toevoegingen boilie


Plaats reactie
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

14-08-2017 12:42

hoi

na heel wat gelezen te hebben hier over bolies en toevoegingen
vraag ik mezelf het volgende af....
als er wonder boilies bestaan en je gaat ermee aan de slag op en maagdelijk water vang je geen hol omdat ze het gewoon niet kennen als aas....
daarmee mijn vraag waarom van de honderden wondermiddeltjes die tot azen zouden aanzetten en vis op een maagdelijk water er niet op reageert??

mvg

daan
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

14-08-2017 14:13

O ja wel hoor, en of ze er van eten. En vangen doe je ze ook nog eens.

groet, Peter

ps noem het maar introductie tijd.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

14-08-2017 16:56

Maagdelijk water in 2017?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

15-08-2017 12:03

james ja hier is nog een maagdelijk water,een privewater van een oude graaf
nadat ik met hem gewerkt had en zei dat mijn hobby vissen was mocht ik op zijn water vissen

boilies deden geen reet,mais en brood wel
het brood kwamen ze gewoon uit zijn hand eten

peter nu na een weekje voeren heb ik gisteren de eerste op boilie gevangen
men vraag gaat ook niet echt over boilies want die vangen idd overal
maar over de toevoegingen die de trigger moeten zetten om te azen,waarom duurt dat een week eer ze getriggerd worden
dat receptje dat je me ooit gegeven hebt peter was trouwens top...nogmaals mijn dank daarvoor

mvg

daan
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

26-08-2017 12:42

Wat ontzettend leuk dat je op een privé water mag vissen. Ik denk dat wanneer je een boilie introduceert, het echt wel gaat lopen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

26-08-2017 22:23

Mijn vismaat mocht voor het eerst op een Frans water vissen waar met zekerheid de afgelopen 25 jaar niet was gevist. Boilies deden het bijzonder goed maar wanneer er partikels te water gingen stopte de vangsten en stopte de vissen met eten. De partikels voerplekken bleven onaangeraakt. Pas na het op opstarten van een nieuwe boilie stek begon hij weer te vangen.

Beste resultaten kwamen van bollen met kruiden of bollen die waren aangepast aan het voedsel wat ze normaal eten (bloedworm).
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-08-2017 11:57

De boillies (zonder fratsen) een langere tijd introduceren , en er vooral NIET mee vissen... :wink:
kikkererwten, mais, pinda,s, maples.. Als dat werkt is prima toch?
Ach man..Ga toch vissen !!
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

28-08-2017 20:13

kheb nu tijdje gevoerd met kruidig vismeel bolletje
en de eerste karpers komen nu in het net
dus met introductieperiode ben ik het helemaal eens
maar wat met de wondermiddeljes waar karpers niet aan kunnen weerstaan..
ik stel me gewoon de vraag waarom worden het karpermagneten genoemd of onweerstaanbaar of instand als we toch de introductieperiode nodig hebben?

mvg

daan
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

28-08-2017 22:41

Een vismeel bol heeft zo goed als altijd 3 of 4 dagen introductietijd nodig (ze vinden het niet echt lekker, ze eten het omdat het rijk aan goed eiwit is)

Ik vang het hele jaar door op een birdfood bol welke het instant goed doet en op de lange termijn.
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

29-08-2017 08:05

Arno van Beek schreef:Een vismeel bol heeft zo goed als altijd 3 of 4 dagen introductietijd nodig (ze vinden het niet echt lekker, ze eten het omdat het rijk aan goed eiwit is)

Ik vang het hele jaar door op een birdfood bol welke het instant goed doet en op de lange termijn.



Onzin! Dan mag jij mij uitleggen waarom ze op een water waar nog nooit was gevist spice en vis bollen eigelijk direct geaccepteerd werden en zoet en partikels werden geweigerd.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

29-08-2017 08:44

Dan is er toch eerder gevist of het bestand is hoog waardoor ze meteen voor de eiwitten gaan (voedsel concurrentie)
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

29-08-2017 08:54

Gegarandeerd de laatste 25 jaar niet bevist. Is een privé water waarvan de eigenaar vorig jaar toch wel benieuwd was wat er zwemt. Water is 6 a 7 hectare en de schatting ligt tussen de 75 vissen, niet echt hoog te noemen. Het water zit vol met natuurlijk voedsel en nog gaan ze vol op eiwitrijke bollen ipv koolhydraat knallers. Wanneer er partikels in gaan vallen de vangsten meteen stil en heb je de eerste volgende 2 dagen gegarandeerd geen aanbeten meer. Kom maar op met je verklaring, wij zijn er ook al een jaar over aan het denken hoe en waarom op dat water alle clichés worden ontkracht.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

29-08-2017 11:16

Er bestaat altijd iets als een uitzondering.......
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
daan ramakers
Berichten: 130
Lid geworden op: 17-12-2004 21:59
Locatie: turnhout

21-09-2017 20:10

niemand die me meer uitleg kan geven?
nu mis ik toch wel een aantal personen die vroeger actief waren op het board

mvg

daan
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

22-09-2017 08:36

Vind ik ook ,dan maar een zakje kopen van de firma's die sponseren?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2017 11:12

Sorry Remon, maar wat moet een lezer met een antwoord dat er met partikels gevoerd/gevist is als je niet aangeeft hoe de partikels gebruikt zijn...

Ik kan de lezer alleen meegeven dat een handje partikels mij instant vaak een schone zaak is gebleken. Een gelijke hoeveelheid kleine en gebroken boilies er doorheen kan tussen een mix met grotere partikels, zoals tijgers en kekererwten, wat mij betreft ook nog goed. Wel zonde van het werk wat ik dan in het maken van kleine boilies gestoken heb (pff!).

Deze methode kan overigens ook goed met vermenging van een mix met ook grotere boilies en juist met een partikel vissen. Word witvis een probleem, dan overschakelen naar alleen gebruik van groot aas of je stek even laten doodbloeden en er later - al is het na een aantal uur of een etmaal - een hengel terug op leggen. Maar in elke omstandigheid heb ik het instant over weinig voer. Bijvoeren kan altijd nog. En die hand vol keren dat ik instant of een avondje van te voren een emmer(tje, al was het een kilo) geprobeerd heb op een paar vierkante meter.., dat vond ik waardeloos. Verspreidt voeren wat mij betreft, ook al is het maar een handje voer, zoals een cupje kekererwten. Beestje moet bewegen om zich te haken.

Uitzondering was wanneer ik zo'n grote, groene Sensas witvis emmer over een 100 a 200 meter lange strook leeg strooide, met daarin een mix van allerhande formaten en vormen aan granen, boilies en pellets, en daar een dag of twee, drie later op ging vissen. Dan voerde ik weer niet veel om het aasje heen, een handje van de gevoerde boiliemix en een kleine bal aan de hair, want ik wilde z.s.m. vangen. En dan nog gaf dat geen garantie op veel vis, maar was meer uit noodzaak geboren omdat ik weinig tijd had om voor te voeren, verder de strook/stek erg slecht bereikbaar was, en ik heel zeker de enige visser ter plaatse was.

Buiten dat heb ik zeker in m'n begin jaren nergens, ook open water, instant vangstproblemen gehad met eenvoudige vismeelboilies. Dan hield ik het maximaal op 20 a 33% vis gerelateerd meel. En wanneer dat iemand niet vissig genoeg is.., ga gerust je gang met meer vismeel. Ik heb persoonlijk geen behoefte de vis dood te voeren of om m'n huis nog erger te laten stinken na een stoombeurt (destijds koken, wat meer stank gaf).

Ik moet wel zeggen dat een 14 mm formaat boilie destijds - pre voerboot tijdperk - al m'n favoriet was! Want (nog) klein(er) formaat moet je niet onderschatten. Zeker instant niet. En moest 't wat verder met de pult of pijp, dan schipperde ik met 18 mm. en hing een 14mm. aan de hair.

En Daan, wat betreft wonder ballen...

Ik heb twee mooie kinderen rondlopen :wink: !

Ps dat jij vis niet vangt bij gebruik van "wondermiddeltjes" (lees het oude Loeb rapport eens) betekend niet dat die vis niet reageert op die "wondermiddeltjes"...

Hoogstens dat jij de vis niet vangt.

Vangse (..eh :roll: )!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie