CC moore boilies


Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-05-2016 09:17

Beste Mike,

Ondanks dat ik in geen enkel opzicht de noodzaak voel verantwoording te hoeven afleggen, wil ik je toch wat meer inzicht geven in mijn beweegredenen om over te stappen van Mainline naar CC Moore. Mijn hoop is vooral aan te geven dat enkele conclusies die hier beschreven worden zeer voorbarig zijn, en er meer redenen kunnen spelen voor zo'n besluit dan je je beseft.

Zoals je wellicht weet ben ik al zeer lang Fox consultant, en sinds enkele jaren is Korda de verdeling van Mainline gaan doen binnen Europa. Door Mainline te promoten hielp ik in feite een van de grootste concurrenten van Fox geld te verdienen. Dat vond ik geen prettige situatie, ik heb het een tijdje aangekeken maar besloot niet langer in die kromme constructie te willen zitten. Als dan een van je mede Fox consultants waar je met veel plezier mee samenwerkt overstapt, en tevens enkele andere personen waar ik ontzettend graag mee zou samenwerken het CC team versterken, wordt de keus nóg makkelijker.

Kort samengevat zijn aaskwaliteit/sponsorvoorwaarden voor mij geen enkele beweegreden geweest voor de keus.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

23-05-2016 09:59

mark je bent niemand verantwoording verplicht.
maar het is wel een helder verhaal.

laat een ieder zijn eigen keuzes maken .

vang je geen vis , kan je niet vissen.
vang je vis , dan had je geluk.
vang je veel vis, dan ben je een klootzak.
probeer je iemand te helpen en het lukt hem niet zelfstandig , dan heb je gelogen.

het is ook nooit goed
leve de afgunst
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

23-05-2016 10:37

Al die bollen zijn toch van dezelfde goede kwaliteit van de grotere namen als mainline, cc moore, solar etc.
De vang kracht ligt meer aan hoe je het in zet, waar je het inzet, en wanneer, en dat is met elk aas in onze hobby!
Belangrijkste van alles is nog wel dat je vist waar de vis daadwerkelijk aanwezig is.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

24-05-2016 02:30

Heb eens naar die nieuwe CC Moore bol gekeken, niks nieuws onder de zon, alleen meer van hetzelfde.
Alle goede aasbedrijven doen het natuurlijk, veel andere opties zijn er n.l. niet.
Of je nou een tonijnbol neemt, of een gewone vismeelbol, dat maakt in principe niet zoveel uit. In alle vismelen zitten min of meer dezelfde stoffen, waarvan een deel voor attractie zorgt in karperaas. In vismelen zit b.v. veel creatine en melkzuur, maar heel weinig betaine , dat weer wel veel in weekdieren (b.v. inktvis) en schaaldieren (b.v. krill) zit. De laatste twee groepen scoren ook veel hoger voor wat betreft een aantal aminozuren, met een mogelijke attractieve werking.
Voegen we nog wat nucleotiden toe (gist extract) en het plaatje is compleet? Dat is de vraag natuurlijk! De visvoer industrie is tegenwoordig al jaren met bovenstaande bezig. En waar komt de kennis van de grote aasbedrijven vandaan?

Attractie is momenteel het toverwoord in de aas industrie, waarom? Daar wordt het meest aan verdiend natuurlijk. De hookbaits, pop ups, dips en baitboosters en ga zo maar door. We creëren een nieuwe markt en kassa! Daarnaast hebben we de beste bollen en die mogen ook wel wat kosten. Aas is high tech geworden en daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan!

Grote vraag is, wat is nou echt de meerwaarde van veel producten? Ik gebruik zelf ook een aantal liquids, maar vis ook heel vaak met tijgernoten (misschien wel het beste karperaas wat er is). Wat lekt daaruit? Heel veel zal het niet zijn.

Volgens mij heb je consultants en fieldtesters. De laatste zijn de mannen van de lange adem en die hebben maanden nodig om een nieuw aas uit te testen. Allemaal op het laatst een baard als een Emka zeem en eindelijk is het verlossende woord daar: we hebben een winner.
Humor toch!

Nog even een rekensommetje, koop ik 1 kg. Pacific tuna, dan kost mij dat 15 Euro, koop ik 100 kg. dan ben ik 6,75 Euro kwijt per kilo. Op zijn minst vreemd toch? Haal ik van het laatste de marge af (producent, tussenhandel en winkelier) en ik kom op ongeveer 3,75 Euro productiekosten per kilo max? Waarschijnlijk is het nog minder.

Ik vind geloofwaardigheid overigens wel degelijk belangrijk.
Ok. als ik het niet doe, doet een ander het wel. Promoot ik meuk (goedkoop), of het beste (duur), het maakt mij niet uit. Mag allemaal hoor, maar ik zou het zelf nooit doen.
Ze zullen allemaal wel goed kunnen vissen, maar zijn ze nou echt vernieuwend?
Uiteraard niet, ze zitten namelijk in een keurslijf, zij liever dan ik!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

24-05-2016 08:20

Kun je je ook nog eens gaan afvragen of het voor je zelf nog wel acceptabel is om te vissen met een hoofd ingrediënt afkomstig van een vis die bedreigd wordt door overbevissing :-?
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

24-05-2016 15:09

Mark Noorman schreef:Beste Mike,

Ondanks dat ik in geen enkel opzicht de noodzaak voel verantwoording te hoeven afleggen, wil ik je toch wat meer inzicht geven in mijn beweegredenen om over te stappen van Mainline naar CC Moore. Mijn hoop is vooral aan te geven dat enkele conclusies die hier beschreven worden zeer voorbarig zijn, en er meer redenen kunnen spelen voor zo'n besluit dan je je beseft.

Zoals je wellicht weet ben ik al zeer lang Fox consultant, en sinds enkele jaren is Korda de verdeling van Mainline gaan doen binnen Europa. Door Mainline te promoten hielp ik in feite een van de grootste concurrenten van Fox geld te verdienen. Dat vond ik geen prettige situatie, ik heb het een tijdje aangekeken maar besloot niet langer in die kromme constructie te willen zitten. Als dan een van je mede Fox consultants waar je met veel plezier mee samenwerkt overstapt, en tevens enkele andere personen waar ik ontzettend graag mee zou samenwerken het CC team versterken, wordt de keus nóg makkelijker.

Kort samengevat zijn aaskwaliteit/sponsorvoorwaarden voor mij geen enkele beweegreden geweest voor de keus.

Groeten,

Mark


Ik ben nu wel benieuwd of het jou wens was of de wens van Fox? het zou mij als consulent niks uitmaken als ik Mainline mag promoten wat ik overigens al jaren een super mooi merk vind of ik dan Korda stiekem promoot terwijl ik dan ook iets voor Fox zou doen?In het verleden is Mainline vaak genoeg gebruikt in de media samen met Fox?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

24-05-2016 16:18

Mike,

Het klopt dat Fox en Mainline in het verleden heel veel samen hebben gedaan. Dat gebeurt nog steeds, alleen wel wat minder sinds Korda de verdeling is gaan doen in Europa. Het besluit is volledig door mijzelf genomen en niemand heeft daar op enige manier op aangedrongen.

Jij kunt er wel geen probleem mee hebben maar daar denk ik gewoon anders over. Fox ben ik namelijk veel langer en nauwer bij betrokken dan bij Mainline (of vanaf nu CC Moore), dus wegen die belangen voor mij wat zwaarder.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-05-2016 16:52

Nu gebruik of koop ik nooit iets van de in dit topic genoemde bedrijven..en toch vang ik vis!
Hoe raar is dàt?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-05-2016 01:21

Henk ter Maat schreef:Nu gebruik of koop ik nooit iets van de in dit topic genoemde bedrijven..en toch vang ik vis!
Hoe raar is dàt?



Nou Henk, wat ik pas hoorde.. je kan ze ook gewoon met doperwten vangen :wink: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-05-2016 07:15

Niet zo heel raar, heb er namelijk ook last van. :P
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-05-2016 11:46

Cees v Opstal schreef:Niet zo heel raar, heb er namelijk ook last van. :P


Last nog wel..? Zou maar oppassen! :lol:

Moraal van dit verhaal...10/15 eu voor een kilo aas? :lol: :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Frank van Schaik
Berichten: 70
Lid geworden op: 23-07-2013 08:13

25-05-2016 12:09

Lekker zelf draaien, heb je een uniek aasje waar veel meer voldoening en vertrouwen in zit dan welke bol dan ook:)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-05-2016 13:06

Niet alleen dat, vers aas is gewoon 10 x zo goed.
En ik durf stellig te beweren dat ik al die dure bollen ermee uit vis 8)
Jan Nanne
Berichten: 196
Lid geworden op: 30-10-2014 12:53

25-05-2016 15:18

Wel een boute bewering hoor Rik.

Dus zeg je vist twee hengels (vers en ouder fabrieksaas) 200 meter uit elkaar dan vang je 10 x zoveel op de hengel met het eigengemaakte verse aas? Zou toch ook zomaar kunnen dat iemand met een jaar oud Nash scopex balletje nog meer vangt…
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

25-05-2016 15:29

Rik koster schreef:Niet alleen dat, vers aas is gewoon 10 x zo goed.
En ik durf stellig te beweren dat ik al die dure bollen ermee uit vis 8)


Ik denk dat mijn eventuele zelf gedraaide bolletje niet zo heel veel minder is dan een fabrieksbol,.in ieder geval iets goedkoper maar mijn hemel wat een gedoe om alle ingrediënten en toevoegingen liquids enz enz enz te verzamelen en wat een puinzooi in de keuken/garage de stank de troep het gekloot met 3 pannen een peen en uiuuuuh worstenspuit rolplanken vrieskisten enz,. Als ik ooit weer zelf ga draaien wil ik een pseudo boilie fabriek want gemak diend nog steeds de mens alleen heet dat gemak nu Martin SB of TTB en sinds een paar maanden Cortex baits P
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-05-2016 15:50

Rik koster schreef:Niet alleen dat, vers aas is gewoon 10 x zo goed.
En ik durf stellig te beweren dat ik al die dure bollen ermee uit vis 8)


gaf een maatje van me 2 weken geleden een zak met (goedkope) freezers die al ruim 3 jaar in mn vrieskist lagen..

hij viste 1 hengel met nieuw (duur) aas uit een zakkie en 1 hengel met die ouwe meuk.

vervolgens een nieuw PR gevangen op die ouwe meuk en 2 platte op die dure bollen uit het zakkie :lol: :lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-05-2016 16:40

Jan Nanne schreef:Wel een boute bewering hoor Rik.

Dus zeg je vist twee hengels (vers en ouder fabrieksaas) 200 meter uit elkaar dan vang je 10 x zoveel op de hengel met het eigengemaakte verse aas? Zou toch ook zomaar kunnen dat iemand met een jaar oud Nash scopex balletje nog meer vangt…


Heb je wel eens vers aas mee genomen.... ?
en dan bedoel ik letterlijk gekookt,en dampend mee nemen naar de waterkant ! Ik wel,en tientallen keren.
En geloof me dat je verschil merkt, zowel in de witvis activiteit als de karper activiteit. En die zelfde bol een maand in de vriezer is die kracht alweer kwijt, ongeacht wie hem maakt. Ik blijf erbij dat een freezer bait beter vangt uit eigen ervaringen. Helaas om bepaalde redenen ben ik genoodzaakt om met readymades te vissen, je kan het een bouten bewering vinden, maar test eens een boterham zakje met dampende ( zachte ) bollen uit, en 1 met dezelfde bol die een maandje in de vriezer heb gelegen. Doe dit 10 x, en reageer dan nog eens een keer of het een bout bewering is.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

25-05-2016 16:59

Eigenlijk zou ik me niet met dit onderwerp mogen bemoeien omdat ik geen ervaring met het product heb. Ten eerste zou ik nooit zulke bedragen uitgeven voor mijn aas, nog liever ging ik weer met een aardappel of bal deeg vissen.
Ik denk dat het verschil tussen ready’s en verse zelfgemaakte boilies vergelijkbaar zal zijn met bijvoorbeeld een fabriekspizza en een versgebakken steenoven pizza uit Parma. Iedereen zal het verschil kunnen proeven of zoiets met zorg en liefde gekneed, bereid en gebakken is. Met boilies zal dat precies hetzelfde zijn. Juist wanneer een karper kan kiezen zal dit verschil aan het licht komen, daarvan ben ik overtuigd.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-05-2016 17:06

Ik vis om te vangen, ik viste jaren alleen met zelfgedraaide freezers. Inmiddels ben ik overgestapt naar alleen readys en heb zeker niet het idee dat dat mijn vangsten negatief beinvloed heeft. Mijn 2 beste seizoenen waren met readys....dus tjah.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2016 18:54

Martijn :o :lol: :lol: Ik zeg niks, helemaal niks. :wink:











Maar jong, wat een kutbollen moet jij dan gemaakt hebben! Woehhaaaaaaaaaaaaaa!!!! (bron J.Pannekoek).
Groet'n Henk..

still growing Old.
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

25-05-2016 20:13

Martijn Nederpel schreef:Ik vis om te vangen, ik viste jaren alleen met zelfgedraaide freezers. Inmiddels ben ik overgestapt naar alleen readys en heb zeker niet het idee dat dat mijn vangsten negatief beinvloed heeft. Mijn 2 beste seizoenen waren met readys....dus tjah.


Dat zou ik ook zeggen als consulent
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-05-2016 22:09

Mike

Zelfs de eerste jaren maakte ik alleen gebruik van de toevoegingen. Ik noem bewust geen namen omdat ik van mening ben dat het hier over readys vs eigendraai gaat.
Jij suggereert dat je als "consulent" geen eogen mening of stem mag hebben. Maar denk je nu echt, dat ik mezelf tekort ga doen? Als ik de overtuiging had dat ik met eigendraai meer en/of beter zou vangen dan zou ik geen moment twijfelen en overstappen.

Mvg martijn

Ps en henk.....óf mijn bollen waren kut óf de huidige readys zijn een stuk verbeterd. Feit blijft dat ik vis om te vangen ongeacht merk of wat dan ook
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

30-05-2016 02:42

Hilco Meijer schreef:
Nog even een rekensommetje, koop ik 1 kg. Pacific tuna, dan kost mij dat 15 Euro, koop ik 100 kg. dan ben ik 6,75 Euro kwijt per kilo. Op zijn minst vreemd toch? Haal ik van het laatste de marge af (producent, tussenhandel en winkelier) en ik kom op ongeveer 3,75 Euro productiekosten per kilo max? Waarschijnlijk is het nog minder.


Heb nog maar weer eens een rekensommetje gemaakt, voor een topbol (vergelijkbaar met wat een echt goede aasfirma waarschijnlijk verkoopt), ben ik ongeveer € 3,25 per kilo droge mix kwijt, inclusief eipoeder en liquids. In dit geval een echt goede vismeelbol, met alles er op en er aan. Een kilo bollen kost mij dan ongeveer € 2,30. Voor de basis, ingrediënten van Appie Happie en voor de rest de prijzen van MTC aangehouden. Aasfirma’s verdienen natuurlijk ook op de ingrediënten, dus die zitten voor wat betreft de droge mix zeker onder de twee Euro. Is veel lager dan ik had gedacht.
Ze hebben andere kosten, die ik niet heb, maar toch. Simpel gezegd, het is een markt waar veel geld in te verdienen valt! Draai je in eigen beheer en je marge is nog hoger. Scheelt misschien weer een Euro. Daarnaast valt er ook nog wel wat te sjoemelen, die domme vissers weten toch niet beter. Zo zitten mensen nou eenmaal in elkaar.
Als paddestoelen uit de grond en velen gaan roemloos ten onder. Ben je een bekende in het wereldje, dan heb je natuurlijk een groot voordeel. Weet je ook nog iets van marketing en je hebt ook nog eens een netwerk (de ene hand wast de andere) en succes verzekerd?
Vind de rol die KWO daarin speelt overigens wel heel doorzichtig, iets met meten. Is het integer? Het zijn allemaal jonge honden en die moeten nog veel leren, er is namelijk meer in het leven dan het snelle geld.

Waar ik heen wil, wat is een reële prijs voor een kilo bollen?
Ten eerste, we hebben in Nederland genoeg bedrijven die denk ik goede bollen maken, dus waarom zou je van die dure Engelse bollen kopen? Is nergens voor nodig.
Wat te zeggen van onze bedrijven? Van 2,5 tot 9 Euro. Het eerste is natuurlijk rommel en het laatste is absurd. Gemiddelde van 5 - 6 Euro lijkt mij dan ook echt reëel.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

30-05-2016 12:04

Een prijs van 4 tot 6 euro is zeker wel reëel en dit kan ook makkelijk, als ik kijk op http://baitaddict.nl/product-categorie/freezerbaits/ dan kosten deze freezers tussen de 3,95 en 4,50 de kilo en deze zijn gedraaid met verse eieren.

Als ik draaien niet zo leuk zou vinden dan was dit voor mij een serieuze optie (The One).

De Engelse firma's zijn helemaal door aan het slaan met hun prijzen, Nash the key 16 euro per kilo...

Zal wel komen omdat de honderden kilo's op betaalwater en marketing ook betaald moeten worden...

Je betaald bij de Engelse merken zeker de helft teveel.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-05-2016 15:33

The Key van Nash is dan ook een échte HNV bol. Zoiets hadden ze nog nooit gemaakt, een boilie met zo veel voedingswaarde (zegt Kevin zelf in die filmpjes). Tegelijk stopten zij met het oude assortiment. Met mijn boeren logica zie ik het niet anders dan dat zij met een iets andere bewoording en met een omweg dus eigenlijk zeggen dat het oude assortiment CRAP/schraal was. Oke, de attractie was goed bij Nash. Daar zorgde Bayes wel voor. Het squid extract is niet zomaar de simpelste attractor.

Maargoed, de verhalen altijd hier op het board dat Nash ed. schrale boilies zijn/waren kloppen waarschijnlijk wel en daar betaalde de visser ook al 12 euro per kilo voor. Ieder zijn ding maar mij niet gezien.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?