CC moore boilies


Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

30-05-2016 16:59

Evert Aalten zegt koolhydraten!!

Groet, Peter

PS de man is zo gek nog niet!! Echt niet hoor.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

30-05-2016 22:27

Oldsskool
Bijlagen
image.jpeg
(109.75 KiB) 3405 keer gedownload
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

31-05-2016 02:01

Heb vroeger ook heel wat afgerekend met Evert zijn tabellen. Dat het me meer vis opleverde kan ik nou niet zeggen.
Bollen van gemalen Brekkies en Felix, plus een binder en wat uitharding, vingen overal. Zul je nu ook nog wel vis op kunnen vangen, maar de kwaliteit is niet meer hetzelfde. Zitten tegenwoordig voor een groot deel plantaardige eiwitten in en er moeten dus ook al attractors aan toegevoegd worden, anders willen ze het niet vreten (de katten dan hé).

Volgens mij ging het vooral ook over de energievoorziening en daar had ie natuurlijk wel een punt. Juveniele vissen en zeg maar grote vissen hebben wat dat betreft verschillende behoeftes. Een juveniele vis heeft b.v. vooral eiwitten nodig (groei). Voor een grote vis draait het vooral om de behoefte aan energie.
Of koolhydraten nou het antwoord zijn, dat denk ik niet. Denk zelf eerder, dat vetten mogelijk het ondergeschoven kindje zijn. Tenminste in de zomerperiode.
Gaat om het metabolisme, des te warmer het water, des te groter is de energiebehoefte, dus extra vetten in je aas zouden dan mogelijk meer vis kunnen opleveren.
Aan de andere kant, er zullen ongetwijfeld meer factoren een rol spelen. Zuurstofgehalte van het water is b.v. in de zomer veel lager dan in de winter. Misschien nog belangrijker zijn de temperatuur gradiënten in de meeste wateren. Aan de oppervlakte is het water warm en vlak boven de bodem is het koud, tenminste in wat dieper water. Karpers houden natuurlijk van warm water, zoals iedere karpervisser wel weet.
Las net iets interessants over goudvissen, als ze de keuze hebben tussen verschillende temperatuur gradiënten in een water, verblijven ze het liefst in een zone met dezelfde watertemperatuur. Zou dus betekenen (afhankelijk van het weer), dat ze misschien niet altijd op dezelfde diepte zwemmen, tenminste zo interpreteer ik het.
Lijkt me niet onmogelijk, de lichaamstemperatuur van vissen is gelijk aan de watertemperatuur, houdt ie die zo constant mogelijk en zijn behoefte aan energie blijft ook min of meer hetzelfde, dus zonder pieken en dalen, oftewel voor een vis optimaal. Moet er natuurlijk wel voedsel voorhanden zijn in die zone.

Kunnen we hier als karpervissers iets mee? Op wateren met een heel groot bestand (commercials en btw’s) kan het denk ik zeker meerwaarde hebben. Op veel Nederlandse wateren, wordt het al een veel moeilijker verhaal (b.v. grote kanalen). Op plassen en meren heb je natuurlijk altijd nog de oeverzones.
Waar zou het echt kunnen werken? Stijf tegen de waterbegroeiing aan en dan vooral tegen de rieten. Hoe vaak zie je die niet bewegen. Juiste diepte bepalen en kassa?
jerry weijers
Berichten: 95
Lid geworden op: 31-03-2016 20:26

01-06-2016 22:20

Ik kan de hele bollenmaffia of bollen producenten in 1 zin samenvatten

Misleid de massa en doe een greep in de kassa


Gr jerry
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

02-06-2016 01:51

Is het misleiding? Ze claimen in ieder geval heel veel en bijna alle bedrijven claimen dat hun bollen iets hebben, wat bollen van andere bedrijven waarschijnlijk niet hebben. Zeg maar, onze bollen zijn het beste. Is dat flauwekul, ja ik denk het wel. Waarom? Omdat ze gebonden zijn aan bepaalde regels. Het begint met de basismelen (die hebben ze o.a. nodig om een draaibare bol te krijgen) en dat zal bij de meeste bedrijven iets van 60 procent zijn. 600 gram en dan praat je over ongeveer vijftig cent, meer zal het denk ik niet zijn. Vervolgens je eiwitten, b.v. een combi van vismeel, krillmeel en squidmeel (ongeveer 25 procent) en dat zal maximaal één Euro zijn. Hou je 15 procent over, bestaat uit een deel wateroplosbaar en je heeleipoeder. B.v. 5 procent p.d. vismeel en 10 procent heeleipoeder. 70 cent ongeveer?
Hou je nog over je liquids, die aan het water toegevoegd worden. 15 ml. per kilo droge stof is voldoende en dan praat je ongeveer over 25 cent. Gooi je er ook nog wat olie door (25 ml.) en er komt nog 20 cent bij.
Kom ik totaal op ongeveer € 2,65 per k.g. 400 ml. water erbij en dan kom je op € 2,65 per 1400 gram. Voor het gemak gaan we uit van € 2,80. Een kilo bollen kost een groot bedrijf dan ook maximaal 2 Euro.
Ik denk dat bovenstaande een heel reële inschatting is. Daarnaast zal er niet veel verschil zitten tussen dit soort bollen van de betere bedrijven. Ze verkopen allemaal min of meer dezelfde ingrediënten en daar draaien ze hun bollen ook van natuurlijk.

De misleiding is natuurlijk de prijs en heb je er ook nog eens een perfect praatje bij, dan kan het idd. kassa zijn. Goedkoop is duurkoop toch?

Stukje tekst uit Nash boilies:

Key® boilies combine cutting edge aquatic feed technology with broad-spectrum digestive activity in a soft centred bait which continually breaks down its own complex proteins into nucleotides, amino acids and other highly stimulatory feeding triggers. A constantly changing bait, The Key® continuously generates the most powerful food signal yet achieved in a boilie.

Over claims gesproken! En de grootst mogelijke flauwekul natuurlijk.
Waarom? Al de genoemde stoffen zitten namelijk al in een goede bol en dan hebben we het nog niet eens over de eventuele meerwaarde van die stoffen.
Denk dat mijn tijgernoot in veel gevallen een moderne high tec bol overklast.

Blijft over de kassa en dat lijkt mij een duidelijk verhaal, moet je het wel slim aanpakken natuurlijk. Dreambaits is een mooi voorbeeld, die heeft net een compleet nieuwe professionele lijn opgezet, draaien in eigen beheer levert n.l. nog meer geld op!
Overigens hulde hoor! Ik heb wel respect voor dat soort ondernemers, zijn gewoon slimme jongens, die weten wat ze doen. Product zal zeker ook goed zijn, het zijn tenslotte ook vissers.
De prijs dan weer niet.

Wat deed Martin het afgelopen weekend in België, ik denk dat ik het weet!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-06-2016 10:52

Hoi Hilco,

Nash verteld het mooi en ze hebben ook wel gelijk. Het is een constant veranderend aasje want ze hebben er enzymen in verwerkt. Vandaar die zachte binnenkant. De kooktijd hebben ze zodanig aangepast dat ze niet alle enzymen kapot koken en er dus wat achter blijft in die zachte binnenkern. Maar wat jij zegt is ook absoluut geen lulkoek want the key bestaat uit vismelen en melkproducten (het eiwit gedeelte) welke door de enzymen worden afgebroken tot aminozuren. PD vismeel is vismeel wat door enzym behandeld is en wei concentraat is een product wat uit melkproducten afkomstig is. Beiden worden al jaren toegepast in boilies. Alleen bij the key wordt het enzymproces in gang gezet nadat ze uit de vriezer worden gehaald en op temperatuur komen. Bereiken we niet hetzelfde door PD vismeel en wei toe te voegen? Nog een scheut liquid krill of salminol voor nóg meer vrije amino's en we geven ook een krachtig voedselsignaal af.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-06-2016 00:58

James,

Ik vind het leuk bedacht door Nash, maar blijf het een kul verhaal vinden.
Een paar jaar geleden was ik nogal op de aastour en toen heb ik er ook wel eens aan gedacht om enzymen (Zymoral) door mijn aas te gooien. Tegenwoordig geloof ik totaal niet meer in dat soort zaken.
Ok. een deel van de enzymen zal niet denatureren tijdens het koken, maar in wat dieper water en kouder water, zullen ze ook niet veel doen. Enzymen hebben voor hun werking namelijk een optimale temperatuur nodig en die vinden ze dus niet in koud water. En al zou het werken, wat is dan de meerwaarde? Zoals ik al zei, die stoffen komen van nature ook voor in veel producten.
Zijn gewoon verkooppraatjes, oftewel attractie is tegenwoordig de heilige graal. Vangt natuurlijk vooral vissers i.p.v. vissen. Gaat alleen maar om geld.
Waarom zou je b.v. wpc 80 aan een vismeelrecept toevoegen? Dat spul is reteduur en voegt niks toe. Aminozuren, zijn aminozuren, of ze nou in wei of in vismeel zitten, dat maakt niks uit.
Iedereen mag wat mij betreft liquids gebruiken, ik doe het zelf ook wel, maar of ze nou echt meerwaarde hebben? Misschien werkt het soms zelfs juist tegen je. In ieder geval heel weinig gebruiken, maximaal één procent, is meer dan genoeg voor een eventuele werking.

De hele markt is natuurlijk doorgeslagen, ook wat betreft materiaal etc.
Ik vis juist steeds simpeler, mijn hoofdlijn, een vrijlopend wartelloodje van 20 gram en een onderlijntje (combi rig stijl) met aan de bovenkant een wartel, meer niet. Wikkel de knotless wel ver door en balanceer mijn aas met een stukje foam. Op een meter van mijn onderlijn een SSG loodje. Krijg je nog steeds fluiters hoor!
Ook vis ik nog maar met één hengel, waardoor ik actiever kan vissen. Voer n.l. meerdere stekken aan. Daarnaast, vis ik maximaal 2,5 uur. Heb toch al 22 vissen gevangen, dus je hoort mij niet klagen

Heb het karpervissen in jaren niet zo leuk gevonden!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-06-2016 01:54

Leest lekker weg Hilco, en nu fermentatie nu we het toch over denatureren hebben.

Groet, Peter

ps Gister voor de gein nog een receppie op karpervoer2000 zitten invoeren, 9,2 score, kan niet beter zegt tie!! :wink:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

03-06-2016 02:30

Peter,

Ik heb heel wat stoffen laten fermenteren, kan je heel simpel zelf doen, als je weet hoe het moet. Krijg je allemaal van die mooie bellen, een azende karper is er niks bij.
Denatureren betekent einde verhaal, je gekookt ei, wordt nooit weer een normaal ei.
Fermenteren kan je maanden later doorgaan, krijg je een heel leuk product, b.v. vissaus of echte sojasaus. En dat na ongeveer achttien maanden.
Je vers eitje wordt gedenatureerd in maximaal 10 minuten, heb je alleen een pannetje kokend water voor nodig.

Ik was nooit een echt goede leerling, een 9,2 was voor mij een utopie.
Volgens mij haalde Evert alleen maar tienen, maar die speelde dan ook natuurlijk altijd vals.

Je bent er ingetrapt, karpervoer 2000 is onzin, hij heeft het me persoonlijk verteld.
Was niks meer of minder dan een practical joke en wij lagen altijd weer in een deuk natuurlijk.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-06-2016 05:15

Je bol bestaat hoofdzakelijk uit granen, als we dat nou eens laten voor verteren/fermenteren, dus splitsing van eiwitten en dus een hogere voedingswaarde verkrijgen is dat mogelijk een oplossing om een betere bol te creëren? Dus zeg je 60% basismix(granen) een dag laten weken in karnemelk!!!

Groet, Peter

ps wat een boef hé die aalten.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-06-2016 07:07

In een dag gebeurd er niet zoveel of je moet al een cultuur op kweek hebben staan maar zelfs dan.....
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

03-06-2016 22:06

Het is allemaal een hype,ccmoore was hellemaal dood in Benelux zeker door die oplichter die de zooi verdeelde,.ze hebben op het eiland een paar media geile vissers gestrikt en er een berg promotie in getrapt en knallen maar!! of te wel,.geld verdienen!,dat is trouwens ook wat die knakker van Dreambaits doet,een paar jaar geleden knalde die met ze busje heel de Benelux af om ze aas in de winkels te krijgen en een bevriende Haagse winkelier destijds heb hem 30x weggestuurd omdat zijn handel in de vriezer al beschimmeld was.Het is gewoon kei hard euro,s verdienen en commercie en het is als firma meedoen of afhaken.
Een aantal jaren geleden had je KGB,.alle bladen media enz was het KGB,.en nu? je hoor of lees er zeldzaam nog iets over en bij mijn winkelier is het al jaren van de plank,.zelfs het 3 halen 1 betalen werkte niet meer!! wat mij betreft alle hulde voor MARTINSB,.25 jaar op de markt en zelfs in de regio 010 zijn de zakken niet aan te slepen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-06-2016 09:58

Amylase, bromelaine en cellulase met lauw water mengen en over je boilies heen gieten. Dagje of 2 laten staan en je hebt een uiterst attractief aasje. Alleen hier in NL door de witvis op de wateren praktisch onbruikbaar. Boilie wordt er sompig van en iedere witvis tot voorn aan toe zal je aas niet met rust laten. Klinkt allemaal tof die attractie maar het kan ook heel erg in je nadeel werken. Of je kookwater van mais in je gedroogde boilies laten trekken en dat een poosje laten werken. Lokt als een malle. Brasem ja! Keuzes keuzes. Afijn wat was er nou met ccmoore? :lol:
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-06-2016 11:18

keihard euros verdienen jaja het zijn gewoon bedrijven waar brood op de plank.moet komen wat is daar mis mee? Dat doet de bakker en de slager ook. Er zijn er maar weinig die er rijk van worden.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

05-06-2016 16:17

Martijn Nederpel schreef:keihard euros verdienen jaja het zijn gewoon bedrijven waar brood op de plank.moet komen wat is daar mis mee? Dat doet de bakker en de slager ook. Er zijn er maar weinig die er rijk van worden.


Er is ook niks mis met geld verdienen alleen in onze scene en vooral de aasfirma,s proberen het door je strot heen te duwen met heel vaak gevangen BTW vissen op putten waar ze nog net niet de kant op springen.Ik ervaar het dat het allemaal heel veel mooier word gemaakt dan dat het uiteindelijk is.
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

05-06-2016 17:16

mike de jong1 schreef:Er is ook niks mis met geld verdienen alleen in onze scene en vooral de aasfirma,s proberen het door je strot heen te duwen met heel vaak gevangen BTW vissen op putten waar ze nog net niet de kant op springen.Ik ervaar het dat het allemaal heel veel mooier word gemaakt dan dat het uiteindelijk is.


Dreambaits reclame (spread) in de laatste Karper was in dat opzicht een dieptepunt. Heb die pagina's zelfs afgeplakt werd er namelijk een beetje misselijk van. 100 karpers hier 60 karpers daar allemaal betaalwater en natuurlijk geheel te danken aan de Dreambaits bolie.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

09-06-2016 12:06

Dus... Als ik al deze reacties lees, vraag ik me af of de maker van deze topic een bevredigend antwoord heeft gekregen op zijn vraag... Heb zo'n vermoeden van niet!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

12-07-2016 19:41

heb die equinox boilies gehaald in 2 maten, met wafters en dip.
ze lekken erg mooi uit, is lever met iets van drop/zoethout? dat laatste moet ik niet. paar vissen wel.
ik dacht eigenlijk dat cc moore iets van 8/9 e per kg was, maar 12 is het en voor 12 haal ik mainline.
ik vang echt goed met hybrid momenteel.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

12-07-2016 20:50

Overgewaardeerde troep,.commercieel uitgemolken en tot een hype gecreëerd!!,.een aantal jaar geleden die Belg en verdeler Benelux Gunter B,.mijn hemel wat een boefje was dat,.na hem zou alles anders worden enz,.het enige er veranderd is ze het overal door je strot heen duwen en de vangst resultaten van vissers om mij heen zijn niet zo extreem zoals hun doen vermoeden!!,.wellicht op een betaalwater enz maar hier val het allemaal wel mee,.ik weet wel er jongens zijn overgestapt naar Mainline en daar wel hun visjes mee vangen al zeg dat natuurlijk niet zo heel veel maar ik vind het wel toevallig.
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

11-02-2017 19:20

Interessante discussie !! Ik laat me ook nog dikwijls vangen door al die geurtjes, kleurtjes en smaakjes!! Ja, het is toch zo verleidelijk!
Pluk de dag