Method aas


Plaats reactie
Johan sterckx
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-05-2016 07:07

12-05-2016 07:24

[*] hallo , ik wil deze zomer terug met de method op middel en grote karper vissen maar wat is volgens jullie het beste aas .
De dikte van de Boillie en pop up welke moet ik nemen? 8,10,12,16of 20 mom

Ik viste vorig jaar met 10mm

Hoe en met welk aas vissen jullie met de method

Bedankt alvast
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

12-05-2016 09:40

Ik heb met de method nooit gevist met boillies/pellets groter dan 12 MM. Groter lijkt mij ook zeer onpraktisch aangezien het wel op de method moet blijven zitten.

De grote vangkracht van de method is m.i. het zeer kleine compacte en attractieve voerplekje waar karper in één keer alles op kan nemen. Ook is het voordeel dat er zeer licht gevist kan worden waardoor een karper niet zo snel schrikt.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

12-05-2016 10:57

Wat hierboven ook al gezegd word, de kracht van de methodfeeder zit hem in het kleine aas, heb wel dertigponders gevangen op pellets van 5 mm dik en brasem op 15 mm dikke boilies.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Johan sterckx
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-05-2016 07:07

12-05-2016 22:23

ok bedankt alvast,

heb nog een vraagje ivm voerderen

wat is nu de beste tactiek feedermix op feeder ingooien en laten liggen en om de tien min mini boilies en pellets bij schieten , of feeder met mix om de tien min in halen en opnieuw uitgooien en niet bijvoeren met pellets en boillies
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

12-05-2016 22:48

Ligt eraan in welk jaargetijde je vist en of de vis actief aast (e.e.a. is af te lezen van het water en je beweging op je hengel (lijnzwemmers bijv. zijn een goede indicatie dat er vis actief is op je stek)

Wat ik in het voorjaar doe is een voerstek opbouwen met een groot formaat gaaskorf (formaat minicocacolablikje) daarvan leeg ik een stuk of 4 korven op de stek, vervolgens hou ik regelmaat en ververs iedere 15 minuten de korf en het aas (ben gek van vers aas) Zolang je geen indicatie hebt dat de vis is geariveerd hou je het tempo van 15 minuten vast, pas als je gaat vangen of je ziet dat ze goed azen, dan na een tijd breng ik weer 4 grote gaaskorven voer.

Dat bijschieten van pellets ben ik geen fan van, je verspreid teveel je aas plus dat ook afstand slecht in te schatten is met een katapult waardoor de kans dat je aas te kort bij ligt, vrij groot is.

Qua voer kun je zelf kiezen waar je het meest vertrouwen in hebt, voor de één zijn dat pellets en voor de ander los voer.

Overigens is het aan te raden als je los voer gebruikt, dat te verrijken met mini-pellets en eventueel geknipt mais.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

03-06-2016 23:04

Hallo,

Ik heb nu een paar vissen gevangen op de method en het ik moet zeggen dat het een erg leuke en effectieve manier van vissen op karper is.
Nu wil ik me wat meer gaan verdiepen hierin.

Ik heb een zak Sonubaits gekocht en ving er wel de vissen op maar, ik wil graag mijn eigen method mix gaan maken is er iemand die een goede basis voor mij heeft, want er zijn zoveel ingrediënten verkrijgbaar.

het voer moet goed blijven zitten op de method en mooi uit elkaar vallen.

Gr,
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

05-06-2016 18:46

Ik heb geen ervaring met het zelf maken van een methodvoer. Ik gebruik voer en pellets van Ringers en Dynamite Baits. Mijn ervaring is dat je helemaal niet veel voer nodig bent. Meestal maak ik nog te veel aan, zodat ik aan het eind nog voer en/of pellets over houdt.

Meestal doe ik eerst pellets in de mould en druk de methodfeeder in de mould. Daarna doe ik nog een beetje voer in de mould en druk vervolgens de methodfeeder nogmaals in de mould. Op deze manier zit er een mooi laagje voer om de pellets en blijven ze goed zitten.
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

08-10-2016 09:52

Het vissen met een method is een hele mooie en vooral belangrijk anders dan anderen manier van vissen. Vooral op dressuurwater goede ervaring mee.

Hoe ik het doe?
Ik gebruik zelf de wat zwaardere korven vanaf 45 gram. Deze monteer ik gewoon op de karperhengel. Onderlijntjes knoop ik zelf van transparante nylon 24/00. Lekker kort houden cm of 5. Hair wat langer, want ik hang er graag 2 of 3 miniboilies aan van 9 mm. Haakje nr 10 eraan en gaan.
Ik gebruik graag een mix van twee soorten minipellets, namelijk de hallibut en sweet chili.

Lekker uitgooien onder de eigen kant op max 10 mtr, ik prefereer hierbij vooral de stekken met overgroeiende bomen, of rietkragen of iets dergelijks. En vooral belangrijk, slappe lijn!!!
Als hoofdlijn gebruik ik dan ook een fluorcarbonlijn en geloof me de runs zijn echt snoeihard, ookal is de vis op mn eigen watertje niet spectaculair groot.

En ja, ik heb ook weleens te maken met bijvangsten zoals Zeelt of grote Brasems. Maar overwegend Karper.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

08-10-2016 10:58

@ronald
dit soort wateren heb ik niet in mn buurt zitten
maar lijkt me wel gaaf om te doen, bijvoorbeeld in de winter.
Plaats reactie