Is de kleur van de boilie van toepassing?


Plaats reactie
dennis hartendorf
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2016 19:02

16-04-2016 19:16

Hey,

Ik ben enorm benieuwt naar de perfecte boillies voor deze maand.

Voornamelijk of de kleur van de boillies een rol speelt.
Ook wil ik graag weten of deze periode (April) juist met zoete of hartige boillies gevist moet worden voor een wat grotere vang kans.

Ook de soort boillies ben ik benieuwt naar. Pop ups of?

Kortom ik wil graag wat vangen volgend weekend dus ben opzoek naar de beste boillies met de grootste vang kans.

Bij voorbaat dank!

Dennis
dennis hartendorf
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2016 19:02

16-04-2016 19:26

Ik zag namelijk op een website van karper universiteit dat vooral lichte kleuren het goed doen(Wit/geel). Ik vraag me af waar dit op gebaseerd is en of dit echt waar is.
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

16-04-2016 21:35

Hallo Dennis,

Volgens mij bestaat er niet zoiets als de beste boilie.

En of lichte kleuren beter zijn ? Wie zal het zeggen ... ik denk van niet.
De firma (Kevin)Nash beschouwd 'The Key' als hun beste boilie.
Deze is bruin van kleur en valt nauwelijks op in het water.
Ook de geur is 'bescheiden', geen zware flavours of iets, The Key ruikt naar trauvit.
Maar toch is dit een hele fijne boilie.

Marc


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marc Fransen op 16-04-2016 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
dennis hartendorf
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2016 19:02

16-04-2016 21:41

Oke, en deze bolie is niet seizoen gericht en is het hele jaar door succes vol?
Gebruikersavatar
Marc Fransen
Berichten: 79
Lid geworden op: 04-04-2016 14:01
Locatie: Den Haag

16-04-2016 22:03

Dat weet ik nog niet , ik heb The Key pas 1 week en er 4x een dag mee gevist en er nog geen karper op gehad, wel één grote zeelt en een heleboel 10 ponds monster brasems van 70-75cm.
Ik zeg ook niet dat dit de beste boilie is want zoiets bestaat in mijn ogen niet, maar het is wel een goede boilie. Helaas ook zo'n beetje de duurste boilie, 1 kilo voor € 20,- en slechts weinig winkels hebben ze.

Marc
dennis hartendorf
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2016 19:02

16-04-2016 23:07

Oke, ik zal is kijken waar ik deze kan bestellen. In ieder geval bedankt Marc!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-04-2016 02:33

Marc Fransen schreef:Maar toch is dit een hele fijne boilie.


Marc Fransen schreef:Dat weet ik nog niet , ik heb The Key pas 1 week en er 4x een dag mee gevist en er nog geen karper op gehad, wel één grote zeelt en een heleboel 10 ponds monster brasems van 70-75cm.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Erg fijn ja 10 ponds platten op je bollen van 20 eurie de kliko :roll: :roll: :roll:
Als je er nu een karper op vangt gaat ie dan in aanzien omhoog van fijn naar dolletjes ???
Om in je broek te zeiken :P :P :P

Kleur kan belangrijk zijn, soms wil je dat ze extra goed opvallen soms juist helemaal niet en alles er tussenin.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-04-2016 06:06

Zo lang jij niet vertelt op wat voor soort water je gaat vissen, 's nacht of overdag, je wel of niet wil voorvoeren en wat je budget is kan niemand jou van een zinnig advies over aas voorzien.
Kleur kan een verschil maken, maar alleen overdag, op (redelijk) helder water en niet te diep.

Als jij je kansen zo groot mogelijk wil maken om wat te vangen, maak je dan minder druk om met welke boilie je vist en meer om hoe, waar en wanneer je die boilie in zet.

Wonderboilies bestaan niet, ook niet voor €20 per kg. Als jij zo gek wil zijn om dat te betalen moet je het helemaal zelf weten, doe mij voor die €20 maar 3-4kg bollen van een goeie Nederlandse bollenboer. Dan kan ik ook nog een beetje voeren indien gewenst, ben ik goedkoper uit en vang ik meer. Moet het echt een ziekelijke instant bal zijn dan neem ik een topbal van die boilieboer, dan betaal ik de helft van die prijs voor een bol die echt niet onderdoet.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
dennis hartendorf
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-04-2016 19:02

17-04-2016 08:22

Ik ben van plan te gaan vissen op het weddemeer. Overdag en s avonds/S'nachts. We hebben niet echt de tijd om voor te voeren. Enkel maar een paar uurtjes van te voren. Maar ik dacht als die plas nu vol bladeren ligt, is een lichte boilie wel handig. Tuurlijk snap ik wel dat de vis over het algemeen op geur afkomt. Maar ik merk altijd dat elke visser steeds maar weer iets anders probeert. Ik bedoel: zijn er visser die jaren lang met dezelfde boilie vissen? Wat is een gunstige smaak voor deze tijd? word er veel gevangen op zoet of zijn het meer de hartige boilies? Ook vraag ik me af wanneer en op wat voor water vis je met pop ups?
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

17-04-2016 13:37

Mais, tijgers, hennep en pinda's werken altijd. Die onzin over die wonderbollen van 20 euro per kilo, ik kan er alleen maar om lachen. Hou het gewoon simpel en laat je niet gek maken door al die wonderaasjes en magische onderlijnen.
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

17-04-2016 16:38

Marc Fransen schreef:Hallo Dennis,

Volgens mij bestaat er niet zoiets als de beste boilie.

En of lichte kleuren beter zijn ? Wie zal het zeggen ... ik denk van niet.
De firma (Kevin)Nash beschouwd 'The Key' als hun beste boilie.
Deze is bruin van kleur en valt nauwelijks op in het water.
Ook de geur is 'bescheiden', geen zware flavours of iets, The Key ruikt naar trauvit.
Maar toch is dit een hele fijne boilie.

Marc


http://up.picr.de/25229053zu.jpg


Dat een bescheiden geur en donkere kleur heeft is gewoon goed , de meeste zijn te sterk van geur en te opvallend van kleur
De geur hoeft niet sterk te zijn want een karper proeft niet dmv lucht maar door water en gelden andere regels
Een te opvallende kleur is leuk als je van meerkoeten houdt maar niet noodzakelijk voor karper die vindt het toch wel
En ik gebruik trouvit sinds de begin jaren 80 , als deeg en als pellet( voer ) en dat gaat nog steeds prima
Plaats reactie