Wormen/maden/ en andere natuurlijke dingen


Plaats reactie
henry hummmel
Berichten: 524
Lid geworden op: 20-10-2007 15:57
Locatie: ter apel
Contacteer:

03-10-2016 22:12

Ik zag een tijd geleden in een engels magazine een artikel van een bepaalde firma die bollen verkocht met daarin een hoog gehalte aan gepureerde wormen. Dit was 1 van hun best verkopende boilies. Het magazine heb ik niet meer.

Maar wat is jullie mening over de toegevoegde waarde van zoiets.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

04-10-2016 01:16

Henry,

Denk dat je een paar dingen door elkaar haalt.

Wat je bedoelt is waarschijnlijk earthworm meal (in het Nederlands: regenwormenmeel), dat wordt idd. al in boilies gebruikt door sommige buitenlandse firma’s, net als b.v. madenmeel, wat in Nederland ook al gebruikt wordt in boilies door CG Baits.
In de visvoer industrie wordt het ook steeds meer toegepast, als alternatieve eiwitbron voor vismeel. De meeste nieuwe producten in de aasbusiness, zijn gewoon gejat van de visvoer industrie. Zo simpel is het. Vismeel wordt steeds schaarser en duurder en de industrie moet dan ook op zoek naar nieuwe en goedkopere eiwitbronnen. De vraag wordt steedse groter en het aanbod steeds minder.

Heeft het toegevoegde waarde? Natuurlijk niet.
Zijn het goede eiwitbronnen? Ja.
Heeft het dezelfde attractie als vismeel? Ik waag het te betwijfelen, maar dat is mijn persoonlijke mening. Zou zelf dan ook altijd voor vismeel kiezen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-10-2016 21:44

Een fabrieksbol met gepureerde wormen :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie