Originals


Plaats reactie
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

07-09-2016 07:46

Waarom nu zo negatief?,.nu is er collega visser gedreven bezig met aas en dan gaan we dat af lopen zeiken? wellicht we er iets van kunnen leren en toepassen in onze visserij?
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

07-09-2016 23:06

Rik koster schreef:Ik ken Chris al een jaar of 10, mischien moet je met hem eens persoonlijk praten over aas, ik denk dat je binnen 5 minuten er al niks meer van begrijpt. Geloof mij, Chris heeft er echt zeer veel verstand van ! En Chris is de eerlijkheid zelve over aas en wat goed en slecht is, Chris zal de laatste zijn die zijn eigen aas aanprijst, of zie jij zoveel reclame van cg baits dan....



Ik heb het niet over Chris, maar over het verhaal "ik heb super aas met zeer geheime ingrediënten" om vervolgens continu hoog van de toren te blazen, maar niet op de vele vragen van anderen in gaan.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-09-2016 23:15

Je haalt het product cell erbij, cg, maar niet over Chris. Cg betekend letterlijk Chris Gabrielle.... :wink:

Uhuhhh
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

08-09-2016 00:51

Er wordt weer heel wat gesuggereerd. Gebaseerd op wat eigenlijk?
Begrijpend lezen is kennelijk een groot probleem voor veel mensen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-09-2016 02:40

Daar heb ik nooit minder dan een 9 voor gehad.

Hoe hoort een mix nou echt in elkaar te zitten?

Is een totaalplaatje, wat uit meerdere componenten bestaat. Er is denk ik één component, waar niemand rekening mee houdt. Een mailtje van iemand heeft mij aan het denken gezet en mijn bol doet dat mogelijk al.


Wordt het nog wat met uitleggen wat dat dan mag zijn ?
Als je het niet wil vertellen, ook goed, maar zeg dat dan.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-09-2016 12:04

Hilco Meijer schreef:
Peter,

Fijn dat je ook nog even meedoet.
Je lijkt Wally wel, van alles roepen, zonder enige kennis van zaken.
Zelfoverschatting misschien?
Ik heb ook een sterk ego, maar weet in ieder geval wel waarover ik praat!


Denk het ook!!

Groet, Peter

ps kunnen we binnenkort ook bollen van jouw verwachten op de markt?
H&M baits, verkrijgbaar in de maten s t/m xxl.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

08-09-2016 16:12

dan leg mij eens uit waarom we als ik en mijn vismaat op dezelfde plas vissen van 100m lang en 50m breed met een vlakke bodem en met dezelfde ballen vissen,een bestand van 80 karpers,2 hengels totaal ik wel een vis vang en vismaat 10m verder niks.

wat ik zeg als de vis er niet komt wordt er niks gevangen.
je zegt het zelf al Dat kan b.v. betekenen opnieuw ingooien (op een iets andere plek)
misschien denken die andere wel dat ze met opnieuw ingooien verstoren we meer dan het aas te laten liggen....weten wij veel.

zo simpel is het en niks anders.

en dat steeds aanhalen naar rob ik heb er 1 keer mee gevist en ik kom wel eens bij zijn bedrijf is dat zo raar.
en dan is het volgens jou al familie of een raadgever??.....raar mannetje ben je.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

08-09-2016 17:21

[quote="Rik koster"]Ik ken Chris al een jaar of 10, mischien moet je met hem eens persoonlijk praten over aas, ik denk dat je binnen 5 minuten er al niks meer van begrijpt. Geloof mij, Chris heeft er echt zeer veel verstand van ! En Chris is de eerlijkheid zelve over aas en wat goed en slecht is, Chris zal de laatste zijn die zijn eigen aas aanprijst, of zie jij zoveel reclame van cg baits dan...

Met alle respect maar die man is niet serieus te nemen ondanks zijn enorme maar vage kennis,.ze linker hand weet niet meer wat ze rechter hand doet en daarbij werd Watersense hem teveel hij kon het niet meer aan enz om vervolgens in de luwte voor (bekenden) en als hobby bolletjes te verkopen en wat liquids en toen het geld weer trok als een malle de markt op te gaan met een bol van mindere kwaliteit dan toen hij voor de hobby bezig was.
siemen post
Berichten: 215
Lid geworden op: 22-01-2016 10:23

08-09-2016 18:12

snap het nou eens heren! dat ene component is, je eigen vissers kunsten. :wink:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

09-09-2016 11:40

Wally, zoals ik al zei, op dat water ligt het niet aan de stek. Natuurlijk wordt er niks gevangen als er geen vissen aanwezig zijn. Wat wel een bewezen feit is, als vissen iets niet lekker vinden dan eten ze het niet en spugen ze het dus weer uit. Simpel verhaal.
M.i. is er ook veel slecht aas op de markt, waar je op de wat langere termijn weinig of niks meer vangt.
We weten wat vissen lekker vinden, dat zijn de zogenaamde attractieve stoffen, maar die zitten b.v. ook gewoon in vismeel hoor. Is m.i. dan ook waarschijnlijk één van de allerbeste ingrediënten voor in een bol. Wordt ook niet voor niks zoveel gebruikt in bollen natuurlijk.
Kan je een hele simpele en goedkope bol van maken en die zal ook altijd blijven vangen.
Ik ga nog een stapje verder en dan heb je denk ik nog een betere bol, meer is het niet. Die trekt net wat meer vissen over de streep.
Daarnaast vind ik het gewoon heel leuk om te doen, zeg maar de theorie vertalen naar de praktijk. Is puur hobby, bollenboer lijkt mij bepaald geen leuk beroep, veel te saai voor mij!
Wat betreft Rob, is gewoon een geintje.

Daarnaast ben je altijd afhankelijk van de vis. Soms azen die beesten namelijk heel slecht en dan wordt het moeilijk. De afgelopen vier avonden slechts twee vissen gevangen. Ik heb het idee dat de vissen dan ook voorzichtiger zijn, minder concurrentie? Zou me niks verbazen.
Ligt waarschijnlijk aan het weer, vissen hebben denk ik ook een jaarritme (licht/donker) en het is momenteel veel te warm voor de tijd van het jaar. Het water is n.l. nog ruim 21 graden.
Een plens regen en de vissen gaan denk ik los!

Wat betreft die ene component, dat is helemaal geen ingrediënt en ik heb het antwoord al in de eerste post gegeven. Vis A en vis B zijn niet gelijk voor wat betreft bepaalde smaakvoorkeuren. Heb je een breed spectrum bol, dan vang je misschien nog wat meer.

Aas is en blijft een belangrijk onderdeel van de karpervisserij, maar er is veel meer natuurlijk!
Een goede visser zal altijd meer vangen dan een minder goede visser.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-09-2016 12:23

Ik snap je punt Hilco. Het is bij boilies die je koopt altijd een keuze wat voor "smaak" of label je wilt. Het is dan ook mijn gedachte om bij een vismeel bol ook gewoon een sweetner toe te voegen. Door alleen dat bereik je al meer vissen. De tip heb ik overigens van Chris. Al is het maar een minimale dosering zoetstof.

En afgeven op Chris gaat nergens over. Er zijn zat bedrijven die een door of herstart maken. Het is logisch dat hij redelijk vaag blijft over het product cell. Met meerdere producten was hij de eerste in NL die het in boilies voor de consument ging gebruiken. Denk aan krill producten, maden meel, cell en volgens mij ook PD vismeel. Begrijpelijk dat je daar zuinig op bent en niet gelijk het achterste van je tong laat zien.

Lees eens de laatste artikelen welke hij voor KWO heeft geschreven en gooi eens wat door google. Onderzoek eens wat, lees een boek ofzo. Een beetje autodidact zijn is toch geen probleem?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

09-09-2016 15:31

Ik heb het nog even terug gelezen en het staat er toch echt:

Hilco Meijer schreef:Er is denk ik één component, waar niemand rekening mee houdt. Een mailtje van iemand heeft mij aan het denken gezet en mijn bol doet dat mogelijk al.
Vis A en vis B zijn niet gelijk, daar komt het op neer!

Ik was er al bang voor dat je het over verschillende smaken/attractoren had maar omdat niemand er volgens jou nog rekening mee houdt had ik eigenlijk wat beters verwacht.
Garlic robin red fish, spicy fish, sweet fish in allerlei soorten zijn al jaren op de markt dus dat niemand daar rekening mee houdt is onzin.

Verder vind ik "mijn bol doet dat mogelijk al" een nogal zwakke opmerking van iemand die claimt een aas expert te zijn die kan fine tunen in zijn hoofd ipv te field testen.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

09-09-2016 16:09

James warner schreef:
En afgeven op Chris gaat nergens over. Er zijn zat bedrijven die een door of herstart maken. Het is logisch dat hij redelijk vaag blijft over het product cell. Met meerdere producten was hij de eerste in NL die het in boilies voor de consument ging gebruiken. Denk aan krill producten, maden meel, cell en volgens mij ook PD vismeel. Begrijpelijk dat je daar zuinig op bent en niet gelijk het achterste van je tong laat zien.

Lees eens de laatste artikelen welke hij voor KWO heeft geschreven en gooi eens wat door google. Onderzoek eens wat, lees een boek ofzo. Een beetje autodidact zijn is toch geen probleem?


Het was hellemaal geen herstart,.hij was klaar met watersense en het werd hem allemaal teveel ivm gezondheid enz om vervolgens alleen hobbymatig te experimenteren en voor een bepaalde kring vissers om vervolgens weer commercieel te worden met CG baits gewoon voor de inkomsten daarbij weet ik dat hij aanpassingen heb moeten doen en bepaalde bollen die hobbymatig waren commercieel echt anders zijn.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-09-2016 16:35

Wat is er verkeerd aan om weer opnieuw te beginnen? Ik heb tijdens die overgangperiode met de boilies gevist, stuk voor stuk. Niets aan veranderd. Maargoed, sommige mensen hier hebben zintuigen welke werken als een biologen lab en binnen enkele seconden een uitdraai geven over voedingswaarde en gebruikte ingredienten. Ze zoeken zulke mensen nog bij het NFI by the way.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

09-09-2016 16:56

James warner schreef:Wat is er verkeerd aan om weer opnieuw te beginnen? Ik heb tijdens die overgangperiode met de boilies gevist, stuk voor stuk. Niets aan veranderd. Maargoed, sommige mensen hier hebben zintuigen welke werken als een biologen lab en binnen enkele seconden een uitdraai geven over voedingswaarde en gebruikte ingredienten. Ze zoeken zulke mensen nog bij het NFI by the way.

De sv1 in de hobby periode is anders dan de huidige sv1,.vraag het hem anders zelf
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-09-2016 18:04

De donut was vroeger ook anders bij de bakker,en nu vind ik die krengen nergens meer zo lekker met dat laagje suiker erop zoals toen.

Maar je heb in ieder geval werkelijk geen flauw idee waarom watersense geklapt is, dat blijkt wel uit je post.
Wist je dit wel, dan weet ik zelfs zeker dat je hier niet eens over gepraat had.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

09-09-2016 20:15

Rik koster schreef:De donut was vroeger ook anders bij de bakker,en nu vind ik die krengen nergens meer zo lekker met dat laagje suiker erop zoals toen.

Maar je heb in ieder geval werkelijk geen flauw idee waarom watersense geklapt is, dat blijkt wel uit je post.
Wist je dit wel, dan weet ik zelfs zeker dat je hier niet eens over gepraat had.


Dat weet ik namelijk wel daarom ook mijn verontwaardiging die met CG baits ging knallen
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

10-09-2016 00:24

bert kamp schreef:Ik was er al bang voor dat je het over verschillende smaken/attractoren had maar omdat niemand er volgens jou nog rekening mee houdt had ik eigenlijk wat beters verwacht.
Garlic robin red fish, spicy fish, sweet fish in allerlei soorten zijn al jaren op de markt dus dat niemand daar rekening mee houdt is onzin.

Verder vind ik "mijn bol doet dat mogelijk al" een nogal zwakke opmerking van iemand die claimt een aas expert te zijn die kan fine tunen in zijn hoofd ipv te field testen.


Bert, wat ben je toch eigenlijk een grapjas. Je krijgt je zin, ben ik misschien van je gedram af.

Het mailtje was van een bollenboer en ging over het feit dat bepaalde zware vissen van een water, altijd op dezelfde bol gevangen werden (ging om twee bollen uit het assortiment).

Het gaat mij niet om de ingrediënten die jij noemt, maar om bepaalde stoffen in bepaalde producten. Ik zal het met een voorbeeld verduidelijken. In vis(meel), zit b.v. heel weinig betaïne, maar dat zit wel weer veel in b.v. squid en krill.
Dus maak je een blend met van alles en nog wat en je hebt mogelijk een voordeel.
In dit geval, valt dat natuurlijk heel moeilijk te fine tunen of te field testen, omdat het een blend betreft, met als doel om zoveel mogelijk vissen te bereiken.
Ik heb er de tijd in ieder geval niet voor!
We kennen tegenwoordig de attractants en weten ook waar ze in zitten. Daarnaast werken die stoffen vaak synergistisch. En dan ben je m.i. al een heel eind.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-09-2016 00:35

Dus in ieder geval 1 boilieboer houd er al rekening mee.

'We' kennen inderdaad de attractants en er zijn producenten zat die, in tegenstelling tot jou wel de tijd hebben om dmv trial and error tot de best vangende blend te komen.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

10-09-2016 00:56

In zoverre, dat ie nou met de twee verschillende bollen tegelijk voert en vist.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

10-09-2016 06:15

Maar ff terug ontopic. Originals, ik heb er niet mee gevist en dat ga ik ook niet doen. Reden : Niet geschikt voor mijn visserij en haal mijn aas altijd rechtstreeks.
Maar ik heb diep respect hoe die mannen het in de markt gezet hebben . Zal afgelopen jaar best een paar knaken gekost hebben, maar het merk staat. Heel goed gedaan. Daar kunnen andere nog wat van leren. Met de zaak hebben ze volgens mij inmiddels ook een stevige marktpositie te pakken. Hard voor gewerkt en vol voor gegaan. Ik ken de boys niet, maar mochten ze dit lezen zou ik ze zeggen: Hou dit vol en diep respect voor wat jullie tot nu toe bereikt hebben!
Let op slagboom !
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

10-09-2016 07:46

Dennis Slagboom schreef:Maar ff terug ontopic. Originals, ik heb er niet mee gevist en dat ga ik ook niet doen. Reden : Niet geschikt voor mijn visserij en haal mijn aas altijd rechtstreeks.
Maar ik heb diep respect hoe die mannen het in de markt gezet hebben . Zal afgelopen jaar best een paar knaken gekost hebben, maar het merk staat. Heel goed gedaan. Daar kunnen andere nog wat van leren. Met de zaak hebben ze volgens mij inmiddels ook een stevige marktpositie te pakken. Hard voor gewerkt en vol voor gegaan. Ik ken de boys niet, maar mochten ze dit lezen zou ik ze zeggen: Hou dit vol en diep respect voor wat jullie tot nu toe bereikt hebben!


Diep respect?,.het is gewoon een ordinaire commerciële hype wat er gecreëerd is niks meer en niks minder incl een paar beroepswerkelozen die chronisch aan het water wonen en je bent boeming.
Het is gewoon een balletje uit de KCB stal zoals heel veel in de markt daar waar je echt niet het verschil mee gaat maken maar blijkbaar hebben de meeste vissers dat niet door en waarom niet omdat het gewoon vis vang zoals al die anderen maar het verschil maken doe je er echt niet mee.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

10-09-2016 08:24

hilco

Wat wel een bewezen feit is, als vissen iets niet lekker vinden dan eten ze het niet en spugen ze het dus weer uit. Simpel verhaal.

is dat niet wat we willen dan lijkt me dat op dat moment de vis gehaakt word....toch

als hij het wel eet dan haakt de haak in het zachte vlees en dat willen we niet want dan blijft er niks over van de bek.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-09-2016 09:59

Hij spuugt de bol toch niet uit omdat ie niet lekker is maar omdat ie niet in de haak is, of juist wel :wink:
Chris Gabriele
Berichten: 89
Lid geworden op: 18-05-2004 09:42
Locatie: Zoetermeer

10-09-2016 14:51

Beste Mike en anderen (tegenstanders en medestanders),

Al jaren draai ik inmiddels mee in het “ viswereldje”. Wat mij maar blijft verbazen is dat ik gewild of ongewild betrokken wordt in diverse discussies die bottomline niet eens over mij gaan. Dat dit vervolgens ook gebeurd door mensen waarvan ik mij ernstig afvraag of ik ze ooit zelf gesproken heb, maar die menen te kunnen verkondigen waarom ik zus of zo doe of heb gedaan. Die zelfs niet schromen om te beweren dat ik mij vanwege een aantal internet artikelen een zichzelf tot aasgoeroe uitgeroepen persoon zou zijn.

Telkens weer voel ik persoonlijk best de behoefte me te gaan of moeten verdedigen of verklaren. Voel ik mij aangesproken, verkeerd beoordeeld of ronduit zwaar beledigd. Nu zou natuurlijk het mooiste zijn dat ik dat ook nu weer ga doen. Nog meer aanleiding hiermee creërend voor een aantal van u om de werkwijze, de boilie, het bedrijf of de persoon nog eens extra door het slijk te kunnen halen. Natuurlijk betreft deze werkwijze niet alleen mij, maar de wereld van hengelsport bedrijven werkzaam in de productie van of verkoop van aanverwante artikelen.

Een makkelijke doelgroep voor Jan met de Pet die hierbij geen enkel belang kan verliezen, anders dan overkomen als een wellicht iets minder aardig of intelligent persoon.
Fijn is het daarentegen dan wel weer als het getroffen bedrijf of persoon dan gelukkig ook weer medestanders heeft die ook geheel onvrijwillig betrokken worden in de over het algemeen vuilspuiterij over een bepaald product, werkwijze of persoon.
Iedereen denkt te weten hoe het toegaat in een gote fabriek, hoe het toegaat bij iemand die in zijn schuurtje of eigen bedrijfje draait, die spullen vanuit China of waar ook ter wereld haalt. Wake up jongens. Werkelijk. Er staat in Belgie een grote chocoladefabriek. Ze maken er allerlei soorten producten van chocola onder diverse merknamen. De Unilevers van deze wereld ook. Ik hoor niemand zeggen oh zelfde fabriek dus smaakt allemaal hetzelfde. En inderdaad jongens dat doet ook niemand, want dat is ook niet zo. Elk product heeft zijn eigen receptuur. Zo ook bij de grote boilie fabrieken. Je draait je eigen receptuur. In de fabriek, in de schuurtje of in je eigen bedrijfje. En daar komt al deze poeha en venijn vandaan. Als draaier, bedrijf groot of klein maakt niet uit, geef jij je receptuur niet zomaar weg als je daar je geld mee verdient. Logisch! Geen enkel bedrijf gooit zijn blauwdrukken op straat. Waarom ook? Als je het zo goed weet….. maak je toch je eigen recept? Je eigen keuken, je eigen huis, je eigen stofzuiger? Waarom in hemelsnaam denk jij dat mensen patenten en octrooi aanvragen op dingen die ze maken?

Wie zijn sommige mensen dat ze denken of beweren dat er vanuit commercie oogpunt recepturen zijn gewijzigd ten nadele? Wat weet jij nu eigenlijk exact van de receptuur van een draaier waarop jij die bevindingen kunt staven? Mijn recepturen liggen niet te grabbel. Die van andere boilie draaiers ook niet. Het proces van een boilie maken zoals jij hem wilt hebben, heeft te maken met diverse ingrediënten en verhoudingen van ingrediënten. Een bal harder of zachter maken binnen bepaalde normen die de maker aan zijn of haar boilie stelt wil nog niet zeggen dat de zogenaamde “vangkrachtige” ingrediënten achterwege zijn gelaten. Een inspectie met het oog zegt dus niets over die samenstelling van het aas. Al maak ik vandaag al mijn boilies een andere kleur doet dat NUL af aan de aantrekkingskracht. Want kleurstof toevoegen heeft een visueel effect, maar doet niets maar dan ook echt NIETS met de ingrediënten.

Dus laten we kort samenvatten. Mijn SV 1 is geel. Morgen maak ik hem paars gewoon omdat het kan. Ik verheug me nu al op de commentaren die dat vervolgens los gaat maken. Mijn rechterhand weet niet wat mijn linkerhand doet, ik heb de hele bol onder druk van de commercie veranderd en aangezien ik mij portreteer als de aasgoeroe zal ik het of wel weten of ben ik blijkbaar niet een aasgoeroe.

Iedereen die mij kent en heeft gesproken zal weten dat ik persoonlijk een enorme hekel heb aan de betiteling aasgoeroe. Het zal ook werkelijk nooit uit mijn eigen mond komen dat ik dat ben, of pretendeer te zijn. Het is een benaming die anderen mij gegeven hebben. Degenen die waar dan ook anders beweren, zijn diegenen die mij dus niet kennen. Ik heb verstand van ingrediënten en hun invloed op elkaar en wat er met de ingrediënten gebeurd bij bepaalde processen die nou eenmaal nodig zijn om aas te maken. Wat zijn werking in welke omstandigheden versterkt of tenietdoet. Verder ben ik een karpervisser. Net als jullie ervaren door jaren aan de waterkant te hebben vertoefd.
Ik laat elke visser in zijn waarde voor wat betreft zijn aas keus, manier van vissen, waar hij vist en wanneer hij vist. Ik dring niemand op om mijn aas te gebruiken. Ik maak aas voor degene die met mijn receptuur wil vissen. Ik finetune mijn aas naar de grootste gemene deler qua feedback, maar doe geen concessies aan wat ik vind dat de ingrediënten moeten zijn, in welke verhouding en van welke kwaliteit. Want net zoals ik geloof dat jij aan de waterkant moet gaan zitten met het aas dat jou vertrouwen geeft, moet ik aas maken waar ik in geloof. Ik deel het via mijn bedrijf met anderen die mijn aas willen gebruiken, zoals ik het maak, zoals ik het bedacht heb. Daarmee voldoe ik zeker aan de hier zo gedoodverfde commerciegeilheid.

Ik wens jullie in ieder geval allemaal heel veel vangsten toe op welk aas je dat dan ook maar gevangen hebt en zou het persoonlijk best op prijs stellen indien ik niet ongewild betrokken word in allerlei zinloze discussies, waarbij de beledigingen en beschuldigingen niet van de lucht zijn. Heb je een vraag of is het een interessante discussie dan neem ik graag deel. Maar laat in alle mogelijk leuke discussies nu eens dat eeuwige venijn naar elkaar varen. De gouden wonderbol bestaat net zomin als een aasgoeroe of sinterklaas.

Gun elkaar een vis, gun elkaar de “ leuke” beleving van het vissen en ga bedrijven niet kwalijk nemen dat ze een gezond bedrijf willen hebben en houden, dat ze daarvoor reclame maken en moeten maken omdat anders niemand weet dat ze bestaan.

mvg Chris Gabriele
Plaats reactie