Originals


Plaats reactie
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

04-05-2016 03:02

Alle producten zijn gericht op het instant, snel en gemakkelijk vangen van karpers.

De nieuwe aasrange van Originals bevat unieke foodtriggers. Deze bestaan uit een combinatie van essentiële aminozuren, eetlustopwekkers, digestive aids, smaakversterkers, vis-, vlees- en melkextracten, smaakstoffen en flavours. Door het samenvoegen van deze bestanddelen ontstaat een optimale instant werking van de volledige aasrange waardoor snel en gemakkelijk karpers gevangen kunnen worden.


Business as usual. Het gaat maar door, hoeveel aasfirma’s (bollenboeren) zijn er wel niet in Nederland?
Waarom? Omdat er veel geld in valt te verdienen, moet je natuurlijk wel een beetje slim zijn.
De concurrentie is denk ik moordend en velen leggen dan ook het loodje.
Toch zie je telkens weer nieuwe spelers op de markt verschijnen, met ogenschijnlijk een vernieuwend concept. Is natuurlijk onzin, heel veel op aasgebied is namelijk al lang bekend.

De logica van attractie. Oftewel, wat werkt en wat werkt niet.
Attractie is gebaseerd op chemoreceptie, simpel gezegd, sommige stoffen prikkelen bepaalde cellen (receptoren), die daarna signalen (z.g. spike bursts) naar de hersenen sturen. De receptoren zijn dus eigenlijk een soort filters. D.m.v. de signalen weet een vis ook waar ie mee van doen heeft, hij herkent de stimuli en daardoor dus ook de bron.
Lokalisatie draait om de sterkte van de signalen, komt er op neer, des te meer spikes, des te hoger de stimulus. Zeg maar, gevonden, hap, slok, weg.

We hebben het hier natuurlijk over de attractiviteit van aas, dus wat werkt wel en wat werkt (volgens mij) niet. Is overigens wel gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek,.

Welke moleculen hebben (hoogstwaarschijnlijk) attractie voor vissen?
Vrije aminozuren,
nucleotiden, zitten b.v. veel in gist extract,
phospholipiden, zitten o.a. in eieren en lecithine,
amines, b.v. putrescine, zit o.a. in speeksel
en organische zuren, zoals b.v. citroenzuur en boterzuur.

Smaakstoffen en flavours voegen m.i. dan ook niks toe, een vis is en blijft een vis.

Zijn geen domme jongens, dus zullen best wel goede bollen zijn.
Snel en gemakkelijk vangen, hangt natuurlijk wel van meerdere factoren af.

Ben zeer benieuwd naar de prijzen.
Gezien de claims, schat ik in, dat we het hier hebben over het duurdere segment.

Wat zit er tegenwoordig in Oxo? Humor, gist extract, het hedendaagse tovermiddel van de voedselindustrie!
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

04-05-2016 08:46

Ik ben benieuwd of ze het zelf maken of dat het word uit besteed?,.die Martin Post komt wel over als een sympathieke gast en volgens mij is het een slimme kerel en een goede gast,.zijn toko met ze kornuit is gelikt en de garantie is ver boven gemiddeld,.dit heeft natuurlijk niks met het uiteindelijke bolletje te maken maar ik geloof niet dat dit een eendagsvlieg is,.ik hoop wel dat ze het betaalbaar houden bedoel die huidige prijzen van die gasten gaat gewoon nergens meer over,.en natuurlijk hoor en lees ik altijd over kosten enz enz enz,.maar gemiddeld 7,- voor een kilo redelijke bollen gaat nergens meer over.Ik vis momenteel door drukte werk gezin enz minimaal maar de hobby zou aardig in de papieren gaan lopen als ik zoals vroeger elke week wel 2 nachten zou vissen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-05-2016 14:25

Ligt een beetje aan de prijs inderdaad.maar als ze echt goed atractief zijn vind ik het wel intressant in ieder geval
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-05-2016 18:40

Original baits en orginals boilies, de naam is al lekker orgineel dus.
Let op slagboom !
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

17-06-2016 16:00

Ik lees op hun Facebook pagina dat ze met diverse aas makers in gesprek zijn gegaan,.nu ben ik best benieuwd wie die aasmakers dan zijn en waar die bollen enz dan uiteindelijk gedraaid worden enz? met alle respect word het straks een low budget balletje van KCB in een hightec verpakking enz gecombineerd met een enorme gecreëerde hype er om heen?
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-06-2016 18:13

Het gaat allemaal 5-6 euro per kilo kosten. Tuurlijk is het dan een low budget bol! Kostprijs zal niet veel meer dan 2 euro zijn aangezien er ook een site, reclame, BTW enz enz bij komt kijken. Erg? Neehoor. Je hoeft geen 40% vismeel in je bol te hebben om instant vis te vangen. De extracten welke ze opsommen zijn geen peperdure spullen en vaak hoeft er maar 40% van gebruikt te worden.

Dit kun je verwachten van de boilies:

Alle producten zijn gericht op het instant, snel en gemakkelijk vangen van karpers.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-06-2016 18:39

Lekker originele bollen als je het bij 1 van de fabrikanten gaat laten draaien die al voor 600 andere bedrijfjes bollen draaien.... als het in eigen beheer is vind ik het toch stukken intressanter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-06-2016 19:10

Waar je ze laat draaien maakt voor het recept niet uit.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

17-06-2016 19:17

Rik koster schreef:Lekker originele bollen als je het bij 1 van de fabrikanten gaat laten draaien die al voor 600 andere bedrijfjes bollen draaien.... als het in eigen beheer is vind ik het toch stukken intressanter


Als dat zo zou zijn deel ik je mening
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

18-06-2016 09:00

bert kamp schreef:Waar je ze laat draaien maakt voor het recept niet uit.


Naar mijn mening wel Bert. Vaak eisen de bedrijven een bepaalde basis mix,of een maximale dosis van een meel.
Al met al ben ik niet direct negatief zo is het niet, mischien dat ik wel is binnenkort wat aas bestel om te testen. Vooral de Maple pistache vind ik intressant.
Heb vroeger jaren Maple bollen gedraaid met de Maple mainline additieven. Was een ware killer!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-06-2016 11:00

Boilieboeren met een draaiservice hebben diezelfde eisen Rik.
Ze kunnen nu eenmaal niet voor elke eenmalige batch een proef draai doen, voor herhaalrecepten en grotere klanten kan dat wel en doen ze dat ook.
Bepaalde recepten die je met de hand wel kunt draaien zijn niet geschikt zijn voor massa productie maar die kun je dan in eigen beheer ook niet in grote hoeveelheden maken.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-06-2016 11:08

De prijs van de first choice scopex is bekend. € 6,99 per kilo.

Deze mierzoete boilie is één van de paradepaardjes uit onze range. Deze boilie is opgebouwd uit een flink aantal koolhydraatrijke grondstoffen, grove zaden, birdfoods, melkproteïnen en eierschalen. Voor een optimale instant respons hebben we een blend toegevoegd die bestaat uit vrije-aminozuren, melkextracten, eetlustopwekkers en meerdere natuurlijke suikers.

Is dus zeg maar, min of meer een koolhydraat bol.
Dus vooral tarwe, maïs (een deel grof gemalen) en in de birdfoods vooral eiproducten en een deel soja eiwit, daarnaast nog een klein deel negerzaad en misschien nog een handje grof gemalen hennep, voor de vertering en het uitlekken. Wat betreft de melkeiwitten, weet ik natuurlijk niet wat er in zit en in welke hoeveelheid. De goedkoopste variant van w.p.c. met 35 procent eiwit is b.v. heel goedkoop. W.p.c. 80 is al een stuk duurder en zal een leverancier gauw € 8,00 per kilo inkoop kosten.
Al met al zal de bol zelf voor heel weinig geld geproduceerd kunnen worden.

De bol op zich is in dit geval natuurlijk ook niet het allerbelangrijkste, het gaat om de toegevoegde blend, oftewel de instant respons. Dat is n.l. het uitgangspunt van Originals, of zoals Martin het zegt, boilies die onderwater een unieke voedselprikkel afgeven.
Daar wringt misschien de schoen, ok. je hebt mogelijk een unieke voedselprikkel, maar waar is die op gebaseerd (welke interacties en van welke stoffen) en hoe is de concentratie bepaald?

De claims zijn er, maar de praktijk zal het moeten uitwijzen.
De prijs vind ik redelijk, tenminste voor een bol die niet in eigen beheer gedraaid wordt.
Meuk zal het in ieder geval niet zijn. 10 kilo, ben je zeventig Euro kwijt. Ik gebruik voor een avondje vissen, ongeveer 300 gram aas, kom je op ruim twee Euro.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

18-06-2016 12:55

en ik doe lekker niet mee aan al die commerciele bull shit.
ik vis dit jaar geheel op de tijgernoten waar ik zelf nog wat (natuurlijke)ingrediënten aan toevoeg.
en tot nu toe gaat dat heel goed.

heel af en toe gooi ik nog een chod rigje erbij met een witte popup maar verder zal ik geen 15 euro de kg betalen voor e.o.a. popie jopie toverbolletje die bol staat van de commercie.

omgerekend betaal ik zo rond de 3 a 3.5 euro per kg.
duur zat....
Kansloos gezeik!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-06-2016 03:07

De site is online en ik heb hem net even bekeken.
Ziet er in ieder geval heel gelikt uit. Daarnaast, is alles wat er gezegd wordt heel doordacht, uiteraard is het hier en daar m.i. wel wat aangedikt, maar toch hulde!
Het zijn in de eerste plaats natuurlijk wel zakenmensen, maar daarnaast ook gepassioneerde vissers met veel praktijkervaring en dan ga je denk ik toch ook altijd voor een goed product. Zou ik zelf ook doen. Dus daar heb ik wel vertrouwen in.

Belangrijkste vraag is, levert het je ook meer vissen op?
In de hedendaagse karpervisserij, is de visser zelf, degene die alles bepaalt en waarschijnlijk was dat vroeger ook al zo. Je hebt nou eenmaal goede vissers en minder goede vissers en daarnaast heb je nog de factor tijd, oftewel uren draaien.
En het juiste water en de juiste stek natuurlijk!

Vangen toevoegingen überhaupt meer vissen? Je kunt het denk ik niet uitsluiten, maar aan de andere kant, misschien is de werking maar van korte duur. Die beesten zijn n.l. niet dom.
Flexibel zijn is denk ik tegenwoordig het sleutelwoord op druk beviste wateren.

Heb zelf de afgelopen week met meerdere systemen gevist en de winnaar was de penhengel met de tijgernoten. Vier gram leadcore (i.v.m. lijndressuur), meer was er niet voor nodig en allemaal keurig gehaakt in de onderlip.
Op de feederhengel (met high attraction) heb ik een aantal vissen gemist (een tik op de top) en maar één vis gevangen. Een wolk attractie en die beesten maar happen? Oftewel het spoor bijster?

De range van Martin en zijn mannen gaat om instant werking van aas, gebakken lucht of echt doordacht? De gedachte erachter en de strategie zijn in ieder geval goed en de prijzen zijn redelijk.
Oftewel een nieuwe speler op de markt en één met veel potentie?
Zou me niks verbazen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-06-2016 09:02

Hoi Martin,


Kijkend naar de site doe je het op je bekende manier, klasse man.

Succes groet,
Peter



Afbeelding
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

19-06-2016 14:20

De site is mooi en overzichtelijk maar dat zijn ze bijna allemaal,.het design van de Dacia website is ook perfect maar is het dan een goede auto?
Ik vind de site wel heel veel weg hebben van de Dreambaits site,.waarvan ik weet dat hun wel hun producten in eigen beheer draaien!!!.ik lees nergens waar de bollen van Martin gedraaid worden alleen vage teksten als aasmakers enz,.maar wie zijn die aasmakers dan?

TTB jacco noordermeer (eigen beheer)
MTC Mitsz en kornuiten (eigen beheer)
Dream baits Mario (eigen beheer)
Dutch bait compact Joop Butselaar en kornuiten
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

19-06-2016 15:53

mike de jong1 schreef:De site is mooi en overzichtelijk maar dat zijn ze bijna allemaal,.het design van de Dacia website is ook perfect maar is het dan een goede auto?


Ja.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

19-06-2016 16:44

Jan Nanne schreef:De site is mooi en overzichtelijk maar dat zijn ze bijna allemaal,.het design van de Dacia website is ook perfect maar is het dan een goede auto?


Ja.

Nou Jan ik heb hem na een jaar weer weggedaan
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

19-06-2016 17:14

Wij zijn er erg tevreden over. Dacia Logan perfecte visauto. Alle spullen plus fiets en fietskar kunnen achterin. Als je de reviews op autoweek bekijkt zie je dat de Logan bezitters erg tevreden zijn. Status maakt me verder niet uit als ie het maar doet.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

19-06-2016 17:20

Prima auto inderdaad. Is lekker ruim
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

19-06-2016 17:50

Ik had mijn Megane ingeruild voor een demo sandero stepway en zonder alle ellende op te noemen was ik er na 7mnd al hellemaal klaar mee.Ik heb nu een Renault captur en ben zeer tevreden,nu zit daarin wel een prijsverschil maar dat is gelukkig te merken.

Maargoed het gaat om Originals en ik heb een kleine bestelling gemaakt gewoon om eens te kijken.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

22-06-2016 21:54

Ik vind de website dezelfde style hebben als die van Dreambaits,.of ik heb een zonnesteek P
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

22-06-2016 22:59

Het zal ongetwijfeld rijden zo'n dacia Logan, wat een kut kist om te zien zeg!!

Groet, Peter

ps Als het functioneel is gewoon doen hé.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

23-06-2016 10:30

dacia logan is wat mij betreft een van de de betere en probleemzloze betaalbare vis/personen autos die er te krijgen zijn. Tenzij je voor uiterlijk gaat
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-06-2016 12:49

En met zijn 1.2 turbo is die nog rap ook.
Menig autootje legt het af met een kort sprintje bij het stoplicht.