Bulk deals (ccmoore)


Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

21-06-2017 15:17

Klopt, scheelt de helft. Naam reclame etc.

Locale boilieboer is vaak nog goedkoper en misschien zelfs nog beter 8)

Jouw keuze, wil je die grote naam.... of..?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

23-06-2017 07:10

Dit verhaal is toch echt niet meer te verkopen aan de 1kg klanten. Ik hoorde hier een winkelier over klagen en die ging de bulkzakken zelf maar in kleinere emmertjes verdelen.
Let op slagboom !
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

23-06-2017 09:46

Doen steeds meer winkeliers, en terecht, zo worden de prijzen nog enigszins acceptabel. Maar zoek maar gewoon een goede lokale boiliedraaier, zorg dat hij er een mooie vakantie van kan betalen en ga vissen waar vis zit :). Die Engelsen blijven toch wel 15 euro + uitgeven.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-06-2017 11:17

Toen ze hier mee begonnen vond ik het al lachwekkend. Ze willen natuurlijk hun aas interessant maken voor de grootgebruiker, maar en passant geven ze idd een mooi inkijkje in wat die bollen nou werkelijk kosten om te maken. Reken maar dat er zelfs bij deze prijzen nog genoeg marge overblijft. Het laat ook schaamteloos zien hoe hard de kleine klant met de broek aan genaaid wordt.
Het is al veel vaker gezegd: over het algemeen leveren de zelf draaiende Nederlandse boilieboeren gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

24-06-2017 13:44

Daaf Wolters schreef:Het is al veel vaker gezegd: over het algemeen leveren de zelf draaiende Nederlandse boilieboeren gewoon de beste prijs/kwaliteit verhouding.


Ligt er aan hoe je het bekijkt, de beste prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn idee toch vissen per euro aas.

Als je op een bol van € 5 per KG 1 vis vangt en op een bol van € 10 per KG 3 vissen dan is de laatste per vis toch een stuk goedkoper.
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

24-06-2017 14:19

Dat ben ik gedeeltelijk wel met jou eens Arno alleen op plaatsen waar je langer of veel moet voeren is 10 Euro de kilo wel gekkenwerk natuurlijk. Op een plasje waar je instant met een handje boilies mooie vissen vangt maakt het mij niet uit, al kost het 25 Euro de kilo

Ik heb dit jaar op de rivier gevoerd met eigen gemaakte en boilieman boilies (goedkoop en best veel dus) ik vis met Holland baits hennep boilies of met cc moore . De hennep boilies en mijn eigen boilies ving ik karper mee. De cc moore alleen winde.

In de polder heb ik juist alles met cc moore gevangen en ik voerde met duivenvoer.

De cc moore was in de polder voor mij dus goedkoop, al had ik al die hoeveelheden boilies van cc moore in de rivier gegooid was het erg duur geworden per karper .
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

24-06-2017 14:56

Dennis Dakker schreef:Ik ben uit nieuwsgierigheid een beetje aan het zoeken in de aanbod van bollen.
Op diverse website,s staan zogenaamde bulkdeals aangeboden en bij ccmoore is dat €325,- voor 50 kilo live system (€6,25 kg)
Als ik dan wat verder zoek dan zie ik dat een kilo verpakt ccmoore kost €12,50,.dit is toch gewoon pure diefstal? wat is dit bolletje nou echt waard?


Ondertussen wéér een Rainbow artikel van een ccmoore visser daar mag je dus lekker aan meebetalen.

Overigens is dit artikel dan gratis maar ik ben niet blij met het feit dat ik moet betalen voor betaalwater artikelen. Toch te gek voor woorden. Strekking is ook iedere keer hetzelfde bij die Rainbow shit. Eerst uitleggen hoe moeilijk het allemaal is en vervolgens de ene na de andere bak vangen.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

24-06-2017 15:41

Dat is ook de bekende strekking...
Zeggen dat het moeilijk is en vangen> Moeten wel de goede boilies zijn.

Mensen liften door de regel snel mee op succes verhalen en ze kopen het omdat ze denken dat ze dan ook deel van het succes uitmaken.

Deze marketing werkt erg goed voor de bedrijven.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-06-2017 20:08

Jan Nanne schreef: bij die Rainbow shit.

Waar een gescheurde bek karakter wordt genoemd :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

25-06-2017 14:37

CC Moore op Rainbow?
Daar moest je toch Solar aas gebruiken? :D
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

25-06-2017 16:20

Robert Naeff schreef:CC Moore op Rainbow?
Daar moest je toch Solar aas gebruiken? :D


zit nu flinke dressuur op Solar aas daar, CC Moore schijnt dressuur doorbrekend te werken nu. :lol: :lol:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-06-2017 16:30

Volgens mij zitten ze allemaal aan de cocobanana.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-07-2017 16:12

Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2017 11:22


Ik vrees dat ze dan nog duurder worden gezien de diverse gebruikte ingrediënten.


Groter inkopen of samen inkopen scheelt hoop in de prijs...

Maar goed iedereen wil laatste tijd voor 10 cent een kilo voer kopen en verwacht dan ook nog dat het vol zit met ingrediënten en je op 1 bol al wat vangt...

En ja de prijs is over de top maar je betaalt ook inderdaad voor de naam..

En de ene vind 10 euro niks waard en zoet het als wissel geld terwijl de ander met 10 euro per week moet rond komen....

Wil je een kwaliteit bol hoef je heus geen bol van 12 euro de kilo te kopen ben ik van mening...
Want voor die prijs die hun ervoor vragen kun je een heleboel kilo's laten draaien met je eigen ingrediënten bij vele bekende boilieboeren...

Maar goed we kunnen met zijn alle die ccmoore wel links of rechts laten liggen maar ze hebben zat vaste klanten en kwalitatiwf goed spul dus ja...

Succes.
Oja joh!!!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

27-07-2017 14:11

Ik gebruik hier in de polder wel wat cc moore boilies. En ik ben er tevreden over.

Het zijn inderdaad best prijzige boilies maar ik voer maar een paar boilies, verder wat partikels en soms wat lokvoer. En ik vang er op zijn tijd een vis mee dus ik vindt het prima. Ik doe daarom ook best lang met een zakje boilies. (soms te lang)

Tijdje geleden heb ik een tijdje op een rivier gevist, dan gaan er kilo's doorheen en dan voer ik er niet mee.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2017 17:27

Dennis Dakker schreef:@ R de Winter,

Ik vind het appels met peren vergelijken als je aangeef om als particulier groot in te kopen,.natuurlijk worden de ingrediënten dan goedkoper maar hoeveel moet je inkopen om de prijs een beetje te drukken?,.dan heb je het waarschijnlijk over honderden kilo,s en daarbij waar moet je het kwijt?,.ik draaide vroeger altijd zelf en ik heb nu nav mijn werk iets meer tijd om te vissen waardoor mijn aas verbruik ook iets groter is maar ik moet er toch niet aan denken om alles weer te kopen en weer met een spuit en rollerplanken in de weer te gaan want ook dat kost weer tijd en geld.

Mijn maatje vis met ccmoore en maak gebruik van hun bulk deals waardoor het een stuk goedkoper word maar ik zie zelf helemaal geen meerwaarde in ccmoore,.hij vist met die nieuwe tuna bol en hij kan best een beetje vissen maar zijn vangsten zijn helemaal niet meer dan bijvoorbeeld die van mij of andere in de regio,.ik ben van mening dat je met iedere bol vis vang en dat je met een kwalitatieve bol je enigszins kan onderscheiden maar ik heb het hem nog niet zien doen en daar is die zelf ook eerlijk in dat zijn verwachtingen hoger waren.
Ik weet het fijne er niet van maar op een gegeven moment viel het bij hem gewoon stil terwijl de vissen volop in de sector waren en het bij mij gewoon door bleef lopen,.nu kan je denken dat is toeval maar dit is nu al de 4e keer.
Ik ben zelf van mening dat heel dat ccmoore een enorme hype is,.commmercieel uitgebuit tot de laatste kruimel.



Wil niet heel lullig doen maar appels met peren verglijken???

Ik verglijk het nergens mee ik zeg alleen groter inkopen wordt het vaak goedkoper. Waar verglijk ik dat mee dan??? Daarna zeg je zelf dat het dan inderdaad goedkoper wordt maar begin je ineens over honderden kilo's..maar ik zeg toch niet hoeveel je moet inkopen.. ik zeg alleen groter of samen inkopen.
En als je samen inkoopt verdeel je het toch over de hoeveelheid mensen die mee gekocht hebben.. dus ruimte genoeg lijkt mij dan...

Al met al snap ik dus niet wat je ermee bedoelt maar goed dat hebben sommige bij mij ook wel eens ben ook dan niet boos eerder telleurgesteld hahaha..

Ik zeg altijd doe wat je niet laten kan.. wil je ccmoore kopen doe het gewoon vind je het net als ik te duur en pure onzin dan koop je een andere bol of zoals ik al eerder vermelde laat ze draaien bij een boilieboer... heb je meer voor het zelfde geld als wat die van ccmoore kosten en misschien wel beter ook.. ;-)

Ajuus en succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-07-2017 10:04

denk als je een oproep doet hier op het forum dat je met meer mensen iets wil onkopen dat er heus wel 3 a 4 zullen reageren,... ik zou zeggen gewoon proberen, niet gevist is ook niks gevangen toch ;)

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-07-2017 19:04

Groot inkopen is zeker interessant. Ik ken een paar gasten die 1000kg kochten van een bol die normaal 5 euro/kg is. Ze kregen de lading voor 1800 euro mee.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2017 15:56

Dennis Dakker schreef:1000kg mix wegdraaien met een rollerplankje en een deegspuit.


jongens die een ton mix inkopen, hebben zeer waarschijnlijk iets ander gereedschap tot hun beschikking :D
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

31-07-2017 16:00

Bovendien hadden die jongens boilies gekocht en geen mix.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-07-2017 16:01

bert kamp schreef:Bovendien hadden die jongens boilies gekocht en geen mix.


nou kijk, dat draait helemaal makkelijk weg :lol:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-08-2017 13:25

Dennis Dakker schreef:Je kan ook een grote hoeveelheid mix kopen,.ik bedoelde eigenlijk het kan nog goedkoper maar heb je daar wel zin in.



Kijk en daar ligt dus een groot deel van het 'probleem' de laatste jaren willen vele karpervissers geen moeite meer doen voor onze fantastische hobby..

Ze willen allemaal weten waar de 40 plussers zitten en de hotspots weten welke rig ect ect maar zelf op onderzoek uitgaan ho maar...

Dat is ook met bollen zo... ze willen alles zo goedkoop mogelijk en kant en klaar aangeleverd hebben maar achteraf wel piepen dat het kut bollen zijn en niet het gewenste resultaat heeft..
Ja wat wil je... je vraagt er toch zelf om... en nee ik zeg niet dat dure bollen wel het gewenste resultaat geven maar vaak mag je van een merk van ccmoore wel verwachten dat er kwaliteit voer in de mix of bollen zit... en de prijs ja daar ben je altijd nog zelf bij of je dat gaat betalen of niet..

En of je nu een ccmoore mix koopt of een proline mix of welk merk dan ook of je maakt het zelf dan kun je er altijd dingen aan toevoegen of andere maten draaien en je eigen bolletje creëren. Doet die het niet super goed die bol pas hem dan aan ga op onderzoek uit en probeer weer opnieuw... het is nu eenmaal vallen en opstaan in de wereld van bollen draaien...

Ik heb zelf jaren gedraaid met de hand nog wel en dat waren heeeeeel wat kilootjes en je wil niet weten hoeveel kilo's de kliko hebben bezocht heel jammer op jaar de volgende mix.. En ja dat kost nu eenmaal geld maar die voldoening als je er 1 vangt op je eigen bolletje... ja daar doe je het dan uit eindelijk voor...

Heb je geen tijd of de spullen er niet voor of wat voor reden dan ook koop dan gewoon bij een boilieboer welke dan ook en in welke prijs klasse jij je kan vinden en ga knallen..

Maar het is bij elk bedrijf in de boiliewereld... hoe groter je inkoopt hoe meer je eraf kan halen van de prijs.. maar durf te vragen en ga niet voor het makkelijke.. zoals ik al zei ga op onderzoek uit en dan vind je heus wel de juiste ingrediënten of bollen die jou het vertrouwen geeft.

Cheers.
Oja joh!!!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

01-08-2017 13:34

Het moet toch wel een extreem slecht bolletje zijn als ie in de kliko beland......
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-08-2017 18:53

Harm Rademakers schreef:Het moet toch wel een extreem slecht bolletje zijn als ie in de kliko beland......


Dat was het punt juist het kon geen bolletje worden haha... je probeert is wat en zeker als je net begint experimenteer je je wel eens en dat gaat wel eens fout.. en als je batches van een halve kilo maakt dan gaat het snel.. en als je niet echt weet wat je doet en te snel van start gaat en er nog geen internet was en je moeilijk aan info kan komen dan ging het sneller mis..

Nu met internet kan het bijna niet mis gaan... maar zelfs dan willen vele er niet teveel moeite in steken.

Cheers.
Oja joh!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

01-08-2017 22:50

Een leuke prijs en een goede bol zijn 2 dingen die niet voorkomen bij boilie bedrijven.
De meeste kunnen helemaal geen fatsoenlijke boilie draaien, en als er wel een boilie is die even vangt op bepaalde wateren dan is deze zo 13 euro de kilo...

Welke richtprijs had je in gedachte voor een freezer en/of ready en in welke regio woon je?