Stroopwafel kruim.


Plaats reactie
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

11-05-2016 07:24

Ik heb een pak met stroopwafel kruim gekregen er werd me gezegd dat je er veel mee kunt vangen. Maar is dit nou ook geschikt voor karpers of is het meer voorn. Ik hoor graag een reactie. (Mischien moet ik het zelf uitgaan proberen, maar ik kom de laatste tijd niet meer aan vissen toe vanwege school en werk). Ik wil het met statisch vissen gebruiken.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet, Vincent graaf.
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

11-05-2016 08:23

Volgens mij zal een karper niets afslaan wat een voorn wel zou eten.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

14-05-2016 22:19

Bedankt, maar eigenlijk wil ik weten of er eerder voorns of karpers op stroopwafelkruim afkomen. Ik heb namelijk liever niet voer gevoelig iets voor voorns anders hebben de karpers geen tijd om te asen.
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

17-05-2016 09:21

Als je geen voorns wil op je stek zul je hardere aas soorten moeten gebruiken. Stroopwafelkruim zal over het algemeen voorns aantrekken omdat dit zeer zacht word als dit heel even in het water ligt.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

25-05-2016 16:06

Ik woon in de stad waar dit populaire baksel van oorsprong vandaan komt en s' morgens vroeg hangt hier in diverse steegjes en buurten het aroma van versgebakken stroopwafels. Al heel lang geleden kwam een plaatselijke karper visser op het idee om boilies van stroopwafelsnippers te maken. Die snippers zijn hier voor een grijpstuiver te koop, dus voor deze krap bij kas zijnde hengelaar leek het een ideale manier om goedkope boilies te fabriceren. Nadat hij er een mix en een deeg van had gemaakt bleek dat de boilies haast niet te rollen waren. Hij belde me of ik even kwam kijken (en helpen natuurlijk). Wat mij opviel was dat de mix veel te veel vet bevatte. (Vooral de ambachtelijke bakkers gebruiken veel roomboter namelijk.) De rest van zijn ingrediënten weet ik helaas niet, maar wil men de snippers in een mix verwerken zal er een ontvet product bij moeten, bijvoorbeeld ontvet soja- of/en kokosmeel.
Na deze mislukte poging heeft deze visser nooit meer een poging ondernomen om er een boilie van te maken, maar misschien ga ik - nu ik dit lees - er eens mee aan de slag. Een idee misschien voor van de winter, want ik heb momenteel al een goed vangend aas. :D

Afbeelding
Vincent Graaf
Berichten: 91
Lid geworden op: 29-06-2015 09:25

05-06-2016 17:36

Bedankt voor de tips.
Plaats reactie