Pioneer Baits


Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-02-2017 22:15

Dit topic wint het volgens mij! Van de 49 post gaan er 43 niet over Pioneer baits.
Jullie hadden een ... moeten hebben!!!!!!!!!!!!!!!
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-02-2017 23:42

Neuken, neuken !!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-02-2017 01:44

Naar God helpen, die had ik nog niet gehoord.
Ik ben een overtuigd atheïst, dus dat zal hem wel niet worden.

Wat ik vooral voor ogen heb, is dat karpervissers niet alles moeten geloven wat de zogenaamde experts, aasbedrijven, of bekende vissers beweren. Heilige huisjes bestaan namelijk niet. Dus die moet je wel eens omver schoppen.
Daarnaast, veel boarders reageren totaal niet inhoudelijk en is dat niet de bedoeling van het board?

Zijderupsenmeel is qua samenstelling toch wel een heel leuk product.
Veel van die nieuwe producten zijn overigens al jaren bekend in de visvoerindustrie. Waarom? Omdat de industrie om meerdere redenen naar vervangers zoekt voor vismeel.
Ik ben het met Mark eens, dat de maritieme melen waarschijnlijk superieur zijn t.o.v. de rest.
Waarom? Omdat ze nou eenmaal heel veel attractie hebben (qua smaak) en daarnaast ook nog eens een goede voedingswaarde hebben.
Punt is, aasbedrijven moeten eigenlijk elk jaar met een nieuwe bol (of nieuw concept) op de markt komen, is puur marktwerking omdat de klant het nou eenmaal verwacht. En de nieuwste bol is zogenaamd nog beter dan de voorgaande.
Sec bekeken is het natuurlijk een doodlopende weg.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

08-02-2017 07:02

Hilco Meijer schreef:Wat ik vooral voor ogen heb, is dat karpervissers niet alles moeten geloven wat de zogenaamde experts beweren


Het eerste nuttige wat je hier op het forum hebt gepost.
Je slaat de spijker op zijn kop en dan doel ik vooral op je eigen commentaar over allerlei aasboeren.
Lekker je vingertjes van het toetsenbord afhouden en heb je je nou al opgegeven voor de uitzetting van zaterdag?
Ik ben namelijk wel benieuwd of de Hilco Meijer in het echt net zo erg is als op het forum, maar je zult het kennelijk wel te druk hebben....
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

09-02-2017 01:33

Eerst even een opmerking van Henk ter Maat, die ik toch wel heel scherp vind:

bedenk wel dat goed aas nog geen goed voer hoeft te zijn, en ook dat goed voer niet per definitie ook goed aas is.

Een doordenker!

Mijn visie: echt slecht aas bestaat niet, op elke (commerciële) bol kun je vis vangen. Waarom? Omdat een karper uit elke bol wel het nodige (of iets) kan halen. Het is en blijft tenslotte gewoon voeding.

Midden jaren tachtig (van de vorige eeuw) kwamen de eerste commerciële bollen op de markt (van Richworth) en daar vingen we ook gewoon onze vissen op.
Punt is wel natuurlijk dat er toen heel weinig karpervissers waren, dus de samenstelling van je aas was niet zo heel belangrijk. De boilie zelf was natuurlijk de echte doorbraak. Daarna kwamen de zelfhaak systemen en toen was het voor veel vissers helemaal bingo! Vooral ook, omdat de meeste vissers meer begonnen te voeren. Dat was in die tijd bijna altijd een garantie dat je ook ging vangen.

Tegenwoordig liggen de zaken heel anders, in ieder geval op afgesloten (druk beviste) wateren. Zeg maar, de vis is nou de baas, omdat ie een keuze kan maken uit het aanbod. Natuurlijk kun je nog vangen op, laat ik ze maar “de mindere bollen” noemen, maar vist het gros ermee op een water, dan wordt het al snel een moeilijk verhaal.
Is ook een gevolg van het feit dat veel voeren voor de meeste vissers nog steeds de standaard is. Dat je daarmee mogelijk je eigen glazen ingooit, zal niet bij veel vissers bekend zijn.
Zeg maar, ligt er op een groot deel van het water min of meer hetzelfde en mogelijk ook nog eens een overschot, dan wordt het een heel moeilijk verhaal om überhaupt nog wat te vangen.

Kortom, tegenwoordig is de samenstelling van je aas op veel wateren m.i. heel belangrijk.
Dus Henk, goed aas moet ook goed voer zijn, is gewoon een logische gevolgtrekking.
Het één kan niet zonder het ander.

Michel, hoop dat je deze keer toch één en ander opsteekt van mijn show en eens een keer inhoudelijk gaat reageren. Anders blijft het zo goedkoop.

Succes met de uitzetting en als Wijtze Tjoelker erbij is, doe hem de groeten.
Ken hem goed van de jaren tachtig (Kleine Wielen en KSN regio Noord).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

09-02-2017 06:49

Hilco Meijer schreef:Michel, hoop dat je deze keer toch één en ander opsteekt van mijn show en eens een keer inhoudelijk gaat reageren. Anders blijft het zo goedkoop.

Succes met de uitzetting en als Wijtze Tjoelker erbij is, doe hem de groeten.
Ken hem goed van de jaren tachtig (Kleine Wielen en KSN regio Noord).


Nee, dank je!
Waarom niet?
Je hele houding staat mij voor geen meter aan!
Je opent een topic, ditmaal begin je op een andere manier maar je vervalt al vrij snel in je eigen vrij drammerige patroon.
Jouw "kennis" staat boven die van alles en iedereen en van wijken wil je niet weten.
Mensen die hun naam verbinden aan een aasmerk, zijn pertinent slecht en hebben geen idee wat er in hetgeen zit waar ze hun naam verbonden aan hebben.
Twee vrienden die met hulp van een derde een commercieel project starten, en die jouw je 1 minute of fame ( in jouw ogen ) niet gunnen, moeten maar op de brandstapel.
Weer een andere man die als een van de grootste pionieren op het gebied van karpervissen bekend staat en dit prima wist te vertalen in boekvorm, heeft ook de verkeerde kennis in huis en verkondigt al jaren het verkeerde "geloof".
En nu is Pioneer Baits opeens de lul....
Ikzelf heb je al meerdere voorstellen en voorzetjes gegeven om bepaalde zaken anders te doen, je weet Martin Post te vinden maar je hebt de ballen niet om zoals het zou horen bepaalde aantijgingen recht in zijn gezicht te zeggen.
Pilaar en Hofman hetzelfde die durf je ook niet in het echie aan te spreken.
Rini Groothuis is van hetzelfde laken en pak en Pim Starreveld ( Pioneer Baits ) had je makkelijk kunnen benaderen op de beurs, maar ook daar heb je de ballen niet voor.
Nu ga ik mezelf niet ophemelen, absoluut niet!
Maar ik had een probleem met een of andere anonieme droeftoeter van MTC Baits die mij uit naam van MTC baits berichten stuurde op Facebook, naar aanleiding van een verzonnen verhaal om een concurrent zwart te maken ( misschien was jij het wel ).
Maar ik stond vrijdag bij de stand van MTC Baits om te vragen welke sneue sukkel met diverse aantijgingen aan mijn adres kwam.
Ook al geloofde ik geen zak van hetgeen mij werd verteld en de oplossing die er geboden werd, ik heb wel de ballen om te zeggen waar het op staat en dat face to face te doen!
Dus voordat jij weer iets op dit forum kwakt, onder het mom het is hier geen zak aan er moet wat sensatie komen je bent echt op de verkeerde manier bezig!
En het zou mij niks verbazen als je op den duur een advocaat achter je aan hebt voor smaad en/of laster, als je met deze "grappen" door blijft gaan.
Ik vind het oprecht jammer dat jij uiteraard de ballen niet hebt om mee te helpen met de uitzetting, want dan had ik dit recht in je gezicht gezegd en het niet hoeven typen!
En namens jou iemand de groeten doen, sorry maar dat gaat absoluut niet gebeuren!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

09-02-2017 07:20

Yo Boys,

Laten we on topic blijven :-) De 'oorlog' tussen Michel en Hilco woedt al een tijdje, dus wellicht is het tijd voor een wapenstilstand met behoud van eigen mening. Ik vrees namelijk dat jullie het sowieso niet eens gaan worden ;-)

Voor de sfeer op het board zou dat wel beter zijn :-)

Grtz. Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

09-02-2017 11:04

Michiel Pilaar schreef:Yo Boys,

Laten we on topic blijven :-) De 'oorlog' tussen Michel en Hilco woedt al een tijdje, dus wellicht is het tijd voor een wapenstilstand met behoud van eigen mening. Ik vrees namelijk dat jullie het sowieso niet eens gaan worden ;-)

Voor de sfeer op het board zou dat wel beter zijn :-)

Grtz. Michiel


@Michel,

Jij noemt het een oorlog tussen Hilco en andere Michel, daar maak je je wel heel erg makkelijk mee af :roll:
Ik heb net alle reacties nog even terug gelezen maar is toch echt een oorlog die van één kant woedt?
Ik vind het heel knap dat Hilco zo fatsoenlijk tov Michel is gebleven hoor, wanneer ik jou was zou ik alle reactie,s van de twee heren nog eens goed doornemen.. Ik snap het wel, die andere Michel likt zich graag omhoog bij bekend vissend Nederland(jou dus ook) maar wanneer je een kerel bent zou je die andere Michel eens goed op zijn nr moeten zetten!
Er wordt in deze topic ondanks alle aantijgingen louter inhoudelijk mbt het onderwerp gereageerd door Hilco, ik zie vanaf één kant af allang een wapenstilstand..

Dan nog het feit dat Hilco kritisch is tegen over de gevestigde orde.
Is toch alleen maar goed dat beweringen van de gevestigde orde onder een vergrootglas genomen worden? Hilco komt mijns inziens wel steeds met (goede) argumenten wanneer hij kritisch is , het anti kamp reageert hierop als reactie voornamelijk met schreeuwen en op de man te spelen.(zou leuk wanneer de schreeuwers ook eens met onderbouwde argumenten komen)
Rini en Martin hebben er zelf voor gekozen in de publiciteit te leven en hebben hun centje daarbij mee gepikt en hoef je dus geen medelijden mee te hebben hoor..
Prima wanneer je het er niet mee eens bent maar bestrijd de argumenten dan wel met tegen argumenten.zijn er trouwens wel een paar die het wel doe hoor(PJ Otten bijv)

Ik ben er eigenlijk verder ook wel klaar mee hier, had de intentie nog om een topic te gaan openen mbt riviervissen en aas, maar gezien hoe er hier op de man gespeeld wordt en de agressors de handen boven het hoofd gehouden worden ben ik hier voorlopig wel klaar.
Laat duidelijk zijn dat ik Hilco verder niet ken heb zelfs nooit contact via pb gehad!
Ik ga voorlopig lekker af en toe nog een beetje meelezen maar ga ook niet meer reageren!

Veel plezier hier,

Gr, Mark
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

09-02-2017 12:24

Michiel Pilaar schreef:Yo Boys,

Laten we on topic blijven :-) De 'oorlog' tussen Michel en Hilco woedt al een tijdje, dus wellicht is het tijd voor een wapenstilstand met behoud van eigen mening. Ik vrees namelijk dat jullie het sowieso niet eens gaan worden ;-)

Voor de sfeer op het board zou dat wel beter zijn :-)

Grtz. Michiel


Oorlog, ik heb enkel een andere mening op zijn manier van communiceren?
De manier waarop Hilco zich profileert daar ben ik het inderdaad niet mee eens, daarmee reageer ik inhoudelijk op wat hij schrijft.
Diverse mensen afbranden, terwijl ze hier niet reageren vind ik behoorlijk slecht.
Daarnaast pretenderen wat er exact in boilies zitten is in mijn ogen speculeren en op basis van die speculaties wordt er wel een mening gevormd.
In mijn ogen worden meningen gevormd aan de hand van feiten, feiten doe je op in de praktijk niet door te kijken naar een etiket op een zak bollen.
Dan kunnen er allerlei wetenschappelijke onderbouwingen bijgehaald worden, maar wie zegt dat de wetenschap klopt?
Ik persoonlijk vind het jammer dat mijn reacties wél bestempeld worden als op de man spelen, terwijl Hilco exact hetzelfde doet maar het goed probeert te praten middels "wetenschappelijke onderbouwingen".
Puntje van kritiek voor jou en Mark iets meer tijd investeren in het beleid van het forum en het naleven er van, op de community pagina van KWO kan er wel gedreigd worden met een ban maar hier op het forum kan alles tot het beledigen van sponsoren aan toe.
In mijn ogen is kritiek op een sponsor op basis van wat dom gereutel zeer slecht richting de sponsor toe!
Trouwens, verwijder mijn account maar!
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

09-02-2017 12:49

mark bres schreef:@Michel,

Jij noemt het een oorlog tussen Hilco en andere Michel, daar maak je je wel heel erg makkelijk mee af :roll:
Ik heb net alle reacties nog even terug gelezen maar is toch echt een oorlog die van één kant woedt?
Ik vind het heel knap dat Hilco zo fatsoenlijk tov Michel is gebleven hoor, wanneer ik jou was zou ik alle reactie,s van de twee heren nog eens goed doornemen.. Ik snap het wel, die andere Michel likt zich graag omhoog bij bekend vissend Nederland(jou dus ook) maar wanneer je een kerel bent zou je die andere Michel eens goed op zijn nr moeten zetten!
Er wordt in deze topic ondanks alle aantijgingen louter inhoudelijk mbt het onderwerp gereageerd door Hilco, ik zie vanaf één kant af allang een wapenstilstand..

Dan nog het feit dat Hilco kritisch is tegen over de gevestigde orde.
Is toch alleen maar goed dat beweringen van de gevestigde orde onder een vergrootglas genomen worden? Hilco komt mijns inziens wel steeds met (goede) argumenten wanneer hij kritisch is , het anti kamp reageert hierop als reactie voornamelijk met schreeuwen en op de man te spelen.(zou leuk wanneer de schreeuwers ook eens met onderbouwde argumenten komen)
Rini en Martin hebben er zelf voor gekozen in de publiciteit te leven en hebben hun centje daarbij mee gepikt en hoef je dus geen medelijden mee te hebben hoor..
Prima wanneer je het er niet mee eens bent maar bestrijd de argumenten dan wel met tegen argumenten.zijn er trouwens wel een paar die het wel doe hoor(PJ Otten bijv)

Ik ben er eigenlijk verder ook wel klaar mee hier, had de intentie nog om een topic te gaan openen mbt riviervissen en aas, maar gezien hoe er hier op de man gespeeld wordt en de agressors de handen boven het hoofd gehouden worden ben ik hier voorlopig wel klaar.
Laat duidelijk zijn dat ik Hilco verder niet ken heb zelfs nooit contact via pb gehad!
Ik ga voorlopig lekker af en toe nog een beetje meelezen maar ga ook niet meer reageren!

Veel plezier hier,

Gr, Mark


Gast, vanaf post een van Hilco is al lang duidelijk dat jij op een lijn zit met hem.
Ik persoonlijk vindt het ronduit schandalig dat je mij beticht van op de man spelen, terwijl Hilco in een iets andere context exact hetzelfde doet met dien verstande dat hij dit doet achter de rug van anderen om.
Kritiek hebben, prima maar openlijk een of meerdere personen die niet eens op het forum zitten via het internet afkraken daar heb ik absoluut geen respect voor en dan maakt het niet uit met welke wetenschappelijke onderbouwing je komt.
Wees dan een kerel en stap op de persoon in kwestie af, en praat er ter plekke mee.
Je aantijgingen dat ik mij omhoog lik?
Sorry hoor, maar dan heb je het verhaal totaal niet begrepen en bewijst het enkel dat je zomaar iets roept zonder onderbouwing iets met de pot verwijt de ketel...
Als ik mij niet vergis zijn er genoeg kritieken geuit hoe Hilco bezig is met een zeer groot potje zelfverheerlijking in diverse topics en hoe men zich daar van distantieert, daarnaast is er meerdere malen de vraag gesteld aan Hilco om met zijn "wonderbollen" op de proppen te komen zodat een ander deze kon testen.
Ik ben een voorstander van terechte kritiek kunnen/mogen leveren, maar niet als dit gestoeld is op onwaarheden, onvoldoende kennis en bovenal het gemis aan ervaring!
We hebben allemaal kunnen lezen hoe slecht bijvoorbeeld Michiel en Mark waren toen Hilco's artikelen niet gepost werden ( over op de man spelen gesproken ) en daarop kritiek leverde en zijn artikelen voorgoed terug trok.
Als je mij ook maar een beetje zou kennen, dan ben ik juist het tegenovergestelde van hetgeen wat jij beweert.
Het karpervissen doe ik voor mijn eigen plezier en niet ter vermaak van anderen en ik ga al helemaal niet de popiejopie uithangen met grote vissen!
Ik kan het je nog sterker vertellen, maar dan zou ik iemand anders in diskrediet brengen en dat ga ik niet doen.
Ik vindt het jammer dat tegenwoordig discussies louter nog bestaan uit elkander veren in de reet te steken, en dat er bij tegengas de dozen met Kleen-ex niet aan te slepen zijn.
Als ik mij zo omhoog zou likken zoals jij beweert dan had ik waarschijnlijk al lang op bijvoorbeeld Carp Zwolle in een hoodie gelopen van een of ander merk.
Maar bedankt, ik ga dingen niet mooi praten als ze slecht zijn en ik ga ook geen dingen slecht praten omdat het van de ander mooier is.
Toch waardeer ik je poging, echter zoals een gebroken naald mis je de punt!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-02-2017 13:41

:lol:
Bijlagen
anigif_enhanced-27150-1391077749-4_preview.gif
(60.28 KiB) 4484 keer gedownload
Hendrik van Urk
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-01-2017 08:01

09-02-2017 14:57

Duidelijk komkommertijd, begin er bijna spijt van te krijgen dat ik me heb aangemeld.

Ik ken beide heren(de ene ex-collega/ en bevis hetzelfde water als de andere) en volgens zijn ze behoorlijk op elkaar gefixeerd. Het lijkt me een behoorlijke energie verspilling om zo over en weer op elkaar te reageren.

Ga toch lekker vissen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-02-2017 16:23

Hilco Meijer schreef:Eerst even een opmerking van Henk ter Maat, die ik toch wel heel scherp vind:

bedenk wel dat goed aas nog geen goed voer hoeft te zijn, en ook dat goed voer niet per definitie ook goed aas is.

Een doordenker!

Mijn visie: echt slecht aas bestaat niet, op elke (commerciële) bol kun je vis vangen. Waarom? Omdat een karper uit elke bol wel het nodige


Weet je Hilco, ik geef aan dat er verschil is tussen goed aas en goed voer..
En jij begint weer over bollen, dat is jou beperking in jou visie. Er is namelijk meer, veel meer.
Bij Nedkoi (voerpellets) willen ze niet eens denken aan de zgn super boilie ingrediënten.

Hoe bak je pannenkoeken?

VVD: Zoek dat zelf maar uit.
PvdA: Pannenkoeken bak je samen.
CDA: Pannenkoeken bak je zoals vroeger.
PVV: Ga terug naar je eigen land als je dat niet weet.
D66: Iedereen kan pannenkoeken leren bakken.
SP: Met een omwenteling.
GroenLinks: Op windenergie.
Partij voor de Dieren: Met sojamelk.
50Plus: Met een thuishulp.
SGP: Met Gods hulp.
ChristenUnie: Ook met Gods hulp.
DENK: Pannenkoeken zijn racistisch.
Artikel 1: Pannenkoeken zijn koloniaal.
Piratenpartij: Niemand mag weten hoe jij bakt.
GeenPeil: Daar gaan we over stemmen.
Nieuwe Wegen: Wij bakken ze heel anders.
Niet Stemmers: …
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-02-2017 23:19

maar je blijft klakkeloos en gefixeerd op het beeld dat je van hem hebt doorrazen...

en terecht, het wordt een beetje ziekelijk hoe Hilco en consorten hier menig topic en standpunt van mede boarders naar god helpen
Punt A) Houd je dan als klager minimaal bij het feit dat Hilco juist niets negatief over dat Pioneer aasje of de makers ervan te melden heeft.

En punt B) Hilco, je mag je eigen topic niet kapen, haha..!

Verder ben ik ook wel eens Hilco's herhalingen van de eerder al herhaalde herhaling moe (van mezelf nooit) en dan sla ik die over, wacht ik een dagje of reageer ik gewoon op een andere reactie. Zoals hierboven dus.

Maar er word inderdaad nog weinig met baits gepionierd. Al moet ik wel zeggen dat m'n laatste techniek (tot een jaar geleden), die van onze hond met diabetes over m'n boilies laten pissen, wel aardig werkte. De keren dat het niet werkte vrat 'ie het aas al op voor hij z'n eerste druppel pis liet vallen...

Glucose dus. Ander discussiepunt. Niet wat mij betreft. Al was het alleen al omdat er vanwege de ruft geen visser aan m'n kop kwam zaniken of in m'n openstaande boilie emmer kwam snuffelen :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

10-02-2017 01:59

Henk ter Maat schreef:Weet je Hilco, ik geef aan dat er verschil is tussen goed aas en goed voer..
En jij begint weer over bollen, dat is jou beperking in jou visie. Er is namelijk meer, veel meer.
Bij Nedkoi (voerpellets) willen ze niet eens denken aan de zgn super boilie ingrediënten.

Hoe bak je pannenkoeken?

VVD: Zoek dat zelf maar uit.
PvdA: Pannenkoeken bak je samen.
CDA: Pannenkoeken bak je zoals vroeger.
PVV: Ga terug naar je eigen land als je dat niet weet.
D66: Iedereen kan pannenkoeken leren bakken.
SP: Met een omwenteling.
GroenLinks: Op windenergie.
Partij voor de Dieren: Met sojamelk.
50Plus: Met een thuishulp.
SGP: Met Gods hulp.
ChristenUnie: Ook met Gods hulp.
DENK: Pannenkoeken zijn racistisch.
Artikel 1: Pannenkoeken zijn koloniaal.
Piratenpartij: Niemand mag weten hoe jij bakt.
GeenPeil: Daar gaan we over stemmen.
Nieuwe Wegen: Wij bakken ze heel anders.
Niet Stemmers: …


Henk,

Heb net even de artikelen gelezen die op de site van Nedkoi staan.

Waar Mike van Zijl in gelooft, daar geloof ik voor wat betreft het karpervissen, ook voor een groot deel in. Vandaar mijn opmerking: dus Henk, goed aas moet ook goed voer zijn, is gewoon een logische gevolgtrekking.
Waarom zou een goed aas (of bol), geen goed voer kunnen zijn? Dat kun je toch gewoon maken en daar heb je toch echt geen super boilie ingrediënten voor nodig, wat dat dan ook moge zijn.
Mijn aas is in principe dan ook heel simpel, oké ik voeg extra attractie toe en mogelijk is dat helemaal niet eens nodig. Wat dat betreft ben ik misschien ook in de valkuil getrapt en is het complete onzin.
In ieder geval weer food for thought.

Wat betreft de pannenkoeken, ik snap je punt, je bent nooit te oud om te leren toch?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-02-2017 07:41

Michel Hulshof schreef:Toch waardeer ik je poging, echter zoals een gebroken naald mis je de punt!



Als een naald gebroken is heeft die altijd nog een punt aan 1 van de kanten toch of ben ik nou gek??
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-02-2017 10:50

Hilco, vraag het Mike anders even. Die zal bevestigen dat goed aas niet per definitie ook goed voer moet zijn.

Misschien heb je nog wat aanvullende info rond dit topic;
viewtopic.php?f=35&t=16792&hilit=de+grote+aasuitdaging
Groet'n Henk..

still growing Old.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-02-2017 21:56

Wisten jullie trouwens dat PIONEERBAITS ook lekkere stevige 30mm ballen draait? Voor op de rivier of voor wat brasems te ontlopen.
Let op slagboom !
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

10-02-2017 22:20

Al jaren haal ik mijn bollen bij Pim. Altijd goede service, kan prima advies geven en zeer schappelijke prijzen.
Doorgaans laat ik mijn eigen mix draaien, maar als het te kort op de dag is en ik heb wat nodig dan pak ik gewoon iets wat hij heeft liggen. Zelden veel verschil in vangsten gemerkt, prima bollen.
Zeker 1 van de betere van Nederland!

Voor wat betreft de zijderupsbollen, een hond zou een hondenbrok ook niet vreten als er geen dosis lever aan toegevoegd is. Heb zelf ook de overweging gemaakt om ook dit ingrediënt in mijn basismix op te nemen. Omdat er bij mij jaarlijks toch flinke ladingen vismeel doorheen gaan begint het geweten een beetje te knagen..
Uiteindelijk gaat het ook om deel eiwitten in je mix en met zijderupsmeel kun je de boilie wel een mooi karakter geven. Melkpoeder, krill, vismeel, vleesmeel enz worden natuurlijk al een hoop gebruikt. Het is weer net even wat anders.

Ik denk niet dat als ik het percentage vismeel in mijn mix vervang voor zijderups dat ik er minder op ga vangen. Uiteindelijk gaat het om het totaalplaatje en in de mix zitten nog veel meer attractoren.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-02-2017 09:02

Een bol met karakter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

11-02-2017 14:57

Harm Rademakers schreef:Een bol met karakter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Bijna net zo tenenkrommend als "totaalplaatje" en al die andere loze kreten die feitelijk gewoon marketingkreten zijn zonder enige waarde ;-).

Om je werkelijk te bescheuren.

Goed weekend!
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

11-02-2017 19:15

Uiteindelijk blijft het een commerciële wereld. En een hoop van de karpervissers in Nederland willen nu eenmaal een bol die hun aanspreekt. Iets wat misschien net iets anders is als de rest.

Met alle respect, ik weet dat er hier op het forum wat aas betreft een hoop knappe koppen zitten, het grootste deel van de vissers heeft er de ballen verstand van. Als je vraagt waar ze mee vissen dan is het antwoord nog steeds 9 van de 10 keer; Scopex, Tutti frutti of Strawberry. Over de samenstelling van de boilie weten ze vaak niks. Ze kopen dus een boilie met een "label".

Zelf maakt het me niet zoveel uit, als het maar vangt. Mag graag een simpele basis gebruiken plus lt- en pd vismeel, wat extra's als liver powder, fenegriek, gist enz enz. Ik vis verder niet op dressuurwater, ik zou dus ook niet weten of zoiets als zijderups het verschil kan maken. Naar mijn mening word er vaak veel te moeilijk gedaan.
Ik gebruik inmiddels 15 jaar dezelfde mix. 1 Eerst kocht ik de ingrediënten los in, in bulkverpakkingen, om vervolgens dagenlang in schuur bezig te zijn. Dat was ik al snel spuugzat. Heb toen diezelfde mix bij diverse boilieboeren laten draaien, die zijn er inmiddels mee gestopt of het werd me te duur. Omdat ik Pim al jaren ken via diverse forums ben ik bij hem terecht gekomen. En ik vertel gewoon mijn bevindingen.

Je kunt het marketingskreten noemen, maar als ik 1 van zijn bollen pak dan merk ik niet dat ik er slechter op ga vangen. Van mijn eigen bol weet ik sowieso dat hij goed vangt dus ik heb vergelijkingsmateriaal.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-02-2017 01:58

Henk ter Maat schreef:Hilco, vraag het Mike anders even. Die zal bevestigen dat goed aas niet per definitie ook goed voer moet zijn.

Misschien heb je nog wat aanvullende info rond dit topic;
viewtopic.php?f=35&t=16792&hilit=de+grote+aasuitdaging


Leuk topic Henk, heb de 15 pagina’s(!) even vluchtig doorgelezen.

Ging in wezen natuurlijk ook over goed aas en goed voer en dan vooral over de mogelijk schadelijke werking van koolhydraten op de gezondheid van de karpers. Dus kunnen we die vervangen door iets anders?
Tegenwoordig is dat voor karpervissend Nederland volgens mij totaal geen item meer. Alles is ondergeschikt gemaakt aan het vangen op zich. Het doel heiligt de middelen.

Is ons aas ongezond voor een karper?

Op veel wateren m.i. niet. Op druk beviste afgesloten wateren met een (te) groot bestand kun je die mogelijkheid niet uitsluiten. Waarom? Omdat de vissen daar voor een groot deel afhankelijk zijn van ons aas. Zeg maar, het natuurlijk voedselaanbod is te klein om de hele populatie van voldoende nutriënten te voorzien. Op b.v. veel betaalwateren en overbezette putten zal dat dan ook mogelijk het geval zijn. Wateren, waar overigens ook vaak veel gevoerd wordt.
Natuurlijk groeien die beesten daar, maar dat komt vooral ook door de beschikbare hoeveelheid energie (ons aas). Een teveel aan energie wordt omgezet in lichaamsvet, simpel verhaal en of die nou uit eiwitten, vetten of koolhydraten komen, dat maakt m.i. niet zo heel veel uit.
Een karper heeft natuurlijk niet alleen macronutriënten nodig, maar ook de juiste aminozuren, vetzuren, vitamines, mineralen en sporenelementen.
Kan ie die niet uit het aanbod halen, dan heeft ie een probleem voor wat betreft zijn fitheid.
Een vis zal er denk ik niet aan doodgaan, maar het heeft waarschijnlijk wel invloed op zijn welzijn en ik denk zeker op zijn levensverwachting.

Ga je instant vissen, dan hoeft goed aas i.d.d. geen goed voer te zijn. Een deel attractie en je bent al een heel eind. Ja, lekker!
Ga je voorvoeren, dan heb je tegenwoordig op veel wateren m.i. wel degelijk een heel groot voordeel met goed voer. Het z.g. totaalplaatje, wat overigens volgens velen onzin is.
Zou me trouwens niks verbazen, dat het de komende tijd de nieuwe trend op aasgebied wordt!
Kijk b.v. maar eens naar de intro van de MTC website.
Oké, dat zal deels marketing zijn, maar dat het echt werkt daar ben ik persoonlijk wel van overtuigd.
Herhalen, herhalen en nog eens herhalen!

Afgelopen avond heb ik me even verdiept in de z.g. curing baits, interessant onderwerp en heb er hier op het forum nog nooit iets over gelezen. De theorie erachter is, dat een vis daardoor als eerste je haakaas opneemt! Persoonlijk vond ik de argumenten niet echt overtuigend, maar wie weet?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

16-02-2017 01:47

Cured hookbaits, de naam zegt het al, verbeterd haakaas.

Hoe doe je dat het beste volgens een Engelse aasmaker?
Na het rollen de bollen een week of vier laten lucht drogen en daarna een paar week in de vriezer. Vervolgens b.v. 10 bollen prepareren. Dat houdt in, een attractieve liquid toevoegen en goed schudden, vervolgens een attractief poeder toevoegen en weer schudden. Daarna 12 – 24 uur laten intrekken en dan heb je weer een gewone boilie.
Heb er net even één gemaakt met een bolletje wat al een paar maanden aan een rig van mijn hengel hangt. Morgen even kijken hoe dat er dan uitziet.
Het principe is niet nieuw natuurlijk, is eigenlijk hetzelfde als een stukje deeg om je bol kneden.
Persoonlijk heb ik geen behoefte aan afwijkend haakaas en ik betwijfel of het ook echt werkt.
De theorie erachter is, dat een karper als eerste je haakaas gaat opnemen. Eerst zien, dan geloven. Helemaal uitsluiten kun je het natuurlijk niet. Gaat dus puur om de attractie.

Hij beweert nog iets, wat ik veel en veel interessanter vind. Namelijk dat vissen voor de paai een heel sterke behoefte hebben aan mineralen en zouten. Waarom dat zo is, vertelt ie er niet echt bij. Ze hebben het nodig voor het paaien, meer zegt ie niet.
Wat ie dus doet, is dat ie twee dagen een stuk van een bepaald zout in het water gooit, waar ook veel mineralen in zitten. Volgens hem is dat de beste vislokker die er bestaat, voordat de vissen gaan paaien. Op die plek eten ze ook wel voedsel natuurlijk, dus kat in het bakkie!
Een cured hookbait gebruiken, waar je een deel zout in laat trekken en je bent helemaal een man in bonus. Gaat dus puur om de stek.

Grote vraag is natuurlijk, is het onzin, ja of nee?
Heb me er nog niet echt in verdiept, dus ik kan er ook nog niks over zeggen, simpel verhaal.
Dat vissen na de winterperiode behoeftes kunnen hebben op het gebied van bepaalde nutriënten lijkt me in ieder geval niet onlogisch. Uit zelfselectie experimenten blijkt in ieder geval, dat ze een eventueel tekort van mineralen en sporenelementen wel degelijk kunnen bepalen.
Waarom zit er b.v. bijna altijd klei in koivoer?

Hoe pas je het toe?
Op zich niet zo moeilijk, ga ik nou overigens niet vertellen, omdat ik wel weet hoe veel karpervissers zijn. En sommigen gebruiken het misschien al.
Ga eerst zelf eens even het één en ander uitproberen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-02-2017 08:36

Hoi Hilco,

Ik heb de presentatie van Mark holmes ook bekeken en vorig jaar veel geëxperimenteerd met het zout kuren. Ik kreeg naar mijn idee volgens zijn methode niet genoeg zout in de boilie. Ik gebruikte overigens puur nat zeezout wat ik droogde omdat daar nog mineralen in aanwezig zijn. Haliet bevat weinig meer. Die mineralen is de karper naar op zoek volgens Holmes. Harde pleken op de bodem bevatten volgens hem mineralen en daarom zo in trek bij de vis. Door dus dagen van te voren met zout te voeren creëer je dus zelf je plekje. Weinig nieuws aan want Nashy introduceerde jaren geleden het rocksalt al. Afijn voeren met zout en dus vissen met een gekuurt haakaas vol met zout.

De manier waarop ik mega veel zout in de boilie kreeg was het zout oplossen in water en de boilies tesamen met het zoutwater in een vacuvin vacuüm bakje. Na 2 dagen (Mark holmes zijn manier duurt maanden) is de boilie tot in de kern nat waarna je de boilie weer dagen uit laat drogen. Je zult zien dat er in en op de hele boilie zoutkristallen zitten.

Het was voor mij geen ei van columbus en dat verwachtte ik ook niet. Mineralen toevoegen kan trouwens ook op vele andere manieren. Deegje met kelp, spirulina etc.....

Ohja, door het osmose verhaal ligt je haakaas binnen een halfuur van je hair afhankelijk van je boiliesamenstelling. Armamesh of een kousje is je vriend.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?