duivenvoer


Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

14-03-2002 16:09

wie van jullie heeft er ervaring met het gebruik van duivenvoer als aas? Moet dit bijv. voor gebruik gekookt worden of in water geweekt? Ik neem aan dat je dit niet aan de haak doet, dus wat kan je als optie aan de haak doen als uiteindelijk aas?

later,
rob
Roel Verschueren
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Dessel (B)

14-03-2002 16:59

Rob,

Ik laat het duivenvoer altijd 24 uren weken en kook het nadien ongeveer 20 min.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

14-03-2002 17:14

Tuurlijk kan je het wel aan de haak (haar) doen.
Ik weet niet of we het over hetzelfde spul hebben, maar in duivenvoer zit mais, erwten, en maples etc.
Keuze genoeg, en nog goedkoop ook.

Suc6
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

14-03-2002 21:08

Duivenvoer is een perfekt aas om mee te voeren en mijn absolute favoriet.

Als je deze mix van granen 24 uur weekt om vervolgens een half uurtje te koken en je vist er met kikkererwten op... dan maakt je een grote kans op vis
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 22:00

ik vind het een top aasje en voertje ik maakt altijd met het penvissen een bedje van duivenvoer en dan met een aardappel erop ik vang zo vele mooi karpers maar wat frank avezaat al zij kikkererwten altijd goed en trouwens je kunt best naar frank luisteren want die heeft al heel wat ervaring op het gebied van karpervissen.
duivenvoer week je eerst en dan 30 min koken en dan heb je een top aasje, ik doe er ook nog wat hennep tussen en als het even niet wil lukken met het vangen van karpes deze tijd dus gooi er wat trouvit er tussen je kunt het zo uitgebreid mogenlijk maken

strakke lijnen of weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 22:04

frank ben je al begonnen met karperen en heb je al wat gevangen?

kun je me het even laten weten

penvisser kevin
Martin Vonk
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: krimpen a/d ijssel

14-03-2002 22:45

hoeveel betaal je per kilo voor dat duivenvoer wil het ook gaan proberen want ik heb er goede verhalen over gehoord

groetn martin
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 23:10

ik koop meestal 25 kilo en het kost IN GULDENS 25 gulden maar als ik niet zo veel nodig heb want ik probeer het altijd zo vers mogenlijk te houden per kilo 2.50 dus je kunt beter grote hoeveel heden te gelijk kopen


weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

14-03-2002 23:18

Hai Kevin en anderen,

wat een compliment zeg kevin. haha ik wordt er stil van.
Tot nu toe heb ik niet erg veel gevist (in totaal zo'n 40 uurtjes), maar bijna alles in de verkeerde temperaturen. Iedere keer als ik KON vissen was de temperatuur klote. En als ik NIET KON was het goed weer. Ach ja... dat krijg je met school. :(

je betaald trouwens nog veel voor 25 kg. duivenvoer kevin... ik zit hier in mijn omgeving op een gemiddelde prijs van 17 gulden! (let op... ik kan nog niet aan de euro wennen) voor 25 kg.
Kikkererwten krijg je hier voor ik meen F 1,50 per kg.

Maar je hoeft niet veel met de kikkererwten te voeren ofzo... er zitten al zoveel verschillende granen in het duivenvoer dat dat overbodig is. Het kan wel goed zijn om te voeren zodat de karper aan je haakaas went maar het is dus niet nodig.

De kikkererwten gewoon ff een dagje weken en vervolgens een 20 tal minuten koken tot ze goed zacht zijn.

Dan prik je er gewoon 3 op je hair en vissen maar.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

14-03-2002 23:22

lijkt hier trouwens wel een jongeren discussie... waar blijven de ouwe rotten :grin:
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

15-03-2002 07:47

bedankt voor jullie reacties. Ik heb alleen nog een vraag: hoe zit het precies met kikkererwten(waarje ze koopt, prijs, bereidtwijze enz.) ik heb nog nooit met kikkererwten gevist namelijk.
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

15-03-2002 07:50

nog een vraag.

Vissen jullie( penvissers) ook wel eens met tijgernoten en harde mais aan jullie haak. Zo ja, hoe pak je dit aan(wil ik namelijk ook eens gaan proberen).

later en alvast bedankt,

rob
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

15-03-2002 10:16

Frank heb dit jaar ook niet zo heel veel gevist heb weinig tijd of het weer is kei slecht en dan is het hele maal niks maar zaterdag(morgen ga ik er weer voor instant op een klein vijvertje waar veel karper op zit de zwaarste ong 28 pond en dat is gewoon een supervis het is ook nog een spiegel ook dus dat is helemaal mooi.
ik ga het morgen met de pen op een bedje van duivenvoer en dan met een hair(bollielijntje) doe ik een aardappel aan +/- 15 tot 20 mm en dan moet het wel lukken op dat vijvertje denk ik maar je mag niet te veel hopen in deze tijd want je moet gewoon een beetje geluk hebben .

maar daar heb je gelijk in dat duivenvoer hier duur is maar daar in tegen zijn de tijger stukke goeie koper 7.20 GULDEN per kilo dus dat is niet duur vind ik.

weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-03-2002 13:59

zie je... de ouwe rotten geven zinvolle reacties :grin:

Bedankt Lex

ik ben vissen
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-03-2002 19:06

Beste Rob,

Een leuke tip om in vrij korte tijd met je duivenvoer veeeel karpers te lokken, en natuurlijk te vangen.

Allereerst zoek je een leuk watertje op dat niet al te klein is. Week ongeveer 5 kilo duivenvoer en een grote emmer, in deze emmer vul je water bij tot ongeveer 1 of 2 cm boven het voer in de emmer. Voeg direct de vloeibare flavour toe van Sensas starbaits in de geur (smaak) die jij prefereert. Even goed roeren (schudden). Het water trekt nu meteen in het voer. Vul als al het water in de duivenvoer is verdwenen bij en laat het geheel 48 uur of langer staan. Koken is nu niet meer nodig. Als je dit op je stek gooit goed versprijd, komen de flavours er snel uit door de grovve structuur. Als aas gebruik je een boilie die je op de rand van de duivenvoer plek legt, en vangen maar.

Dit is een voorbeeldje waar ik vaak veel vissen door tegelijk hebt gevangen, en anderen op het water met enkeld boilies achter mij liet. Misschien heb je
aan dit voorbeeld iets, en kun je het in de warme maanden van het jaar eens uitproberen.

Tip, gebruik ook eens een rijtje van 4 of 5 korreltjes mais en een foampje boven je duivenvoer. Sommige karpers eten namelijk moeilijk of geen boilies, en kun je op deze manier alsnog haken.

Veel succes dit seizoen,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

16-03-2002 19:22

bedankt voor de reactie jordy

nog een vraag: kan je duivenvoer ook in de supermarkt kopen of alleen bij hengelsportzaken.
en waar koop je foam?

alvast bedankt,
rob
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

16-03-2002 22:19

Beste Rob,

De duivenvoer kun je zowel bij de hengelsportwinkel kopen, al bij de dierenzaak.

Ik raad je wel aan ongeveer 25 kilo te kopen. Dit is gewoon verhoudingsgewijs gewoon goedkoper. Ongeveer 12 euro's. Ik koop het bij Vente Veevoeder bedrijf in Nieuwerkerk aan den IJssel. Dit is een vevoedergroothandel, waar ze ook een klein winkeltje hebben. Hier kost het helemaal bijna niets.

De foam kun je kopen bij de hengelsportwinkel. Gebruik wel de gele versie, om schrikreacties te voorkomen.

De flavoar flessen van Starbaits kosten geloof ik in guldens 12,50. Nog een tip, flavour alvorens je 't te water laat nogmaals.

Gooi wat duivenvoer in een apart emmertje en spuit d.m.v een plantenspuit(verkrijgbaar bij b.v marskramer of blokker 3 € ) De kop van de spuit kun je op het flesje draaien alsof het ervoor gemaakt is. Spuit licht de duivenvoer onder en gooi het in het water. De flavoar geeft direct af, en later de flavour die in de duivenvoer zit, en tevens ook de smaak geeft aan de duivenvoer.

Ik hoor het wel als het werkt op Prive bericht.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

17-03-2002 09:45

heo duur is foam?
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

17-03-2002 11:14

€2 ongeveer.
dan moet je al een hoeveelheidje foam hebben.
Dat van Fox is waarschijnlijk wel een stukje duurder. Vraag het eens in je hengelsportzaak !
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

18-03-2002 09:38

Een andere succesvolle voermethode is het voeren met veel zoete mais... dat betekend dus heel lang weken en koken zodat het goed "kapot" is en zeer plakkerig...

Als je hier een tijdje mee voert en je vist er met een zoete boilie recht boven op maak je een goede kans op vis.

Ik gebruik deze methode vaak omdat de vissen op het water waar ik vis zoet prefereren. Op aas als vismeel enzo wordt bijna niets gevangen.

De boilies die ik ervoor gebruik zijn erg zoet geflavoured met scopex van kevin nash maar een hele goede is de aardbei boilie.... dit is werkelijk een knaller op een bed van mais... zorg dat er enkele extra voerboilies bij liggen zodat de vis ook die pakt en jouw haakboilie niet als gevaar ziet. 5 boilies op je voerplek is voldoende.

Mais is nog goedkoper dan duivenvoer en werkt als een trein. Maar het verschilt per water of je beter vangt met met duivenvoer of mais... dat moet je zelf uittesten.

Vissen zien die met deze voermethode zijn gevangen?
http://members.tripod.lycos.nl/hollands ... /frank.htm

Mzl, Frank Avezaat
Stefan Raven
Berichten: 19
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-04-2002 18:20

Laatst gewijzigd door Stefan Raven op 24-03-2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

02-05-2002 15:15

Zit er nog veel verschil tussen de verschillenden soorten duivenvoer. Het lijkt mij dat duivenvoer over het algemeen wel dezelfde granen en zaden bevat, maar is dit ook zo???

laterzzzz,
rob
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-05-2002 17:21

Best robin,

Er zijn inderdaad veel verschillende soorten duivenvoer te vinden. Ik kom regelmatig bij een groothandel voor dierenspeciaalzaken, en ik verbaasde mij over de verscheidenheid in granen die in de verschillende duivenvoer soorten te vinden waren.

Ik vis zelf altijd met sierduivenvoer. simpelweg omdat hier veel granen, grote kikkerwerwten, en mais in verwerkt zit.

Ga ik vissen met de pen, dan pak ik een andere zak. In deze zak zitten veel kleine granen en kleine kikkererwten.

Ik kan je vertellen dat de duivenvoer die je in de dierenspeciaalzaken kan kopen ook goed is. Maar!! als er bij jou in de buurt een boerenbont is te vinden raad ik het jou aan daar te gaan kopen. Het is altijdt erg vers, en misschien doe je dan net als ik andere zeer goed werkende graantjes en dierenvoedsel op dat een goede aantrekkingskracht uitoefend op de beschubte vriend.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Rob van den Berg
Berichten: 100
Lid geworden op: 02-03-2002 01:00
Locatie: waddinxveen

03-05-2002 21:04

he jordy en anderen,

Ik heb nu al verscheidene malen de winkel Boerenbont horen vallen.
Is deze winkel hetzelde als Welkoop????

alvast bedankt,
rob