Originals


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

27-06-2016 23:25

Mike, its not me 8)
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

28-06-2016 03:02

Natuurlijk is het Jacco niet, het kan alleen een grote speler zijn.

De slimste is natuurlijk KCB, die heeft denk ik bijna een monopoliepositie in Nederland en omringende landen. Waar doen al die kleine bedrijven hun aankopen? Twee keer raden.
Rob kan natuurlijk alles leveren en ook nog eens voor een scherpe prijs.
Een groot deel van wat er tegenwoordig in de schappen ligt, komt natuurlijk uit de fabriek(en) van Rob.

Ben je de grootste speler en dan gaat het vooral om kwantiteit? Ik denk van wel.
Voorbeeldje, de tijgernoten. KCB heeft een eigen productielocatie in Afrika en zogenaamd worden ze geteeld voor de Spaanse markt. Is complete onzin natuurlijk! Uitbuiting dekt de lading veel beter. Die mannen zien er n.l. niet echt gelukkig uit.
Daarnaast is het rommel, ik gooi in ieder geval minimaal 30 procent weg.

Punt is, het maakt die lui niks uit, gaat alleen om de poen.
Ook nog even scoren op een btw en de cirkel is rond.

Wat te denken van Dreambaits?
Belgen zijn niet al te snugger natuurlijk, dus ik vraag het me af.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-06-2016 07:51

Als Jacco zich kwaad maakt draait ie dat er zo bij hoor. Maar wil je het ook, want dat zal voor heel weinig marge moeten.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-06-2016 09:34

Hilco,

Soms draaf je een beetje door. Je gaat nu zelfs zo ver dat je aan foto's kunt zien dat de tijgernoot oogsters uit Afrika niet gelukkig zijn en uitgebuit worden. KCB zou alleen voor kwantiteit gaan. Ben je weleens bij KCB geweest? Zij malen de basismelen zelf, hoe vers wil je het hebben? De vismelen komen bij dezelfde gerenomeerde bedrijven vandaan als waar de zogenaamde kleine draaiers hun spullen vandaan halen. Bij KCB zou je geen moeilijk rolbare mix kunnen/willen draaien. Heb je de illusie dat ze bij MTC of Jacco wel praktisch ondraaibare mixen draaien op een capaciteit van 50kg per uur? Ook zij hebben eissen aan de mix net als KCB.

Tuurlijk zijn veel boilies die tegenwoordig te koop zijn identiek. Niet ieder boiliebedrijfje heeft genoeg kennis en laat maar wat draaien. Wanneer zij van de standaard af willen wijken gaat dat vaak gepaard met een hogere kostprijs maar dan krijg je weer huilie huilie mensen die niet meer dan 5 euro per kg willen betalen. We blijven Ollanders. Er zijn ook bedrijven die wel de kennis hebben en puur de draaicapaciteit van Rob benutten. Zij leveren zelf bepaalde specialere triggers aan etc. Slim toch? Zelf een fabriek inrichten en het risico lopen op kapotte machines, storingen etc. wordt je niet vrolijk van.

Wil je écht wat afwijkends, draai dan zelf. En dan nog, wat moet er nog afwijkend zijn aan een boilie na een ruime 20 jaar? Zeg jij het maar. Maar stop aub met dat spastische gedoe wanneer het op een grote fabriek aan komt. Of doe je ook al je boodschappen bij een reformwinkel?

Nee, heb niks met KCB. Draai zelf mn aasje.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-06-2016 11:02

Hilco Meijer schreef:Natuurlijk is het Jacco niet, het kan alleen een grote speler zijn.

De slimste is natuurlijk KCB, die heeft denk ik bijna een monopoliepositie in Nederland en omringende landen. Waar doen al die kleine bedrijven hun aankopen? Twee keer raden.
Rob kan natuurlijk alles leveren en ook nog eens voor een scherpe prijs.
Een groot deel van wat er tegenwoordig in de schappen ligt, komt natuurlijk uit de fabriek(en) van Rob.

Ben je de grootste speler en dan gaat het vooral om kwantiteit? Ik denk van wel.
Voorbeeldje, de tijgernoten. KCB heeft een eigen productielocatie in Afrika en zogenaamd worden ze geteeld voor de Spaanse markt. Is complete onzin natuurlijk! Uitbuiting dekt de lading veel beter. Die mannen zien er n.l. niet echt gelukkig uit.
Daarnaast is het rommel, ik gooi in ieder geval minimaal 30 procent weg.

Punt is, het maakt die lui niks uit, gaat alleen om de poen.
Ook nog even scoren op een btw en de cirkel is rond.

Wat te denken van Dreambaits?
Belgen zijn niet al te snugger natuurlijk, dus ik vraag het me af.

Hilco, ik spreek alleen voor mijzelf.
Ik doe idd zaken met kcb, maar dat is beperkt tot 2of 3dingen.
Waarom? Voor het gemak en de kostprijs.
De rest komt van andere leveranciers.
Ik heb altijd gezegd, zodra ik afhankelijk ben van 1 partij, doe je iets verkeerd :wink:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-06-2016 16:58

Ik denk niet dat jij je hoeft in te dekken Jacco mbt materialen waar je die haalt etc. Je draait al jaren prima bollen in eigen beheer, en behoort tot de top in boilie draaiend Nederland met rendabele prijzen. Ik heb nog geen enkele boilie boer gezien trouwens die zijn eigen vismeel of koekjes meel verwerkt om zijn meel hierdoor te verkrijgen. Wat ik wel belangrijk vind en dat mis ik dan bij de originals is het in eigen beheer draaien van... mischien is dat wel iets te pietje precies, maar een werknemer van kcb die op een maandag morgen geen 100 kilo vismeel maar 72 kilo vismeel in de mixer duwt omdat die geen zin heeft om een nieuwe pallet aan te breken geeft toch een ander resultaat.... zoiets zeg maar.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

28-06-2016 17:20

jacco noordermeer schreef:Mike, its not me 8)


Ik bedoelde eigenlijk dat iedereen weet wie de aasmaker is achter de door mijn genoemde aasfirma,s,jou persoon is TTB,jij vervaardigd de bollen in jou toko,.ik ben gewoon benieuwd waar die Originals bollen gemaakt worden.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

28-06-2016 18:43

Martin schijnt ze na sluitingstijd in Beilen zelf met de hand te rollen. Want alleen zó krijg je goede boilies.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-06-2016 14:16

Ach Rik, ik kan ook fouten maken hé :wink:

Mike, bel Martin gewoon ff.
Hier weet niemand het blijkbaar.

Suc6!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

30-06-2016 00:18

James warner schreef:Hilco,

Soms draaf je een beetje door. Je gaat nu zelfs zo ver dat je aan foto's kunt zien dat de tijgernoot oogsters uit Afrika niet gelukkig zijn en uitgebuit worden. KCB zou alleen voor kwantiteit gaan. Ben je weleens bij KCB geweest? Zij malen de basismelen zelf, hoe vers wil je het hebben? De vismelen komen bij dezelfde gerenomeerde bedrijven vandaan als waar de zogenaamde kleine draaiers hun spullen vandaan halen. Bij KCB zou je geen moeilijk rolbare mix kunnen/willen draaien. Heb je de illusie dat ze bij MTC of Jacco wel praktisch ondraaibare mixen draaien op een capaciteit van 50kg per uur? Ook zij hebben eissen aan de mix net als KCB.

Tuurlijk zijn veel boilies die tegenwoordig te koop zijn identiek. Niet ieder boiliebedrijfje heeft genoeg kennis en laat maar wat draaien. Wanneer zij van de standaard af willen wijken gaat dat vaak gepaard met een hogere kostprijs maar dan krijg je weer huilie huilie mensen die niet meer dan 5 euro per kg willen betalen. We blijven Ollanders. Er zijn ook bedrijven die wel de kennis hebben en puur de draaicapaciteit van Rob benutten. Zij leveren zelf bepaalde specialere triggers aan etc. Slim toch? Zelf een fabriek inrichten en het risico lopen op kapotte machines, storingen etc. wordt je niet vrolijk van.

Wil je écht wat afwijkends, draai dan zelf. En dan nog, wat moet er nog afwijkend zijn aan een boilie na een ruime 20 jaar? Zeg jij het maar. Maar stop aub met dat spastische gedoe wanneer het op een grote fabriek aan komt. Of doe je ook al je boodschappen bij een reformwinkel?

Nee, heb niks met KCB. Draai zelf mn aasje.



Wat betreft de landarbeiders heb je gelijk, dat kan ik idd. niet beoordelen en had ik dus niet mogen beweren. Waarschijnlijk zijn die lui blij dat ze überhaupt een inkomen hebben.
Daarnaast heb ik een aantal dingen door elkaar gehaald, was in de veronderstelling gebracht dat KCB zelf een productielocatie in Afrika heeft, maar die is natuurlijk gewoon in Nederland. Agri Export Burkina, daar komen de tijgernoten overigens volgens mij vandaan.

Natuurlijk gaat KCB in eerste instantie alleen voor kwantiteit. Koop je de basismelen (b.v. voertarwe) in bulk in en heb je een eigen maalderij , dan kost het je waarschijnlijk maar een paar dubbeltjes per kilo. De rest wordt ook allemaal heel groot ingekocht, b.v. de vismelen en tijgernoten.
Dat is natuurlijk ook de kracht van KCB.

Jij suggereert dat ik iets op een groot bedrijf tegen heb, in dit geval KCB. Waarom zou ik?
Heb juist wel respect voor Rob en voor alles wat ie bereikt heeft.

Monopoliepositie en foto,s van Rainbow vissen is dan weer niet mijn ding.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-07-2016 11:05

Je eigen maalderij voor melen lijkt me de grootste onzin zeker als je over kwaliteit praat. Als daar zoveel winst in te halen is wat is dan de rede dat grote broodfabrieken er niet aan beginnen? Meneba en andere kunnen het gehele jaar redelijk een constante kwaliteit leveren. Juist met een nieuwe oogst kijk eens naar het natte weer van dit seizoen kom je als grote jongen snel in de problemen. Zal het eens navragen aan de chauffeurs die wekelijks bulk goederen bij hun leveren hoe het er op dit moment aan toegaat. Dat Zeeuwse bloem voor hun een standaard product is lijkt me duidelijk. Zie nog het filmpje van maïs voor me die niet goed gedroogd en daardoor beschimmeld waren. Jaren er mee te maken gehad weet hoe het er redelijk aan toegaat. Dat Rob een leuk bedrijf heeft die een groot deel van de markt bedient is zonder meer een verdiensten. Maar de realiteit hoe het er werkelijk aan toegaat in ons wereldje wordt nog wel eens vergeten.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

03-07-2016 10:19

Afgelopen week heb ik 2 kg 15 mm maple pistache boillies, de bijbehorende pop-ups en een zakje pellets besteld om te proberen.. zo weinig maar hoor ik jullie denken..ja ik ben geen voervisser en vis vaak instant en voer dan maar paar handjes bij. Dit is ook de reden waarom mijn aandacht naar deze nieuwe aasrange werd getrokken.

Toen ik de bestelling binnen kreeg (was bij de buren afgeleverd), vond ik de doos wat aan de zware kant..dit bleek ook wel, want toen ik heb opende zat er 5 kg 20mm, 2,5kg 15mm, amino bait booster en hc amino trigger in de doos! Ik zeg goed bezig Martin!

Heb gisteren voor het eerst gevist met de boillies en de pop-ups en een uitzetspiegeltje was de pineut op de naked chod rig!

Eerste indruk van het aas is dat de bollen lekker zacht zijn en dus snel uitlekken, wel moet je wat vaker checken of je aas niet van de hair af is (dit gebeurde bij mij na 4 a 5 uur). De pop-ups hebben een goed drijfvermogen (moest een flinke dot puttie gebruiken om de naked chod op de bodem te krijgen). De pellets zijn super om in een pva zakje met je haakaas op de stek te droppen en zo een klein voerplekje te creëren.

Nee ik wordt niet gesponsord door de tacklebox (ben er nog maar 1 keer geweest), maar ben gewoon blij verrast en zeer tevreden over de service en dat mag gezegd worden.

Is dit dan de nieuwe wonderbol/aasrange? denk het niet, maar voor de instantvisser wel heel interessant denk ik...
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

03-07-2016 10:22

Zulke zachte bollen zijn voor mij meteen een no go.. Misschien leuk op een afgesloten water zonder witvis en ander gespuis op de bodem.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-07-2016 19:16

Noem je dat niet gesponsord Heijo??? :lol: Vang er maar een bak mee man!
Let op slagboom !
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

03-07-2016 20:26

Ik heb ook een kleine bestelling gedaan,.1x 5kg scopex 15mm en 1x 5kg liver squid 15mm incl de bijbehorende popups 14mm.
Wat mij allereerst echt tegen viel was de hardheid,.althans zachtheid,.ik kreeg het gevoel dat de bollen niet goed uitgehard waren!!!,.het zogenaamde crunch effect mits je er waarde aanhecht is hoog,.de bollen zitten vol met eierschalen wat mijn persoonlijk wel vertrouwen geef,.de struktuur vind ik ook oke gezien de bollen vol met birdfood zitten,.ik heb me eerste visjes ermee gevangen maar het is voor mijn geen blijvertje gezien de hard/zachtheid en de prijs.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

05-07-2016 21:51

gemalen eierschalen is een boiliedraaier's dream, weegt veel, kost niks. Hoppa $$ Je gooit het op het feit dat de karpers er dol op zijn vanwege het crunch effect, en de vissers trappen erin daarom eten ze ook slakjes en mosseltjes toch??

Denk je dat de karpers ook zo veel schaaltjes en slakkenhuisjes zouden eten als ze ze ook zonder schelp en huisje zouden kunnnen consumeren????
8)
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

05-07-2016 22:36

Arno Bijl schreef:gemalen eierschalen is een boiliedraaier's dream, weegt veel, kost niks. Hoppa $$ Je gooit het op het feit dat de karpers er dol op zijn vanwege het crunch effect, en de vissers trappen erin daarom eten ze ook slakjes en mosseltjes toch??

Denk je dat de karpers ook zo veel schaaltjes en slakkenhuisjes zouden eten als ze ze ook zonder schelp en huisje zouden kunnnen consumeren????
8)


Het geef mij wel vertrouwen wetende het er in zit,.jaren met de trigga gevist van Nutrabaits waar ook een behoorlijke dosis ei schil in zit en ik geloof er wel in
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-07-2016 23:19

En in eier schaal zitten geen voedings stoffen zeker ?
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

06-07-2016 01:46

Eierschalen geven een voedsel signaal af aan andere vissen als deze gekraakt worden tussen hun kiezen/kaken.

Voedzaam is het niet echt omdat de vertering te snel gaat om de stoffen te kunnen opnemen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-07-2016 07:46

Elke beetjes helpen Arno, maar de schaal van ei heeft vele functies bij dieren, Google er maar eens op.
ik weet zeker dat een karper, ook al is het minimaal, wel wat heeft aan stukjes eierschaal.
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

16-07-2016 23:49

Beste Peter en Beste Hilco,

Normaal zou ik nooit meer reageren op Carpboard echter nu voel ik me toch geroepen het een en ander te corrigeren en te onderbouwen.

Allereerst wil ik jullie heel graag uitnodigen voor een rondleiding in mijn fabriek. Wel graag jullie allebei samen tegelijk op dezelfde dag want dan hoef ik het verhaal niet 2 keer te vertellen. Aan die uitnodiging zit een voorwaarde vast, dat jullie alles wat hierboven en voorheen over KCB op Carpboard geschreven hebben laten staan en onder deze discussie jullie mening zetten over mijn bedrijf na jullie bezoek. Want ik denk dat jullie mening heel erg bijgesteld is daarna.

Peter,

Ik heb een jaar of 3 geleden jou al eens zien schrijven dat ik beschimmelde mais aan het vermalen was destijds op mijn bedrijfsfilmpje, ik had zoiets och laat maar lullen er word zoveel gepraat en ik verkoop er geen kilo minder om. Echter kennelijk zit het je zo dwars dat je het nu weer aanhaalt. Graag wil ik hier nu even om ingaan.

Ten eerste: Als je enig verstand zou hebben van grondstoffen, malen en mengen dan zou je weten dat mais per jaar 1 x geoogst wordt te weten in september en oktober. Korrelmais die word gedorst en komt met 35-40% vocht van het land en dient terug gedroogd te worden naar maximaal 15% vocht. Dit omdat de mais anders niet langer dan een paar dagen houdbaar is. Zoals je in datzelfde filmpje zag kwam de mais uit silo's. Ik kan je vertellen als je mais die niet goed gedroogd is in een silo doet, na 2 dagen komt die er nooit meer uit zonder hamer en beitel en krijg je broei waar je akelig van word. Binnen een week is dat een grote klomp mais.

Ten tweede: al zou ik dan toch beschimmelde mais ingekocht hebben (geen idee waarom ik dit zou doen?) dan zou ik na 20 kilo malen direct de zeef van de hamermolen dicht hebben zitten omdat te vochtige mais plakt waardoor direct de hamermolen vastloopt en je een half uur staat te sleutelen voor alles weer loopt, en dan heb je nog 35 ton in de silo zitten:)

en ten derde: al zou het zo zijn, zie ik er dan echt zo dom uit dat ik dit in een filmpje waarin ik mijn bedrijf promoot beschimmelde mais zou laten zien????? ik had je toch wel iets hoger ingeschat. Lijkt mij dat ik dat filmpje toch ook al eens zelf gezien heb voor het online ging.

Wat is het dan wel wat je gezien hebt:
Mais word gedorst, daarna gedroogd en opgeslagen in grote silo's met duizenden tonnen mais. Door transport en drogen ontstaat er een heel klein percentage breukmais wat in alle niet gereinigde bulkmais te vinden is. Daardoor ontstaat stof en dat heb jij kennelijk aangezien als schimmel.

En hier antwoord op je vraag waarom grote broodfabrieken niet zelf malen:

Zoals je misschien weet worden broden gebakken van BLOEM. Tarwebloem welteverstaan, tarwebloem wordt gemaakt van het binnenste witte gedeelte van de tarwekorrel. Wat ik doe is ik koop hele tarwekorrels, en die vermaal ik tot tarwemeel. Hier heb ik dus de tarwekiemen, tarwezemelen en de gehele binnenkant van de tarwekorrel in het meel zitten. Wat een bakker moet hebben om brood te bakken, bloem dus is een veel ingewikkelder proces. Dit meel is sowieso veel fijner gemalen, (50 micron) en de zemelen, kiemen, nameel (tarwebloem die aan de buitenkant tegen de schil aan zit wat door veel van mijn collega's gebruikt word) is zijn voor een bakker waardeloos. Bovendien is het voor een bakker heel belangrijk dat eiwit, celstof en ruwe as waarden continu gelijk zijn om hetzelfde brood te krijgen. Dat is dus de reden dat zelf malen voor hen niet interessant is.


Hilco,

Eerst over Afrika en tijgernoten, Kennelijk zit je dat dwars:

De tijgernoot is een grondnoot die in Valencia, Spanje populair is omdat er een delicatesse van gemaakt word genaamd Horchata. Dit is melk gemaakt van de tijgernoot. In heel Europa zit er een teeltverbod op tijgernoten. Dit omdat het onkruid is. Als er eenmaal tijgernoten gegroeid hebben op een stuk land blijven deze tot in de lengte van jaren terug komen en is het dus onmogelijk om er ander gewas op te telen. In Europa is er van oudsher in de streek rondom Valencia een uitzondering op de regel omdat tijgernootmelk een traditie is die vele jaren terug in de tijd gaat.

In Spanje rondom Valencia is de grond heel duur omdat dit rondom een grote stad zit. Daar worden tijgernoten beperkt gezaaid omdat er dus niet voldoende grond beschikbaar is om aan de vraag te voldoen en anderzijds omdat het zaai, oogst en droogproces veel te duur is in Spanje. Deze noten worden 3 maanden lang gedroogd in speciaal gebouwde gigantische 5 etages hoge gebouwen zonder ramen (soort flatgebouwen) waar de zeewind doorheen waait heel de dag. Met kleine machines worden 2 keer per dag de tijgernoten omgewoeld om gelijkmatig te drogen. Deze tijgernoten worden enkel geleverd aan de ambachtelijke producenten van tijgernotenmelk in de stad Valencia. Deze tijgernoten zijn veel zoeter dan de Afrikaanse doordat ze veel trager gedroogd zijn. Deze tijgernoten kosten rond de 4 euro per kilo en zullen Never nooit verkocht worden in de hengelsport.

Echter in heel Spanje is in elke supermarkt Horchata verkrijgbaar. Deze word industrieel geproduceerd en je raad het al, deze worden enkel geproduceerd met veel goedkopere Afrikaanse tijgernoten die door de Spanjaarden massaal geïmporteerd wordt puur voor de industriële afzetmarkt en voor een heel klein percentage de hengelsport.

Dus alle tijgernoten die aan de hengelsport verkocht worden via onder andere tigernuts.com en alle andere bekende leveranciers in Spanje komen gewoon uit Afrika. En aangezien die Spanjaarden ook iets willen verdienen en het transport van Spanje naar Nederland over de weg duurder is dan het transport van Afrika naar Rotterdam per zeecontainer is het een hele simpele weg voor mij om in Afrika rechtstreeks in te kopen....

Die landarbeiders zijn heel blij met mij en de Spanjaarden...

Jou veronderstelling dat KCB voor kwantiteit gaat en niet voor kwaliteit vind ik ook niet zo netjes, als de klant wil betalen voor de kwaliteit van een Lancia krijgt hij een Lancia. Wil hij iets hoogwaardigs, dan krijgt men dat, daar hangt wel een prijskaartje aan.

En over de basismelen... ik koop mais en tarwe geteeld in Nederland non GMO en GMP gecertificeerd voor 179 euro per ton vandaag de dag.... Deze prijzen zijn gewoon online te vinden op tal van websites, het zijn immers gewone simpele veevoedergrondstoffen die mais, tarwe en soja waar men een prima bol van kan rollen.....

En monopolypositie die snap ik ook niet helemaal? er zijn nog minimaal 30 aasbedrijven in Nederland van groot tot klein die zelf in eigen beheer boilies produceren. Keus genoeg lijkt mij.... voor een ieder wat wils. Al dat negatief gedoe over die grote fabrieken, het is vraag en aanbod en niet elk bedrijf is in staat om te investeren in een machinepark.
En om nog even door te gaan over kwaliteit, KCB en een heel klein handje andere aasbedrijven zijn de enige die officieel boilies MOGEN produceren in Nederland.
Het mooie is, de Nederlandse voedsel en warenautoriteit, de instantie aangewezen voor inspecties en toezicht op diervoederproductie heeft online gewoon alle bedrijven staan die officieel diervoeder MOGEN produceren: http://www3.vwa.nl/DVD_103.pdf vreemd toch dat er maar 8 aasbedrijven op staan?
En deze lijst geeft aan welke bedrijven er Vismelen en andere dierlijke bijproducten mogen verwerken in diervoeder: http://www3.vwa.nl/DBP_218.pdf daar staan maar 5 bedrijven binnen de hengelsport vermeld. Daar hoor ik nooit iemand over?
Ik moet aan alle kwaliteitseisen voldoen, volgens een HACCP handboek werken wat inhoud dat alles gewaarborgd moet zijn van monsternames van grondstoffen en eindproduct tot hygiëne etc. etc. En dit word ook nog eens minimaal eens per jaar gecontroleerd. Dit kost een vermogen zowel door de tijd die we kwijt zijn aan administratie als aan externe bedrijven voor ongediertebestrijding en certificeringen.

En och je laatste opmerking over Rainbow dat heeft natuurlijk niets met KCB te maken echter ik ben sterk van mening dat iedereen zijn of haar visserij moet beleven zoals men dat zelf wil. Ik heb het goed naar mijn zin op Rainbow en heb daar plezier in dat is het belangrijkste toch? heeft niks met mijn boilies te maken denk ik.

Tot Slot mijn excuses, ik wilde niet in dit topic offtopic gaan maar ik vond toch dat ik hier even op moest reageren.

Wees allemaal een beetje lief voor elkaar er is al ellende genoeg in de wereld, kijk maar naar het nieuws.....

Ik hoor graag of jullie langs willen komen en mocht er in de toekomst iets voorvallen, of je hebt vragen ergens over met betrekking tot KCB bel of mail mij gewoon, al mijn contactgegevens zijn overal op internet te vinden. Dan heb je direct antwoord. Lijkt me beter dan suggereren op internet over dingen waar je niet over kan oordelen.

met vriendelijke groet

Rob Kuijpers

0646373897
rob@kcbinternational.com
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

17-07-2016 06:29

En nu kan Walter ook weer normaal slapen :lol:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-07-2016 08:17

Beste Rob,

Prima ik wil graag op je uitnodiging ingaan. Je hebt een bijzonder mooi en interessant bedrijf wat zijn gelijke niet kent in de lage landen. Blijkt dan dat ik er naast zit wat mij beweringen aangaat dan bied ik daarvoor persoonlijk en hier op dit forum mijn oprechte excuses aan.

Wat de maïs aangaat blijft ik bij mijn mening, alleen kan ik het aan de hand van uitvergrotingen die ik toen gemaakt heb van je promo film dit nu niet meer hard maken. Dat droog processen zeker van maïs in een nat seizoen niet altijd goed verlopen hoef ik je niet te vertellen. Zeker rond de kiem wat ik toen waarnam heb je dan al snel schimmelvorming. Dat dit niet van invloed hoeft te zijn op de kwaliteit van een eindproduct is een ander verhaal.

Van de graan soorten die je verwerkt lijkt het me al zo lastig om er brood van te bakken?

Jammer dat je bloem en meel door elkaar haalt, maar ja een ieder zijn vak.

Achteraf gezien is het fout van me om man en paard te noemen niemand is hier mee gediend. Maak het nu weer mee van andere op dit forum.

Een vriendelijke groet,

Peter Otte

peter.otte@kpnmail.nl
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

17-07-2016 10:19

pj otte schreef:Beste Rob,

Prima ik wil graag op je uitnodiging ingaan. Je hebt een bijzonder mooi en interessant bedrijf wat zijn gelijke niet kent in de lage landen. Blijkt dan dat ik er naast zit wat mij beweringen aangaat dan bied ik daarvoor persoonlijk en hier op dit forum mijn oprechte excuses aan.

Wat de maïs aangaat blijft ik bij mijn mening, alleen kan ik het aan de hand van uitvergrotingen die ik toen gemaakt heb van je promo film dit nu niet meer hard maken. Dat droog processen zeker van maïs in een nat seizoen niet altijd goed verlopen hoef ik je niet te vertellen. Zeker rond de kiem wat ik toen waarnam heb je dan al snel schimmelvorming. Dat dit niet van invloed hoeft te zijn op de kwaliteit van een eindproduct is een ander verhaal.

Van de graan soorten die je verwerkt lijkt het me al zo lastig om er brood van te bakken?

Jammer dat je bloem en meel door elkaar haalt, maar ja een ieder zijn vak.

Achteraf gezien is het fout van me om man en paard te noemen niemand is hier mee gediend. Maak het nu weer mee van andere op dit forum.

Een vriendelijke groet,

Peter Otte

peter.otte@kpnmail.nl


Peter wilde gewoon graag een kijkje in de KCB keuken nemen
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

17-07-2016 10:29

Ik wil wel eens komen kijken :)