Voerboilies


Plaats reactie
Jasper Pouwelsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-10-2017 15:28

03-10-2017 15:30

Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar betere voerboilies. Tot op heden gebruikte ik de Tasty Baits 10 kg zakken van Raven.
Heeft iemand tips?
Ik voer normaal altijd met Scopex/Krill/Strawberry.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-10-2017 16:19

Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-10-2017 16:30

En je vist met The Key van Nash?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

03-10-2017 17:56

Een voerboilie maken is denk beter dan kopen.. en ik zou er dan ook gelijk mee gaan vissen. Ipv voeren met bol a en vissen met bol b.. snap de logica daarvan niet echt maar goed..

En als je echt 'voerbollen' wil kopen benader gewoon een boiloeboer kost minder dan die zakken van raven en zijn naar mijn idee ook beter dan x2.

Succes.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2017 15:36

En wat betekent de afkorting MAP bij de boilie afmeting / prijs van MTC, ..conservering?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-10-2017 19:03

Marco Mostert schreef:En wat betekent de afkorting MAP bij de boilie afmeting / prijs van MTC, ..conservering?


Mogelijk
Andere
Prijs

Nee gekheid.. heeft denk idd met de verpaking te maken zoals bert al aangeeft pakken het dan in een bepaalde atmosfeer in.

Cheers.
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2017 21:13

Bedankt Bert.

..Net weer even verder gezocht, en aha!; Ik vond de link naar uitleg (vacumeerservice MAP) daarnet in een klein geel vakje onderaan deze pagina https://www.mtcbaits.com/nl/ . Deels stikstof dus, en volgens mij hier eens in een topic behandeld.

En R., instant vissend kan ik wel eens anders doen wanneer ik iets teveel gevoerd heb of het laatste vis uur wegtikt en een blank aanstaande is. Maar bij een voerplek met opbouw - al is het van mij part slechts een avond eerder een kilo verspreide bollen z'n werk laten doen - ontgaat mij de logica ook om tussen die voerbollen wat anders te vissen dan wat er eerder gevoerd is...

Laat staan bij een meerdaagse voerplek met één type bol :roll: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2017 21:28

PS Jasper, elke bol die je voert - al is het tijdens een instant visdag - is een gevoerde boilie. De term 'voerboilies' is in mijn ogen dan ook een verneukeratieve term, omdat je niet aangeeft wat je er mee gaat doen behalve voeren...

Maar dat lijkt me logisch, aangezien je die dingen niet koopt om nooit te gebruiken of zelf te nassen :wink: .

Oh, en aangezien dit je eerste posting/topic is; welkom op CB Jasper!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jaap Bruggeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-10-2017 13:28

05-10-2017 13:36

denk dat de topic starter het volgende bedoeld: voerbol: Lichtverteerbare kwalitatief goede bol. simpel recept zo weinig mogelijk ingrediënten maar wel iets waar ze voor terug komen ook op de lange termijn.

TTB heeft een range ingezet overlaatst, mijn inziens net te hoog geprijst voor de grote campagnes.

Ben zelf ook nog zoekende, wegens tijd en ruimte gebrek zit zelf draaien er niet in.

een goede voerbol zou voor mij al zijn:

250 maismeel
250 griesmeel
250 volkorentarwe meel
100 karpershit
100 Predigested vismeel
50 bijv. squidmeel, etc.

Ben benieuwd of iemand bekend is met een boilieboer die soortgelijke "voer" boilies aanbied voor circa 3,50 de kilo

ow ik ben trouwens niet nieuw, had een account maar logde nooit in omdat ik normaal mee lees en niets post. dat account had niet mijn echte naam dus heb nieuwe aangemaakt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2017 16:27

Meelezen is één, mee posten is.., welkom op CB Jaap.

Maar wat een topicstarter bedoeld mag best duidelijk direct uiteengezet worden door de topic starter zelf. Raadsels zijn er hier al in overvloed, wat helaas regelmatig zinloos antwoordwerk door mede boarders met zich meebrengt.

En 3.50 euro voor een bol als dat jij voorstelt, ..ik betwijfel het. Maar mocht je er eentje vinden, dan denk ik dat je hier best wat mensen blij kan maken met de mededeling, wie, wat en waar :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

05-10-2017 18:23

normaliter draai ik zelf en koop ik bij mtc alleen mijn ingredienten, maar af en toe lukt het me niet om een batch voor een frankrijk trip te draaien. Dan geef ik subtiel aan dat ik veel voor weinig wil(riviervisserij) en dan kom ik er met die mannen van mtc er meestal wel uit. Vanaf een kilo of 50 kun je echt wel op de 3 eu de kilo uitkomen. En ja, daar zit dan geen glm oid in. gewoon een hele simpele bol. Maar das meestal meer dan voldoende.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Jaap Bruggeman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-10-2017 13:28

06-10-2017 08:44

Marco Mostert schreef:
En 3.50 euro voor een bol als dat jij voorstelt, ..ik betwijfel het. Maar mocht je er eentje vinden, dan denk ik dat je hier best wat mensen blij kan maken met de mededeling, wie, wat en waar :wink: .


Ik zie tegenwoordig de gekste dingen voorbij komen op facebook, boilies voor 1 euro en 2 euro de kilo, die zogenaamd als restpartij worden aangeboden maar wel heel het jaar door :lol: :lol:
Als je dan toch bezig bent, upgrade je ingredienten wat en zet een goede "voerbol" op de markt voor 3,50 de kilo :D wat betreft inkoop prijs moet dit toch te doen zijn en ik denk dat er dan heel wat mensen blij worden inderdaad.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

06-10-2017 12:21

@Jaap; de pd en squid maakt de bol in jouw receptje wat duurder, maar een bol met 20 % lt vismeel en een herkendbaar labeltje is echt wel voor 3eu of minder de kilo te krijgen. Volgens mij is het gewoon belangrijk dat je een bollenboer duidelijk maakt wat je wil. Een beetje bollenboer is dan wel bereid je wat tegemoet te komen. Bij boiliehandelaren(productie niet in eigen bedrijf) zal het wat anders liggen, die zijn meestal minder flexibel.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Plaats reactie