Originals


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2016 23:46

Je gastheren onheus beledigen is niet heel erg slim.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

23-07-2016 01:36

De moraalridders hebben hun zegje weer gezegd. Zegt ook iets over hen natuurlijk.
Voor sommigen koren op de molen en dat vind ik nogal een zwaktebod, want dan is het persoonlijk bedoeld.

Niemand kent mij n.l. persoonlijk, natuurlijk ben ik wel eens gefrustreerd en negatief, we zijn en blijven tenslotte mensen.
Figuurlijk en letterlijk zijn twee heel verschillende dingen. Mooipraterij was een beter woord geweest. Gaat mij vooral om geloofwaardigheid, oftewel objectiviteit. Ik heb daar wel eens twijfels bij voor wat betreft KWO, het is m.i. vooral ook een ons kent ons wereldje.
We kennen de mannen van Strategy, dus die hebben een streepje voor en het komt op mij zo over dat dit mogelijk voor meer bedrijven geldt.
The Challenge en iedereen vist met end tackle van Strategy, waarom? Omdat het zo goed is?

Ik heb overigens niks op commercie tegen, maar vind het karperwereldje totaal doorgeslagen.
Transparantie en integriteit zijn tegenwoordig ver te zoeken.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-07-2016 07:53

Laat dat wel eens maar achterwege ;)
Geloofwaardigheid en objectiviteit ver te zoeken? Ik geloof dat elke fabricant zijn eigen waar aan zal prijzen en niet dat van de concurrent. Ik weet niet hoe jij het liever voor je ziet, maar je concurrent aanprijzen is de doodsteek voor je eigen handel. Wat je er aan consument aan hebt, heel makkelijk concurrerende prijzen. Of product A of B beter is zul je zelf uit moeten vinden, immers op ervaring kun jij je mening baseren. Begin je zomaar uit het niets iets te roepen dan kan een ander ook zeggen hoe geloofwaardig cq objectief is dat? Je kunt het ook anders zien en dat die 2 "kontkruipers" zoals jij dat noemt onpartijdig zijn, anders was die linkerkolom met adverteerders niet zo rijkelijk gevuld. Ik geloof dat we met zijn allen eens moeten stoppen met afgeven op "nieuwkomers" in the scene. Er wordt op voorhand al kritiek geleverd en dat is in mijn ogen ook niet helemaal zoals het zou moeten. Ken je het gezegde spreken is zilver, zwijgen is goud? Het zou ontzettend veel schelen als mensen hun ongefundeerde en slecht onderbouwde mening eens voor zich zouden houden in mijn ogen hoor je een mening te baseren op feiten. Er zijn te veel mensen in the scene met een mening die gebaseerd wordt op vermoedens en verder eigenlijk niks. Na het gebeuren met KCB en de beschuldigingen op het forum zou men eens 2 x na moeten denken eer men wat zegt. Leven en laten leven...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-07-2016 08:38

Kontkruipen is vleien. Ik denk dat je insinueert dat KWO de hun bekende firma's begunstigd Hilco. Dat is wat anders. Ik denk dat de redactie een taak heeft de web site te vullen en zij zich niet kunnen veroorloven vriendjes te bevoordelen. De firma's zullen eerder proberen in het gevlei bij de redactie te komen. Strategy is Spro, die hebben KWO niet nodig met hun jarenlange ervaring en brede vertegenwoordiging op de markt.

Overigens lijkt jouw commentaar nogal op dat van een moraalridder.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

23-07-2016 09:20

Als KWO zich aan de reclame regels zou houden dan zou er een stuk minder onduidelijkheid zijn.

Onderstaand volgen voorbeelden van de wijze waarop de Relevante Relatie binnen welk platform correct aan bezoekers kenbaar kan worden gemaakt. De opsomming is niet limitatief. Andere manieren zijn mogelijk.

Persoonlijke weblogs
● Ik ontving productnaam van merk .
● Merk stuurde me productnaam .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht

Review / thema weblogs
● Ik ontving productnaam van merk voor een review.
● Ik ben betaald door merk voor een review.
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.

Reacties in online fora
● Ik ontving productnaam van merk .
● Ik ben betaald door merk .
● Het bedrijf/merk stimuleerde mij tot dit bericht.
● Ik ben een medewerker [of vertegenwoordiger] van merk .

https://www.reclamecode.nl/nrc/pagina.a ... 89+&deel=2

Dit soort zaken zie je in geen enkel KWO artikel, daarnaast worden reclames ook niet duidelijk aangegeven als reclame.

Dit is echter wettelijk wel verplicht aangezien het anders misleiding is.

Op dit moment kunnen mensen geen eerlijke en onafhankelijke mening vormen wat dit soort discussies tot gevolg heeft.
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

23-07-2016 09:50

Michel Hulshof schreef: Ik geloof dat elke fabricant zijn eigen waar aan zal prijzen en niet dat van de concurrent.

Mede collega hobby vissers zijn de fabrikant?
Komaan het is lachwekkend hoe sommige hier merken ophemelen voor wat centjes of materiaal
Ervaringen over merken/producten delen is één ding,maar die leidraad wordt toch ruimtelijk overspoelt door de hoeren van merk x hoor.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2016 10:59

Afbeelding
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-07-2016 12:51

ben derave schreef:Mede collega hobby vissers zijn de fabrikant?
Komaan het is lachwekkend hoe sommige hier merken ophemelen voor wat centjes of materiaal
Ervaringen over merken/producten delen is één ding,maar die leidraad wordt toch ruimtelijk overspoelt door de hoeren van merk x hoor.


Zoals ik al zei, leven en laten leven. Er zijn ergere dingen in het leven om je druk over te maken. Laten we het eens hebben over belangrijkere en actuelere dingen dan 's nachts wakker liggen van waar merk X zijn balletjes laat draaien. Maak je eens druk om Nederturken die door Nederturkse Erdogan aanhangers aangepakt dreigen te worden, aanslagen in Duitsland met gisteren nog een Duitse Iraniër die willekeurig mensen van het leven beroofde. Ik geloof dat je je daar beter druk om zou kunnen maken dan deze ongein!
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

23-07-2016 14:12

[quote="Michel Hulshof"][quote="ben derave"]
Mede collega hobby vissers zijn de fabrikant?
Komaan het is lachwekkend hoe sommige hier merken ophemelen voor wat centjes of materiaal
Ervaringen over merken/producten delen is één ding,maar die leidraad wordt toch ruimtelijk overspoelt door de hoeren van merk x hoor.

Zoals ik al zei, leven en laten leven. Er zijn ergere dingen in het leven om je druk over te maken. Laten we het eens hebben over belangrijkere en actuelere dingen dan 's nachts wakker liggen van waar merk X zijn balletjes laat draaien. Maak je eens druk om Nederturken die door Nederturkse Erdogan aanhangers aangepakt dreigen te worden, aanslagen in Duitsland met gisteren nog een Duitse Iraniër die willekeurig mensen van het leven beroofde. Ik geloof dat je je daar beter druk om zou kunnen maken dan deze ongein!

Wij delen toch informatie over onze hobby (karpervissen) ipv een stel achterlijke doorgefokte idioten.
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

23-07-2016 14:14

Ik lig liever wakker over de dingen die me echt interesseren,en welke dingen dat zijn maak ik wel zelf uit.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-07-2016 15:57

Iedereen moet natuurlijk voor zich zelf uitmaken of je je druk maakt over reclame of sluik reclame op het kwo, juist en zeker omdat het me geen rooie cent kost hier kan ik me daar echt niet druk overmaken.. Zoals Michel al aangaf zijn er op dit moment zaken gaande op deze aardbol die me veel meer zorgen baren :roll:
Wanneer ik me dan toch om onbeduidende zaken druk moet maken vind ik het veel triester gesteld met die hengelsportbladen :oops: .
Dat er ruimte ingeschikt moet worden voor reclame om een het blad rendabel te maken kan ik mee inkomen maar de reclame die toe gelaten wordt in de betaalde artikelen met dito foto's(vaak nog meer dan vangst of sfeer foto's) daar maak ik me veel meer druk over :evil:
Ben op dit moment alleen nog lid van de karperwereld en ook deze staat op de nominatie opgezegd te worden.
Vooral de Spiegel die echt heel veel belovend begonnen was is heeel erg ver afgegleden.
Vrijwel elk geschreven stuk is doordrenkt met reclame voor een één of ander betaalwater en mocht het eens een keer niet over een betaalwater gaan dan waren de vangsten louter en alleen te danken aan aas sponsor X en end tackle merk Y..
En ohja, het was 15 jaar geleden toen nog niet half Nederland op karper leek te vissen echt veel leuker! :wink:
Laatst gewijzigd door mark bres op 23-07-2016 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-07-2016 15:58

foutje :lol:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2016 17:05

Je heb ook reclame loze kwo hoor, genaamd de community. En ja zelfs de bekende karper vissers noemen geen merken ! Maar ja kost geld he....
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

23-07-2016 19:32

natuurlijk heb je daar geen reclame die is door de leden al betaald.
als de community geen leden meer erbij krijgt dan zal ook daar reclame komen,want er zal toch geld moeten rollen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2016 19:54

Geeft niks toch.... een spiegel, een karper, en wat voor blad dan ook is een stuk duurder als je het bekijkt in de hoeveelheid context die je daar krijgt MET reclame in elk artikel die erin staat, in de community zijn het stuk voor stuk ECHT leerzame artikelen, en heerlijke hd films die je nergens anders kunt bekijken van hoogstaande kwaliteit.
Een ieder die wel eens een serieuze film bewerkt heeft wat hoeveel tijd hierin zit, een filmpje van 5 minuten kun je zo snel al een uur mee zoet zijn, er staan films op van gemiddeld een half uur. Tijd kost nu eenmaal geld, maar ik denk zelf dat het uurloon niet met de community betaald word hoor kan ik je vertellen, dat is toch echt met de reclame banners en de webshop artikelen.
Het lijkt allemaal zo simpel, maar ik weet zeker dat de meesten niet beseffen hoeveel werk er in zo'n forum als deze zit 24/7 moet dit draaiende blijven, nieuwe context, vernieuwende context, iedereen tevreden houden is geen optie, en het is gewoon een prestatie om iets als dit zo opgebouwd te kunnen hebben dat je er een boterham mee verdienen kunt met een ploeg als fulltime baan.
Nu ben ik waarschijnlijk de konten likker.... agh fuck it, als het maar een vrouwelijke kont is!!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

23-07-2016 20:40

Ja Rick dat willen we allemaal wel, het gaat hier toch echt om de kont van Mark of Michel :D .
En die tube spertie die tot hun standaard vis uitrusting schijnt te behoren hebben ze niet uit voorzorg bij zich :wink: (heb ik me laten vertellen)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-07-2016 20:50

mark bres schreef:Ja Rick dat willen we allemaal wel, het gaat hier toch echt om de kont van Mark of Michel :D


Hmmmm das wat minder dan.... nou als ik dan toch moet kiezen doet dan die pilaar maar,dan kan ik blijven staan :roll:
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-07-2016 23:43

mike de jong1 schreef:
Wij delen toch informatie over onze hobby (karpervissen) ipv een stel achterlijke doorgefokte idioten.


Nou, het lijkt er eerder op dat een stel doorgefokte idioten informatie bij de ander op proberen te dringen ;)
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

29-08-2016 21:06

waren het nou knappe bollen of niet?

laat de lui es een paar pakketjes verloten hierzo. en niet via dat kwo maar gewoon namen uit topic en 5 winnaars pakken ofzo
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

30-08-2016 20:21

Om nu nav een paar kilo te hebben gebruikt een oordeel te geven dat vind ik toch iets te kort door de bocht,ik ben nog met een paar zakken Liver Squid in de weer geweest maar serieus met minimaal succes op toch een water waar je normaal gesproken aardig een vis kan vangen.
Ik laat het dan ook maar voor wat het is en heeft het mijn vertrouwen in ieder geval niet terwijl ik op FB toch zat mooie vangsten voorbij zien gekomen.
Ik ben nu dan ook verder gaan vissen met de extreme smell van TTB die me maatje nog over had van een vis trip en daarmee heb ik wel op korte termijn een paar vissen mee mogen vangen dus wie het weet mag het zeggen.Ik vind de bollen van Originals toch aan de te zachte kant vandaar waarschijnlijk ook de harde versie.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

31-08-2016 12:40

Mike vangsten /foto's op Facebook zeggen feitelijk niet zoveel. Wie zegt dat de betreffende vissen daadwerkelijk zijn gevangen met Originals..?

Nee, gebruikerservaringen hier op het board van mensen die met deze bollen vissen zeggen mij meer..!

Zoals ik lees van Originals zelf gaan de verkopen hard, succesvol enz.

Maar wat betreft gebruikerservaring blijft het vrij stil?
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-09-2016 09:31

Als je met een bepaalde soort boilie goed vangt op een water, zou ik alleen kijken of een soortgelijke boilie van een ander merk (goedkoper) hetzelfde qua resultaten oplevert. Als er geen vergelijkbare smaak in de range zit, is het natuurlijk een lastiger situatie.
Als het om bollien gaat van 15 tot 20 euro per 2.5 kilo, moeten ze beter zijn dan mtc of ttb of proline. Dat is geen gemakkelijke uitdaging. Het lijkt mij alleen zinvol om in dezelfde prijsklasse te zoeken naar andere merken als je met je huidige boilies niet vangt, althans op een bepaald water...
Wil je naar boiliemanprijzen, dan zijn er ook genoeg kandidaten. Je verwacht alleen minder van die boilies dan van de boilies waar je meer voor betaalt. Dat is ook logisch.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

03-09-2016 11:17

Ik heb een periode met de Cell gevist van Mainline,.CG baits verkondigde een vergelijkbare bol te hebben de SV1 en de Live system van ccmoore moest ook als een vergelijkbare bol door het leven gaan,.met alle 3 heb ik op verschillende wateren gevangen maar Mainline Cell stak er met kop en schouders boven uit,.hoeveel varianten zijn er niet gemaakt op de carlic RR en nu is alles Krill wat de klok slaat!!!,.waarbij mijn maatje al verschillende Krill bollen gebruikt heb maar de beste vangsten maak op de super krill van Dreambaits!!!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-09-2016 11:26

Een goedkope of dure boilie zeggen niet zoveel, het gaat vooral om de toepassing.

Als je af en toe instant vist dan kun je vaak ook goed vangen met de goedkopere bollen.
Op het moment dat je voert en vist op een water water dan wil je ook dat je na 3 dagen ook nog vis vangt dan vallen de meeste al af. (als je pech hebt dan is er al mee gevoerd door een ander en blank je)

Als het echt een lastig water is waar veel en langdurig gevist/gevoerd wordt dan merk je al heel snel welke bollen niet goed in elkaar zitten en welke wel.

De meeste mensen kopen de zelfde bollen als waar de anderen daar hun vis mee vangen>> binnen no time is het water dood bij de meeste bollen.

Tot op heden heb ik nog maar 1 boilie gezien waarmee dit niet het geval was, deze ving en vangt altijd en overal ongeacht hoeveel en hoelang er mee gevoerd wordt (bij meer vissen en voeren lopen de vangsten zelf op)

Heel veel mensen kunnen een boiliemix maken, weinig mensen kunnen een goede mix maken en een enkeling snapt precies hoe een mix in elkaar hoort te zitten.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-09-2016 14:47

Ongeacht hoe veel er mee gevoerd word.... uhuh
Plaats reactie