mening/interesses voer/vis boilie?


Plaats reactie
sen ten cate
Berichten: 4
Lid geworden op: 14-07-2016 13:04
Locatie: klundert

03-10-2016 08:50

Hallo Medevissers,

De laatste tijd ben ik hier en daar wat met verschillende boilies aan het experimenteren.
Ik ben er ook achtergekomen dat als ik een goede boilie wil ik al snel voor 5 kilo 65,- betaal.
Zelf boilies maken is voor mij niet echt een optie.
Ik heb zelf wel wat boilies gevonden op de pagina advertentie van boilieman.
Is dat de moeite of het proberen waard?
Ik hoor graag jullie mening over wat jullie gebruiken of als er iemand bekend is met de boilies van boilieman.

:D :lol:
stress is caused by not fishing enough.
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

03-10-2016 12:59

en weer iemand die in de commerciele val trapt. goeie boilies hoeven helemaal niet duur te zijn.

ik heb het al eerder gezegd, bij boilies van die prijs zit er iemand heel hard te lachen doordat hij bakken met geld verdient. ja, je vangt er vissen mee, maar ik doe niet voor je onder met mijn bollen van 3,5 euro de kilo.
Marc van Soelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2015 10:06

03-10-2016 13:15

Ik vis al een tijdje met de bollen van de Boilieman, persoonlijk vind ik ze goed genoeg voor mijn visserij!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-10-2016 13:14

De goeie Nederlandse boilieboeren verkopen gewoon echt goede bollen voor tussen de pakweg €4 en €8 per kg. Koop je groot in, dan wordt het nog wel wat goedkoper. Laat je niet foppen voor €10+ per kg voor een of andere buitenlandse readymade, dat zijn echt geen wonderballen alleen omdat ze duur zijn en er veel reclame voor gemaakt wordt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-10-2016 21:57

Ik ben er ook achtergekomen dat als ik een goede boilie wil ik al snel voor 5 kilo 65,- betaal.
Zelf boilies maken is voor mij niet echt een optie.


Haha, je bedoelt waarschijnlijk:

Zelf boilies maken is voor mij niet echt een optie. Zo ben ik er ook achtergekomen dat als ik een goede boilie wil ik al snel voor 5 kilo 65,- betaal. :D

Ps; zoekfunctie. Berg discussie over BM...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

08-10-2016 08:33

Zelf heb ik weleens wat verschillende boilies besteld bij Bossche Boilies. Deze zijn ook niet echt heel prijzig, dus ideaal om voerplekken te maken en te onderhouden. En ze vangen nog wel degelijk vis ook!
Ik heb geen verschil gemerkt met aan de ene hengel een Nash boilie en aan de andere een goedkopere bol.
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

19-10-2016 22:44

Welke boillie is op zich niet belangrijk. De manier waarop je vist is veel belangrijker, je moet de karper gaan zoeken
en bij een mooi richeltje of op een plateautje te vissen op de juiste dieptes.
Dan kun je met een bol van €4; €5 of€6 goed mee weg komen. Maar zeker geen 10 tot 15 euro uit je zak laten kloppen.
Probeer het anders met een tijgernootje of pinda.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gebruikersavatar
Joost Rippen
Berichten: 418
Lid geworden op: 18-08-2016 14:42

20-10-2016 01:36

ik ben geswitched van Bossche bollen naar Superior baits. (ook den bosch). ik zal wel melden of ik er al dan niet die Nederlandse vijftiger op vang dit naajaar. al maakt het eigenlijk helemaal geen reet uit trouwens, want het zijn allebei goeie bollen.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

20-10-2016 04:24

Heb net even op de website van Superior baits gekeken. Prijzen zijn in ieder geval wel o.k.
Ziet er niet slecht uit, maar is alleen maar meer van hetzelfde. Zal je best goed vissen op kunnen vangen, maar daar gaat het niet om. De hele business is allemaal eenheidsworst geworden (copy cats), ben je slim dan kies je gewoon de goedkoopste. Daar komt het eigenlijk een beetje op neer.
Bedrijven met een goede marketing en naamsbekendheid scoren natuurlijk het beste. Waar wordt tegenwoordig het meeste aan verdiend? Niet aan de bollen zelf natuurlijk. Simpel verhaal. Is eigenlijk gewoon volksverlakkerij al die claims, meer kan ik er niet van maken.
Vind het overigens prima hoor! Business is business. Daarnaast is het natuurlijk heel moeilijk voor een aasbedrijf om zich nog te onderscheiden van de rest. Kennis is macht.
Is het überhaupt mogelijk? Ik geloof er als thuisdraaier nog steeds in. Gebaseerd op wat?
Op kennis van het beest zelf. Waardoor wordt ie geprikkeld, wat vind ie lekker, hoe vind ie je aas, wat zijn zijn behoeftes etc. Kwestie van wikken en wegen en aanpassen. Ben momenteel wat aan het klooien, maar afgelopen avond toch nog wat gevangen. Trek je toch nog één over de streep en dat is momenteel een beetje mijn visserij. Zijn gewoon moeilijke tijden en dan probeer je wat.
Kan natuurlijk ook gewoon geluk zijn.
Gebruikersavatar
Danny Nuberg
Berichten: 30
Lid geworden op: 11-09-2005 15:52
Locatie: brunssum

20-10-2016 19:05

Ik betaal wel wat meer voor instante werking, vis al met mainline baits vanaf 1998 vindt alleen jammer dat ze de allerbeste mixen eruit hebben gegooid NRG en de oude Grange nu maar verder met Pulse met een combi van robin red.
Maar ieder zijn voorkeur iedereen moet kopen waar die vertrouwen in heeft . :D :D :D :D
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

20-10-2016 19:38

Ik vis sinds jaar en dag, vanaf het begin, met UCP bollen, af en toe een zijsprong gemaakt, maar zonder enige vooruitgang. Weet dat deze bollen eerlijk zijn, altijd vers materiaal en doordacht, vandaar dat ik niet meer afwijk, eerlijke nette prijs. Heb ze allemaal geprobeerd, Mainline, Nutrabaits, CC Moore en noem maar op, kom toch steeds weer terug op de bollen van Dirk.
Plaats reactie