Originals


Plaats reactie
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-12-2016 12:17

Hilco Meijer schreef:Dit jaar, van april t/m oktober bijna elke avond gevist en dan kom je dus gauw op zo’n 200 keer.
Vis tegenwoordig vooral nog op stadswater, ben bijna 60 en heb geen zin meer in nachtvissen, uren draaien en voorvoeren. Vroeger wel veel gedaan, o.a. in het Twentekanaal en het Friese buitenwater. Nu heb ik het na twee uurtjes meestal wel bekeken, maar dit jaar toch nog wel bijna 130 vissen gevangen.


200 x gevist en 130 vissen. Toch niet zo'n bijzonder resultaat met je toverballen. Had je misschien beter een Nash balletje (van die onbenul Gary Bayes, weet je wel) kunnen pakken.
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

10-12-2016 12:37

200 x gevist en 130 vissen. Toch niet zo'n bijzonder resultaat met je toverballen. Had je misschien beter een Nash balletje (van die onbenul Gary Bayes, weet je wel) kunnen pakken.


Loop niet zo te zaniken man. Hij is tenminste (terecht) kritisch. 90% op zowel dit forum als op fb probeert een bruine arm te halen en loopt alleen maar met de meute mee. Wordt je toch misselijk van...
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-12-2016 12:45

Jim Kane schreef:Loop niet zo te zaniken man. Hij is tenminste (terecht) kritisch. 90% op zowel dit forum als op fb probeert een bruine arm te halen en loopt alleen maar met de meute mee. Wordt je toch misselijk van...


Ben ook kritisch. Ik word echter een beetje misselijk van Hilco's zelfverheerlijking. Kan toch? Loop verder met niemand mee doe mijn eigen ding jaar in jaar uit.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-12-2016 12:46

Loop niet zo te zaniken man. Hij is tenminste (terecht) kritisch. 90% op zowel dit forum als op fb probeert een bruine arm te halen en loopt alleen maar met de meute mee. Wordt je toch misselijk van...
Wowww.., 90%.

Zal m'n calculator er eens op loslaten.., met nog 10 resterende postende Forumleden :lol: :lol: :lol: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

10-12-2016 13:05

Ben ook kritisch. Ik word echter een beetje misselijk van Hilco's zelfverheerlijking. Kan toch? Loop verder met niemand mee doe mijn eigen ding jaar in jaar uit.


Gelijk heb je, vwb je eigen dingen doen. Maar ik heb redelijk wat berichten van hem gelezen en ik zie die verheerlijking niet zo. Omdat hij kennis bezit en dit onderbouwt is hij vol lof over zichzelf? Als hij zijn mond houdt is er bijna geen interessant topic meer de moeite om te volgen.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-12-2016 13:17

Jim Kane schreef:Als hij zijn mond houdt is er bijna geen interessant topic meer de moeite om te volgen.


Dat eerste daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Hilco zegt best interessante zaken dat is het punt niet. Je kunt dat echter ook doen zonder anderen af te branden. Gary Bayes een onbenul noemen slaat toch helemaal ergens op. Heb je zijn artikelen wel eens gelezen? Ook best intressant.

Verder vind ik 130 vissen op 200 maal vissen nou niet echt bizar. Ik denk dat het met een Nash balletje ook was gelukt. Meer niet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-12-2016 13:25

200 keer een nachtje of 200 keer 3 uur maakt nog al een verschil.
130 vissen in 600 uur is echt veel, helemaal met maar 1 hengel.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-12-2016 13:27

Ik ken het water niet dat zegt helemaal niks dus.....
Met wat maden op de juiste manier ingezet had ie er waarschijnlijk nog veel meer.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-12-2016 15:06

Jaren gevist met bollen die een uur van te voren gedraaid waren de meerwaarde staat wel vast van dit systeem. Heeft zich al meer bewezen zeker op een langere trip.

130 karpers in 600 uur en een hengel is mooi maar wel voer voor statistici onder ons. Is het op meerdere verschillende watertype gevangen zegt het meer dat op een en dezelfde water. Hier hadden we een karpervisser die meer dan het dubbele ving. Ging wel om type waters waar de karper op je aasje zat te wachten.

Je eigen bollen draaien in je visserij geeft een stuk meerwaarde??
Peter
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-12-2016 15:20

bert kamp schreef:200 keer een nachtje of 200 keer 3 uur maakt nog al een verschil.
130 vissen in 600 uur is echt veel, helemaal met maar 1 hengel.


Ik neem aan dat je dan wel de juiste drie uurtjes gaat vissen dan zit je wel 600 uurtjes tijdens de aasperiodes te vissen. Maar goed eigenlijk is het onmogelijk om te bepalen of het veel of weinig vissen zijn. Hij had het over een water waar ze overal zwommen. Klonk mij in de oren als veel kleine vis.
Vorig jaar ook wat ochtenduurtjes gevist met één hengel. Toch gemiddeld twee aanbeten per keer al weet ik natuurlijk niet hoelang ik dat vol had kunnen houden.

Zou aardig zijn als Hilco eens een tijdje met twee hengels ging vissen één met zijn eigen aas en één met een Nash (o.i.d.) aasje. Ben ik echt wel benieuwd naar.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

10-12-2016 16:53

Jan Nanne schreef:Ik neem aan dat je dan wel de juiste drie uurtjes gaat vissen dan zit je wel 600 uurtjes tijdens de aasperiodes te vissen. Maar goed eigenlijk is het onmogelijk om te bepalen of het veel of weinig vissen zijn. Hij had het over een water waar ze overal zwommen. Klonk mij in de oren als veel kleine vis.
Vorig jaar ook wat ochtenduurtjes gevist met één hengel. Toch gemiddeld twee aanbeten per keer al weet ik natuurlijk niet hoelang ik dat vol had kunnen houden.

Zou aardig zijn als Hilco eens een tijdje met twee hengels ging vissen één met zijn eigen aas en één met een Nash (o.i.d.) aasje. Ben ik echt wel benieuwd naar.


Hij zal wel in een parkvijver zitten te vissen overstelpt met knollen.
Met zulke wereldbollen sneuvelt op ieder water tijdens iedere sessie uiteraard elk PR en komen alle targets op de kant plus de overige topvissen van het water.
Dat iemand zo vol van zichzelf kan zijn, onvoorstelbaar.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-12-2016 16:58

@ hilco.

Je heb heus verstand van aas, het gaat mij erom dat je andere gasten afbrand, en geen enkel bewijs heb mbt hun mixen.

Ik, jij, en iederen die zijn eigen aas gedraaid heeft of nog steeds doet, weet dondersgoed dat je voor 4 tot 6 euro max echt een top aas heb waar alles inzit.

Gasten als Chris, Jacco, etc noem jij koekenbakkers die zo goedkoop mogelijke mixen draaien, en allemaal bestaan uit het zogenoemde crap aas ( koolhydraten ), en je daar de volle mep voor betaalt.

Wel eens the smell in je klauwen gehad, of de nieuwste insecto bol van ttb ? Zelfs zonder erbij te zijn zie je, ruik je, en proef je dat dit een goede bol is. Dat er echt bomvol vismeel in verwerkt zit, en in de insecto echt insecten bevat ( die zie je namelijk met het blote oog ).

De basis balletjes met een paar negerzaadjes erin.... ja dat zijn de bollen die voornamelijk crap zijn, volledig griesmeel, zetten uit onder water etc.

Ik speel niet op de man af hilco, maar ik neem geen blad voor me mond om te zeggen wat ik denk. Je bent een beste vent naar mijn idee, maar je slaat zo nu en dan een beetje door om anderen een nekslag te geven zonder enige kennis, en dat is spijtig.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

10-12-2016 17:17

Michel Hulshof schreef:Dat iemand zo vol van zichzelf kan zijn, onvoorstelbaar.


Kan er ook met mijn hoofd niet bij. Laten we het maar bij het Louis van Gaal syndroom houden.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

10-12-2016 17:58

Jan Nanne schreef:
Kan er ook met mijn hoofd niet bij. Laten we het maar bij het Louis van Gaal syndroom houden.


In tegenstelling tot Hilco, heeft Louis wel iets bereikt ;)
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

11-12-2016 03:27

In de eerste plaats iets over zelfselectie van vissen, heeft één van de mannen zich daar al eens in verdiept? Het meeste van wat ik beweer, is daar namelijk op gestoeld.
Simpel gezegd betekent het, vissen kunnen precies bepalen wat er in hun voeding zit en stellen aan de hand daarvan een optimaal dieet samen. Dat geldt voor de verhouding van eiwitten, vetten en koolhydraten en daarnaast ook voor vitamines, mineralen, sporenelementen, aminozuren, vetzuren etc….
Je kunt overal vis op vangen, want in elk aas en in elke particle zit wel iets waar een vis wat mee kan. Wat is voor een vis belangrijk? Dat ie voor zover mogelijk al zijn behoeften dekt voor wat betreft de vorige alinea. Is ook logisch, want heel veel stoffen zijn essentieel voor een vis, b.v. bepaalde aminozuren en vetzuren, oftewel die heeft ie beslist nodig.
In de eerste plaats, gaat voeding voornamelijk om de energievoorziening, simpel verhaal. Beest heeft dagelijks zoveel kilocalorieën nodig en haalt ie dat niet, dan moet ie zijn reserves aanspreken.
Op veel afgesloten (drukbeviste) wateren ligt tegenwoordig denk ik een overschot aan energie op de bodem en logische gevolgtrekking is dan, dat een vis naar andere dingen gaat kijken.
Oftewel, hij wordt kieskeurig en natuurlijk eet ie ook nog wel wat van, laat ik het maar de mindere bollen noemen, maar is denk ik meer mondjesmaat. Hap, snap zeg maar.
De gedachte dat een karper alles vreet wat voor zijn bek komt, is m.i. dan ook achterhaald, omdat het voor heel veel wateren niet meer opgaat.
Denk dat Arno wel en niet gelijk heeft, het weekend verhaal is m.i. een verkeerde interpretatie, maar waarom begint ie pas na een paar dagen te vangen? Waarschijnlijk omdat zijn bol goed in elkaar zit en de vissen dat herkennen en ja dat duurt een paar dagen.
Bewijs? Alle onderzoeken aan zelfselectie van vissen tonen het aan, ze kunnen het b.v. zelfs voor één ontbrekend essentieel aminozuur. Welkom in de fascinerende onderwaterwereld!
Mijn idee van aas maken is dus gebaseerd op bovenstaande, oftewel een hnv aas samengesteld aan de hand van de nieuwste inzichten in wetenschappelijk onderzoek aan vissen.

Nog even wat reacties op reacties.

Wetenschap is geen bombarie, gaat om feiten.
Ik gebruik in dit geval lecithine als emulgator en om de fosfolipiden die er in zitten.
Sojameel voegt weinig, tot niks toe aan een bol, behalve de olie.
CéDé protein mix is een compleet diervoeder.
Zelfverheerlijking, moet ik nog eens over nadenken.
Ben ik vol van mezelf? Volgens mij niet.
In ieder geval, de komende dagen maar eens goed in de spiegel kijken!

Rik spreekt denk ik vanuit zijn hart, dus zonder bijbedoelingen ( en daar hou ik van) en ja ik draaf wel eens door en ik ben best wel eigenwijs, maar ik weet wel waarover ik praat.
Aasfirma,s hebben het eigenlijk alleen nog maar over attractie, heb afgelopen middag nog het één en ander van Gary Bayes gelezen en die heeft het ook vooral daarover (scopex no. 1 en sense apeal). Als aasproducenten iets over zelfselectie zouden weten, krijgen we denk ik een heel ander verhaal. Duidelijk is wel dat ze die kennis momenteel waarschijnlijk nog niet hebben. Attractie werkt wel degelijk, maar daarin schuilt tegelijk ook een groot gevaar.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-12-2016 06:37

Laat ik dan ook maar eens van de vroege uurtjes 'inspiratie' gebruik maken (kiespijn)...

In de eerste plaats iets over zelfselectie van vissen, heeft één van de mannen zich daar al eens in verdiept? Het meeste van wat ik beweer, is daar namelijk op gestoeld.
Simpel gezegd betekent het, vissen kunnen precies bepalen wat er in hun voeding zit en stellen aan de hand daarvan een optimaal dieet samen. Dat geldt voor de verhouding van eiwitten, vetten en koolhydraten en daarnaast ook voor vitamines, mineralen, sporenelementen, aminozuren, vetzuren etc….
Nogmaals, wat maak jij je dan druk over een teveel aan calcium in de door je aangehaalde krill boilies wanneer die vissen het toch zelf zo goed weten? Krijg met het negeren van dat feit het idee dat je vooral graag je eigen woorden leest.

Op veel afgesloten (drukbeviste) wateren ligt tegenwoordig denk ik een overschot aan energie op de bodem en logische gevolgtrekking is dan, dat een vis naar andere dingen gaat kijken.
..Met een bedenkelijke blik en de vin op de kin :roll: ?

'Geloof zeker dat ze stoffen waarnemen etc., maar waren ze echt intelligent, dan zouden ze niet meer gehaakt worden. Buiten dat moet je eerst eens een duikpak aantrekken om zeker te weten of dat beweerde overschot energie er op al die waterbodems wel ligt. Verder hangt eventueel overschot (???) aan aas sterk af van de vis bezetting, de mate van voeren door andere vissers, weersomstandigheden (visactiviteit/DI behoefte) etc., dus wederom die hele mikmak factoren waar een visser zelf geen invloed op heeft!

..En ja, geef (...) mij ook liever maar een doordachte bol, want ik heb met het gros van m'n eigen brouwsels ondervonden dat het vangen met het voeren beter werd. Maar eerlijkheidshalve val ik weer in herhaling dat elke thuisdraaier iets in elkaar kan zetten waarvan een vissenlijf langdurig kan profiteren. Jij brengt het alleen alsof je het wiel hebt uitgevonden en anderen minderwaardig bezig zijn :-? !

Ik ga er anderzijds vanuit dat er gewoon veel luie vissers zijn die het al goed vinden zolang ze maar een zak willekeurige readies in de vistas hebben ('heb een paar seizoenen vol verbazing om me heen gekeken). En ook ik heb afgelopen seizoenen weer een aantal zakken van die zelfde 'goedkope' houdbare bollen gekocht waarvan de smaak - ook van de dips - net zo waardeloos van was als de vangsten. Meuk, iets anders kan ik het niet noemen. En wanneer het gros daar dan mee vist, dan maak je met een betere thuisvlijtbol bol, die soortgelijk ook bij de betere boer te verkrijgen is, al snel verschil.

Het grootste voordeel van thuis een mix samenstellen is mijn inziens gewoon dat je zaken zelf bepaalt. Om te beginnen bijvoorbeeld al het (kleine) formaat van je aas of de smaak. En vul de rest maar in...

Of anderzijds gezegd; aan :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-12-2016 08:38

Marco Mostert schreef:Buiten dat moet je eerst eens een duikpak aantrekken om zeker te weten of dat beweerde overschot energie er op al die waterbodems wel ligt.

En dat doe ik dus oa :D
Geloof me dat voer is weg eigenlijk altijd wel.
's Ochtends kom ik aan op het dressuurwater en mannen wat gevangen?
"Nee hoor ze zaten niet op deze stek, kei harde blank. Dit voorgevoerd zus gevoerd dat aangepast dit geprobeerd.....bla bla bla bla....."
Ondertussen zijn ze aan het opruimen (want een echt nachtwater) en ja dan begin ik met vissen nou eerlijk gezegd eerst zwemmen, want ik vis graag waar de vis zit.
Complete voerstek leeg ALTIJD of het moet echt een KLOTE stek stek zijn maar ja sommige snappen er dan ook echt totaal niks van. Die bollen raap ik dan meestal wel op, goed voor de conditie en ik ben nou eenmaal een beetje gek in m'n hoofd :P Heb er ook mee op de rivier gevangen daarna :lol: :lol:
Als ze op een bodem liggen die al een half jaar niet is bezocht nou dan zal Hilco z'n wonder aasje daar ook gewoon weg rotten.
Mijn halve tijgernootje wordt op een stek waar vis zit wel meteen gewaardeerd en vaak ook binnen enkele minuten 8) :lol:
Maar ja mijn laatste meter ziet er dan ook net wat anders uit, vrij onzichtbaar zullen we maar zeggen. :wink:

Nogmaals originaliteit komt niet uit een zakje!!!!

Voorkeur hebben ze zekers, heb op de rivier vis op de stek gehad dat ik dacht huh waarom gaat ie niet :roll:
Schijn ik met m'n koplampje in het water aha ik kan wel inpakken, vol watervlooien of muggenlarven :oops: :oops: :oops:
Iedereen heeft wel van die hennep ervaringen ala LdB, heeft lang geduurd voordat wij daar achter waren gekomen :oops: Had ik dat boek toch maar eerder gelezen of misschien bestond dat toen nog niet eens....
Tegenwoordig is de hennep de hennep niet meer trouwens heb ik het idee, man wat konden ze daar wild van worden :o
Uiteindelijk ging die wel na uren gefrustreerd over je stek vol rollende kerpels te gapen......

Hoe dat het op BTW wateren of overvolle putjes aan toe gaat???
Wil iemand dat echt weten :o
Koop gewoon een paar liter maden en maak ze gek :D Welke 'eer' daar uit te halen is blijft voor mij een raadsel.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

11-12-2016 13:33

@ Hilco,
Laat je niet gek maken he:)!
Om het nog even over de essentie van bollendraaien te hebben. Hoe zit dat nu met dat Cede protein mix, het is namelijk een aanzienlijk deel van je mix. Wat moet het je bol geven? Vind het namelijk zelf een te duur product en geloof dat je voor de waarden die vogelzaad, eigeel en broodkruimels geven er erg veel andere en goedkopere alternatieven zijn. Ik draai dan ook vooral om de kosten te beperken:) en er soms behoorlijke hoeveeldheden door heen gaan. Toch lijkt het me wel leuk om een bolletje uit de Hilco stal te vissen tegen een eigenbrouwsel komend jaar.

Hilco Meijer schreef:Nog even wat reacties op reacties.

CéDé protein mix is een compleet diervoeder.



Das dus duidelijk, maar dat maakt het nog niet meteen een compleet karper/boilieingredient voor mij..
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-12-2016 14:25

Toch lijkt het me wel leuk om een bolletje uit de Hilco stal te vissen tegen een eigenbrouwsel komend jaar.
Tegen wat dan? Krijg je (of krijgen we) het verhaal met alle variabelen weer. Maar bovendien...

Twijfel je dan aan je eigen aas in elkaar flans capaciteiten?

PS: ..hier al jaren universeelvoer als onderdeel van in een aantal mixen (evt. een beetje zeven en malen) :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-12-2016 15:25

Dat CéDé eivoer en dergelijke producten goede aasingrediënten zijn is wel duidelijk. Al eerder schreef ik over mijn ervaring met een boilie vervaardigd van 50% CéDé en 50% griesmeel. Zelden zo goed gevangen als met dit eenvoudige recept. Toch vreemd als je bedenkt dat CéDé voor een groot deel beschuit is.
Eigenlijk ben ik ook vaak in de weer geweest met allerlei soorten opfokvoeders: trouvit, biggenmeel, schapenbix en al die vogelvoeders. Allemaal prima aasingrediënten.
Zelf ben ik nooit zo nauwkeurig met de hoeveelheden en gok nog wel eens met mix bereiden. Laatst heeft Hilco me wel op een idee gebracht met zijn mix. Ik kreeg teveel bezoek van muizen met het malen van kattenbrokken en zocht naar een vervanger. Nu ben ik weer in de vogelvoerhoek gekropen en gebruik in plaats van CéDé nu legvoeder voor kippen. Zelf hennep, pinda’s, havermout en rijst malen voor de overige ingrediënten. Dat zelf malen en meteen boilies draaien doe ik ook steeds vaker en heb het idee dat het de smaak ten goede komt.
Ik zeg niet dat het een wonderaas is, maar ik heb er al mee gevangen in ieder geval. Ook gemixt met kattenbrokken (de muizenholletjes zijn inmiddels opgespeurd en dichtgemaakt, dus geen last meer). :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-12-2016 16:46

50% CéDé en 50% griesmeel. Zelden zo goed gevangen als met dit eenvoudige recept.
Ik ben helaas de naam vergeten van de Engelsman die daar eens contra eerdere HNV theorieën ontzettend goed mee ving en in 't karper nieuws kwam (of daarna er naar zocht)?

En beschuit is een broodtype. Dus zetmeel. Kan betreffende attractie maar weinig mis mee gaan. Maak maar eens paneermeel boilies uit nood.., hoewel deeg begrijpelijk een grotere instant werking heeft. 'Gebruik zelf paneermeel vaak als simpel maar goed lokvoertje. Ook een goede deeltjes drager voor de ouderwetse method.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

11-12-2016 17:05

@ Marco: neen heb wel vertrouwen in mijn brouwsels, maar voer laatste twee jaar wel vaker met twee boilies door elkaar.

Verder begrijp ik dat cede al jaren een gewaardeerd ingrediënt is, maar ik ben benieuwd waarom Hilco gekozen heeft voor cede proteïne mix. Wat hoopt hij er mee aan zijn bol toe te voegen, gezien het volgens mij een te duur betaald product is, tevens omdat het bijna de helft van zijn mix beslaat.
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-12-2016 17:08

Rob Maylin was die Engelsman. Ik heb zijn boek Fox Pool nog. Later niet veel meer van gehoord. Maar ja, klopt. Daar had ik in die tijd het idee van, en het werkte wel degelijk!
Paneermeel is eigenlijk een beter ingrediënt dan griesmeel in boilies en deeg omdat het voor de vis beter verteerbaar zou zijn.
Verder meen ik dat er ook koekjesmeel door CéDé zit, dus zoet!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-12-2016 17:56

Bert, twee boilies die waarschijnlijk sterk verschillen?! Ik begrijp dat dit zoeken werkt.

Zelf maak ik liever geen onderscheid meer tussen het soort waartoe de gebruikte boilieproducten behoren, en d.m.v. een grote diversiteit aan producten in m'n boilies hoop (...) ik zo het gros van de vissen te appelleren. Wanneer ik tegenwoordig nog eens aan een beetje normaal voorvoeren toekom - zomervakanties, en het gaat dan niet om veel maar regelmaat -, dan vang ik met zulk aas ouderwets lekker (schubs en spiegel als beide er zitten). En na elke paar voerbeurten wordt het beter. Al ben ik niet zo achterlijk dat ik weiger een vismeel roodborst bolletje in te zetten o.i.d. wanneer dit op een water loopt of eens liep en nu verguist en vergeten is. Maar wanneer ik gewoon met het aanwezige eigen bewezen aas moet vissen, dan laat ik zeker geen traan (als zelf roller ook nooit gedaan).

En CeDe is i.d.d duur wanneer je het groot gebruikt, maar begrijpelijk minder duur bij groot inkopen. Z'n gebruik ging volgens mij over het hoge proteïne gehalte en compleetheid aan andere stoffen . Persoonlijk heb ik daar ook minder dure opties voor. Zo is m'n basismix eenvoudig en zijn de paar bijkomende kilo's - die ook weer simpel in te vullen zijn via hoofd en/of neven bestanddelen - bepalend voor het restant aan belangrijke stoffen. Dat creëert samen met natuurlijke vloeibare of poeder toevoegingen ook weer 'het label'.

Ik keerde over de jaren heen dan ook steeds vaker terug bij het zelfde rijtje producten. Berekenen wat er aan proteine, vet en ruwe as etc. per kilo eindproduct in verwerkt zit doe ik echter niet...

nadat ik eens op papier berekende wat de praktijk allang had uitgewezen :wink: .

En inderdaad Jan, Rob Maylin. Ik las net dat hij eigenaar is van Big Carp Magazine. Dacht gelezen te hebben dat hij met z'n zoon een winkel had of zoiets, en verder is hij daar nog een bekende visser/auteur. Wat betreft birdfood; dat smaakt zeker lekker :wink: . Beetje opfokmelk en wat zoets (en eens peach) erbij.., mjammmm 8) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

11-12-2016 21:57

Hilco Meijer schreef:Hier stond te veel blabla om te quoten!


Hilco is het niet een idee om je te registreren op de site van Omroep Max?
Het ging over Originals, niet over hoe "original" jij een topic kaapt!