is er een alternatief, en zo ja, wat dan? Ik wil trouwens wel boilies als haakaas gebruiken, maar dus niet als niet om te voeren. En welke soort boilies zijn aan te raden om mee te vissen?
Alvast bedankt iedereen!
Groetjes van Remco


Je vind boilies (te) duur, maar wil er toch mee (blijven)vissen.
Durf uit je comfortzone te komen en probeer eens bijvoorbeeld 14mm pellets met een gat erin.
Verdere inspanningen zijn aan jou (Google maar eens zou ik zeggen).
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

13-02-2018 16:22

Ik zie jongens die met partikels vissen meestal alleen de trigger vissen vangen (veelal kapotte bekken)
Omdat er veel "arme" karpervissers zijn worden partikels ook veel gebruikt waardoor er heel snel dressuur op komt en er nog amper iets op gevangen wordt.

Als er niet veel brasem en overig gespuis zit dan kunnen pellets een goede keuze zijn, deze heb je al voor 2 euro de kilo bij de boilieman o.i.d.

je kunt er echter ook voor kiezen om minder vaak te vissen maar als je dan vist> doe het dan wel goed!
Als je minder vaak maar wel goed vist vang je door de regel nog meer ook.

Je kan echter ook nog actief gaan vissen (stalken/instant), spullen mee op de fiets en als je leven ziet deze vis(sen) proberen te vangen.
Remco Kok
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-01-2018 16:22

13-02-2018 20:11

Iemand adviseerde mij te voeren met zogenaamde 'voerboilies' dus de restjes van de echte. Is dit aan te raden?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-02-2018 20:20

Waarom nog hier vragen als 9emand het je al geadviseerd heeft???

Maar goed... als ik jou was zou ik het zelf maken wat ik je eerder al vertelde.. dan weet je wat je maakt en wat er in zit.. in kant en klare voerboillies.. uhm ja doe wat je zelf wil..

Succes.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

13-02-2018 20:36

Zou het niet doen, als je ermee voert weten ze direct dat het troep is en je haakaas links laten liggen.
De meeste boilies zijn instant, als je ermee gaat voeren dan lopen de vangsten niet op (eerder terug) omdat de mixen niet goed in elkaar zitten. (behalve op de rivieren, daar pakken ze wat ze pakken kunnen)

Daarom zie je dat de meeste aas filmpjes ook gemaakt worden in Frankrijk, een rivier of een overstocked kweekvijver of in het voor andere gesloten seizoen zodat er geen concurrentie is.

Maar niet vervelend bedoeld, als je geen geld hebt dan zul je op andere manieren moeten gaan vissen... je kunt immers ook niet autorijden als je geen geld voor benzine hebt.

Op jouw leeftijd deed ik van alles om wat bij te verdienen, kwekers, folders etc. waar een wil is is een weg.
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

14-02-2018 21:06

4 kg frolic voor 10 euro moet je wel een tijdje mee voort kunnen toch?

maal een paar frolic brokken zo fijn mogelijk, voeg wat maismeel en tarwebloem toe maak er een 20tal boilies van die je alleen als haakaas gebruikt, Voer met de brokken, die worden na uur of 3 erg zacht, vandaar de aparte haakaasjes.

Of vis ook met de brokken zelf en vervang elk uur of 2 je haakaas. Hair met hele grote lus, door brok heen halen en lus weer over brok heen. Voor de 1e keer wel dus eerst brok monteren en dan pas onderlijn knopen dan weet je of je hair goed is qua lengte.

Bij voorkeur brok niet doorboren met boilienaald , dan lossen ze nog eerder op.
Paar dagen weken in (zonnebloem) olie verlengt ook de levensduur van de brok aan de hair aanzienlijk



succes!
Bijlagen
brok.jpg
(26 KiB) 2123 keer gedownload
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

15-02-2018 12:08

Zelf heb geen negatieve ervaringen met voerbollen. Okay, die bulkzakken in de winkel laat ik links liggen. Of die slecht zijn ? Geen idee, nooit geprobeerd dus kan ik niet over oordelen.

Heb een aantal jaar geleden bij pioneer baits wat "voerballen" besteld. Waren restanten van batches van die afgelopen week, alle smaken door elkaar en diverse diameters, rond of dumbels etc

Had toen 10 zakken bij Pim via Marktplaats afgenomen (volgens mij had hij toen nog geen website).
Nou de bollen kwamen zowat warm binnen, vers en absoluut geen rotzooi.
Heb er goed mee gevangen op een zandput, kanaal en een lokaal water. Ene keer instant en dan weer gevoerd, had niet het iedee dat ik met een "voerboilie" zat, nog een voordeel was de leuke prijs, ik had echt voor een zacht prijsje op de kop getikt (minder "pijn" bij voeren)

Stuur hem eens een maitje of hij nog wat heeft liggen,

Een vage kennis haalt ze bij deze : https://evolutionproducts.nl/VoerBoilies
Hij gebruikt ze idd om te voeren , vist er ook mee of met andere boilies van hun produktielijn

Kijk/vraag anders eens na bij je lokale boilieboer
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

15-02-2018 21:22

Die van pioneer, dat zijn gewoon restanten kwaliteit boilies door elkaar gemengd Ben, goed spul inderdaad!

Als je maar ver uit de buurt van onderstaande zakken blijft!! ;-)

Afbeelding
Mvg Bas
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

18-02-2018 19:13

die gebruik ik op de maas veel om te voeren...soms gemengd met wat freezers, maar soms ook niet, en met succes.....kanalen en putten en dergelijke gebruik ik dat niet, en voer en vis ik met freezers.... heb het wel geprobeert maar zonder succes...

op de rivier daarentegen..... 8)
Plaats reactie