Originals


Plaats reactie
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-07-2016 13:21

@mike wat heb ik hier nu weer mee te maken en waarom kan ik nu weer normaal slapen...??
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

17-07-2016 15:05

Rob,

Fijn dat je reageert, meestal blijft het stil aan de andere kant.

Veel informatie, vooral wat betreft de wet- en regelgeving, daar ben ik eerst even ingedoken. Ik weet nou in ieder al wel dat aasbedrijven een registratieplicht bij de NVWA hebben overeenkomstig de Diervoederhygiëneverordening. Daarnaast moet een bedrijf zich ook veterinair laten registreren, d.m.v. het registratieformulier dierlijke bijproducten.

De meeste aasbedrijven staan idd. niet op die lijsten, dus die handelen dan ook niet volgens de wettelijke regels.
Gaat overigens niet om het mogen produceren, maar om het moeten registreren.

Ik laat het eerst hier even bij, de rest kom ik later op terug.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

17-07-2016 16:34

Die regelgeving zegt echter wel niks over de kwaliteit.
Gebruikersavatar
Robert Naeff
Berichten: 123
Lid geworden op: 16-06-2014 21:11
Locatie: Frankrijk

17-07-2016 19:35

De criticasters moeten inderdaad maar eens snel bij Rob langs gaan. Ik ben er ook een keer wezen kijken. Zoiets nog nooit eerder gezien. Een heel professioneel, schoon en ultramodern visvoederbedrijf. Megagroot!

Ps. Ik wordt niet gesponsord
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

17-07-2016 19:45

Bij pedigree enz is het ook proper en toch wordt daar de grootste rommel in gedraaid

sinds ik zelf een hondenbrok lijn heb gehad loop ik niet meer warm van al die fabrikant verhaaltjes
als je weet wat er allemaal in hondenbrok mag/wordt gedraaid dan hou ik men hart al vast wat er allemaal in een vis meeltje beland.

Ik zeg niet dat dat bij Kcb ook zo is,wil zelf geloven dat ze daar met kwaliteit grondstoffen werken
Maar als ik 1 ding heb geleerd in men korte tijd met het werken met dierenvoeding is dat er de grootste zooi wordt ingedraaid gebracht met de mooiste woorden.

Als ik vismeel lees dan denk ik niet aan een gezond visje,wel vaak aan kapot gekweekte met stront gevoerde vissen in vol met medicatie en andere chemische troep,wat vervolgens dan tot meel wordt gemaakt zal voor dierenvoer vaak uit afval producten bestaan.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

17-07-2016 20:10

ik hoop dat je zelf nog wel gewoon alles eet want daarvan weet je ook niet zeker wat er in zit
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

17-07-2016 20:27

Ik ben met een reden overgegaan naar een Csa boer voor men vlees en groente,verder graan eet ik amper,en alles met bewerkt suiker wordt hier ook vermeden..

Het is inderdaad pover gesteld met onze voedings industrie vandaar dat ik labels als kwaliteit grondstoffen dan ook met een korreltje neem,net zoals ik dat altijd met bollie boeren en hun aanhang heb gedaan.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

17-07-2016 23:16

Volgens mijn bron word originels gewoon bij KCB gedraaid en is er niks authentiek of ambachtelijk aan maar gewoon een vis bolletje zoals heel veel andere bollen die daar gedraaid worden!!!,.die zogenaamde aasmaker is Rob dan ipv die kerel afgebeeld op hun website al snuivend aan een beetje meel,... :roll: marketing 3.0!!!!
Gebruikersavatar
mark vdm
Berichten: 90
Lid geworden op: 10-10-2006 17:00

18-07-2016 13:20

Als het recept en de ingrediënten goed zijn wat maakt het dan uit waar deze gedraaid wordt?
Het komt nu een beetje over alsof grote bedrijven niet het beste met de karpervisserij voor hebben....
Misschien verwachten sommigen wel van een Boilie een toverbal?
Vis je met deze of die Boilie en de 20kg karpers zwemmen je net in.....

Groeten. Mark
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

18-07-2016 13:55

En ik maar denken dat Martin de bollen met de hand staat te rollen met zelf geproduceerd vismeel, de squidmeel met de boot uit Peru gaat halen, een kippenstal heeft voor de verse eitjes en voor het gistextract zijn eigen champignonnenkwekerij op poten heeft gezet. Want alleen dan vangen de ballen. Weer in de maling genomen :lol:
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

18-07-2016 15:08

Rob,

Weet ook wel het één en ander over tijgernoten, is op zich een heel gezond product er wordt in bepaalde Afrikaanse landen ook als voeding gebruikt (b.v. Nigeria). Ik weet niet of er een foodgrade en feedgrade variant is, maar ik vind de kwaliteit bepaald niet overhouden, o.a. zeer veel vraat. Dat ik deel weggooi is gewoon een feit. Ligt waarschijnlijk aan mezelf, omdat ik hoge eisen stel en de vis zal het misschien niks uitmaken.
Heb in mijn kelder een halve liter Horchata staan. Ik draaf wel eens door, gooi ik ook nog wat van dat spul door mijn gekookte tijgernoten en die worden nog attractiever? Ben er overigens ook al heel snel weer mee gestopt, het kookvocht is m.i. veel attractiever.
Dat alle tijgernoten op de Nederlandse markt uit Afrika komen, dat geloof ik graag, verkoopprijs is gemiddeld twee Euro en dan is één en één twee toch? Komt er dus (mogelijk) op neer, dat het grootste deel van de tijgernoten op de markt bij KCB vandaan komen omdat jij het goedkoopste kunt leveren. Dan heb je voor wat de tijgernoten betreft toch min of meer een monopoliepositie?
Ben overigens wel benieuwd hoeveel containers je op jaarbasis inkoopt.

Mijn opmerking over kwantiteit ging in eerste instantie over de tijgernoten en de tweede ging over de basismelen en dus over goedkoop inkopen. Ik geeft het toe, die eerste posting was nogal ongenuanceerd.
Kwantiteit op zich hoeft ook niks mis mee te zijn, ik gebruik regelmatig voertarwe voor het penvissen, moet je even het kaf van het koren scheiden, meer niet. Ik kan het gratis krijgen en het is ook nog eens een leuk product.
Zoals je zegt, de basismelen zijn immers gewone simpele veevoedergrondstoffen, die voor de koolhydraten zorgen en een mix draaibaar maken.

Jij bent ondernemer en de klant is koning, wil die een bol voor 1,5 Euro (ik noem maar iets), dan kan ie die krijgen. Er zijn bedrijven die natuurlijk helemaal geen kennis over aas hebben, die verkopen alleen boilies en laten de rest aan KCB over. Wat basismelen, een kleurtje, een geurtje, een smaakje en klaar is Kees. Voor dat soort goedkope bollen is n.l. ook een markt, kwaad kan het niet, dus als iemand daarmee wil vissen, van mij mag ie! Daarnaast heb je de bedrijven die van jouw machinepark gebruik maken en die zullen bij voldoende afname ook nog wel wat korting op de ingrediënten krijgen. Heb het hier wel eens eerder gezegd, als ik bollenboer zou willen worden, dan zou ik het draaien ook uitbesteden. Nadeel is dan misschien, dat je bepaalde concessies zult moeten doen aan je recept, i.v.m. de draaibaarheid.
Ook ben je dan natuurlijk afhankelijk (zoals Jacco ook al zei), van één partij.
Vraag en aanbod, oftewel business as usual.
Waarin verschilt KCB van de kleinere zelfdraaiers? Op zich niet zoveel, alleen de capaciteit is veel groter. Het enige verschil is m.i. dat het KCB niks uitmaakt wat het draait, alles draait om een zo hoog mogelijke productie. U vraagt, wij draaien!
Een echt gepassioneerde aasmaker zal dat waarschijnlijk niet doen, maar daarvan zijn er al velen failliet gegaan, dus wie heeft dan gelijk?

Dit heb ik een paar postings eerder geschreven:
jij suggereert dat ik iets op een groot bedrijf tegen heb, in dit geval KCB. Waarom zou ik?
Heb juist wel respect voor Rob en voor alles wat ie bereikt heeft.


Wat betreft Rainbow, idd. iedereen moet zelf maar beslissen waar en hoe ie wil vissen.

Ga overigens niet op je uitnodiging in, ga geen 230 k.m. rijden om te zien hoe KCB boilies produceert. Ik draai momenteel elke dag 250 gram boilies, genoeg voor een avondje vissen.
Gebruik nog altijd mijn Gardner rolplankje en dat al 33 jaar. Ik begon met 16 mm. bollen, maar door de slijtage zijn mijn huidige bollen nog maar 13 mm.
Jij draait misschien 2500 kilo, maar draaien blijft draaien toch?

Bedankt voor het aanbod en succes met je bedrijf.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

18-07-2016 16:42

mark vdm schreef:Als het recept en de ingrediënten goed zijn wat maakt het dan uit waar deze gedraaid wordt?
Het komt nu een beetje over alsof grote bedrijven niet het beste met de karpervisserij voor hebben....
Misschien verwachten sommigen wel van een Boilie een toverbal?
Vis je met deze of die Boilie en de 20kg karpers zwemmen je net in.....

Groeten. Mark


Het gaat mij er totaal niet om of het een toverbal is ja of nee,.toverballen bestaan niet zover ben ik gelukkig zelf wel.
De intro van Originals is in 2015 opgericht door een gepassioneerde vriendengroep van aasmakers en en karpervissers enz met als afsluiting ze zoveel mogelijk gebruik maken van oude ambachtelijke recepten.
Ik vind het een marketing praatje voor een KCB bolletje met alle respect,.Ik ben in het verleden een paar keer in Arkel geweest bij TTB en dan heb ik meer vertrouwen in het verhaal aasmaker en ambachtelijk.
Gebruikersavatar
mark vdm
Berichten: 90
Lid geworden op: 10-10-2006 17:00

18-07-2016 17:31

mike de jong1 schreef:
Ik vind het een marketing praatje voor een KCB bolletje met alle respect,.Ik ben in het verleden een paar keer in Arkel geweest bij TTB en dan heb ik meer vertrouwen in het verhaal aasmaker en ambachtelijk.


Het hele karpervissen is op dit moment een grote marketing stunt (helaas)
Er komen ook best mooie dingen uit voort. Materiaal is beter en mooier dan 30 jaar geleden (niet alles :D )
Dat iedereen die een paar oude recepten heeft liggen zich nu geroepen moet voelen om een boiliemerk in het leven te roepen is wat mij betreft ......
Karpervissen is een hype. Hoe mooier de verpakking/website en foto's hoe beter de boilies/materiaal Hoe mooier het materiaal hoe beter je kan vissen. Tegenwoordig moeten je hengels kaarsrecht staan om meer te kunnen vangen enz enz

Denk dat iedereen maar voor zich moet beoordelen wat voor waarde ze aan materiaal/ aas hechten. Maar laat wel iedereen in hun waarde die z'n nek uitsteekt.

Groeten. Mark
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-07-2016 18:46

Karpervissers en iedereen in zn waarde laten?
Vooral karpervissers die hun nek uitsteken en die in hun waarde laten? Right..

van welke planeet kom jij man? :lol:

Enne... is er een beetje knap vis te vangen daar?

Maare.. je hebt wel gelijk daar niet van :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-07-2016 03:48

Heb net nog even op de facebook pagina van Originals gekeken.

Eerlijk gezegd, begint het nogal irritant te worden.

Dikke spiegels houden van Originals boilies, dat is inmiddels gebleken.
Één vangst en we trekken al een conclusie?
Dikke spiegels houden van zoet, en onze scopex boilies zijn een echte spiegelboilie.
De waarheid is, suikers zijn voor een karper een z.g. indifferent taste substance en hebben dus geen attractie.

Bollen zijn te zacht, dus we geven iedereen een gratis potje extra hard hookbaits!

Marketing werkt natuurlijk, maar je kunt het ook overdrijven.

Facebook is your friend
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

20-07-2016 13:50

hilco jij moet solliciteren bij sinterklaas en wel als Klaagpiet.....pffffff wat kan jij klagen....
het lijkt wel of je in ieder bericht wat je plaatst iets te klagen hebt.....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

20-07-2016 15:23

Ga lekker op vakantie naar de klaagmuur! Samen! :lol:
Let op slagboom !
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

20-07-2016 16:38

wally de weijer schreef:hilco jij moet solliciteren bij sinterklaas en wel als Klaagpiet.....pffffff wat kan jij klagen....
het lijkt wel of je in ieder bericht wat je plaatst iets te klagen hebt.....



Tussen klagen en iets kritisch bekijken zit toch echt een verschil,.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

21-07-2016 02:56

wally de weijer schreef:hilco jij moet solliciteren bij sinterklaas en wel als Klaagpiet.....pffffff wat kan jij klagen....
het lijkt wel of je in ieder bericht wat je plaatst iets te klagen hebt.....


Wally,

Wel eens van logica gehoord?

Laten we eens met het volgende stukje tekst beginnen:
Dat dikke spiegels van ons aas houden is inmiddels gebleken. Het is opvallend dat de dikke spiegels van een water vaak op zoete boilies worden gevangen. Onze Scopex voldoet in ieder geval aan de criteria voor een 'spiegelboilie'. De boilie heeft een grove structuur, zit vol birdfoods, natuurlijker suikers en andere smaakmakers.
Aanname is dus: met een bepaald soort bol, hebben we een grote kans om een dikke spiegel te vangen! Een zogenaamde spiegelboilie. Een min of meer selectieve bol dus.
Wat ik me afvraag, hoe gaat dat dan onderwater in zijn werk? Wat is de logica?
Die dikke spiegel staat wat hoger in de pikorde? Een zoete bol en die is voor mij?
Ik geloof er niks van.
Overigens, niks menselijks is mij vreemd, sommige grote mensen geloven zelfs nog in Sinterklaas. Niet Willem wordt wakker, maar Wally wordt wakker! Het is misschien een hard gelag voor jou, maar de beste man is slechts een illusie.

Zag je laatst zitten in je fleece jack van KCB, van Rob gekregen?

Bottom line is, het spel is belangrijker dan de knikkers.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

21-07-2016 06:21

Maar goed... de conclusie van het verhaal is dus dat de bollen wat te zacht zijn voor de meesten, en dat ze uiteraard net als ieder ander balletje hun visje weten te vangen.
CASE CLOSED :lol:
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

21-07-2016 06:35

De conclusie is dat er wederom een speler op de markt is die het allemaal veel mooier maakt dan dat het daadwerkelijk is en dat ze ook nog eens denken dat de consument achterlijk is.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-07-2016 08:58

Waarschijnlijk komt ie er nog mee weg ook dus heeft ie dat goed ingeschat :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-07-2016 10:19

mike de jong1 schreef:De conclusie is dat er wederom een speler op de markt is die het allemaal veel mooier maakt dan dat het daadwerkelijk is en dat ze ook nog eens denken dat de consument achterlijk is.


what`s new ?
en ja de consument is over het algemeen achterlijk,de meeste karpervissers zijn over het algemeen makkelijker te vangen als karpers.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

21-07-2016 12:44

Valt me op dat zo goed als al die webwinkels niet in orde zijn met hun etiketteringsregels....
Eens werk van maken jongens.

Psst die gegevens moeten ook op je webwinkel staan...
Gebruikersavatar
mark vdm
Berichten: 90
Lid geworden op: 10-10-2006 17:00

21-07-2016 16:03

Cc moore doet het ook.....
Bijlagen
image.jpeg
(110.09 KiB) 2913 keer gedownload