even getest met boiliemix


Plaats reactie
christoffe vandooren
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-02-2017 21:03

22-02-2017 21:10

Dag iedereen.
Ik ben nieuw hier op dit forum. Mijn zoontje en ik gaan nu een jaartje of 2 vissen op karper en zijn nu wat nieuwschierig geworden naar het zelf draaien van de bollen.
Dan maar eens wat geprobeerd met producten die we in huis hadden ( enkel lever essence aangekocht ).
Let wel ... was gewoon eens testen hoe alles zo een beetje in elkaar zit ...
Maar wil wel graag eens jullie mening.

500gr frolic fijn gemalen
500gr startmeel voor kuikens
250gr mix voor fijn meergranenbrood
1 bouillonblokje rundsmaak opgelost in 200ml water
10 eieren
5ml ultra lever essence van cc moore

Resultaat is een deeg die sterk ruikt, goed rolt en na het koken zien de bollen er goed uit.
Toch enkele vraagjes hierover :
- na het koken is de sterke geur al een stuk afgenomen ... meer essence bijdoen ?
- is dit nu een ' goed verteerbare mix ' ? We hadden ergens gelezen dat de vissen verstopt raken door teveel eten van niet goed verteerbare bollen ...

Graag jullie mening
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

22-02-2017 22:27

Hier ga je wel mee vangen hoor, ga eerst maar eens mee vissen, bouillonblokje meer of minder maakt niet uit. Het hoeft niet sterk te ruiken.

Het is nu nog erg koud en dat maakt het sowieso lastig karper te vangen maar aan je aas zal het niet liggen.
Vang ze!
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-02-2017 15:09

Gewoon lekker mee vissen, zullen jullie zeker op gaan vangen.
Dat het iets minder ruikt is niet erg. De vis proeft en de zintuigen van de vis zijn vele malen sterker ontwikkeld dan die van ons.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

25-02-2017 21:38

Weinig meer aan doen. Prima mix.
Wel zou ik de liver essence eruit laten. Dit is meer een kunstmatige flavour en voor die prijs voegt het weinig toe. Beter is denk om bijvoorbeeld het liquid liver extract te nemen. Dit kan je in je mix verwerken, maar als je kortere sessies vist kun je beter je boilies na het drogen soaken in de deze vloeistof.
Ik denk dat de geur je dan wat minder tegenvalt ;)

Je boilie zal wel vrij zacht uitvallen. Dat hoeft niet erg te zijn want dat betekend dat ze alleen maar sneller oplossen en dus beter te vinden zijn door de karper. Als je last hebt van witvis of wanneer ze bijv splijten met de werppijp kun je altijd nog een paar procent ei albumine of bloedmeel(red cell) toevoegen.
Plaats reactie