Lokaal btw welk aas?


Plaats reactie
Roy collin
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-04-2017 06:01

22-05-2017 17:48

Ga komend weekend een 3 dagen sessie vissen met een maat op een btw dat hij kent. En ik niet hij wil niks delen kwa informatie maar wel een wedstrijdje vissen doen dus dacht vraag hier even om advies. Wat ik weet van de vijver is het volgende:

De vijver is circa 4.5ha groot omringd door riet en heeft een eiland in het midden. De gemiddelde diepte is 4 meter met uitschieters tot 6 en tenzij je dicht aan de kant zit waar het 2.5 is vanaf 3 meter uit de kant en dan stijl afloopt. Het water is vrij helder en geen rommel planten algen of obstakels in het water harde bodem en geen stroming.
Voerboten zijn verboden en spods ook.
De vijver bevat een heel goed bestand karper en een aantal leuke meervallen gemiddeld gewicht zit rond de 22pond het water wordt over het algemeen goed op gevangen 99% van de vissers gebruikt boilies.

Mijn vraag is dan ook komend weekend wordt het vrij warm wat denken jullie bij deze informatie is het verstandigste kwa voer keuze rig keuze en eventuele extras. Wel of geen pva bags/strings etc. Ik heb elke boilie wel toegang tot verschillende popops dips soaks goos etc dus opties zat maar omdat het om een wedstrijdje gaat wil ik niet zoals normaal gewoon proberen en testen. Wil gelijk vangen haha.

Mvg.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2017 19:32

Zig ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-05-2017 10:24

..En als het onder 't kantje niet direct diep wordt, ook kant hengels proberen. Zeker tussen de schemer en ochtendgloren in, wanneer het rustig aan de waterkant is.

De zon komt trouwens op in het Oosten en draait over het Zuiden, dus wanneer je aan de W-N/W kant van 't water zit, vallen daar de eerste en meeste zonnestralen. Staat de wind ook op die kant, ..meegenomen! Is er aan die kant zelfs wat beschutting voor de vis te vinden, dan zou ik er helemaal een rigje plaatsen...

Gewoon wat heel aas en verkruimeld/gebroken gebruiken - 't hoef echt maar een handje over een paar M2 te zijn - en een klein stukje aas er tussen leggen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie