Hoeveel voor voeren?


Plaats reactie
stef wolters
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-03-2017 11:44

19-04-2017 11:49

Dag mensen,

Ik en een vriend van mij gaan vissen op een beek stek.
Het water tussen stuw en stuw is 2,3 km lang. Mijn vraag was hoeveel moet je voeren en hoelang van te voren zwemmen ong 50 karper op. eerste 400M is 1.30 diep.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-04-2017 12:20

Zoals ik net al bij een hengelhulpvraag aangaf, 'we worden hier door topicstarters zo vaak beperkt voorgelicht over het hoe en wat'. Veel duidelijkheid geef je namelijk niet.

..Willen jullie op je luie krent en een vaste honk gaan zitten of juist meerdere stekken aanleggen, die om en om afvissen of een hele strook aanvoeren (misschien het hele stuk aanvoeren)? Hoeveel hengels willen jullie inzetten (twee of drie met z'n tweeën of meer)? Etc...

Info graag, want nu krijg je van mij gewoon zoals ik het zelf zou doen:

Een dag of drie a vier - mag meer - tot een pondje aan aas over een strook van dertig a vijftig meter, en de breedte van de beek verspreiden. Van te voren met een lood de vuil vrije plekjes opzoeken, en die plekjes gebruiken om de rigs te plaatsen. Tijdens het vissen één hengeltje links, onder de eigen kant. Eén hengeltje rechts, richting de overkant (meer zou ik echt overkill vinden). En geen feestje maken of maten uitnodigen! Een hand aas strooi je vervolgens niet direct op je rig, maar je laat de vis, over een strookje van 5 meter en de halve sloot breedte, wat zwemmen. Haakt 'ie gemakkelijker. Pak je een nacht, en heb je geen haast met vangen. Voer dan ook aas over de hele strook, zoals eerder ook aangevoerd.

..PS je geeft zelfs niet eens aan waarmee je wilt voeren en vissen!?
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 19-04-2017 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

19-04-2017 12:32

Gezien je omschrijving een uitgelezen water om actief te bevissen, ja ook met de statische opstelling, maak meerdere voerplekken en vis die systematisch af en laat je leiden door je observaties, verschaft je ook nog eens een grote dosis feeling en kennis van het gedrag van de vis.
Plaats reactie