beestjes


hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

28-08-2017 14:31

verslag 2 , sessie zoveel , Warning: This a long read:
de dag begon niet goed , waarschijnlijk door de Westmalle :) ( was heerlijk op terras ) , maar wekkertje te vroeg gezet en het bleek dus nog pik donker , en nu heb ik geen pennetjes met led verlichting dus maar even wachten .
koffie zetten , extra voor in de kan , en gelukkig zijn er om dat tijdstip allemaal heerlijke reclames waar je je heerlijk aan kan ergeren , zo zou ik een koekenpan moeten kopen waar je zelfs als het aan gebakt is met een mes in zou kunnen hakken , 2 dingen , als een pan aanbakt is ie niet goed, als je het laat aanbakken kun je niet koken , dit terzijde .
buiten is het heerlijk , er hangt mist net boven het water , ik zie iets van kikkerdril drijven , maar voor de rest is het niet de kermis in het water van gister. ik besluit om ff niks te doen , gewoon zitten en kijken , ik heb 1 van de eerste digitale camera,s van kodak , uit erfenis van me pa, en probeer voor de zoveelste keer het ijsvogel paartje te pakken . ze komen voorbij en vangen vaak meer visjes dan ik , maar ze zijn gewoon te snel.
nou zit er iets op van een sport stand ( max 3 foto,s achter elkaar , jajaa ) , maar als je de 20 meter horden met rollator al mist , weet je dat het een Lucky shot moet worden , net als met dit aas , je kan niet even een voer plek bouwen want waar haal je ign 10 kilo zoetwater mossel vandaan.
( p = pen ) pI , mesh met de mix , pII , slakje op de haak mossel op de hair.
ondanks de rust krijg ik binnen 10 min. op pII een wat wij hier noemen "zeurder" das een vis die na 45 min. besluit om wel of niet toe te happen , in mijn geval niet. nieuw aas.
leven op PI , maar niet zoals ik gewend ben , het loopt niet weg , steekt niet op , maar waggelt van links naar rechts huhh? kreeft? vis is het zeker niet lijkt me , en als het dan toch geen vis is hoop ik op een wolhand krab , ( de eerste keer dat ik op een krab hoop , maar goed nooit gevangen , en gegeten want ja die gaat zeker de pan in , nee dat dioxine verhaal krijg je niks van ) ik besluit niet te slaan maar heel rustig binnen te draaien , en verdomd ik voel iets van weerstand , het blijkt een nieuw persoonlijk record !
een baby snoekje van let wel , 11 cm die er aan hangt als een teckel met een te grote tennisbal in zijn bek, ze tandjes blijven hangen in de mesh, hup vriend , snel weer het water in en tot over 5 jaar.
alsof iemand " gratis bier ! " roept loopt zowel pI als pII weg , en daar had hansie hansie, natuurlijk geen rekening mee gehouden , nogmaals ik doe dit spelletje nog niet zo lang.
ik doe wat me hart ingeeft , kies in een split second hengel 1 en plant gewoon me voet erop , de slip moet de rest maar opvangen voorlopig, grijp ik nmr 2 . en kan deze keer wel me ongeduld in bedwang houden. ik haak iets.. pI heeft inmiddels letterlijk afgehaakt.
als ik iets zeg weet je al genoeg , het is iets, maar niet iets wat je hoopt , weer een zeelt en volgens mij de zelfde als de vorige keer , volgende keer maar eens met een watervaste stift 2 kruisjes op zijn rug zetten , ( dat was een grap natuurlijk ) .
de zon brand inmiddels al behoorlijk , en het is nog maar 10 uur, eigenlijk ben ik er wel klaar mee en besluit de boel maar op te ruimen, nou .. nog eentje toe dan .
met de laatste restjes mossel, slak en schelpjes bouw ik pII helemaal vol, een turks all-inn buffet zonder weerga.
tik, het zal toch niet? het zal wel ! gestaag draait de pen om , trilt wat en verdwijnt dan de diepte in, ( ik moet echt stoppen met roken , want dit blijft niet goed voor me hart ) , ik tel , 31, 32 , 33.. sla en hangen!
een ras echte polder knol , en nou hoor ik u denken , jezus is dat nou alles , ja dat is alles , maar ik ben er zeer blij mee , sterker nog ik kan u zonder schaamte vertellen dat ik het beest nog gezoend heb ook :) , met dit aas en op dit water was het een Lucky shot , super leuk om te doen , en volgens mij moet ik maar een staatslot kopen vandaag.
ook wordt het weer zeer mooi weer , dus misschien nog maar een terras , dit keer niet om te vergeten , maar om te vieren.
mvg, hans
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

28-08-2017 18:05

Hans gefeliciteerd!

Heb jij zo een app die jouw gesproken woorden omzet in tekst? :P
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

28-08-2017 18:45

helaas niet , :) uit eigen koker en getypt , dank voor de feli
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-08-2017 20:05

Ff dragonspeak downloaden en je hoeft niet meer te typen....

Leuk verlag.

Cheers.
Oja joh!!!
hans de vos
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-08-2017 08:25

29-08-2017 13:49

het is niet zo dat ik dit op een mobiel getikt heb ( ik vindt het forum zoizo niet echt mobiel vriendelijk of ligt dat aan mij ) , ik kruip gewoon lekker achter me laptopje, dat speech to text is waarschijnlijk wel aardig, maar zie mezelf niet echt lullen tegen zon ding.
nogmaals dank voor de tips en de reacties.