draaiservic, koken/stomen, eieren/eipoeder


Plaats reactie
kenny beutels
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-04-2016 14:48

24-04-2016 15:30

beste collega's

vorig jaar heb ik 2x een eigen samengestelde mix laten draaien door een firma
service en resultaat was 1x hard tegen gevallen
weten jullie vissers of firma's die zich daar mee bezig houden in België? heb er al een aantal gevonden op het internet (tussen de 1,5 en 2 euro / kg bollen, behoorlijk prijzig vind ik)

nog een vraagje: zou jullie voorkeur uit gaan naar koken/stomen en eieren/ei-poeder/compound en waarom?

alvast bedankt!
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

24-04-2016 16:18

Triobaits rolt af en heeft een goede service.
Ze garen de boilies in professionele stomers en werken met een ei-compound om jouw mix af te rollen.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

25-04-2016 15:28

Ik gebruik zelf een combi van 50% eieren en 50% ei-compound op die manier krijg ik precies de goede binding en hardheid na het stomen. (geschikt voor de werpbuis)

Als de bollen na het stomen goed afgekoeld zijn (2 uur) dan kunnen ze direct de vriezer in,

De reden waarom ik stoom:
Minder flavour nodig (1/3)
Water oplosbare ingrediënten blijven behouden.
Alle boilies zijn zo goed als gelijk, bij koken veranderen ze steeds omdat er steeds meer flavour en water oplosbare ingrediënten in het kookwater komen.

Bij koken lossen die ingrediënten op in de kookpan waardoor de boilie aan de buitenkant gewoon schraler is, een gestoomde bol is daardoor naar mijn idee ook veel meer instant (geeft een beter voedsel signaal af)
Plaats reactie