Pielaar en Hofman als aasmakers.


Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-12-2016 03:22

Wat schetste mijn verbazing toen ik vanmiddag op de FB pagina van de KWO Community keek, de heren hebben samen met Gary Bayes van Nash een boilie ontwikkeld. Daarnaast ook nog eens exclusief voor de Community members en ook niet zomaar een bol natuurlijk!
Super attractief, hoge instant werking, maar ook voor de langere termijn, uniek in zijn soort en een bol waar je gemakkelijk het verschil mee kan maken, oftewel topkwaliteit en ook nog eens voor iedereen betaalbaar.
Wat hebben Mark en Michiel gedaan? Die hebben de nieuwe Nash topbol voor 2017, de Key Cray nog bijzonderder gemaakt, door het toevoegen van extra attractie voor een snellere instant respons.
Ik lieg het niet, want het wordt letterlijk allemaal gezegd in het begeleidende filmpje en nee het is ook nog geen 1 april.

Heb best wel veel respect voor de mannen, maar dit gaat me toch echt te ver en ik snap denk ik ook wel de bedoeling die erachter zit. Waar zit in de nabije toekomst het grote geld?
In de Community natuurlijk, gemiddeld per jaar zo,n 70 Euro per lid?, is dus een simpel rekensommetje, geen druk- en portokosten en heb je b.v. 4000 members dan praat je jaarlijks over heel veel geld.
Geld verdienen is niks op tegen, maar wat er hier gebeurt is m.i. pure misleiding.

Oké, moet ik wel met argumenten komen.

Laten we beginnen met het aas zelf, Mark en Michiel hebben een aantal attractoren toegevoegd om de boilie een snellere instant respons te geven (zie filmpje). Dat zou kunnen, maar dan moet je in de eerste plaats wel weten, wat de precieze samenstelling van de bol is.
Denk niet dat Nash Baits dat zomaar prijsgeeft aan de mannen, dus hoogstwaarschijnlijk complete onzin!
De betaalbaarheid, Mark geeft op Facebook aan, 9 – 10 Euro per kilo, maar het is dan ook een bal uit het hoogste segment. De vis wordt nog steeds duur betaald.
Op Carp Zwolle waarschijnlijk te koop, maar alleen voor members van de Community, op vertoon van hun pas. Vul de rest zelf maar in.
Nog iets over de samenstelling van de bol. Bijna 50 procent zoetwaterkreeft, er bestaat inderdaad zoiets als crayfish meal, wordt gemaakt van de restanten van het eigenlijke vlees.
Zit zo’n 30 procent eiwit in en de rest is voornamelijk calcium, as en vezel. Gebruiken ze b.v. in Amerika als meststof, voor in de tuin. Er zit ook nog Robin Red in en op de foto,s kan je zien dat er ook nog grover materiaal in zit en daar wil je een bol van draaien? Gaat je volgens mij never, nooit niet lukken. Daarnaast, als mijn cijfers kloppen, krijgen de vissen veel te veel calcium in het bloed en dat is bepaald niet echt gezond te noemen.
Meest logische conclusie is natuurlijk, dat de Nash bollen en de KWO bollen identiek zijn, dus de heren hebben in Engeland gewoon een dealtje gemaakt.

Mijn belangrijkste principes in het leven zijn integriteit en transparantie, snap best dat dat in de zakenwereld niet altijd kan. Punt is natuurlijk, velen in het karperwereldje hebben totaal geen principes meer. Ben je een beetje bekend en het gros gelooft wat je verkondigt
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-12-2016 03:34

Dus een verbeterde key boilie voor de helft van het geld, tijd dat ik lid word.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-12-2016 03:49

Is de nieuwe bol voor 2017, de cray, van crayfish.

Komt er op neer, de aasmaker van Nash (Gary Bayes) is een onbenul.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2016 08:03

Eerst een artikel maken voor de community.....en nu loop je alles af te zeiken..... lijkt op een gevalletje " ik heb geouwehoer gehad" en nu stampvoetend op oorlogspad Hilco ? Het hele concept van de community is toch ook gebaseerd op geld inkomsten wegens reclame loze artikelen en film/filmpjes.... je hoeft die bollen toch niet te kopen ? Wat verandert er voor jouw aan de community.... ok er word een balletje verkocht..... vanwaar die afgunst ?
Ik koop mischien wel een kilo voor de wintermaanden, die 9 euro voor een kilo valt best nog mee als je kijkt wat die bol normaal kost.... voor hetzelfde geld kun je natuurlijk ook een zakje dynamite kopen. Ow nee die kosten tegenwoordig alweer 14 euro :)
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

07-12-2016 08:52

Bedankt Hilco! :)

Mijn belangrijkste principes in het leven zijn integriteit en transparantie

Gelukkig komt dat aardig overeen met waar wij zelf ook voor staan. Wat dat betreft hebben wij niks te verbergen. Het is daarom jammer dat je het bestempeld als pure misleiding. Als ik je argumenten (zijn het wel argumenten?) lees, dan kan ik hier ook niet echt een misleiding uit opmaken en komt het puur neer om aannames...

1. Je neemt aan dat wij niet de inhoud van de bol weten en dat het complete onzin is? De inhoud van elke bol moet op de zak staan tegenwoordig.
2. Wat is er misleidend met de prijs?? Maak een korte vergelijking met de markt en je zult zien dat deze bol qua prijs/kwaliteit niet veel beter kan.
3. Op Carp Zwolle te koop voor members die hun pas tonen. Ok, wat is hier je punt mee?
4. Dus de vissen krijgen teveel calcium binnen als ze een paar handen boilies eten??? Uhmmm...
5. Identieke bol als die van Nash? Basis zeker, zeggen we ook, paar extra ingrediënten... hou ze maar ernaast zometeen en proef, ruik en kijk.

Kortom, wat een misleiding!! :D Mannn, maak je niet zo druk. Wij hebben een boilie gemaakt waar wij zeer goed mee gevangen hebben en mee zullen gaan de vangen de komende tijd. Het leek ons vet om deze bol binnen de Community te houden en iedereen de kans te geven om met deze bol te vissen. Weet namelijk zeker dat je het verschil er mee kunt maken op je water.

Daarbij zullen we hem niet gaan spammen. Iedereen die geïnteresseerd is kan zich aanmelden en die zal ik per mail op de hoogte houden zodat de rest het niet meer hoeft te zien, ideaal toch :)

Jowwww,
Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-12-2016 09:22

als mijn cijfers kloppen,
Meteen een een teiltje graag...
krijgen de vissen veel te veel calcium in het bloed


..Die vissen weten volgens jou toch precies uit te zoeken wat ze nodig hebben Hilco :lol:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

07-12-2016 11:54

Het leek ons vet om deze bol binnen de Community te houden en iedereen de kans te geven om met deze bol te vissen


ehh?

je kan beter zeggen: 'Het leek ons vet om deze bol binnen de community te houden en NIET iedereen de kans te geven om met deze bol te vissen'

verder heb je geen bol gemaakt maar een bol gekopieerd.
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

07-12-2016 15:42

Je hebt gelijk Joost, iedereen binnen de Community dan ;)
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2016 16:52

Het is weer komkommertijd.... maar in de winter vang je ze ook gewoon hoor mensen :) gewoon gaan, gewoon doen 8)
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-12-2016 17:13

Even een paar reacties van Mark op de facebookpagina van de Community van gisteren.

Prijs zal waarschijnlijk rond de 9 a 10 euro voor een KG worden (bulk moeten we nog berekenen). Je hebt dan een boilie uit het hoogste segment (dus vergelijkbaar met CC Moore, Mainline, Sticky, Nash etc.). In de winkel zal de standaard Key Cray denk ik 5 a 6 euro per kg duurder worden (en dan hebben wij nog een paar extra's). We willen jullie hier dus ook een duidelijk voordeel bieden. Geen budget boilie om tientallen kg's mee te voeren, maar een kwaliteits aas waar je ook geen kg's voor nodig hebt om vis te vangen.

Qua commercie zullen wij er verder niet mee spammen op de community. Je kunt je nu aanmelden, dan houden we je op de hoogte. Op het gewone KWO komt er niks over :) Nash released de bol als het goed is pas ergens in april/mei.

Bollen waren op 26 en 27 november al te koop op een Engelse beurs.

The Cray.jpg
(148.06 KiB) 5138 keer gedownload


Humor!
Gebruikersavatar
mark vdm
Berichten: 90
Lid geworden op: 10-10-2006 17:00

07-12-2016 19:18

Wat een stelletje azijnzeikers zijn we hier.....

Als je het niets vindt dan koop je ze toch niet.
Gekopieerde bol...beter goed gekopieerd dan slecht bedacht!
Actie prijs van €. 7,= de kg. Dat is een actie?

Boiliewaardes waar de laatste tijd veel aandacht voor is.. als mens zijn we toch iets slimmer dan de karper toch? Waarom is het dan zo druk bij de Mcdonalds? Kroegen? waarom leven we niet constant gezond? alle Happy boekjes over eten hebben we maar op vrijdag gaan we toch naar de snackbar...
Een boilie is op de meeste wateren niet een totaal dieet voor de karper meer een makkelijke "lekkere" snack.(uitzondering stadsvijvers etc) om nu E. Aalten theorieën compleet te laten doorslaan.... Zie liever een combinatie van: Aalten,Cremers,Baets.

Ze hadden beter zure boilies op de markt kunnen brengen dan was hier menig zuurtje tevreden geweest....

Gun iedereen z'n succes dan druppelt er misschien ook iets jouw kant op!!

Gewoon een mening.

Heren succes.
Alleen mensen die hun kop boven het maaiveld steken vangen de meeste zon op :wink:

groeten, Mark
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

07-12-2016 20:00

Moet Nash niet gewoon ergens vanaf?

Hele bergen Key Stabilized gemaakt en het verkoopt achteraf voor geen meter. 19,99 voor een kilootje aas is namelijk nogal veel.

Dus voor de halve prijs in de U.K. op de markt 'gepleurd' met een een exclusief promo sausje er overheen.
En in Nederland doen we het iets anders.

Exclusief voor members van een website. Wel komen halen in Zwolle. Ik wil geen lid worden van een website en ik wil al helemaal niet naar Zwolle.

Zal me niks verbazen dat deze exclusieve zakken exclusieve Cray Key Stabilized in maart gewoon bij iedere winkel die iets met Nash doet te koop zijn. Misschien een eurootje, of 2, duurder, maar dan hoef ik geen lid te worden en ook niet naar Zwolle.

Maar gewoon de slippers aan trekken en 400 meter lopen.....
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2016 21:21

Duurzaam ligt ook aan je visserij. Je kan met 1 kilo 1 sessie vissen en blanken, maar je kan ook met 1 kilo 25 keer vissen en 30 stuks binnen harken, 4 freebees erbij en 1 gekruimeld. In de wintermaanden koop ik ook mainline, de atractie is gewoon extreem goed, de vangsten liegen er niet om, en met zo'n zakje doe ik haast de hele winter.
Vorig jaar zat ik vanaf decemver tot halverwege februari aan de 30 vissen, sessies van 3 uurtjes max overdags.

Kosten... 20 euro ?

Van het najaar naar Frankrijk geweest, meerdere stekken aangevoerd op de rivier, kanaal en putten. 30 kilo aas lichter, 1 losser. Kosten waren dik 200 euro !

Laatste put, tijgernoten en een handje per keer met wat kruimels van bollen. 16 vissen in 2 nachten kosten... 10 euro ?

Kort samengevat.... relativeren !
Iets wat constant nodig is in onze hobby trouwens.
Als de bol van de winter al ter beschikking is geef ik het wel een kans, dat weet ik wel.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-12-2016 22:23

Ik zou bijna zeggen willen we meer of minder H. Meijer?

In bijna elk aastopic is meneer te vinden, hijzelf maakt wereldbollen ( zegt ie ) doe er iets commercieels mee zou ik zeggen. Wordt het tenminste wat gemoedelijker op het forum!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-12-2016 22:52

Michel Hulshof schreef:Ik zou bijna zeggen willen we meer of minder H. Meijer?

In bijna elk aastopic is meneer te vinden, hijzelf maakt wereldbollen ( zegt ie ) doe er iets commercieels mee zou ik zeggen. Wordt het tenminste wat gemoedelijker op het forum!


Racist 8)
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-12-2016 03:17

Eerst even een reactie op de posting van Rik.
Ik heb de artikelen teruggetrokken, omdat ik naar mijn gevoel aan het lijntje gehouden werd en er te weinig gecommuniceerd werd, niks meer of minder.
Er is niks onverkwikkelijks gebeurd en dat zal Michiel ook kunnen beamen.

Het gaat niet allen om de bollen zelf, maar ook om de strategie die erachter zit.
M & M zijn natuurlijk in eerste instantie een paar snelle zakenjongens en zoals gezegd heb ik best veel respect voor de mannen en wat ze al bereikt hebben.
Ik vind het ook wel heel slim bedacht, maar voor mij gaat het over het randje en dan vind ik het dus misleiding. Volgens Mark zijn mijn argumenten, geen argumenten maar aannames.

Wat wordt er letterlijk gezegd in het promofilmpje?: Pilaar en ik wilden een superattractieve bol maken en wat we gedaan hebben, we hebben het topaas uit de Nash range gepakt, de Key Cray. We hebben een aantal attractoren toegevoegd om de boilie een snellere instant respons te geven, om zo de boilie nog bijzonderder te maken.
Zou kunnen, maar dat kun je alleen doen als je het precieze recept tot je beschikking hebt, je moet altijd met de mix beginnen, anders kun je niks toevoegen toch? Punt is natuurlijk, dat een grote aasfirma zijn receptuur (in dit geval zelfs van hun nieuwe bol) nooit aan derden zal geven, is simpelweg not done! Ergo, wat er wordt gezegd is onmogelijk! M & M hebben dus zelf helemaal geen bol gemaakt, is slechts een bewering.
Op de buitenkant van die zak staat wel iets natuurlijk, maar daar kun je verder weinig mee.
Bovenstaande vind ik dan ook bepaald geen aanname, maar een goed onderbouwd argument.

De prijs van de bol vind ik nog niet eens zo belangrijk, als iemand denkt dat een bol uit het duurdere segment beter vangt en hij of zij heeft het geld er voor over, prima toch? Of het inderdaad ook echt een betere bol is?

Wat betreft de bol zelf, heb een pdf gelezen, waar de samenstelling van rivierkreeftmeel is vastgesteld. Zit 18 procent calcium in en we praten over bijna 500 gram per kilo, stel we gaan uit van 450 gram, dan praten we over 81 gram calcium per k.g., ruim 8 procent dus.
Een mens heeft b.v. maar één gram per dag nodig.

De volgende klachten worden veroorzaakt door een hoge calciumspiegel:
· misselijkheid en braken.
· buikpijn en verstopping.
· veel dorst, veel drinken en veel plassen.
· prikkelbaarheid of somberheid.
· vermoeidheid en algemene zwakte.
· verwardheid, sufheid tot aan coma toe.
· hartritmestoornissen.
· botpijnen.
· spierzwakte.
· verkalking van de nieren, nierstenen

Een verhoogde calciumspiegel kan ook bestaan zonder symptomen.


Wat is de strategie? en zoals gezegd echt heel slim bedacht.
Draait natuurlijk allemaal om Carp Zwolle, de plaats waar nieuwe members geworven kunnen worden. Verkoop je daar ook nog eens voor het eerst de z.g. topbol die M & M gemaakt hebben, maar die helaas alleen door members van de Community gekocht kan worden en het inboeken kan beginnen.

Het leek ons vet om deze bol binnen de Community te houden en iedereen de kans te geven om met deze bol te vissen.

En dan gaan jullie er mee op Carp Zwolle staan? Op zijn minst nogal tegenstrijdig.

Tot slot, die gast uit Leeuwarden moest ook nog even iets posten, die heb ik een paar keer op zijn pikje getrapt, vandaar. Ten eerste, ik ben geen meneer, maar gewoon Hilco.
Wereldbollen maak ik niet, 340 mm. bollen lijkt me meer iets voor een great white en die heeft volgens mij zelfs nog een hele kluif aan jou.
Een forum draait vooral ook om hits, dus ik ben een valuable asset voor KWO. Daarnaast informeer ik en ben ik kritisch, maar het gaat zeker niet alleen om mijn eigen ego, zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar.
Integriteit en transparantie, daar maak je vrienden mee!
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

08-12-2016 04:59

Hilco Meijer schreef:members van de Community gekocht kan worden en het inboeken kan beginnen.


:P Voor elke nieuwe member een kilo´ tje M&M, dat zou een stunt wezen, maar goed ....

Groet!
Gebruikersavatar
Jaapie brug
Berichten: 31
Lid geworden op: 15-08-2008 20:22

08-12-2016 09:30

Doe mij maar zo'n hoge calciumspiegel, liefst van een kilotje of 24.

Dat je je zo druk kan maken zeg over een zakje bollen.

pas op hoor straks krijgt je target vis nog veel dorst, en moet hij extra plassen.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-12-2016 09:33

De volgende klachten worden veroorzaakt door
Hilco's postings:
· misselijkheid en braken.
· buikpijn en verstopping.
· veel dorst, veel drinken en veel plassen.
· prikkelbaarheid of somberheid.
· vermoeidheid en algemene zwakte.
· verwardheid, sufheid tot aan coma toe.
· hartritmestoornissen.
· botpijnen.
· spierzwakte.
· verkalking van de nieren, nierstenen


Met een :wink: hoor Hilco, haha.

En voor wie het interesseert; Zoetwatervissen hebben niet veel dorst. ..Een osmose verhaaltje.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

08-12-2016 09:36

Jowww Hilco, ik ben niet echt het type voor eindeloze discussies en voel ook niet de drang om me te verdedigen over wat we doen, omdat ik weet dat we het beste voor hebben en de meeste mensen dat gelukkig weten. Bij deze nog éénmaal een reactie op jou post. Verder zou ik zeggen hou het in de gaten, kom op Zwolle gezellig langs krijg je een KG'tje van me om het te proberen en hopelijk vang je er dan wat moois mee! :)

Zou kunnen, maar dat kun je alleen doen als je het precieze recept tot je beschikking hebt, je moet altijd met de mix beginnen, anders kun je niks toevoegen toch?
De bol die wij voor de Community hebben wordt door Nash/Gary gedraaid. Het is de Key Cray met een aantal extra ingrediënten. Waarom zou jij dan in twijfel trekken dat het niet hetzelfde recept is of dat wij een andere basis hebben? Is overigens iets wat wij in het verleden ook al hebben laten doen bij verschillende bedrijven, zelf heb je toch bepaalde favorieten flavours of toevoegingen. Als fieldtester of consultant kun je dit makkelijk laten toevoegen in een bestaande mix om hem up te graden of the personaliseren. Boilies draagt toch vooral om vertrouwen.

En dan gaan jullie er mee op Carp Zwolle staan? Op zijn minst nogal tegenstrijdig.
Op Carp Zwolle hebben we speciale sessions packs zoals we dat laatste jaren met CC MOORE hadden. Op vertoon van je Member pas kun je een session pack scoren, anders niet. Mensen die zich aanmelden op de beurs ontvangen gelijk de pas en kunnen hem ook mee scoren. Overigens zijn alleen de sessions packs met 1kg bollen verkrijgbaar. Als men daadwerkelijk met de boilie aan de slag wil en meer KG wil kopen dan moet hij in de besloten Community shop zijn.

Succes vandaag allemaal!

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-12-2016 09:42

viewtopic.php?f=35&t=33460&start=0&st=0&sk=t&sd=a


Nieuwe boilie van Nash of een uit de oude doos?? Als thuisdraaier komen oude herinneringen weer boven drijven. Blijft stof voor discussies wat ons voorschotelt wordt door de heilige kraal aan aas firma's. :lol: :lol:


Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-12-2016 09:56

Jahaha Peter,

In die laatste posting van het door je aangehaalde topic staat trouwens een hengelsportwinkel uit m'n woonplaats vermeld waar het Krill meel een tijdje verkrijgbaar was. Mooi spul. Zeker als (poeder) jasje om je bol, ..maar vooral als deeg. Ja, vooral als deeg (jasje)! Maar ja; wat niet he haha...

Nu nieuw op de markt; Cray Fish deeg (weet die jonge garde veel met hun harde aasjes en even harde aannames).
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 08-12-2016 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

08-12-2016 10:03

haha, leuk wakker worden zo. :)

wat een gedoe over zo maar een veel te dure readymade. The Key wordt op de markt gezet als het nieuwe goud, 20 euro de kilo 80 euro voor 5 kilo. en dan wordt er beweerd dat je dezelfde bol plus extra's veel goedkoper kan kopen, moet je wel ff lid worden van een club die niet gratis is.

kan me voorstellen dat het nieuwe leden trekt. :p
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

08-12-2016 12:16

ik hoop niet dat er mensen zijn die deze discussie nodig hebben, om te besluiten of ze al dan niet deze bol willen gaan inzetten, zo wel, dan heb ik met je te doen. :D :D
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

08-12-2016 12:36

trouwens een vraagje:

ik zie op de foto dat het om een 'stabilized' bol gaat. wat houdt dat 'stabilized' dan eigenlijk in? geen flauw idee, namelijk, ook niet na googlen. zo maar een verzonnen term om een en ander wat chiquer te maken? of heb ik iets gemist en gaat het hier om een nieuwe revolutionaire techniek in het bollendraaien?